1. #1
    Allergisch voor ISIS

    Reacties
    1.853
    20-05-2009

    Terugkerende Jihadisten.

    De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) merkt dat steeds meer jihadisten huiswaarts keren. 'Het aantal terugkeerders is sinds oktober 2013 toegenomen. Dit aantal stijgt snel door de vijandelijkheden tegen buitenlandse strijders, waardoor verschillende Nederlandse jihadisten Noord-Syrië ontvluchten. Sommigen willen terugkeren naar Nederland.'
    Maar als je op Jihad gaat kan je toch niet terugkeren zonder de situatie te hebben veranderd?


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    16.740
    03-01-2006

    Je zou je eerst moeten afvragen of er sprake is van jihaad, daarna zou je je moeten afvragen is de jihaad geoorloofd, daarna zou je moeten kijken of de intentie van de persoon is om voor de jihaad te gaan of voor iets anders als je hier alle antwoorden hebt. Dan pas zou je moeten kijken naar de regels omtrent de jihad en ga zo maar verder.

    Mensen geven het maar een naam om jou angst in te boezemen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.460
    13-10-2013

    De jihadisten zijn er achter gekomen dat ze voor een verloren zaak vechten. De strijd is niet meer tegen Assad. Onderling maken de rebellen elkaar het leven zuur. En Assad komt hier als winnaar uit de strijd.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16.740
    03-01-2006

    Citaat Geplaatst door Kickass Bekijk reactie
    De jihadisten zijn er achter gekomen dat ze voor een verloren zaak vechten. De strijd is niet meer tegen Assad. Onderling maken de rebellen elkaar het leven zuur. En Assad komt hier als winnaar uit de strijd.
    Assad als winnaar? bij voorbaat heeft hij al verloren.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.460
    13-10-2013

    Citaat Geplaatst door ra_bo Bekijk reactie
    Assad als winnaar? bij voorbaat heeft hij al verloren.
    De morele winnaar. Maar eigenlijk kent een oorlog alleen maar verliezers. Het land is naar de filistijnen geschopt.

  6. #6
    Allergisch voor ISIS

    Reacties
    1.853
    20-05-2009

    Citaat Geplaatst door ra_bo Bekijk reactie
    Je zou je eerst moeten afvragen of er sprake is van jihaad, daarna zou je je moeten afvragen is de jihaad geoorloofd, daarna zou je moeten kijken of de intentie van de persoon is om voor de jihaad te gaan of voor iets anders als je hier alle antwoorden hebt. Dan pas zou je moeten kijken naar de regels omtrent de jihad en ga zo maar verder.

    Mensen geven het maar een naam om jou angst in te boezemen.
    I know I know. Ik wou geen uitspraak hierover doen aangezien ik amper tot geen kennis beschik over Jihad walaakin dit zijn de jongeren die van mening zijn dat er Jihad in Syrië is. Dan neem ik aan, dat je ook weet dat het terugkomen van Jihad zonder de toestand verbeterd is niet toegestaan is? That's all I'm wondering. Maar het blijkt dat de toestand in Syrië veel gecompliceerder ligt dan men werkelijk denkt. Moge Allaah de toestand in Syrië verbeteren. Allahuma ameen!


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    16.740
    03-01-2006

    Citaat Geplaatst door Kickass Bekijk reactie
    De morele winnaar. Maar eigenlijk kent een oorlog alleen maar verliezers. Het land is naar de filistijnen geschopt.
    Hoezo de morele winnaar? En een oorlog kent alleen maar verliezers onder de burgers van Syrië. , Andere landen zijn de winnaars.

    Citaat Geplaatst door Lamyya Bekijk reactie
    I know I know. Ik wou geen uitspraak hierover doen aangezien ik amper tot geen kennis beschik over Jihad walaakin dit zijn de jongeren die van mening zijn dat er Jihad in Syrië is. Dan neem ik aan, dat je ook weet dat het terugkomen van Jihad zonder de toestand verbeterd is niet toegestaan is? That's all I'm wondering. Maar het blijkt dat de toestand in Syrië veel gecompliceerder ligt dan men werkelijk denkt. Moge Allaah de toestand in Syrië verbeteren. Allahuma ameen!
    Wij weten niks, wij horen alleen maar het verhaal wat europa en amerika ons wil wijsmaken. En ik zou het niet weten, weet ook niet of het geoorloofd is om naar de jihad te gaan in Syrië. Voor sommige heb ik wel echt bewondering die echt gaan met een zuivere intentie, maar vraag me af hoeveel dat er zijn.

  8. #8
    One way.

    Reacties
    15.366
    23-01-2008

    Veel jongeren gaan met de gedachte dat er sprake is van Jihad, maar een mens kan natuurlijk van gedachte veranderen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    16.740
    03-01-2006

    Citaat Geplaatst door Marokkaantje001 Bekijk reactie
    Veel jongeren gaan met de gedachte dat er sprake is van Jihad, maar een mens kan natuurlijk van gedachte veranderen.
    Daarom zou je voor dat je gaat, een juiste en overwege keuze moeten maken.

    Allah zegt:
    "En iedereen die hen zijn rug toekeert op zo’n dag — tenzij het een oorlogsstrategie is, of een hergroepering van het (eigen) leger — die heeft zeker over zichzelf de toorn van Allah uitgeroepen. En zijn verblijfplaats is de hel, en dat is zeker een slechte bestemming."
    (Qor’aan 8:16)

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.696
    30-07-2012

    Ik ken een jongen die een jaar geleden is vertrokken, mijn leeftijd 21 jaar. Hij belt zijn moeder huilend op omdat hij bijna sterft van de honger en de kou. Ze hebben zijn pasport afgepakt waardoor hij nergens heen kan en ze verplaatsen hem elke x (hij weet nooit waar hij is zodat iemand hem kan hale zoals zn pa of zn ma). Zijn moeder wordt GEK van onzekerheid.

