1. #1
    Allahoe Akbar

    Reacties
    274
    22-04-2003

    Thumbs up Mijn dochter is de reden!

    Mijn dochter is de reden..

    Dit is een verhaal van een jongeman die op een zeer mooie maar tegelijkertijd tragische manier geleid is door Allah. Hij vertelt:

    “ Ik was een persoon die graag bij zijn vrienden was. Wij waren altijd samen, altijd op zoek naar manieren om onszelf bezig te houden met verwerpelijk vermaak en verdorven zaken, waar we onze dagen mee vulden en onze nachten mee doorbrachtten. Dit terwijl mijn lieve arme vrouw thuis eenzaam haar dagen voorbij zag gaan. Zij klaagde steeds vaker over de eenzaamheid en de dagelijkse ellende waarin zij leefde maar ik had daar geen oor voor, en negeerde het.

    Op een nacht kwam ik, zoals gewoonlijk in die tijd, rond een uur of drie thuis. Mijn vrouw en dochter lagen al lang te slapen. Ik ging naar de woonkamer en zette mijn verdorven gedrag waar ik net van thuiskwam gewoon binnenshuis voort door wat vieze films te gaan kijken. Plotseling ging de deur van de kamer open !!! Daar zat ik dan, oog in oog met mijn vijfjarige dochter. Ik keek haar recht in de ogen, aan de andere kant werd er tot mijn grote verdriet teruggekeken met een teleurgestelde en trieste blik.

    Verstijfd was ik, elke poging om iets te zeggen op dat moment stokte al bij de eerste klank. Na een seconde of wat die in mijn verlamde situatie als een eeuwigheid voelde bereikten de eerste klanken mijn bewustzijn. Het was haar lieve stem waarmee ze zei: “Papa, je zou je moeten schamen, ben je niet bang voor Allah…Heb toch vrees voor Allah!” en zij zei dit drie maal, deed de deur dicht en ging terug naar haar kamer.

    Ik bleef onthutst achter en wist niet hoe te reageren. Een tijd lang zat ik als door de bliksem getroffen stil en bewegingsloos voor me uit te staren met open mond. Toen ik een beetje uit mijn toestand begon te raken irriteerde ik mij gelijk mateloos aan de verachtelijke beelden die nog steeds speelden en die er nu opeens heel anders uitzagen. Ik stond op, deed de tv uit en begon na te denken over de gebeurtenis die mij voor de rest van mijn leven haarscherp zou bijblijven, uit nervositeit begon ik door de kamer te ijsberen. Haar woorden hadden mij heel diep geraakt. Zij riepen bij mij een gevoel op dat ik tot dan toe nooit had ervaren.

    Ik besloot voor mijzelf dat het het beste was om naar haar kamer toe te gaan, dus ik begaf mij zenuwachtig die kant op terwijl ik nog klampachtig zat te bedenken wat ik zou zeggen. Eenmaal daar aangekomen, zag ik dat zij weer in slaap was gevallen. Ik ging kapot van binnen en dacht dat ik gek werd. In het holst van de nacht zat ik mijzelf op te vreten terwijl ik niks dan de stilte hoorde. Ik voelde mij ellendig als nooit tevoren, maar wat moest ik doen? Wat kon ik doen? Ineens werd de oorverdovende stilte onderbroken door een geluid dat alles veranderde, een geluid dat ik altijd al heb gehoord maar waar ik nooit naar heb geluisterd, een geluid waar ik de laatste jaren liever mijn oren voor sloot en pas blij was als die afgelopen was. Het was de oproep tot het ochtendgebed. Een rustig gevoel kwam over mij en ik begon na te denken. Aarzelend besloot ik om de kleine wassing te gaan verrichten, toen ik daar klaar mee was besloot ik mij op weg te begeven naar de moskee. Ik had niet veel zin om te gaan maar de woorden van mijn kleine dochter bleven mij achtervolgen.

    De Imam opende het gebed en las een aantal verzen uit de Koran. Op het moment dat hij knielde en ik hem volgde, barstte ik spontaan in tranen uit. Ik kon mij niet inhouden al zou ik het gewild hebben. Dit was de eerste keer in zeven jaar dat ik weer voor Allah stond om het gebed te verrichten. De huilbui deed mij goed. Ik was opgelucht en het voelde alsof alle ongeloof, hypocrisie en verdorvenheid die ik in mij had, samen met de tranen uit mij wegstroomden. Thuis aangekomen, ging ik zitten en wachtte totdat het tijd was om naar mijn werk te gaan. Nog steeds zat ik mij te verwonderen om de reeks gebeurtenissen.

    Toen ik op mijn werk kwam, zag ik mijn collega verbaasd en vreemd naar mij kijken. Het was natuurlijk een vreemde gewaarwording voor hem dat ik zo vroeg binnen was, terwijl ik daarvoor door mijn levensstijl vaak ofwel altijd laat was. Hij wilde meteen het fijne ervan weten. Ik vertelde hem wat mij overkwam, waarna hij zei: “Wees Allah dankbaar voor het geven van zo’n dochter die jou aan het denken heeft gezet en wees Hem ook dankbaar voor het niet sterven in de toestand waarin je verkeerde.”

