1. #16
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Origineel gepost door Zahwanie
    Waarom ben je niet met de grote groep ex-Fokker mensen naar de VS gegaan om bij Boeing aan de slag te gaan? Die kans hebben de meeste wel gehad als ik met niet vergis?
    Dat was misschien voor of na mijn tijd. Bovendien ben ik niet zo'n avonturier. Inmiddels werk ik al bijna 10 jaar ergens anders. Tot volle yevredenheid met mensen die mij de Islam hebben laten zien. Bij Fokker waren het toch een ander soort mensen. Het was voorbestemd.
    Ik heb nooit slaap.


  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-07-2002

    zahwanie, hoe komt het dat jij zoveel van RAM weet? werk jij voor RAM of voor een andere luchtvaartmaatschappij?
    Ik moet zeggen dat de TD'ers van RAM erg goed zijn, wat ook de mensen mogen beweren. Het zijn misschien niet de schoonste kisten, maar de toestellen worden wel technisch goed onderhouden. Een beetje luchtvaartmaatschappij heeft Boeing-kisten in zijn vloot. Dat zijn toch één van de beste toestellen samen met de MD. vrijwel alle Arabische staten hebben ze. Wel eens in Seattle geweest bij Boeing Zahwanie?
    Als je altijd doet wat je hebt gedaan, krijg je altijd wat je hebt gekregen.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    132
    04-09-2002

    Origineel gepost door Zahwanie
    Waarom oplichters? Zijn ze een keer niet komen opdagen op Schiphol? Ben je op een verkeerde bestemming afgezet?

    Zeg het maar!

    ik heb het over hun prijskaartje vriend. die deugt voor geen meter.
    wila gasek shi el qaleb dyal soukar siri 3end Mr Qwaleb

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-07-2002

    Hé Benzie, ze zijn monopolisten op de Marokkaanse markt, dus ze kunnen vragen wat ze willen. Andere luchtvaartmaatschappijen krijgen vrijwel geen "slots" zoals wij ze op SPL kennen. De rest van de airlines die op marokko vliegen houden hun ticketprijzen ook hoog. Een Nederlandse airline had in 2000 het recht om gedurende de maanden juni,juli en augustus op de "bekende" luchthavens te vliegen van Marokko. Het jaar daarna hebben ze (marokkaanse autoriteiten) alle rechten ingetrokken van deze airline, want zij gingen toch onder de prijs zitten van RAM. Zo heb ik het begrepen van een paar "deskundigen". Maar er zijn meer "wegen naar Rome"dus niemand dwingt jou om met RAM te vliegen naar Marokko. Je kunt ook andere alternatieven nemen
    Als je altijd doet wat je hebt gedaan, krijg je altijd wat je hebt gekregen.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    Samen met een vriend van me zijn we helemaal weg van de luchtvaart!!!!!!!
    Helaas is het voor mij niet weggelegd om verkeersvlieger te worden. Ik ben namelijk afgevallen bij de selectieprocedure van de KLM-school. Die vriend van me is succesvoller in de selectieprocedure. Hij mag binnekort laten zien wat hij kan in een simulator! En dan staat er voor hem niks meer in de weg om verkeersvlieger te worden bij KLM/Transavia/Martin Air. Succes H.

    Als je eenmaal ergens in verdiept dan kom je erwel. Dan kom je zelfs over kleine details te weten. En burgerluchtvaart boeit me. Natuurlijk kan ik het niet laten om wat over onze Nationale trots in de luchtvaart weten te komen.

    Over Seatle, nee heb nog niet de kans gehad om naar de VS te reizen.

    Je moet ook niet vergeten dat de Airbus goedkoper en zuiniger is dan de Boeing.

    Missy20:
    Zit jij in de luchtvaart?
    Tassa ou el-ara!!!!!

