1. #1156
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Deeds

    Abu Hurairah (May Allah be pleased with him) reported:
    Messenger of Allah (ﷺ) said, "Should I not direct you to something by which Allah obliterates the sins and elevates (your) ranks." They said: "Yes, O Messenger of Allah". He said, "Performing Wudu' properly, even in difficulty, frequently going to the mosque, and waiting eagerly for the next Salat (prayer) after a Salat is over; indeed, that is Ar- Ribat".

    -
    Abu Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde:
    Boodschapper van Allah (ﷺ) zei: "Zal ik u niet leiden naar iets waardoor Allah de zonden vernietigt en (uw) rangen verheft." Ze zeiden: "Ja, O Boodschapper van Allah". Hij zei: "Wudu op de juiste manier uitvoeren, zelfs in moeilijkheden, vaak naar de moskee gaan, en gretig wachten op de volgende Salat (gebed) nadat een Salat voorbij is, inderdaad, dat is Ar Ribat".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 131, [Muslim])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  2. #1157
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Charity

    Abu Musa Al-Ash'ari (May Allah be pleased with him) reported:
    The Prophet (ﷺ) said, "Giving in charity is an obligation upon every Muslim". It was said (to him): "What about one who does not find (the means) to do so?" He (ﷺ) said, "Let him work with his hands, thus doing benefit to himself and give in charity." It was said to him: "What if he does not have (the means) to do so?" He (ﷺ) said, "Then let him assist the needy, the aggrieved." It was said: "What about if he cannot even do this?" He (ﷺ) said, "Then he should enjoin good." He was asked: "What if he cannot do that?" He (the Prophet (ﷺ)) said, "He should then abstain from evil, for verily, that is a charity from him".

    -
    Abu Musa Al-Ash'ari (Moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde:
    De Profeet (ﷺ) zei: "Het geven van liefdadigheid is een verplichting voor elke moslim". Er werd (tegen hem) gezegd: "Hoe zit het met iemand die niet (de middelen) vindt om dit te doen?" Hij (ﷺ) zei: "Laat hem werken met zijn handen, en dus voordeel aan zichzelf doende en geef in liefdadigheid." Er werd tegen hem gezegd: "Wat als hij niet de middelen heeft om dat te doen?" Hij (ﷺ) zei: "Laat hem dan de behoeftigen helpen, de benadeelden." Er werd gezegd: "Hoe zit het als hij dit niet eens kan doen?" Hij (ﷺ) zei: "Dan moet hij het goede bevelen." Hij werd gevraagd: "Wat als hij dat niet kan?" Hij (de Profeet (ﷺ)) zei: "Hij moet zich dan van het kwade onthouden, want dat is waarlijk een liefdadigheid van hem".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 141, [Al-Bukhari, Muslim])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  3. #1158
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Deeds

    Aishah (May Allah be pleased with her) reported:
    The Prophet (ﷺ) came in when a woman was sitting beside me. He asked me, "Who is she?" I said: "She is the one whose performance of Salat (prayer) has become the talk of the town." Addressing her, he (ﷺ) said, "(What is this!) You are required to take upon yourselves only what you can carry out easily. By Allah, Allah does not withhold His Mercy and forgiveness of you until you neglect and give up (good works). Allah likes the deeds best which a worshipper can carry out constantly".

    -
    Aishah (moge Allah tevreden met haar zijn) overleverde:
    De profeet (ﷺ) kwam binnen toen een vrouw naast me zat. Hij vroeg me: "Wie is zij?" Ik zei: "Zij is degene wiens uitvoering van Salat (gebed) het gesprek van de stad is geworden." Toen hij haar toesprak, zei hij (ﷺ) : "(Wat is dit!) Je bent verplicht om alleen aan te nemen wat je gemakkelijk kunt uitvoeren. Bij Allah, Allah onthoudt Zijn genade en vergeving van jou niet totdat je (goede werken) verwaarloost en opgeeft. Allah houdt van de daden die een aanbidder constant kan uitvoeren".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 142, [Al-Bukhari, Muslim])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  4. #1159
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Worship

    Anas (May Allah be pleased with him) reported:
    Three men came to the houses of the wives of the Prophet (ﷺ) to inquire about the worship of the Prophet (ﷺ). When they were informed, they considered their worship insignificant and said: "Where are we in comparison with the Prophet (ﷺ) while Allah has forgiven his past sins and future sins". One of them said: "As for me, I shall offer Salat all night long." Another said: "I shall observe Saum (fasting) continuously and shall not break it". Another said: "I shall abstain from women and shall never marry". The Prophet (ﷺ) came to them and said, "Are you the people who said such and such things? By Allah, I fear Allah more than you do, and I am most obedient and dutiful among you to Him, but still I observe fast and break it; perform Salat and sleep at night and take wives. So whoever turns away from my Sunnah does not belong to me".

