1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Waarom stellen Marokkanen zoveel waarde aan andermans praatjes???

    Hoi hoi, iedereen zal dit wel bekend voorkomen. Het is iets wat in mijn ogen onbegijpelijk is. Ik ben zelf moeder van een dochter en ben absoluut niet bang voor wat mij te wachten staat als ze opgroeit. Ben ik de enige die er zo over denkt? Ik zal altijd en eeuwig voor het geluk van mijn kind(eren) kiezen en niet voor de zogenaamde schande.

    Hoe denken jullie jongeren erover? Ik zou graag serieuze reakties krijgen. Vaak lees ik dat ouders zich schamen voor de praatjes van anderen. Het gaat mij niet om bepaalde over relaties maar echt over van alles, kleding, feestjes en ga zo maar door.

    Ik wil persoonlijk een goede band hebben met mijn kind. Ze mag in mijn ogen vrij zijn zolang ze respect heeft voor zichzelf en anderen. Is dit de manier van opvoeden? Elke serieuze reaktie is welkom. Liefs

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Wat voor leven heb je als je alles doet voor de buitenwereld?

    Tegenwoordig is alles haram en hsoema.
    Mijn ouders hebben gelukkig schijt aan wat anderen denken of zeggen, want die mensen hebben namelijk altijd wel wat te zeggen of roddelen, of er nou wat is of niet.

    Tip van mij:

    Heb schijt aan iedereen, dat maakt jou leven en dat van je dochtertje veel leuker en gemakkelijker.
    NIZNO ED POTS!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Alvast bedankt voor jullie reacties ik hoop dat er meer zullen volgen. Ik heb geen schijt aan mensen maar ik doe wel wat ik (en uiteraard mijn partner) goed vinden.

    Door die praatjes heb ikzelf geen contact met Marokanen (vandaar dat ik zo vaak bij Yasmina ben). Eigenlijk vind ik dat aan de ene kant best wel jammer maar aan de andere kant maakt het inderdaad alles een stuk makkelijker.

    Het is niet zo dat ik Marokkanen geen kans geef maar zoals velen met mij is er niet gauw vriendschap te sluiten en dit als je jezelf kan blijven. Ik wil dat mijn dochtertje ook voor haar eigen mening durft op te komen en ik vind het jammer dat dat door veel marokkanen niet word gegunt.

    Het heeft volgens mij niks met de Islam te maken. Al kan ik het ook verkeerd hebben natuurlijk. Alle reacties zijn welkom. Liefs

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Ik bedoelde , heb schijt aan die praatjes en geroddel van iedereen.
    NIZNO ED POTS!!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Beste Sabrinat. begreep heel goed wat je bedoelde hoor. Ik bedoelde het meer tegen over de anderen die reageerden. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik wel respect heb maar tot mijn grens. Bedankt trouwens voor je reaktie.Liefs

  6. #6
    elhabiba hbiebat edounja!

    Reacties
    976
    01-10-2001

    Salaam,


    Het verbaast me een beetje...maar ik heb nergens gelezen,ik doe wat ALLAH WIL en het kan me nix schelen wat de andere ervan denken.

    Het is steeds,ik doe wat IK wil.

    Tja geen wonder dan dat de mensen veel praten en roddelen,omdat iedereen zijn eigen wil doet,en niet die van allah....!!!!

    elhabiba

  7. #7
    From me with Love

    Reacties
    67
    16-01-2002

    Beste Ambrino

    Mensen hebben altijd wel iets te zeuren hoor.
    Het is nooit goed wat je doet.
    Let maar niet op ze, zolang jij maar weet dat je het wel goed doet, dan is het goed.

    Groetjes
    Laat mensen in hun waarde.


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    439
    19-01-2002

    Hoi,

    bepaalde Marokkanen moeien zich nu eenmaal met
    zaken waar ze geen verstand van hebben en proberen
    je vaak dingen wijs te maken omdat ze denken dat
    zij het beter weten.

    Beste is te handelen zoals jij denkt dat goed is voor
    jou en je familie maar wel binnen de normen van de
    islam.

    Succes

    Star*

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    ElHabiba

    waarom wordt het geloof toch altijd bij alles betrokken, maar dan ook echt bij alles!!!!!????