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-07-2002

    Je weet dat de KLM de strengste selectieprocedures heeft en dat je er zo uitligt...er zijn duizenden jongens die zich willen aanmelden, maar slechts enkele worden toegelaten...Er zijn zat andere weggen om dezelfde resultaten te bereiken, welliswaar wordt het "onze"jongens nu wat moeilijker gemaakt, omdat je niet zomaar in de U.S.A. lessen kan nemen. Zelfs in NL kan je de gewenste resultaten bereiken mits je wel EUR 150.000 op kan hoesten voor de totale lessen.
    Als je altijd doet wat je hebt gedaan, krijg je altijd wat je hebt gekregen.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    132
    04-09-2002

    Origineel gepost door Zahwanie
    Samen met een vriend van me zijn we helemaal weg van de luchtvaart!!!!!!!
    Helaas is het voor mij niet weggelegd om verkeersvlieger te worden. Ik ben namelijk afgevallen bij de selectieprocedure van de KLM-school. Die vriend van me is succesvoller in de selectieprocedure. Hij mag binnekort laten zien wat hij kan in een simulator! En dan staat er voor hem niks meer in de weg om verkeersvlieger te worden bij KLM/Transavia/Martin Air. Succes H.

    Als je eenmaal ergens in verdiept dan kom je erwel. Dan kom je zelfs over kleine details te weten. En burgerluchtvaart boeit me. Natuurlijk kan ik het niet laten om wat over onze Nationale trots in de luchtvaart weten te komen.

    Over Seatle, nee heb nog niet de kans gehad om naar de VS te reizen.

    Je moet ook niet vergeten dat de Airbus goedkoper en zuiniger is dan de Boeing.

    Missy20:
    Zit jij in de luchtvaart?

    waarom probeer je het niet bij de luchtmacht?
    wila gasek shi el qaleb dyal soukar siri 3end Mr Qwaleb

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    Als je het je al bij de burgerluchtvaart niet lukt dan lukt het je helemaal niet bij defensie! En als je bij defensie gaat dan teken je voor een bepaalde tijd (10-12 jaar). En ze betalen ten opzichte van de burgerluchtvaart slecht.
    Het is wel zo dat je opleiding voor je wordt betaald.
    Tassa ou el-ara!!!!!

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    Origineel gepost door Missy20
    Je weet dat de KLM de strengste selectieprocedures heeft en dat je er zo uitligt...er zijn duizenden jongens die zich willen aanmelden, maar slechts enkele worden toegelaten...Er zijn zat andere weggen om dezelfde resultaten te bereiken, welliswaar wordt het "onze"jongens nu wat moeilijker gemaakt, omdat je niet zomaar in de U.S.A. lessen kan nemen. Zelfs in NL kan je de gewenste resultaten bereiken mits je wel EUR 150.000 op kan hoesten voor de totale lessen.
    Advies aan alle jongens en meisjes die ook verkeersvlieger wil worden:
    Kies voor de volgende 3 scholen: KLS, NLS en EPST!!!
    Met andere scholen help je jezelf alleen de problemen in. De drie scholen hebben een goede reputatie in binnen en buitenland. En als je 1 van die 3 scholen op je CV hebt staan dan heb je een streepje voor op de andere. Die andere scholen zijn alleen maar uit op je geld!! Ik ben langs vele scholen gaan en open dagen geweest. Ze beloven je gouden bergen maar kunnen weinig waarmaken.

    Maar nogmaals mijn vraag aan Missy20:
    Zit jij in de luchtvaart?
    Tassa ou el-ara!!!!!

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-07-2002

    Zahwanie, ik heb deze informatie via zeer goede bronnen .....en ik ben leergierig, dus ik onthou gewoon een paar dingen die "interessante" mensen me vertellen en ook via het programma "airport" heb ik het één en ander opgestoken. Ik ben dus geen F/O en ook geen Captain.