    -
    Anas (moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde:
    Drie mannen kwamen naar de huizen van de vrouwen van de profeet (ﷺ) om te informeren naar de aanbidding van de profeet (ﷺ). Toen ze werden geïnformeerd, beschouwden ze hun aanbidding als onbeduidend en zeiden ze: "Waar zijn we in vergelijking met de Profeet (ﷺ) terwijl Allah zijn zonden en toekomstige zonden heeft vergeven". Een van hen zei: "Wat mij betreft, ik zal Salat de hele nacht aanbieden." Een ander zei: "Ik zal Saum (vasten) voortdurend observeren en zal het niet breken". Een ander zei: "Ik zal me onthouden van vrouwen en zal nooit trouwen". De profeet (ﷺ) kwam naar hen toe en zei: "Zijn jullie de mensen die zulke dingen zeggen? Bij Allah, ik vrees Allah meer dan jullie, en ik ben de meest gehoorzame en plichtsgetrouwe onder jullie aan Hem, maar toch vast ik en verbreek het, voer Salat uit en slaap 's nachts en neem echtgenotes. Dus wie zich van mijn Soennah afkeert, is niet van mij ".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 146, [Al-Bukhari, Muslim])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  5. #1160
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Duty

    Abu Juhaifah (May Allah be pleased with him) reported:
    The Prophet (ﷺ) made a bond of brotherhood between Salman and Abud-Darda'. Salman paid a visit to Abud-Darda' and found Umm Darda' (his wife) dressed in shabby clothes and asked her why she was in that state. She replied: "Your brother Abud-Darda' is not interested in (the luxuries of) this world." In the meantime Abud-Darda' came in and prepared a meal for Salman. Salman requested Abud-Darda' to eat (with him) but Abud-Darda' said: "I am fasting." Salman said: "I am not going to eat unless you eat." So, Abud-Darda' ate (with Salman). When it was night and (a part of the night passed), Abud-Darda' got up (to offer the night prayer) but Salman asked him to sleep and Abud-Darda' slept. After some time Abud-Darda' again got up but Salman asked him to sleep. When it was the last hours of the night, Salman asked him to get up and both of them offered (Tahajjud) prayer. Then Salman told Abud-Darda': "You owe a duty to your Rubb, you owe a duty to your body; you owe a duty to your family; so you should give to every one his due." Abud-Darda' came to the Prophet (ﷺ) and reported the whole story. Prophet (ﷺ) said, "Salman is right".

    -
    Abu Juhaifah (moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde:
    De profeet (ﷺ) had een band van broederschap gesloten tussen Salman en Abud-Darda'. Salman bracht een bezoek aan Abud-Darda' en vond Umm Darda' (zijn vrouw) gekleed in armoedige kleren en vroeg haar waarom ze in die staat was. Ze antwoordde: "Je broer Abud-Darda' is niet geïnteresseerd in (de luxe van) deze wereld." In de tussentijd kwam Abud-Darda' binnen en bereidde hij een maaltijd voor Salman. Salman verzocht Abud-Darda' om met hem te eten maar Abud-Darda' zei: "Ik ben aan het vasten." Salman zei: "Ik ga niet eten tenzij je eet." Dus Abud-Darda' at (met Salman). Toen het nacht was en (een deel van de nacht voorbij), stond Abud-Darda' op (om het nachtgebed aan te bieden) maar Salman vroeg hem te slapen en Abud-Darda' sliep. Na enige tijd stond Abud-Darda' opnieuw op, maar Salman vroeg hem om te slapen. Toen de laatste uren van de nacht aanbraken, vroeg Salman hem om op te staan ​​en beiden boden het (Tahajjud) gebed aan. Toen zei Salman tegen Abud-Darda': "Je bent een plicht jegens je Rubb verschuldigd, je bent een plicht jegens je lichaam verschuldigd, je bent een plicht jegens je familie verschuldigd; dus je moet iedereen geven wat hem toekomt. Abud-Darda' kwam naar de Profeet (ﷺ) en vertelde het hele verhaal. Profeet (ﷺ) zei: "Salman heeft gelijk".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 149, [Al-Bukhari])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  6. #1161
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Vows

    Ibn 'Abbas (May Allah be pleased with them) reported:
    While the Prophet (ﷺ) was delivering Khutbah (religious talk), he noticed a man who was standing, so he asked about him and was told that he was Abu Israel who had taken a vow to remain standing and not sit, or go into the shade, or speak while observing fasting. Thereupon Messenger of Allah (ﷺ) said, "Tell him to speak, to go into the shade, to sit and to complete his fast".

