1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    12
    09-02-2004

    ik kan niet bidden, wie kan mijn helpen

    salaam zusters en broeders

    ik ben een nederlandse meisje van 16 jaer en ik wil graag bidden maar ik kan niks? wil iemand mijn stap voor stap helpen en wat ik allemaal kan leren en hoe ik het allemaal moet doen.

    alvast bedankt

    wasalaamoelijkoem
    sala

  2. #2
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    Salaam alaikum war. wabr,

    Ik ben ook een NL bekeerde moslimvrouw en ik wil je best helpen voor zover ik kan. Mag ik vragen waar je woont? Want het makkelijkste is om het je voor te doen... Als je in omgeving Amsterdam woont dan kan ik je makkelijk in contact laten komen met NL andere moslimvrouwen/meiden die het je kunnen leren.

    Anders kun je ook kijken op www.al-islaam.com onder het kopje leer bidden.

    Als je vragen hebt, dan hoor ik het graag,
    Wasalaam alaikum,
    Marisah

  3. #3
    Soebhan Allah

    Reacties
    371
    19-11-2003

    masha Allah
    Ya Moeqalib el Qoeloeb, Thebit Qalbi 'ala Dienek

  4. #4
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Ik kan je ook wel helpen, maar vraag maar eerst aan deze die voor mij hulp aan hebben geboden..

    als je alsnog hulp wil kun je me gerust mailen ok

  5. #5
    Allahou Akbar

    Reacties
    104
    26-09-2003

    Salamou alaikoum,

    masha Allah en soubhanaAllah. Je kan dus op die site kijken of je kan ook een boekje kopen in utrecht of op de zwarte maarkt en in de moskee heb je ze ook. Dat heet: Hoe moet ik bidden. Voor verdere vragen kun je me mailen: jeblia86@hotmail.com. Ik kom uit utrecht.

    sterkte meid. En Allah swt zal je zeker helpen om te leren bidden inchaalah
    "Moge Allah ons alle bijstaan en leiden tot zijn licht"


  6. #6
    Super!!

    Reacties
    538
    24-10-2003

    selaam mou3alaikoum waragmatoulahh

    toevallig ga ik elke zondag naar de moskee voor islamitischelessen daar zijn ook meisje die niet kunnen bidden en die het nu daar leren... die moskee is zelf in busssum..... als je interesse hebt kan je me mailen (najouaaa17@hotmail.com)

    selaam mou3alikoum

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    184
    08-07-2003

    Asalaam wa aleikom

    Hoe moet je bidden?

    Wa aleikom salaam
    Neem een kijkje op mijn site www.boug.tk ...de islamitische website voor jou en mij!

    Ik hou van jou BouG85 28-01-2004

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    62
    25-09-2003

    salaam allemaal,

    als je wil kan ik je wel helpen wil als eerste tegen je zeggen ik vind het goed van je dat je tot de islam bent bekeerd.

    mail me maar op karima_toesgiedje@hotmail.com
    beslama

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    70
    12-11-2002

    Goeiemiddag,

    Hieronder volgt een link die je inshallah verder zal helpen om de salah dagelijks te verichten.

    http://www.maghrebonline.nl/nl/islam/gebed/salah.php

    Groetjes,

    Amira

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    184
    08-07-2003

    Of www.boug.tk daar moet je klikken op het gebed en zie je het vanzelf....
    Neem een kijkje op mijn site www.boug.tk ...de islamitische website voor jou en mij!

    Ik hou van jou BouG85 28-01-2004

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    138
    30-03-2004

    ik vind het hartstikke goed wat jullie doen om mensen te helpen om
    wat meer over de islam te leren.
    Vertrouwen is goed, controle is beter..

  12. #12
    ASAatjuh..

    Reacties
    852
    15-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    asalaaam aleicom zuster,

    Ik vind het heel goed van je dat je naar informatie zoekt om te leren bidden ! Moge Allah je hiervoor belonen amien !
    Ik persoonlijk vind dit een goeie site met veel informatie-> www.risallah.tk
    Maar mocht je daar niet genoeg aan hebben, op deze site staat ook heel voor over de islam (ook over bidden dus) www.islam.pagina.nl

    Hopelijk heb je er wat aan,
    Moge Allah je helpen,

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    10
    21-05-2004

    baraka allahu fikum wajazakum allah geir
    Le illaha illallah

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    4
    01-07-2007

    ooit zal ik ook moslima worde inshallah !