    Wat een Jihad, zeg. Sterven van honger. Gedwongen daar blijven. Weet je, dit zijn geen jihadstrijders. Dit zijn onschuldige jongens die naïef genoeg waren om in mooie mashallah praatjes te trappe van baardmannetjes in een lebarajas.

    Zo simpel is t
    "Don’t love deeply, till you make sure that the other part loves you with the same depth, because the depth of your love today, is the depth of your wound tomorrow. "

  11. #11
    Een echte amehsmar

    Reacties
    1.227
    08-08-2005

    Citaat Geplaatst door Pianiste Bekijk reactie
    Ik ken een jongen die een jaar geleden is vertrokken, mijn leeftijd 21 jaar. Hij belt zijn moeder huilend op omdat hij bijna sterft van de honger en de kou. Ze hebben zijn pasport afgepakt waardoor hij nergens heen kan en ze verplaatsen hem elke x (hij weet nooit waar hij is zodat iemand hem kan hale zoals zn pa of zn ma). Zijn moeder wordt GEK van onzekerheid.

    Wat een Jihad, zeg. Sterven van honger. Gedwongen daar blijven. Weet je, dit zijn geen jihadstrijders. Dit zijn onschuldige jongens die naïef genoeg waren om in mooie mashallah praatjes te trappe van baardmannetjes in een lebarajas.

    Zo simpel is t
    Wat verwacht je dan Pianiste? Op elke hoek een mac donalds, een iphone met tom tom navigatie en een olympus foto camera waar hij alle ''momenten'' mee vast kan leggen?
    Ik heb dit land verlaten!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    16.740
    03-01-2006

    Citaat Geplaatst door Pianiste Bekijk reactie
    Ik ken een jongen die een jaar geleden is vertrokken, mijn leeftijd 21 jaar. Hij belt zijn moeder huilend op omdat hij bijna sterft van de honger en de kou. Ze hebben zijn pasport afgepakt waardoor hij nergens heen kan en ze verplaatsen hem elke x (hij weet nooit waar hij is zodat iemand hem kan hale zoals zn pa of zn ma). Zijn moeder wordt GEK van onzekerheid.

    Wat een Jihad, zeg. Sterven van honger. Gedwongen daar blijven.
    Wat heeft hem dan bewogen om te gaan? Dacht hij dat hij daar kip zou krijgen met tagine? Het was toch te verwachten als je je enigszins zou verdiepen wat er je te wachten zou staan, je gaat om oorlog te voeren, je gaat niet om je maag te vullen. En wat ik ook raar vind, hoe kan iemand zo omgaan met zijn broeders.

    En waarom vlucht hij niet midden in de nacht zoals die andere?

  13. #13
    Allergisch voor ISIS

    Reacties
    1.853
    20-05-2009

    Citaat Geplaatst door Pianiste Bekijk reactie
    Ik ken een jongen die een jaar geleden is vertrokken, mijn leeftijd 21 jaar. Hij belt zijn moeder huilend op omdat hij bijna sterft van de honger en de kou. Ze hebben zijn pasport afgepakt waardoor hij nergens heen kan en ze verplaatsen hem elke x (hij weet nooit waar hij is zodat iemand hem kan hale zoals zn pa of zn ma). Zijn moeder wordt GEK van onzekerheid.

    Wat een Jihad, zeg. Sterven van honger. Gedwongen daar blijven. Weet je, dit zijn geen jihadstrijders. Dit zijn onschuldige jongens die naïef genoeg waren om in mooie mashallah praatjes te trappe van baardmannetjes in een lebarajas.

    Zo simpel is t
    Zo denk ik er eerlijk gezegd ook over. Ik volgde een Jihadstrijder op instagram, die gewoon filmpjes en foto's plaatste vond ik ook apart zou geen prioriteit moeten zijn lijkt me?


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.696
    30-07-2012

    Citaat Geplaatst door galtek Bekijk reactie
    Wat verwacht je dan Pianiste? Op elke hoek een mac donalds, een iphone met tom tom navigatie en een olympus foto camera waar hij alle ''momenten'' mee vast kan leggen?
    Nee. Sommige mensen hebben die materialen btw wel..

    Maar dat ter zijde.. Het is oorlog, ja. Maar ze zijn daarheen gelokt onder valse voorwendselen. Er wordt misbruik gemaakt van naïeve, jonge jongens die uiteindelijk als kanonnenvoer gebruikt worden. Geen militaire training. Het zijn jongetjes van t westen for God's sake. Zij horen oorlogsspelletkes te spelen ipv ecjt en gun te dragen
    "Don’t love deeply, till you make sure that the other part loves you with the same depth, because the depth of your love today, is the depth of your wound tomorrow. "

  15. #15
    Allergisch voor ISIS

    Reacties
    1.853
    20-05-2009

    Die jongeren nemen vaak kennis van onbekende shuyookh die hun leven ook volledig op Jihad hebben gericht. Opmerkelijk is dat een fototje van Abu Imraan vaak voorbijkomt met als titel: Shaykh Abu Imraan Hafidullaah. Zegt in feite genoeg.