Poll resultaten: Er zit kracht in vergevingsgezindheid

Stemmers
6. Je mag niet stemmen op deze poll
  • eens

    6 100,00%
  • oneens

    0 0%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    651
    21-02-2004

    Question Er zit kracht in vergevingsgezindheid

    Stelling: Er zit kracht in vergevingsgezindheid

    Woede, pijn en afwijzing; daar zijn emotionele
    gevangenissen van gemaakt.
    De cel zit echter op slot aan de binnenkant en niet
    van buiten. Vergevingsgezindheid zal je bevrijden.
    De persoon die je vergeeft hoeft niet zijn excuses
    aan te bieden of te erkennen dat hij fout zit.
    Vergeef mensen niet omdat je graag wilt dat ze zich beter voelen. Doe het om jezelf beter te voelen!

    Ben je het hier mee eens of oneens en waarom ?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    651
    21-02-2004

    Origineel gepost door Dave202
    eens er zit kracht in vergevingsgezindheid

    als al qaida vergevingsgezinder was geweest was het wtc niet neer gegaan. als bush vergevingsgezinder was geweest was er geen oorlog in irak. enzovoort enzovoort

    als de mensheid vergevingsgezinder was geweest waren er minder oorlogen de kracht van vergevingsgezindheid is minder oorlogen
    Dank voor je reactie Dave202.
    Daar zit naar mijn mening een zekere
    kern van waarheid in. Een vraag; stel dat iemand ooit
    een dierbare van jou iets naars aan zou doen
    (moge Allah swt je hiervoor behoeden), acht jij jezelf in
    staat om dan vergevingsgezind naar die persoon te handelen ?

  3. #3
    Op verzoek "niets".

    Reacties
    4.292
    20-01-2004

    Mee eens. Woede, wraakgevoelens, kosten alleen maar energie, slechte energie. Door te vergeven, wordt je zelf rustiger, en kun je objectiever naar de dingen kijken.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Vergeven geeft jezelf ook rust en geluk. Met haat in je hart heb je geen rust en ben je niet gelukkig.

    Je moet proberen te vergeven, wat ze je ook hebben aangedaan en ook al hebben ze geen spijt.

    Vergeven is moeilijk. Nog moeilijker dan het lijkt. Ik kan het alleen met Gods hulp. Als je echt probeert om oprecht te bidden voor degene die je pijn, verdriet, enz. deed en doet. Dan moet de haat vluchten. Want achter die haat zit de satan en de satan is bang voor bidden.

    God zegt tegen ons: "Hebt uw vijanden lief."
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    651
    21-02-2004

    Origineel gepost door Dave202
    hangt er van af wat diegene heeft gedaan, waarom diegene het heeft gedaan en of diegene spijt heeft zijn daad en of ik zeker weet dat diegene het gedaan heeft
    Dus onderstaande gaat niet geheel voor jou op ?
    Vergevingsgezind zijn om jezelf beter te voelen.

    De persoon die je vergeeft hoeft niet zijn excuses
    aan te bieden of te erkennen dat hij fout zit.
    Vergeef mensen niet omdat je graag wilt dat ze zich beter voelen. Doe het om jezelf beter te voelen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    651
    21-02-2004

    Origineel gepost door Perez
    Vergeven geeft jezelf ook rust en geluk. Met haat in je hart heb je geen rust en ben je niet gelukkig.

    Je moet proberen te vergeven, wat ze je ook hebben aangedaan en ook al hebben ze geen spijt.

    Vergeven is moeilijk. Nog moeilijker dan het lijkt. Ik kan het alleen met Gods hulp. Als je echt probeert om oprecht te bidden voor degene die je pijn, verdriet, enz. deed en doet. Dan moet de haat vluchten. Want achter die haat zit de satan en de satan is bang voor bidden.

