1. #16
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Origineel gepost door Lees
    Ridouan:

    Dus als je salafiranger onder je naam zet onderscheid je jezelf van de mensen van innovaties? Dus alle andere forummers zijn wellicht innoveerders en jij niet?


    Weer een nieuwe poging, jammer. Er zijn hier zeker innoveerders en verder ben ik het eens met de uitspraak van al Munajid op dit punt. De andere en veel grotere 'Ulalma als Ibn Baz, Al Uthemin, Al Albanee, Muqbil e.a Ra7iemhom Allah gebruikten de naam ook. Daarover hadden we al eerder gesproken, jammer deze poging moge Allah je leiden.

    Het feit dat jij salafiranger onder je naam zet bewijst helemaal niets, jij zou net zogoed een innoveerder kunnen zijn. Het heeft ook helemaal niets te maken met "globale belangen van de Islamitische da’wah"
    Je vergeet de eerdere fatawa en discussies. Dat is niet oprecht zuster. Je wilt mij nu op een punt vastzetten, terwijl je beter op search kunt kijken....Verder vergeet je dit:

    3) Het jezelf Salafi noemen is gerechtvaardigd, wanneer men deze benaming gebruikt, ter onderscheid van de mensen van innovaties en dit wordt niet beschouwd als het opdelen van de Oemmah, aldus al Moenadjied.

    Jammer.


    Ik mis dan ook dit stukje uit de vertaling gegeven door kariempje, wat echter wel in de originele engelstalige bron staat:

    But if he says it only for the purpose of praising himself, then this is not allowed, because Allaah says (interpretation of the meaning): “… therefore justify not yourselves…” [al-Najm 53:32 – Yusuf ‘Ali’s translation].
    Ik prijs mezelf niet, ik schrijf me toe aan de selef...Zucht....
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/

  2. #17
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Origineel gepost door Lees
    Als je wil bewijzen dat je de weg van de salaf volgt, zou je met je gedrag moeten beginnen en niet met zo'n titel onder je naam, het haalt niks uit.
    Ik hou van nasee7a, dus bij deze leg me uit wat er niet goed is.

    Verder hoeven mensen mij niet te volgen, maar de 'Ullama en de minhaj van de selef.

    Wa salam

    P.s laat je afkeer van iets jou niet onrechtvaardig worden.
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    72
    31-12-2003

    Origineel gepost door RidouanSalih
    Weer een nieuwe poging, jammer. Er zijn hier zeker innoveerders en verder ben ik het eens met de uitspraak van al Munajid op dit punt. De andere en veel grotere 'Ulalma als Ibn Baz, Al Uthemin, Al Albanee, Muqbil e.a Ra7iemhom Allah gebruikten de naam ook. Daarover hadden we al eerder gesproken, jammer deze poging moge Allah je leiden.



    Je vergeet de eerdere fatawa en discussies. Dat is niet oprecht zuster. Je wilt mij nu op een punt vastzetten, terwijl je beter op search kunt kijken....Verder vergeet je dit:


    Jammer.


    Ik prijs mezelf niet, ik schrijf me toe aan de selef...Zucht....
    Dat weten we nou wel, ik vergeet helemaal niks, ik probeer niet eens de term selefi te ontkrachten maar wel het MISbruik dat ervan gemaakt wordt. Vaak wordt het onterecht gebruikt als kwalificatie.

    Ook druipt er altijd enige arrogantie van jouw stukjes met je ge-"jammer", "moge Allah je leiden" en "zus en zo is niet oprecht" en dan jezelf SALIH noemen en nog zuchten ook...

    Nogmaals ik zeg niet dat het gebruik van de term salafi niet gerechtvaardigd is, al denk ik dat velen die term niet eens in hun mond zouden moeten nemen gezien de (geringe) kennis waar ze over beschikken en zeker de geringe mate van het praktiseren van kennis.

    En het blijft een feit dat jij net zo goed een innoveerder kunt zijn en die titel onder je naam dus volkomen nietszeggend is, daar heb ik de search niet voor nodig.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    72
    31-12-2003

    Origineel gepost door RidouanSalih
    Ik hou van nasee7a, dus bij deze leg me uit wat er niet goed is.

    Verder hoeven mensen mij niet te volgen, maar de 'Ullama en de minhaj van de selef.

    Wa salam

    P.s laat je afkeer van iets jou niet onrechtvaardig worden.
    zie je p.s.

  5. #20
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Origineel gepost door Lees
    Dat weten we nou wel, ik vergeet helemaal niks, ik probeer niet eens de term selefi te ontkrachten maar wel het MISbruik dat ervan gemaakt wordt. Vaak wordt het onterecht gebruikt als kwalificatie.


    Wat zei al Munajid in zijn artikel ? Wat zegt al 'Uthemin ?