    Ik voelde mij na een tijdje werken onwijs vermoeid (ik had namelijk nog steeds niet geslapen) en vroeg om een halve dag vrij te nemen om de rest van de dag uit te rusten. Ik verlangde ook naar het zien van mijn kleine dochter. Ik kon gaan, dus vol goede moed ging ik onderweg naar huis. Ik keek er zo naar uit om mijn dochtertje te spreken, mijn excuses aan te bieden, haar te bedanken en te omhelzen. Er stond mij heel wat anders te wachten.

    Toen ik het huis binnenliep, kwam mijn vrouw in paniek en huilend op mij af. Mijn hart begon sneller te bonzen, ik vreesde al het ergste. Ik vroeg angstig wat er aan de hand was en zij overdonderde mij met precies dat ergste waar ik voor vreesde. Ze was dood, mijn vijfjarige bloempje, waar ik sinds de nacht ervoor nog meer van was gaan houden, was overleden. Ik kon het niet geloven. Haar woorden die mij zo diep hadden geraakt waren de laatste die ik van haar gehoord heb. Een onbeschrijfelijk heftige pijn kwam over mij. Ik kon mijzelf niet meer beheersen en tranen begonnen wild te stromen.

    Ik besefte mij na een tijdje dat dit een beproeving van Allah was om mijn geloof op de proef te stellen, en wist dat ik mij sterk moest houden. Ik belde mijn collega op en vertelde moeizaam wat er gebeurd was. Toen ik hem vroeg of hij kon komen om mij te helpen met het wassen en begraven van mijn dochter, gaf hij hier meteen gehoor aan. Wij verrichtten het gebed voor haar en droegen haar naar de begraafplaats. Op de begraafplaats zei mijn collega tegen mij: “Het is niet gepast dat een ander dan jij jouw dochter in het graf plaatst.” Ik pakte haar met tranen in mijn ogen en legde haar voorzichtig in het graf terwijl ik dacht; ik ben niet mijn dochter aan het begraven maar het licht dat mij weer naar Allah heeft geleid."

    Dit is een waargebeurd verhaal, verteld door de trieste vader in het Arabisch en vertaald door al-Yaqeen.com
    ALLAH is Groot, ALLAH is Machtig, Laat zijn liefde in je hart groeien dan zal het geluk in je leven bloeien...

  2. #2
    Allahoe Akbar

    Reacties
    274
    22-04-2003

    Ewa wat vinden jullie ervan??
    ALLAH is Groot, ALLAH is Machtig, Laat zijn liefde in je hart groeien dan zal het geluk in je leven bloeien...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    11
    04-03-2004

    mijn god dit is echt mooi wolllah
    ik kreeg er zelfs tranen van echt heel mooi
    KOM NIET STOER DOEN WANT IK SCOT JE GEWOON

  4. #4
    love u al

    Reacties
    813
    26-01-2004

    o my god ik heb gehuild dit is echt erg... maar hoe kwam dat dan dat ze dood was gegaan..???

    x-sje
    Moge Allah ons leiden Ameen

  5. #5
    Allahoe Akbar

    Reacties
    274
    22-04-2003

    Origineel gepost door shakira_lopez
    o my god ik heb gehuild dit is echt erg... maar hoe kwam dat dan dat ze dood was gegaan..???

    x-sje



    Ja erg he? Hoe ze dood is gegaan: Allahoe a3lam. Allah heeft overal een reden voor..
    ALLAH is Groot, ALLAH is Machtig, Laat zijn liefde in je hart groeien dan zal het geluk in je leven bloeien...

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    940
    11-04-2003

    Dit verhaal heb ik ook een keer via de mail gekregen, echt een mooi en treurig verhaal, ik krijg er de rillingen van.


    May Allah Grant you all Hapiness and succes in this Dunya as well as the akhirah...Ameen!

  7. #7
    *Wettelijk getrouwd*

    Reacties
    2.346
    17-05-2002

    Ik heb er hartkloppingen van gekregen ...

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    3.951
    18-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Zooo egt mooi verhaal...

  9. #9
    ..Eyes Never Dry..

    Reacties
    2.130
    09-08-2002

    heel mooi.....
    ......Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen...... Sura Al Ma'ida

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    436
    22-09-2003

    Heeft hier al eerder gestaan maar het blijft mooi

  11. #11
    BabyFace

    Reacties
    1.253
    21-05-2003

    ik kreeg kippevel wajoww echt mooi verhaal

  12. #12
    I love.......

    Reacties
    220
    26-01-2004

    geen woorden voor maar egt mooi

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    3.020
    06-02-2003

    Een prachtig verhaal die ik al eerder heb gelezen …
    Ondanks al het feit dat ik het al een aantal keer heb gelezen blijft het mij raken !!!