    Volgens mij is de meerderheid van de marokkanen die hier op dit forum komen moslim en die weten dondersgoed wat ze wel en niet mogen.

    Ik word er soms zo ziek van.
    Ze3ma roddelen is wel toegestaan,want ja, had je je maar moeten gedragen!

    Roddelen da's pas iets wat ECHT haram is!!!
    NIZNO ED POTS!!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Hoi hoi bedankt weer voor jullie reacties.

    Miss Tetouania, Sabrinat en Star wat dat betreft hebben jullie volgens mij gelijk. Ik doe inderdaad wat IK wil en IK moet mijzelf verantwoorden tegenover ALLAH en geen ander.

    Helaas heb ik geen reacties gehad betreft vriendschappen met Marokkanen die hierdoor vaak verkeerd gaan. Ik durf mezelf moslim te noemen al weet ik dat ik ook dingen niet doe zoals het hoort (ik draag geen hoofddoek en bid geen 5 keer per dag) dit vind ik echt bij een moslim horen. En hoop dit ook ooit te doen.

    Maar als moeder wil ik dat mijn dochtertje zich niet alleen voelt op school dus doet ze ook mee aan carnaval en laat ik ook sinterklaas thuis komen en staat er met kerst een kerstboom in huis. Ook Lhied vieren wij natuurlijk. Vele Marokkaanse gezinnen die ik zelf zie vinden dit niet kunnen terwijl ik zowel mijn man (en deze is in Marokko opgegroeid) het niet meer als normaal vinden. Zelf vind ik het jammer dat er zoveel Marokkanen dan gelijk denken van die wil gewoon een hollander zijn terwijl ik juist een goede middenweg probeer te vinden tussen twee culturen. Tenslotte leven we hier toch? (Oke moslimaat aan jullie open de scheldkanonnen, niet dus) Liefs

  11. #11
    elhabiba hbiebat edounja!

    Reacties
    976
    01-10-2001

    Originally posted by sabrinat
    ElHabiba

    waarom wordt het geloof toch altijd bij alles betrokken, maar dan ook echt bij alles!!!!!???
    Salaam,

    ??????Vreemd vraag vind ik.....we zijn toch moslims of niet,en we horen te weten wat onze geloof zegt om bepaalde dingen en zoals jij al zei,BIJ ALLES!!!

    Ik denk dat allah nix heeft overgeslagen of over het hoofd gezien.

    Elhabiba

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Hoi hoi, bedankt allemaal voor jullie reacties. Je kan wel zien dat dit onderwerp niemand bezig houd. Had echt veel meer reacties verwacht. Blijkbaar vind iedereen het allemaal wel oke, jammer. In ieder geval voor iedereen die heeft gereageerd hartelijk dank. (had gewoon een topic moeten openen over sex, maagd en liefde die scoren bij Yasmina beter als een serieus onderwerp). Nogmaals dank aan iedereen. liefs

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    hee suriboy ..ben je creool en vrijgezel ?? ik ken een leuke surinaams meisje ...misschien zijn jullie wat voor elkaar okee ??

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Daar gaan we weer wat kan ik uit TAZZZ halen? Tegen wie of welke opmerking kan ik dit richten.

    Suriboy, het is in mijn ogen gewoon de werkelijkheid en het is en blijft jammer dat er weinig serieuze reacties komen. Nou moet ik natuurlijk ook toegeven (ik ben zelf 28) dat ik ook jong ben geweest maar het blijkt gewoon bij Yasmina dat het jongeren volk (met respect voor iedereeen) hier de meerderheid is.

    Nogmaals bedankt. Liefs

  15. #15
    N/A

    Reacties
    388
    15-11-2001

    salam

    Ambrino: jij praat over opvoeding, heeft opvoeding iets te maken met
    sinterklas, kerst, boom, bloem, en wat betekent vrijheid volgens jou,
    en waar liggen de grenzen. kijk om je heen en stel wat vragen op.
    kijk naar de chaos situaties in de wereld en terk een conclusie of een ideee.
    opvoeding is samenstelling van : communicatie, tederheid, sterngte, en geloof en weer ons geloof waarden/normen, wat mag en niet mag, trek de touwtje vast en hard anders het is voorbij voor dat je het weet.

    salam
    said