    Ook druipt er altijd enige arrogantie van jouw stukjes met je ge-"jammer", "moge Allah je leiden" en "zus en zo is niet oprecht" en dan jezelf SALIH noemen en nog zuchten ook...
    Nee hoor, ik vind het jammer dat jij probeert puntjes te scoren nu weer met SALIH, vraag eens waarom. Maar dat kost teveel kracht. Maar dat jij niet oprecht bent bewijst dat jij oordeelt zonder te vragen....Dan vraag ik zeker voor leiding. Of heb jij dat niet nodig...? Ik maak du3a voor jou en jij voor mij ? Mmmm.

    Nogmaals ik zeg niet dat het gebruik van de term salafi niet gerechtvaardigd is, al denk ik dat velen die term niet eens in hun mond zouden moeten nemen gezien de (geringe) kennis waar ze over beschikken en zeker de geringe mate van het praktiseren van kennis.
    Selefi betekent het volgen van de selef, vergeleken met hen en de 'Ullama praktizeren we allemaal weinig. Zolang we niet de 'Umma op willen splitsen is de naam gerechtvaardigd. Kijk de wat de 'Ulalma zeggen. Jij geeft je eigen begrip. Ik volg hen.

    En het blijft een feit dat jij net zo goed een innoveerder kunt zijn en die titel onder je naam dus volkomen nietszeggend is, daar heb ik de search niet voor nodig.
    Wat een vertrouwen en wat een vermoedens.

    De search ging om de rest van de discusies. Laat aub uit mijn posten zien waar ik de selef niet volg.

    Wa salam

    Allahie yahdiek wa yahdiena. Beter zo ?
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    72
    31-12-2003

    Wie beschuldigt hier? Ik probeer helemaal geen puntjes te scoren, jij bent degene die valse conclusies trok, ik heb jou de vraag voorgelegd waarom jij het nodig vond salafiranger onder je naam te zetten. Het is gewoon opvallend hoe jij iedereen af doet als onoprecht, oneerlijk enz. Ik heb geen zin in een eindeloze discussie met jou want ik ken jouw stijl ondertussen wel, voor ik het weet krijg ik 10 audio's, links en knipsels en plaksels over me heen terwijl het toch zeer simpel is. Hou nou maar eens op met dat overtuigen van jezelf en anderen van die benaming en jouw zogenaamde oprechtheid want het komt gewoon arrogant over en dat zal vast niet de bedoeling zijn.

  7. #22
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Origineel gepost door Lees
    Wie beschuldigt hier? Ik probeer helemaal geen puntjes te scoren, jij bent degene die valse conclusies trok, ik heb jou de vraag voorgelegd waarom jij het nodig vond salafiranger onder je naam te zetten. Het is gewoon opvallend hoe jij iedereen af doet als onoprecht, oneerlijk enz. Ik heb geen zin in een eindeloze discussie met jou want ik ken jouw stijl ondertussen wel, voor ik het weet krijg ik 10 audio's, links en knipsels en plaksels over me heen terwijl het toch zeer simpel is. Hou nou maar eens op met dat overtuigen van jezelf en anderen van die benaming en jouw zogenaamde oprechtheid want het komt gewoon arrogant over en dat zal vast niet de bedoeling zijn.
    Je herhaalt jezelf gewoon weer en wijst naar mij. Je overdrijft ook wel over het aantal van links en audios, vaak zijn deze als men de uitspraak van een geleerde uit de context trekken.

    Maar ok, als ik arrogant overkwam was dat niet de bedoeling. Verder levert dit inderdaad niets op.

    Moge Allah mij en jou leiden.

    Wa salam
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/

  8. #23
    Afwezig

    Reacties
    652
    14-05-2002

    Lees, je aast te veel...

    Zo begint het er wel op te lijken dat je alleen kennis kan nemen van selefi-geleerdes en websites, pure propaganda en zieltjeswinnerij .
    Hiermee impliceer je natuurlijk dat het volgen van de Koran en de Soennah volgens 't begrip van de Selef-oe-Salih, niet daadwerkelijk de authentieke Islam is ? Lees, wie ben jij om het niet eens te zijn met de artikelen die zij publiceren ?

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    72
    31-12-2003

    Origineel gepost door Oemel_Nawawi
    Lees, je aast te veel...


    Hiermee impliceer je natuurlijk dat het volgen van de Koran en de Soennah volgens 't begrip van de Selef-oe-Salih, niet daadwerkelijk de authentieke Islam is ? Lees, wie ben jij om het niet eens te zijn met de artikelen die zij publiceren ?
    Hé hardnekkige doordrammer ik heb je al eerder gezegd dat dit een verdraaing van mijn woorden is, dat wil ik er namelijk helemaal niet mee zeggen. Ik heb dat je al duidelijk gemaakt maar ik zie wel waar jij mee bezig bent. Wat doet dat hier trouwens? Ga die kinderachtige spelletjes ergens anders spelen.