    Maar wat je hierboven omschreven hebt, klopt helemaal. De meeste erkende vliegscholen geven aspirante piloten een baangarantie (mits je echt niet voor een buitenlandse airline wil vliegen). Bij de bank is een lening van een paar ton ook geen probleem om af te sluiten, mits je natuurlijk aan de toelatingseisen voldoet en DIE ZIJN HEEL STRENG ook bij de luchtmacht kan ik je vertellen. Eénmaal binnen bij de luchtmacht, dan kun je na een paar jaar afscheid nemen van snelle vliegtuigen om plaats te nemen in een cockpit van de burgerluchtvaart en ik kan je vertellen dat de airlines graag ex-luchtmachtpiloten aannemen.
    Als je altijd doet wat je hebt gedaan, krijg je altijd wat je hebt gekregen.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    Origineel gepost door Missy20
    Zahwanie, ik heb deze informatie via zeer goede bronnen .....en ik ben leergierig, dus ik onthou gewoon een paar dingen die "interessante" mensen me vertellen en ook via het programma "airport" heb ik het één en ander opgestoken. Ik ben dus geen F/O en ook geen Captain.

    Maar wat je hierboven omschreven hebt, klopt helemaal. De meeste erkende vliegscholen geven aspirante piloten een baangarantie (mits je echt niet voor een buitenlandse airline wil vliegen). Bij de bank is een lening van een paar ton ook geen probleem om af te sluiten, mits je natuurlijk aan de toelatingseisen voldoet en DIE ZIJN HEEL STRENG ook bij de luchtmacht kan ik je vertellen. Eénmaal binnen bij de luchtmacht, dan kun je na een paar jaar afscheid nemen van de snelle vliegtuigen om plaats te nemen in een cockpit van de burgerluchtvaart en ik kan je vertellen dat de airlines graag ex-luchtmachtpiloten aannemen.
    Meid,

    Ik ben nog nooit een meisje tegengekomen die zo op de hoogte is. Is wel relaxed!
    Maar over de luchtmacht:
    Die gasten hebben niet voor niets een contract getekend voor 10-12 jaar bij de luchtmacht. Dus het is niet zo dat je op zo'n manier gratis een opleiding voorgeschoteld krijgt. En hun breveten gelden alleen voor defensie!!

    BAANGERANTIE bestaat niet meer!!!!!!!!!!!
    De enige garantie die er tegenwoordig nog is, is de stage die je voor je opleiding bij EPST kan doen. Na die stage wordt deze meestal omgezet in een vast contract. Maar als je via EPST gaat vliegen dan is de kans (90%) groot dat je in Engeland aan de slag gaat als vlieger!
    Lufthansa en KLM neemt meestal direct aan van de KLM Flight Academy!
    Transavia meestal direct van NLS!
    Easyjet van EPST!

    Als je van een andere school komt dan moet je nog eens uren kopen. En dat kan een duur geintje worden. Je moet jezelf dan gaan inkopen bji een maatschappij om uren te maken. UREN zijn heel belangrijk!

    Alleen bij de KLM Flight Academy heb je geen borg (huis van je ouders of zo) nodig. Andere opleidingen heb je wel degelijk borg nodig!!!!
    Het is een opleiding van 100.000 euro! En dit zonder levensonderhoud kosten! De opleiding zijn intern en duren ongeveer 2 jaar.

    Zit jou betrouwbare bron wel in de luchtvaart? Is hij/zij F/O? Captain? Steward/ Stewardes?

    Groetjes
    Tassa ou el-ara!!!!!

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-07-2002

    Je verhaal klopt weer...maar sommige dingen kunnen afwijken in de praktijk.
    Klopt, die vliegbrevetten gelden inderdaad alleen voor de luchtmacht, maar de "basisopleiding" hebben ze dan al gekregen en wanneer je de burgerluchtvaart ingaat wordt je omgeschoold bij de desbetreffende airline. de meeste piloten bij de luchtmacht moeten er inderdaad zo'n 10 jaar vliegen en krijgen daarna een "goudenhanddruk" om hun geluk elders te zoeken. Het komt ook weleens voor dat ze er maar 5 jaar hebben gevlogen.

    uren moet je zeker blijven maken om "legal" te blijven. Dus om je brevetten te behouden. Ook de doorgewinterde piloten dienen ieder jaar weer hun zelf te bewijzen door opnieuw examen te doen. er dient een "Check" uitgevoerd te worden met een instructeur en men dient weer in een simulator te "bewijzen"wat hij of zij waard is.