  15. #15
    Op heterdaad betrapt

    Reacties
    2.552
    26-05-2004

    Bismillaah Ar-Rahmân Ar-Rahiem, Alhamdulillaahi Rabbil Alameen as-salaatu wassalaamu ala nabiyyina Muhammadin wa ala ahlihi wa sahbihi wa aj'ma' een ama' ba'd:

    In de Naam van Allaah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

    Salaam alaykum warahmatullaahi wa barakatu,

    Alle lof is aan Allaah, Geprezen en Verheven is Hij, Die het gebed verplicht heeft gemaakt voor Zijn dienaren en hun opgedragen heeft het goed te verrichten en Die het gebed onderscheid laat maken tussen geloof en ongeloof.

    Bij deze willen wij graag jullie aandacht vestigen op iets zeer belangrijks, namelijk het gebed.

    Het gebed is een van de belangrijkste pilaren van de Islaam. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) waarschuwde ons dat het eerste waar Allah ons rekenschap over vraagt op de Dag der Opstanding het gebed is.

    Abu Hurayrah (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei:

    "De eerste van zijn werken waarover een dienaar op de Dag der Opstanding rekenschap gevraagd zal worden, is zijn Salaat (gebed). Wanneer die in orde bevonden wordt, slaagt hij en heeft hij succes; wanneer die niet in orde bevonden wordt, is hij geruïneerd en verloren. Wanneer hij tekort schiet met betrekking tot zijn verplichte gebeden, zal de Heer zeggen (tegen Zijn engelen): "Bezie of er bij de vrijwillige handelingen van Mijn dienaar iets is dat de tekortkomingen in zijn verplichte gebeden compenseert." Vervolgens worden al zijn (verplichte) handelingen zo bekeken." (Overgeleverd door Tirmidzie)

    Het is daarom zeer belangrijk om het gebed met regelmaat en correct te bidden. Je kunt het gebed bidden zoals je het hebt geleerd van je ouders of van een imaam, maar je moet ten alle tijden bewust zijn van het feit dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) de enige is die gevolgd moet worden. De engelen zullen je, terwijl je in je graf ligt, niet vragen: "Heb je die en die imaam gevolgd?" Je ouders of je imaam zullen niet bij je zijn, noch zullen ze je verdedigen op de Dag der Opstanding.

    Mede om deze reden heeft Sheikh Mohamed Salih Al-Munnajjid een video samengesteld met daarin een visuele beschrijving van het gebed volgens de sunnah van onze profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem). Shaykh Munajjid is ook degene die het woord voert, moge Allaah hem rijkelijk belonen met het goede.

    Bekijk deze video dus aandachtig en leer insha'Allaah op dezelfde manier bidden zoals ons geliefde profeet gebeden heeft. Moge Allaah ons helpen bij het zoeken naar kennis en het perfectioneren van onze aanbidding.

    Sunan Al Salaat (NL) (2008)

    http://www.archive.org/details/Sunan_AlSalaat
    DOWNLOAD http://www.archive.org/download/Suna..._Al_Salaat.wmv



    Vertaling: Jalaluddin © 2008


    ************ATTENTIE*************
    DIT PRODUCT MAG SLECHTS VOOR DA'WAH WORDEN GEBRUIKT EN NIET VOOR COMMERCIËLE DOELEINDEN EN HET MAG OOK NIET GEKNIPT WORDEN IN DELEN OF AANGEPAST WORDEN. JALALUDDIN © 2008


    Subh'aanaka Allaahumma wa bih'amdiek, ash-hadu allaa illaaha illaa anta, astaghfieruka wa atubu ilayk.


    Wa alaykum salaam warahmatullaah,


    Projectgroep Moslims In Dialoog
    Tegen de christen zeg ik: “..Beter is een arme maar wijze jongeling, dan een oude maar dwaze koning die er niet van weten wil zich te laten waarschuwen..” (Prediker 4:13)
    Tegen de moslim zeg ik: Allah de Verhevene zegt in Zijn Edele Qor-aan: “Jullie zijn de beste gemeenschap die uit de mensen is voortgebracht, (zolang) jullie tot het goede oproepen en jullie het verwerpelijke verbieden, en jullie in Allah geloven…" (Soerat Aal ‘Imraan (3), aayah 110)