    Het beste voor ons allemaal zou zijn om dit forum compleet te verwijderen aangezien er meer kwaad dan goeds van komt. Aangezien ik dit echter niet snel zie gebeuren ga ik dit forum maar eens verlaten. het is nou niet bepaald de gezondste plek waar je uit kunt hangen. Ik raad de full-timers hier dan ook aan om zich eens in daden te gaan bewijzen in het ware leven ipv in woorden op het internet. Het lijkt er verdacht veel op dat dit forum er voornamelijk op gericht is om fouten te bespeuren en op te merken en dat soort discussies eindigt dan ook altijd in ruzies. Dat is niet mijn prioriteit dus ik ga eens wat nuttigs doen buiten dit forum om. Dat zouden sommigen van jullie ook moeten doen, ga bijvoorbeeld eens trouwen ofzo...




  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    19
    28-02-2004

    Origineel gepost door Oemel_Nawawi
    AboeAbdullah's Biografie in zijn profiel: moslim, sunni, selefie

    No coment!
    Wat doe je in zijn Biografie , interesse ?
    www.al-islaam.com

  11. #26
    Afwezig

    Reacties
    652
    14-05-2002

    Lees, en wat doet m'n citaat bij backfeat ? Wilde je daar graag kinderachtige spelletjes spelen ? Kheb hier ook geen zin meer in! Misschien da'k je vanaf nu beter ga negeren, da's 't BEST insha Allaah.

    Dat zouden sommigen van jullie ook moeten doen, ga bijvoorbeeld eens trouwen ofzo...
    Waar w8 je dan nog op . Vergeet me niet uit te nodigen. Krijg je een ring met ALMUTAQUN in gegraveerd ...

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    72
    31-12-2003

    zo blijkt maar weer...

    En die ring zal niet nodig zijn, ik ben namelijk al getrouwd.

    En voor de duidelijkheid, je zal mij niet hoeven te negeren want wat ik dus wilde zeggen is VAARWEL IK STAP OP...

    blijkbaar was die verduidelijking nog nodig maar dit was mijn laatste post.

    PUNT

  13. #28
    Allahu Akbar

    Reacties
    579
    30-05-2003

    Origineel gepost door UmmRashad
    Wat doe je in zijn Biografie , interesse ?
    Haha ik zit niet in haar biografie hoor, hahahhahaha
    www.islamlinks.tk www.islamlinks.tk

  14. #29
    26042008

    Reacties
    1.044
    27-02-2004

    Origineel gepost door najibsri
    nog een keer voor de koppigen onderons


    Origineel gepost door AboeQataadah
    Ik ben moslim en volg koran en soennah volgens de begrip van de salafu saalih.

    ik noem mij zelf geen telefie of een selefie of een shi3ie of een soefi of een Kharidjie en al die gein

    In soerah Al-Hajj staat: hoewa sammakoemoe almoeslimien.

    ter aanvulling: ik ben moslim en volg koran en soennah >> manhadj salafu saalih.

    ewa saffi stop deze discussie subhanaAllaah



    Origineel gepost door najibsri
    JOUW DADEN,NIYA EN AANBIDDING TELLEN PUNT UIT! HET IS AAN ALLAH SWT OM TE OORDELEN WIE WEL OF WIE NIET DE WEG BEWANDELT VAN DE PROFEET MUHAMMED VZMH EN VOLGENS DE BEGRIPPEN VAN MENSEN UIT DE KHAIR UL QURUN.!!!

    OF IK NOU MIJZELF FRIES NOEM OF EEN BELG ZOLANG IK AAN DE WETTEN VAN ALLAH SWT HOUD EN DE SUNNAH VOLG VAN DE PROFEET MUHAMMED VZMH VOLGENS DE BEGRIPPEN VAN DE MENSEN UIT KHAIR UL QURUN....DAN KAN NIEMAND MIJ ZEGGEN DAT IK EEN NAAM MOET DRAGEN DIE DE MENSEN VAN DE BESTE QURUN AANDUIDT OM MIJ ZOGENAAMD TE ONDERSCHEIDEN....JE ONDERSCHEIDT JE ZELF DOOR JOU AANBIDDING DOOR DE DE WETTEN VAN ALLAH TE HANTEREN EN VOLGEN EN DOOR DE SUNNAH VAN PROFEET MUHAMMED VZMH TE VOLGEN VOLGENS DE BEGRIPPEN VAN DE VROME VOORGANGERS EN NIET DOOR EEN NAAM...... ZELFS DE MENSEN VAN DE BESTE QURUN GAVEN ZICHZELF GEEN NAAM OM TE ONDERSCHEIDEN!!!!

