1. #1
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Wat kan je toen tegen spierpijn?

    Ik heb gisterenavond een half uur flink gerend op de loopband en een half uur gefiets. Na afloop nog de benen getraint aan apparaten.

    Kheb nu zo'n spierpijn en heb vanavond weer een uur earobic. M'n bovenbenen doen gewoon pijn, zelfs bij het lopen.

    Ik heb dit probleem wel vaker...ook als ik ga zwemmen en flinke baantjes ga trekken krijg ik de volgende dag zo'n pijn in m'n schouders.

    (Ik ga al geregeld naar de sauna en dat helpt wel, maar kan moeilijk dagelijks gaan).


    Heeft iemand tips wat je hiertegen kan doen?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    63
    10-02-2004

    Re: Wat kan je toen tegen spierpijn?

    Origineel gepost door TwinkleEye_19
    Kheb nu zo'n spierpijn en heb vanavond weer een uur earobic. M'n bovenbenen doen gewoon pijn, zelfs bij het lopen.
    Ik heb ook pijn in mijn bovenbenen maar dat komt omdat ik ongesteld ben en heb vreselijke rugpijn gehad!

  3. #3
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Re: Re: Wat kan je toen tegen spierpijn?

    Origineel gepost door Juf_DenHagia
    Ik heb ook pijn in mijn bovenbenen maar dat komt omdat ik ongesteld ben en heb vreselijke rugpijn gehad!
    Die pijn is geen spierpijn, die komt ergens anders vandaan.

    Ik heb dat ook gehad, zonder pijnstillers kon ik niet lopen en viel ik op straat flauw. Elhamdoelliah heb ik dat niet meer.

    Dus pijnstillers en volgens de huisart krijg je veel minder pijn als je 'de pil' gaat gebruiken.

  4. #4
    *Not So Ordinary*

    Reacties
    78
    16-12-2003

    Wat je kan doen is je insmeren met tijgerbalsem of massage olie. Rekken helpt ook, dan is je spierpijn sneller weg. Probeer ook genoeg te rusten, geef je spieren een kans zich te herstellen.
    "Better to be feared then to be loved."

    . . . . . . . . . ."C.R.E.A.M.". . . . . . . . . .

  5. #5
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Origineel gepost door Redneck
    Wat je kan doen is je insmeren met tijgerbalsem of massage olie. Rekken helpt ook, dan is je spierpijn sneller weg. Probeer ook genoeg te rusten, geef je spieren een kans zich te herstellen.


    Ik zal kijken of ik een lekkere olie kan vinden, want ik gebruik al een balsem voor iets anders. En daarbij nog bodylotion. Moet natuurlijk niet teveel gebruiken.

    En dat over herstellen, zit inderdaad wat in. Maar ben nu gewoon niet meer te stoppen.

  6. #6
    *Not So Ordinary*

    Reacties
    78
    16-12-2003

    Ik weet hoe het voelt, maar heb daar nu 2 kapotte armen aan over gehouden en mijn oor is naar de klote. Dus je kan beter rustig aandoen, tenzij je net als mij wilt eindigen.
    "Better to be feared then to be loved."

    . . . . . . . . . ."C.R.E.A.M.". . . . . . . . . .

  7. #7
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Origineel gepost door Redneck
    Ik weet hoe het voelt, maar heb daar nu 2 kapotte armen aan over gehouden en mijn oor is naar de klote. Dus je kan beter rustig aandoen, tenzij je net als mij wilt eindigen.
    Je hebt gelijkt, zonder dat je het door hebt maak je je eigen lichaam kapot.

    Tis alleen zo aanstekelijk omdat je je na het trainen gewoon zo goed voelt.

  8. #8
    *Not So Ordinary*

    Reacties
    78
    16-12-2003

    Origineel gepost door TwinkleEye_19
    Je hebt gelijkt, zonder dat je het door hebt maak je je eigen lichaam kapot.

    Tis alleen zo aanstekelijk omdat je je na het trainen gewoon zo goed voelt.
    Klopt, daardoor kan je wat je juist zo leuk vind, niet meer doen. Ik heb een jaar lang aan de kant moeten zitten, vanwege blesures. Maar dat kwam door Free Fighting, niet door fitness. Maar uiteindelijk kon ik mijn eigen jas niet meer aantrekken.
    "Better to be feared then to be loved."

    . . . . . . . . . ."C.R.E.A.M.". . . . . . . . . .

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    A je moet je spieren niet overbelasten, dus doen wat je lichaam aan kan. En dat moet je dan per +- week opbouwen.

    B na afloop een lekkere hete doche nemen

    C als je spierpijn hebt, dan moet je dat verzachten met ijs, het liefst 3 keer per dag 10 a 15 minuten lang.


    D zie A


  10. #10
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Origineel gepost door House
    A je moet je spieren niet overbelasten, dus doen wat je lichaam aan kan. En dat moet je dan per +- week opbouwen.

    B na afloop een lekkere hete doche nemen

    C als je spierpijn hebt, dan moet je dat verzachten met ijs, het liefst 3 keer per dag 10 a 15 minuten lang.


    D zie A

    Kweet...belast teveel

    Hoor je je spieren niet juist warm te houden?

    Ik ga niet steeds een paar keer per dag ijs leggen, anders heb ik geen tijd om mezelf mooi te maken.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door TwinkleEye_19
    Kweet...belast teveel

    Hoor je je spieren niet juist warm te houden?

    Ik ga niet steeds een paar keer per dag ijs leggen, anders heb ik geen tijd om mezelf mooi te maken.
    Dat is dus niet goed.

    Nee als je last van je gewrichten hebt, dan moet je die warm houden. Maar als je bijvoorbeeld een spierbelessure hebt, dan moet je die met ijs koud houden.

    Tsss is goed ik zal je nog eens tips geven

  12. #12
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Origineel gepost door House
    Dat is dus niet goed.

    Nee als je last van je gewrichten hebt, dan moet je die warm houden. Maar als je bijvoorbeeld een spierbelessure hebt, dan moet je die met ijs koud houden.

    Tsss is goed ik zal je nog eens tips geven
    O.k brrrr.....ice here I come!


    Is goed, ga maar tips geven.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door TwinkleEye_19
    O.k brrrr.....ice here I come!


    Is goed, ga maar tips geven.
    Nee safi geef je niks meer

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door House
    Nee safi geef je niks meer
    Wie zegt dat jij voor mij mag spreken

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    32
    28-02-2004

    ey voordat je gaat rennen etc. moet je wel een wrming-up doen he,,,dus effe een beetje rennen eerst en bennen strekken etc.. en dan pas echt uren lang gaan rennen etc.
    Yust Wanne Rock You Girl!!!