    Er worden ook leningen vertrekt aan "jonge"aspirante piloten (liefst niet ouder dan 25 jaar) zonder dat er daadwerkelijk een borgtocht is afgegeven door een derde. Geloof me zodra je je opleidng na twee jaar afgerond hebt , kan het zijn dat je nog een jaar lessen erbij moet nemen voor je uren, maar als je echt wilt vliegen, kun je overal in de wereld gaan vliegen. Het hoeft niet persé in de burgerluchtvaart te zijn, er zijn ook piloten die bijvoorbeeld in Libië werknemers van de ene naar de andere oliveld brengen, het is maar net wat je ervoor over hebt. Er is zelfs een uitzendbureau (PARC) die als een intermediair fungeert en die je dus aan een baan kan helpen, mits je je brevetten hebt.

    Ik ken "vaag" een paar mensen die zich bewegen tussen hemel en aarde inderdaad en die vertellen me dus het een en ander.
    Als je altijd doet wat je hebt gedaan, krijg je altijd wat je hebt gekregen.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    je weet wel veel voor iemand die goed luistert!!!
    my kind of girl!!!

    Die van PARC kende ik nog niet. Hebben die gasten een website ofzo?
    Die vriend van me kan hem vast wel goed gebruiken als hij insha-alah is afgestudeerd!
    Tassa ou el-ara!!!!!

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-07-2002

    Parc zit in Ierland. Ze fungeren als "intermediair" tussen de piloten en alle luchtvaartmaatschappijen over de hele wereld. Het liefst hebben ze natuurlijk piloten die heel wat uren (dus ervaring) op hun naam hebben, zij zijn dan breed inzetbaar bij de luchtvaartmaatschappijen. Of zij een Website hebben? geen idee. Gedurende drukke seizoenen (of voor een bepaald project) huren ook de Nederlandse maatschappijen via deze weg de (ervaren) piloten in. Er zijn zelfs Zuid-Amerikaanse piloten in vaste dienst getreden bij de NL-Luchtvaartmaatschappijen. Of je ook als "onervaren" piloot kan inschrijven, weet ik eigenlijk niet, ik weet alleen dat zeer ervaren piloten (10 vliegjaren etc.) daar vandaan worden gehaald als er direct behoefte is aan piloten.

    Oh ja...Er zijn trouwens zat Marokkaanse piloten die elders vliegen dan bij de RAM. Je kunt ze over de hele wereld tegenkomen.....De meeste van hun (kiezen)zitten toch (voor)bij een Arabische luchtvaartmaatschappij en vaak hebben ze hun vliegopleiding genoten in de U.S.A.
    Als je altijd doet wat je hebt gedaan, krijg je altijd wat je hebt gekregen.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-07-2002

    Origineel gepost door Emshoom
    hahahahaha, ik vermoed dat ze de sabena-vloot gaan overnemen

    Marokko "neemt" graag voertuigen over van Belgie, het is algemeen geweten dat de (afgedankte) Van Hool - bussen verder blijven rondrijden in Marokko

    erg mooie vloot trouwens
    Haha emshoom dat zou best eens kunnen dat ze de vloot overgenomen hebben van Sabena. De vliegtuigen zagen er nog heel goed uit, ondanks dat ze zoveel op Afrika hebben gevlogen
    België heeft immers de beste TD, heb ik me laten vertellen en België heeft ook de beste.......uh sorry....... ik wijk teveel af van het verhaal, waar was ik gebleven...oh ja, ik weet het weer....
    En anders staat Rusland wel in de rij om ze te "charteren". Ook kan het zijn dat de Belgische vloot eigendom is van o.a. Boeing..tja dan gaat een ander airline gewoon verder met het leasen van de toestellen.