    IK HOOP DAT HET DUIDELIJK IS.....ANDERS ZIJN MENSEN HIER VERS VOOR BASISSCHOOL.
    As clear as it can be!

  15. #30
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Origineel gepost door najibsri
    nog een keer voor de koppigen onderons
    Assalam 3alaikom,

    Vind je het goed als ik 'Ullama volg i.p.v jouw mening ? Ik laat een ieder vrij, ik hoop jullie mij ook.

    ad Dhahabi en ook ad Daraqutni Ra7iemhom Allah:

    'Uthmaan ibn Khur-raazaad [d.282], one of Imaam An-Nasaa'ee's shuyookh, said:

    quote: "The companion of hadeeth is in need of five things, and if he misses any one of them, then it is a deficiency. He needs:

    [1] A good intellect;

    [2] (Uprightness in the) Deen;

    [3] Precision;

    [4] Expertise in the field;

    [5] While being known to fulfill trusts."


    Ath-Thahabee mentioned this in Siyar (13/380), and then commented:

    quote:

    "I say: Trustworthiness is a part of the Deen (ie. #5 is included in #2), and precision is included in expertise (ie. #3 is included in #4), so what the haafith (one who memorizes hadeeth) needs is to be:

    [1] A person of taqwaa;

    [2] Intelligent;

    [3] Knowledgeable of 'Arabic grammar and language;

    [4] Pure and shy;

    [5] Salafee.

    It will suffice him that he copies with his hand 200 volumes of books, owns 500 volumes of widely respected books, and does not tire from seeking knowledge until his death, all of this with a pure intention and humbleness. Otherwise, then he shouldn't waste his time (by trying to be a haafith)."


    En ook:

    Imaam adh-Dhahabee (d.748H) - rahimahullaah - said: "It is authentically related from ad-Daaraqutnee that he said: There is nothing more despised by me than 'ilmul-kalaam (innovated speech and rhetorics). I say: No person should ever enter into 'ilmul-kalaam, nor argumentation. Rather, he should be Salafee (a follower of the Salaf)." [Siyar 16/457]


    Which should actually read as:

    quote:
    Imaam adh-Dhahabee (d.748H) - rahimahullaah - said: "It is authentically related from ad-Daaraqutnee that he said: There is nothing more despised by me than 'ilmul-kalaam (innovated speech and rhetorics). I say: He (i.e. ad-Darqutnee) never entered into `ilmul-kalaam, nor argumentation. Rather, he was a Salafee (a follower of the Salaf)."[Siyar 16/457]


    Al Uthaimin Ra7iemmoe Allah en al Fawzaan Hafida Allah.

    In addition, there is also another mistake that has continued to be transmitted from the same edition of al-Ibaanah in the article entitled, "The Censure of Ta'weel", a quotation from Shaykh Ibn Uthaymeen where he speaks of the Ash`ariyyah, Maatureediyyah and the Salafees explaining that the Salafees are Ahl us-Sunnah.

    The translation in al-Ibaanah:

    quote:
    Rather, Ahlus-Sunnah wal-Jamâ’ah are those who hold on to what the Prophet (sallAllâhu ’alayhi wa sallam) and his Companions were upon, and to the ’aqîdah (creed) of the Salaf - until the Day of Judgement - and they are the Salafîs.’’


    Whereas it should read:

    quote:
    So Ahl us-Sunnah wal-Jamaa`ah are those who are Salaf in belief (i.e. those upon the way of the Salaf in belief), even the late-comer (right) until the Day of Judgement, if he is upon the way of the Prophet (sallAllaahu `alayhi wa sallam) and his companions, then he is a Salafee.


    Refer to (1/54) in the Sharh of al-`Aqeedat il-Waasitiyyah of Shaykh Ibn `Uthaymeen.


    Hier audio: http://www.salafiaudio.com/audio/SA32_1Z.rm

    Ook al Fawzaan is erbij Ra7iemmoe Allah.

    Ibn Tamiyah Ra7iemmoe Allah:

    lbn Taymiyyah (d.728H) - rahimahullaah - said: "There is no criticism for the one who proclaims the way (madhdhab) of the Salaf, who attaches himself to it and refers to it. Rather, it is obligatory to accept that from him by unanimous agreement (Ittifaaq) because the way (madhdhab) of the Salaf is nothing but the Truth (Haqq)." [Majmoo al-Fataawaa 4:149]

    al Albanee Ra7iemmoe Allah:

    http://www.troid.org/audio/manhaj/su...salafiyyah.htm

    Taalkundig is selefi geen bid3a en in de din ook niet. Verder noemen tientallen grote geleerden zichzelf Selefi in deze tijd.

    Wa salam
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/