    God zegt tegen ons: "Hebt uw vijanden lief."
    Heel goed verwoord Perez.
    Vergeven geeft je innerlijke rust. Als je in staat bent
    om te vergeven, en het ''straffen'' aan Allah swt over
    te laten geeft dat een vorm van geluk.

    Haten is niet moeilijk, de kunst is om iemand te
    kunnen vergeven. Ongeacht wat die persoon heeft gedaan.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Ja, ik zeg dit niet zomaar. Ik weet hoe het is om iemand te moeten / willen vergeven, ook juist als die ander er geen spijt van heeft. En niet beseft hoeveel pijn je ervan hebt.

    Ik heb er lang over gedaan. Maar ik had geen rust. Het zat ook mijn relatie met God in de weg. Hoe kan ik vergeving vragen voor het verdriet dat ik God iedere dag weer doe, als ik zelf een ander niet kan vergeven?

    Maar de haat is erg hardnekkig. Je denkt dat je het overwonnen hebt en ineens komt het weer helemaal naar boven als een oplaaiend vuur.

    Totdat ik ging bidden voor diegene die me die pijn had gedaan. In het begin heel moeilijk, want ik wenste die persoon liever ongeluk toe.

    Maar ik wilde die haat echt graag kwijt. Het is net een grote onweerswolk die boven je leven hangt en de zon tegenhoudt.

    Ik denk dat God me heeft geholpen om echt voor die persoon te leren bidden en te leren vergeven. Want vergeven is echt heel moeilijk. Maar de moeite waard om te proberen.

    En nu hoop ik echt waar dat ook die persoon gelukkig wordt. Ik hoef geen excuses meer aangeboden te krijgen, maar ik bid of deze persoon spijt krijgt voor God, zodat God zal vergeven.
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    651
    21-02-2004

    Origineel gepost door Perez
    Ja, ik zeg dit niet zomaar. Ik weet hoe het is om iemand te moeten / willen vergeven, ook juist als die ander er geen spijt van heeft. En niet beseft hoeveel pijn je ervan hebt.

    Ik heb er lang over gedaan. Maar ik had geen rust. Het zat ook mijn relatie met God in de weg. Hoe kan ik vergeving vragen voor het verdriet dat ik God iedere dag weer doe, als ik zelf een ander niet kan vergeven?

    Maar de haat is erg hardnekkig. Je denkt dat je het overwonnen hebt en ineens komt het weer helemaal naar boven als een oplaaiend vuur.

    Totdat ik ging bidden voor diegene die me die pijn had gedaan. In het begin heel moeilijk, want ik wenste die persoon liever ongeluk toe.

    Maar ik wilde die haat echt graag kwijt. Het is net een grote onweerswolk die boven je leven hangt en de zon tegenhoudt.

    Ik denk dat God me heeft geholpen om echt voor die persoon te leren bidden en te leren vergeven. Want vergeven is echt heel moeilijk. Maar de moeite waard om te proberen.

    En nu hoop ik echt waar dat ook die persoon gelukkig wordt. Ik hoef geen excuses meer aangeboden te krijgen, maar ik bid of deze persoon spijt krijgt voor God, zodat God zal vergeven.

    Dank je voor het delen van je ervaring Perez.
    Vergeven is inderdaad moeilijk...totdat je jezelf de
    vraag kunt stellen wie je er uiteindelijk mee hebt.
    Je hebt er alleen maar jezelf mee, je raakt er verbitterd
    door en het vreet energie.
    Gelukkig heeft ook bij jou de vergevingsgezindheid
    het gewonnen van de haat.

    Als men over het algemeen wat vergevingsgezinder naar elkander zou zijn, zou het er een stuk rooskleuriger uitzien.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    3.839
    25-11-2013

    met vergeven , geduld en salah win je alles

    opluchting, rust , vrede beloning op de dag des oordeels, voorbeeldig gedrag ,de weg van islam , kans dat jou zondes ook allemaal vergeven worden etc etc wat je er allemaal mee wint