    -
    Ibn 'Abbas (moge Allah tevreden met hen zijn) overleverde:
    Terwijl de Profeet (ﷺ) Khutbah (religieuze lezing) hield, merkte hij een man op die stond, dus vroeg hij naar hem en kreeg te horen dat hij Abu Israel was die een gelofte had afgelegd om te blijven staan en niet te gaan zitten, of in de schaduw te gaan, of te spreken tijdens het vasten. Daarop zei Boodschapper van Allah (ﷺ): "Zeg hem om te spreken, om in de schaduw te gaan, om te zitten en om zijn vasten te voltooien".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 152, [Al-Bukhari])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  7. #1162
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Prayer

    'Aishah (May Allah be pleased with her) reported:
    Messenger of Allah (ﷺ) said, "When one of you feels drowsy during prayer, let him lie down till drowsiness goes away from him, because when one of you performs prayers while feeling sleepy, he does not know whether he seeks forgiveness or abuses himself".

    -
    Aishah (moge Allah tevreden met haar zijn) overleverde:
    Boodschapper van Allah (ﷺ) zei: "Wanneer een van jullie zich slaperig voelt tijdens het gebed, laat hem dan liggen totdat slaperigheid van hem weggaat, want wanneer een van jullie bidt terwijl hij zich slaperig voelt, weet hij niet of hij vergiffenis vraagt of zichzelf mishandelt".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 147, [Al-Bukhari, Muslim])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  8. #1163
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Deeds

    'Abdullah bin 'Amr bin Al-'as (May Allah be pleased with them) reported:
    Messenger of Allah (ﷺ) said to me, "O Abdullah! Do not be like so-and-so. He used to get up at night for optional prayer but abandoned it later."

    -
    'Abdullah bin' Amr bin Al-'as (moge Allah tevreden met hen zijn) overleverde:
    Boodschapper van Allah (ﷺ) zei tegen mij: "O Abdullah, wees niet als die-en-die. Hij stond 's nachts op voor een optioneel gebed, maar verliet het later."
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 154, [Al-Bukhari, Muslim])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  9. #1164
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Misappropriation

    Khaulah bint 'Thamir (May Allah bepleased with her) reported:
    Messenger of Allah (ﷺ) said, "Many people misappropriate (acquire wrongfully) Allah's Property (meaning Muslims' property). These people will be cast in Hell on the Day of Resurrection".

    -
    Khaulah bint 'Thamir (moge Allah tevreden met haar zijn) overleverde:
    Boodschapper van Allah (ﷺ) zei: "Veel mensen verduisteren (verwerven onrechtmatig) het eigendom van Allah (dat betekent het bezit van moslims.) Deze mensen zullen in de hel worden geworpen op de Dag der Opstanding".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 221, [Al-Bukhari])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  10. #1165
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Provision

    Mus'ab bin Sa'd bin Abu Waqqas (May Allah be pleased with them) reported:
    Sa'd considered himself better than his inferiors, so the Prophet (ﷺ) said to him, "You are given help and provision because of your weak ones".

    -
    Mus'ab bin Sa''d bin Abu Waqqas (Moge Allah tevreden met hen zijn) meldde:
    Sa'd beschouwde zichzelf als beter dan zijn ondergeschikten, dus de profeet (ﷺ) zei tegen hem: "Je krijgt hulp en voorzieningen vanwege je zwakkeren".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 271, [Al-Bukhari])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  11. #1166
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Jannah

    Abu Hurairah (May Allah be pleased with him) reported:
    Messenger of Allah (ﷺ) said, "Everyone of my Ummah will enter Jannah except those who refuse". He was asked: "Who will refuse?" He (ﷺ) said, "Whoever obeys me, shall enter Jannah, and whosoever disobeys me, refuses to (enter Jannah)".

    -
    Abu Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn) meldde:
    Boodschapper van Allah (ﷺ) zei: "Iedereen van mijn Ummah zal Jannah binnengaan behalve zij die weigeren". Hij werd gevraagd: "Wie zal weigeren?" Hij (ﷺ) zei: "Degene die mij gehoorzaamt, zal Jannah binnengaan, en wie mij niet gehoorzaamt, weigert (Jannah binnen te gaan)".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 158, [Al- Bukhari]
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  12. #1167
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Day of Resurrection

    Ibn 'Umar (May Allah be pleased with them) reported:
    I heard Messenger of Allah (ﷺ) as saying, "Mankind will stand before Allah, the Rubb of the worlds (on the Day of Resurrection), some of them will stand submerged in perspiration up to half of their ears".

    -
    Ibn 'Umar (moge Allah tevreden met hen zijn) meldde:
    Ik hoorde Boodschapper van Allah (ﷺ) zeggen, "De mensheid zal voor Allah staan, de Rubb van de werelden (op de Dag der Opstanding), sommigen van hen zullen tot aan de helft van hun oren ondergedompeld in transpiratie staan".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 400, [Al-Bukhari, Muslim])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  13. #1168
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about The Companions

    Anas bin Malik (May Allah be pleased with him) reported:
    Messenger of Allah (ﷺ) heard of something about his Companions upon which he addressed them and said, "Jannah and (Hell) Fire were shown to me and I have never seen the like of this day in good and in evil. If you were to know what I know, you would laugh little and weep much". His Companions experienced such suffering on that day that had no equal. They covered their faces and began to weep.

    -
    Anas bin Malik (Moge Allah tevreden met hem zijn) meldde:
    Boodschapper van Allah (ﷺ) hoorde iets over zijn metgezellen waarop hij hen aansprak en zei: "Jannah en (Hel) Vuur werden mij getoond en ik heb nog nooit zoiets van deze dag in goed en kwaad gezien. Als jullie wisten wat ik weet, zouden jullie weinig lachen en veel huilen". Zijn metgezellen ervaarden op die dag zoveel lijden dat geen gelijke had. Ze bedekten hun gezicht en begonnen te huilen.
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 401, [Al- Bukhari])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  14. #1169
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Kindness

    'Umar bin Al-Khattab (May Allah be pleased with him) reported:
    Some prisoners were brought to Messenger of Allah (ﷺ) amongst whom there was a woman who was running (searching for her child). When she saw a child among the captives, she took hold of it, pressed it against her belly and gave it a suck. Messenger of Allah (ﷺ) said, "Do you think this woman would ever throw her child in fire?" We said, "By Allah, she would never throw the child in fire." Thereupon Messenger of Allah (ﷺ) said, "Allah is more kind to his slave than this woman is to her child".

    -
    'Umar bin Al-Khattab (moge Allah tevreden met hem zijn) meldde:
    Sommige gevangenen werden naar de Boodschapper van Allah (ﷺ) gebracht, waaronder een vrouw die rende (op zoek naar haar kind). Toen ze een kind onder de gevangenen zag, greep ze het, drukte het tegen haar buik en gaf het een zoen. Boodschapper van Allah (ﷺ) zei: "Denk je dat deze vrouw ooit haar kind in vuur zou werpen?" We zeiden: "Bij Allah, ze zou het kind nooit in vuur werpen." Daarop zei Boodschapper van Allah (ﷺ), "Allah is vriendelijker naar zijn slaaf toe dan deze vrouw is naar haar kind".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 418, [Al-Bukhari, Muslim])
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  15. #1170
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Salat

    'Abdullah bin Mas'ud (May Allah be pleased with him) reported:
    A man kissed a woman and he came to the Prophet (ﷺ) and made a mention of that to him. It was (on this occasion) that this Ayah was revealed:

    "And perform As-Salat (Iqamat-As-Salat), at the two ends of the day and in some hours of the night [i.e., the five compulsory Salat (prayers)]. Verily, the good deeds remove the evil deeds (i.e., small sins)". (11:114)

    That person said, "O Messenger of Allah (ﷺ), does it concern me only?" He (Messenger of Allah (ﷺ)) said, "It concerns the whole of my Ummah".

    -
    Abdullah bin Mas'ud (Moge Allah tevreden met hem zijn) meldde:
    Een man kuste een vrouw en hij kwam naar de Profeet (ﷺ) en maakte daar melding van. Het was (bij deze gelegenheid) dat deze Ayah onthuld werd:
    "En voer As-Salat (Iqamat-As-Salat) uit, aan het einde van de dag en in sommige uren van de nacht [dwz de vijf verplichte Salat (gebeden)]. Voorwaar, de goede daden verwijderen de slechte daden (dat wil zeggen, kleine zonden) ". (11: 114)
    Die persoon zei: "O Boodschapper van Allah (ﷺ), gaat het mij alleen aan?" Hij (Boodschapper van Allah (ﷺ)) zei: "Het betreft het geheel van mijn Ummah".
    -

    (Riyad as-Salihin, Book 1, Hadith 434, [Al-Bukhari, Muslim])



    Soera Hud (Hoed)
    11:114

    ‎وَأَقِمِ الصَّلَاةَ طَرَفَيِ النَّهَارِ وَزُلَفًا مِّنَ اللَّيْلِ ۚ إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ ۚ ذَٰلِكَ ذِكْرَىٰ لِلذَّاكِرِينَ

    And establish prayer at the two ends of the day and at the approach of the night. Indeed, good deeds do away with misdeeds. That is a reminder for those who remember.

    En verricht de salaat op de beide uiteinden van de dag en in de vroege uren van de nacht. Voorwaar, goede daden verdrijven de slechte. Dat is een vermaning voor hen die gedenken.
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib