1. #1306
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Charity

    Narrated Abu Huraira:
    The Prophet said, "The best charity is that which is practiced by a wealthy person. And start giving first to your dependents."

    -
    Overgeleverd door Abu Huraira :
    De profeet zei: "De beste liefdadigheid is die welke wordt beoefend door een rijke persoon. En begin eerst te geven aan uw familieleden."
    -

    (Sahih Al-Bukhari, Book 24, Hadith 30)
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  2. #1307
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about The Heart

    Narrated Abu Huraira:
    I heard Allah's Messenger (ﷺ) saying, "The heart of an old man remains young in two respects, i.e., his love for the world (its wealth, amusements and luxuries) and his incessant hope."

    -
    Overgeleverd door Abu Huraira:
    Ik hoorde Allah's Boodschapper (ﷺ) zeggen: "Het hart van een oude man blijft jong in twee opzichten, d.w.z. zijn liefde voor de wereld (rijkdom, amusement en luxe) en zijn onophoudelijke hoop."
    -

    (Sahih Al-Bukhari, Book 81, Hadith 9)
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  3. #1308
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Kuniya of the Prophet

    Narrated Jabi:
    A man among us begot a boy whom he named Al-Qasim. The people said, "We will not call him (i.e., the father) by that Kuniya (Abu-l-Qasim) till we ask the Prophet (ﷺ) about it. The Prophet (ﷺ) said. "Name yourselves by my name, but do not call (yourselves) by my Kuniya."

    -
    Overgeleverd door Jabi:
    Een man onder ons kreeg een jongen die hij Al-Qasim noemde. De mensen zeiden: "We zullen hem (d.w.z. de vader) niet bij die Kuniya (Abu-l-Qasim) noemen totdat we de Profeet (ﷺ) erom vragen. De Profeet (ﷺ) zei." Vernoem jezelf naar mijn naam, maar noem (jezelf) niet bij mijn Kuniya."
    -

    (Sahih Al-Bukhari, Book 78, Hadith 211)
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  4. #1309
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about The Prophet (ﷺ)

    Narrated Abu Huraira:
    The Prophet (ﷺ) said, "Name yourselves after me (by my name), but do not call yourselves by my Kuniya, and whoever sees me in a dream, he surely sees me, for Satan cannot impersonate me (appear in my figure). And whoever intentionally ascribes something to me falsely, he will surely take his place in the (Hell) Fire.

    -
    Overgeleverd door Abu Huraira:
    De Profeet (ﷺ) zei: "Vernoem jezelf naar mij (bij mijn naam), maar noem jezelf niet bij mijn Kuniya, en wie mij in een droom ziet, hij ziet me zeker, want Satan kan mij niet imiteren (in mijn gedaante verschijnen). En wie opzettelijk iets valselijk aan mij toeschrijft, zal zeker zijn plaats in het (Helle) Vuur innemen.
    -

    (Sahih Al-Bukhari, Book 78, Hadith 221)
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  5. #1310
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Token Bekijk reactie
    Today’s Beautiful Hadith is about The Prophet (ﷺ)

    Narrated Abu Huraira:
    The Prophet (ﷺ) said, "Name yourselves after me (by my name), but do not call yourselves by my Kuniya, and whoever sees me in a dream, he surely sees me, for Satan cannot impersonate me (appear in my figure). And whoever intentionally ascribes something to me falsely, he will surely take his place in the (Hell) Fire.

    -
    Overgeleverd door Abu Huraira:
    De Profeet (ﷺ) zei: "Vernoem jezelf naar mij (bij mijn naam), maar noem jezelf niet bij mijn Kuniya, en wie mij in een droom ziet, hij ziet me zeker, want Satan kan mij niet imiteren (in mijn gedaante verschijnen). En wie opzettelijk iets valselijk aan mij toeschrijft, zal zeker zijn plaats in het (Helle) Vuur innemen.
    -

    (Sahih Al-Bukhari, Book 78, Hadith 221)
    Djazaak Allahu khairan

    Het gaat hier om de naam abul Qasim. Na het overlijden van Mohammed salAllahu alayhi wa Salam is die regel van het niet vernoemen met zijn kunya komen te vervallen. Wallahu a3lam
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  6. #1311
    MVC Lid

    Reacties
    8
    15-01-2020

    Up

  7. #1312
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Up, Djazaakoum Allahoe Ghairan
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  8. #1313
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Djazaak Allahu khairan

    Het gaat hier om de naam abul Qasim. Na het overlijden van Mohammed salAllahu alayhi wa Salam is die regel van het niet vernoemen met zijn kunya komen te vervallen. Wallahu a3lam
    Wa iyaak.
    Klopt, dat heb ik ook gelezen. Het was een inleiding tot de laatste hadith waarin de Profeet spreekt over de laatste twee punten.

    Citaat Geplaatst door Umm.Huraira Bekijk reactie
    Up
    Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    Up, Djazaakoum Allahoe Ghairan
    Wa iyaak.

    Today’s Beautiful Hadith is about Allah

    On the authority of Abu Hurayrah (may Allah be pleased with him), who said that the Prophet (ﷺ) said:
    Allah the Almighty said: I am as My servant thinks I am (1). I am with him when he makes mention of Me. If he makes mention of Me to himself, I make mention of him to Myself; and if he makes mention of Me in an assembly, I make mention of him in an assembly better than it. And if he draws near to Me an arm's length, I draw near to him a cubit, and if he draws near to Me a cubit, I draw near to him a fathom. And if he comes to Me walking, I go to him at speed.

    (1) Another possible rendering of the Arabic is: "I am as My servant expects Me to be". The meaning is that forgiveness and acceptance of repentance by the Almighty is subject to His servant truly believing that He is forgiving and merciful. However, not to accompany such belief with right action would be to mock the Almighty. It was related by al-Bukhari (also by Muslim, at-Tirmidhi and Ibn-Majah).

    -
    Op gezag van Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn), die zei dat de Profeet (ﷺ) zei:
    Allah de Almachtige zei: Ik ben zoals Mijn dienaar denkt dat ik ben (1). Ik ben bij hem wanneer hij over Mij spreekt. Als hij over Mij spreekt naar zichzelf, spreek Ik over hem naar Mijzelf; en als hij in een vergadering over Mij spreekt, vermeld Ik hem in een vergadering beter dan dat. En als hij Mij een armlengte nadert, nader Ik hem een el lengte, en als hij Mij een el lengte nadert, nader Ik hem met een vadem lengte. En als hij lopend naar Mij toekomt, ga ik gesneld naar hem toe.

    (1) Een andere mogelijke vertolking van het Arabisch is: "Ik ben zoals Mijn dienaar van Mij verwacht". De betekenis is dat vergeving en aanvaarding van berouw door de Almachtige afhankelijk is van het feit dat Zijn dienaar echt gelooft dat Hij vergevingsgezind en genadig is. Echter, het niet gepaard laten gaan van een dergelijk geloof met juiste actie, zou zijn als de Almachtige te bespotten.
    -

    (Hadith Qudsi 15)
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  9. #1314
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Token Bekijk reactie
    Wa iyaak.
    Klopt, dat heb ik ook gelezen. Het was een inleiding tot de laatste hadith waarin de Profeet spreekt over de laatste twee punten.




    Wa iyaak.

    Today’s Beautiful Hadith is about Allah

    On the authority of Abu Hurayrah (may Allah be pleased with him), who said that the Prophet (ﷺ) said:
    Allah the Almighty said: I am as My servant thinks I am (1). I am with him when he makes mention of Me. If he makes mention of Me to himself, I make mention of him to Myself; and if he makes mention of Me in an assembly, I make mention of him in an assembly better than it. And if he draws near to Me an arm's length, I draw near to him a cubit, and if he draws near to Me a cubit, I draw near to him a fathom. And if he comes to Me walking, I go to him at speed.

    (1) Another possible rendering of the Arabic is: "I am as My servant expects Me to be". The meaning is that forgiveness and acceptance of repentance by the Almighty is subject to His servant truly believing that He is forgiving and merciful. However, not to accompany such belief with right action would be to mock the Almighty. It was related by al-Bukhari (also by Muslim, at-Tirmidhi and Ibn-Majah).

    -
    Op gezag van Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn), die zei dat de Profeet (ﷺ) zei:
    Allah de Almachtige zei: Ik ben zoals Mijn dienaar denkt dat ik ben (1). Ik ben bij hem wanneer hij over Mij spreekt. Als hij over Mij spreekt naar zichzelf, spreek Ik over hem naar Mijzelf; en als hij in een vergadering over Mij spreekt, vermeld Ik hem in een vergadering beter dan dat. En als hij Mij een armlengte nadert, nader Ik hem een el lengte, en als hij Mij een el lengte nadert, nader Ik hem met een vadem lengte. En als hij lopend naar Mij toekomt, ga ik gesneld naar hem toe.

    (1) Een andere mogelijke vertolking van het Arabisch is: "Ik ben zoals Mijn dienaar van Mij verwacht". De betekenis is dat vergeving en aanvaarding van berouw door de Almachtige afhankelijk is van het feit dat Zijn dienaar echt gelooft dat Hij vergevingsgezind en genadig is. Echter, het niet gepaard laten gaan van een dergelijk geloof met juiste actie, zou zijn als de Almachtige te bespotten.
    -

    (Hadith Qudsi 15)
    Subhanallah wa Alhamdoulilah
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  10. #1315
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Names

    Narrated Abu Huraira:
    Allah's Messenger (ﷺ) said, "The most awful name in Allah's sight on the Day of Resurrection, will be (that of) a man calling himself Malik Al-Amlak (the king of kings).

    -
    Overgeleverd door Abu Huraira:
    Allah's Boodschapper (ﷺ) zei: "De meest vreselijke naam in Allah's ogen op de Dag der Wederopstanding zal (die van) een man zijn die zichzelf Malik Al-Amlak (de koning der koningen) noemt.
    -

    (Sahih Al-Bukhari, Book 78, Hadith 229)
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  11. #1316
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Divorce

    It was narrated from 'Urwah bin Zubair, that 'Aishah said:
    "Blessed is the One Whose hearing encompasses all things. I heard some of the words of Khawlah bint Tha'labah, but some of her words were not clear to me, when she complained to the Messenger of Allah (ﷺ) about her husband, and said: 'O Messenger of Allah, (ﷺ) he has consumed my youth and I split my belly for him (i.e., bore him many children), but when I grew old and could no longer bear children he declared Zihar upon me; O Allah, I complain to You.' She continued to complain until Jibra'il brought down these Verses: 'Indeed Allah has heard the statement of she who pleads with you (O Muhammad) concerning her husband, and complains to Allah" (58:1)

    -
    Het werd overgeleverd door 'Urwah bin Zubair, dat 'Aishah zei:
    "Gezegend is Degene Wiens gehoor alle dingen omvat. Ik hoorde enkele woorden van Khawlah bint Tha'labah, maar sommige van haar woorden waren niet duidelijk voor mij, toen ze bij de Boodschapper van Allah (ﷺ) klaagde over haar man, en zei: 'O Boodschapper van Allah, (ﷺ) hij heeft mijn jeugd verteerd en ik heb mijn buik voor hem gespleten (dwz hem veel kinderen geschonken), maar toen ik oud werd en geen kinderen meer kon dragen, verklaarde hij Zihar op mij; Oh Allah, ik klaag bij U.' Ze bleef klagen totdat Jibra'il deze verzen naar beneden bracht: 'Waarlijk, Allah heeft de verklaring gehoord van zij die met u (O Mohammed) pleit over haar man, en klaagt bij Allah' (58:1)
    -

    (Sunan Ibn Majah, Sahih Darussalam, Book 10, Hadith 2141)


    Soera Al-Mujadilah (Zij die Pleitte)
    58:1


    ‎قَدۡ سَمِعَ ٱللَّهُ قَوۡلَ ٱلَّتِي تُجَٰدِلُكَ فِي زَوۡجِهَا وَتَشۡتَكِيٓ إِلَى ٱللَّهِ وَٱللَّهُ يَسۡمَعُ تَحَاوُرَكُمَآۚ إِنَّ ٱللَّهَ سَمِيعُۢ بَصِيرٌ

    Certainly has Allah heard the speech of the one who argues with you, [O Muhammad], concerning her husband and directs her complaint to Allah. And Allah hears your dialogue; indeed, Allah is Hearing and Seeing.

    Waarlijk, Allah heeft de woorden gehoord van haar die bij jou twistte over haar echtgenoot en zij klaagt bij Allah. En Allah hoorde het gesprek van jullie beiden aan. Waarlijk Allah is Alhorend, Alziend.
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  12. #1317
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Zihar

    Narrated Hisham b. 'Urwah:
    Khawlah was the wife of Aws ibn as-Samit; he was a man immensely given to sexual intercourse. When his desire for intercourse was intensified, he made his wife like his mother's back. So Allah, the Exalted, sent down Qur'anic verses relating to expiation for zihar.

    -
    Overgeleverd door Hisham b. 'Urwah:
    Khawlah was de vrouw van Aws ibn as-Samit; hij was een man die erg aan geslachtsgemeenschap was gewijd. Toen zijn verlangen naar geslachtsgemeenschap was versterkt, maakte hij zijn vrouw als de rug van zijn moeder. Dus, Allah, de Verhevene, stuurde koranverzen met betrekking tot boetedoening voor zihar.
    -

    (Sunan Abi Dawud, Sahih Al-Albani, Book 13, Hadith 45)
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  13. #1318
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Token Bekijk reactie
    Today’s Beautiful Hadith is about Zihar

    Narrated Hisham b. 'Urwah:
    Khawlah was the wife of Aws ibn as-Samit; he was a man immensely given to sexual intercourse. When his desire for intercourse was intensified, he made his wife like his mother's back. So Allah, the Exalted, sent down Qur'anic verses relating to expiation for zihar.

    -
    Overgeleverd door Hisham b. 'Urwah:
    Khawlah was de vrouw van Aws ibn as-Samit; hij was een man die erg aan geslachtsgemeenschap was gewijd. Toen zijn verlangen naar geslachtsgemeenschap was versterkt, maakte hij zijn vrouw als de rug van zijn moeder. Dus, Allah, de Verhevene, stuurde koranverzen met betrekking tot boetedoening voor zihar.
    -

    (Sunan Abi Dawud, Sahih Al-Albani, Book 13, Hadith 45)
    Salam zus, sorry maar kan je deze wat beter uitleggen alsjeblieft?
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  14. #1319
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    Salam zus, sorry maar kan je deze wat beter uitleggen alsjeblieft?

    Alaikum asalaam. Je kunt de uitleg van de term zihar (Jahiliyyah manier van scheiden) vinden in de link hieronder (blz. 4-6). Daarin wordt ook de hadith over de vrouw en haar man uitgelegd en de desbetreffende koranverzen over zihar.

    http://www.quranwebsite.com/read/058%20Mujadilah.pdf



    Today’s Beautiful Hadith is about Marriage

    Narrated Salamah bin Sakhr:
    When the month of Ramadan came, I feared lest I would have intercourse with my wife. So, I vowed az-Zihar (that she was like my mother). Then, one night something of her was uncovered to me and I had intercourse with her. Allah's Messenger (ﷺ) afterwards said to me, "Set a slave free," and I replied, "I do not possess one (that I can free)." He said, "Then fast two consecutive months." I replied, "Have I fallen into that which I have fallen into except due to fasting!?" He said, "Feed sixty poor people with an 'Araq (basket) of dates." [Reported by Ahmad and al-Arba'a except an-Nasa'i. Ibn Khuzaimah and Ibn al-Jarud graded it Sahih (authentic)].

    -
    Overgeleverd door Salamah bin Sakhr:
    Toen de maand Ramadan kwam, vreesde ik dat ik gemeenschap zou hebben met mijn vrouw. Dus, ik zwoer az-Zihar (als was zij mijn moeder). Toen, op een nacht, werd iets van haar ontbloot en ik had gemeenschap met haar. Allah's Boodschapper (ﷺ) zei naderhand tegen mij: "Laat een slaaf vrij", en ik antwoordde: "Ik bezit er geen (die ik kan bevrijden)." Hij zei: "Dan twee opeenvolgende maanden vasten." Ik antwoordde: "Ben ik gevallen in datgene waar ik in ben gevallen behalve door vasten?" Hij zei: 'Voed zestig arme mensen met een Araq (mand) vol dadels.'
    -

    (Bulugh al-Maram, Book 8, Hadith 1093)
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  15. #1320
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Today’s Beautiful Hadith is about Greetings

    'A'isha reported that some Jews came to Allah's Apostle (ﷺ) and they said:
    Abu'l-Qasim (the Kunya of the Holy Prophet), as-Sam-u-'Alaikum, whereupon he (the Holy Prophet) said: Wa 'Alaikum. A'isha reported: In response to these words of theirs, I said: But let there be death upon you and disgrace also, whereupon Allah's Messenger (ﷺ) said: 'A'isha, do not use harsh words. She said: Did you hear what they said? Thereupon he (the Holy Prophet) said: Did I not respond to them when they said that; I said to them: Wa 'Alaikum (let it be upon you).

    -
    'A'isha overleverde dat sommige Joden naar de Apostel van Allah (ﷺ) kwamen en zij zeiden:
    Abu'l-Qasim (de Kunya van de Heilige Profeet), as-Sam-u-'Alaikum, waarop hij (de Heilige Profeet) zei: Wa 'Alaikum. A'isha overleverde: In antwoord op deze woorden van hen zei ik: ‘Maar laat er dood over u zijn en ook schande’, waarop de Boodschapper van Allah (ﷺ) zei: 'A'isha, gebruik geen harde woorden. Ze zei: Heb je gehoord wat ze zeiden? Daarop zei hij (de Heilige Profeet): Heb ik niet op hen gereageerd toen zij dat zeiden; Ik zei tegen hen: Wa 'Alaikum (laat het op jou zijn).
    -

    (Sahih Muslim, Book 39, Hadith 13)
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib