1. #346
    Atlasleeuwin

    Reacties
    32.477
    28-08-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door UmmOumnia Bekijk reactie
    Haha ma3lish, Alhamdoellilaah gaat goed, schoonheid.
    Allahouma laka wal hamd, fijn om te lezen. Houden zo hé, schat ?

  2. #347
    Blessed ♥

    Reacties
    9.914
    27-03-2008

    Ibn Abbas zei: “Zal ik een vrouw laten zien die tot de bewoners van het Paradijs behoort?” Ik (de overleveraar) zei: “Ja.” Hij zei: “Deze donkere vrouw kwam bij de Profeet en zei: “Ik krijg epileptische aanvallen en mijn lichaam raakt dan onbedekt. Alstublieft, roep Allah voor mij aan.” De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei: “Als je wenst, blijf geduldig en je zal het Paradijs binnengaan. En als je wenst, zal ik Allah aanroepen om je te genezen.” Zij zei: “Ik zal geduldig blijven,” en voegde daar aan toe, “maar ik raak onbedekt, dus alstublieft roep Allah voor mij aan dat ik niet onbedekt raak.” Dus riep hij (daarvoor) Allah voor haar aan.”

    Deze hadith is overgeleverd van Ata ibn Abi Rabah (moge Allah tevreden met hem zijn) van Ibn Abbas (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Sahih Bukharie.
    Bron: Hadith van de dag . nl


  3. #348
    MVC Lid

    Reacties
    4.623
    11-04-2011

    salaam aljkum,

    deze ahadith zijn leerzaam djazaakoum Allah ! hebben jullie deze ook in het arabisch ?
    Allahu Malik el hamd....Inna Allah ma3a el sabirien...
    !!!!! لا تحزن على من يتغير عليك فجأة .. قد يكون اعتزل التمثيل وعاد إلى شخصيته الحقيقية

  4. #349
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Alhamdoulillah

  5. #350
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Rukia als bescherming tegen het boze oog

    “De Boodschapper van Allah droeg mij en anderen op om rukia te verrichten als bescherming tegen het boze oog.”

    Deze hadith is overgeleverd door Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) en staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim.
    Alhamdoulillah

  6. #351
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Een huis in het Paradijs verdienen

    “Ik garandeer een huis aan de rand van het Paradijs aan degene die een discussie vermijdt, ook al heeft hij gelijk. Ik garandeer een huis in het midden van het Paradijs aan degene die liegen vermijdt, zelfs als hij grappen maakt en ik garandeer een huis in het bovenste gedeelte van het Paradijs voor degene met een goed karakter.”

    Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Abu Umaamah (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Abu Dawud.

    Hierbij dient vermeld te worden dat het alleen vermijden van een discussie en liegen en het hebben van een goed karakter niet voldoende is om het Paradijs te bereiken. Er zijn voorwaarden aan het bereiken van het Paradijs, zo dient men ook in Allah te geloven, geen deelgenoten aan hem toe te kennen en dergelijke.
    Alhamdoulillah

  7. #352
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Trouwen als je kunt en anders vasten

    “O jonge mannen, ieder van jullie die het zich kan veroorloven, laat hem trouwen, en ieder die het niet kan, laat hem vasten, want het zal een schild voor hem zijn.”

    Deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Abdullah ibn Masud (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat overgeleverd in Sahih Muslim.
    Alhamdoulillah

  8. #353
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Gevallen voedsel oppakken en de vingers aflikken‏

    “Als het eten van iemand op de grond valt, laat hem dit dan oprapen en de viezigheid ervan afvegen en vervolgens opeten. En laat hem dit niet achterlaten voor de Shaitan. En laat hem niet zijn handen aan een doek afvegen voordat hij zijn vingers heeft afgelikt, want hij weet niet in welk deel van het eten de zegeningen verborgen ligt.”

    Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Jabir ibn Abdullah (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Muslim.











    .
    Alhamdoulillah

  9. #354
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Het goede gebieden en het zelf ook doen!

    “Tegen Usama ibn Zaid werd gezegd: “Zou je Uthman niet bezoeken om met hem te spreken (over het leiden van de gemeenschap)?”

    Hij antwoordde: “Voorwaar, denken jullie dat ik niet met hem praat, behalve als ik het jullie laat weten? Voorwaar, ik heb hem onder vier ogen gesproken zonder een deur te openen waarvan ik niet wens om de eerste te zijn die deze opent. Ik zal nooit tegen iemand zeggen: “Jij bent de beste onder de mensen,” zelfs al is degene een bevelhebber over mij, na de woorden die ik van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) gehoord heb.

    De man die hem aansprak vroeg: “Wat heb je hem horen zeggen?” Usama zei: “De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei:

    “Op de dag des Oordeels zal er een man worden gebracht en in het vuur worden gegooid, waarna zijn darmen naar buiten zullen komen. Er zal tegen hem gezegd worden: “Gebood jij niet het goede en verbood jij niet het verwerpelijke?” Daarop zal hij antwoorden: “Ik gebood jullie het goede en deed het zelf niet en ik verbood jullie het verwerpelijke, maar deed het zelf.”

    Deze hadith is overgeleverd door Bukharie, Muslim en Ahmad. Deze gebeurtenis is overgeleverd door Abu Wail (moge Allah tevreden met hem zijn).

    .
    Alhamdoulillah

  10. #355
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Boetedoening voor geslachtsgemeenschap tijdens het vasten

    Er kwam een man bij de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en hij zei: “O Boodschapper van Allah, ik ben verloren.” Hij vroeg hem: “Wat heeft jou geruïneerd?” Hij antwoordde: “Ik heb geslachtsgemeenschap gehad met mijn vrouw terwijl ik aan het vasten was (tijdens de Ramadan).” De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei: “Koop een slaaf vrij (als boetedoening).” Hij zei: “Dat kan ik me niet veroorloven.” De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei: “Vast twee opeenvolgende maanden.” Hij zei: “Dat kan ik niet.” De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei: “Voorzie dan zestig armen van voedsel.” Hij zei: “Ik heb niks om hen te geven.”

    In de tussentijd werd er een mand met dadels bij de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) gebracht. Hij zei: “Waar is de vragensteller?” De man zei: “Ik ben hier.” De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei tegen hem: “Geef deze (mand met dadels) als liefdadigheid (als boetedoening).” Hij zei: “O Boodschapper van Allah, moet ik het aan iemand geven die armer is dan ons? Bij Degene Wie jou met de waarheid gezonden heeft, er is geen familie tussen de twee heuvels van Medina die armer is dan onze (familie).” De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) lachte tot zijn hoektanden zichtbaar werden en hij zei: “Neem het.”

    Deze hadith die een gesprek weergeeft tussen de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en de man is overgeleverd door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn). Het staat vermeld in Bukharie en Muslim.
    Alhamdoulillah

  11. #356
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Veel eten in deze wereld

    “Hoe meer de mensen voldaan zijn in deze wereld (van het eten en drinken), hoe hongeriger ze zullen zijn op de Dag der Opstanding.”

    Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) werd overgeleverd door Abu Juhaifa (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Al-Hakim en is sahih verklaard door Sheikh Al-Albaanie (moge Allah hem genadig zijn).
    Alhamdoulillah

  12. #357
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Het vasten en de Koran zullen als bemiddelaars optreden‏

    “Het vasten en de Koran zullen op de Dag des Oordeels komen als bemiddelaars voor de dienaar van Allah. Het vasten zal zeggen: “O Heer, ik weerhield hem van zijn voedsel en zijn verlangens tijdens de dag. Laat mij voor hem bemiddelen. De Koran zal zeggen: “Ik weerhield hem van het slapen in de nacht. Laat mij voor hem bemiddelen.” En hun bemiddeling zal geaccepteerd worden.

    Deze hadith is overgeleverd door Abdullah ibn Amr (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith is overgeleverd door Ahmad en is sahih.
    Alhamdoulillah

  13. #358
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Vasten beschermt tegen het Vuur

    “Wie een dag vast omwille van Allah, zijn gezicht zal door Allah voor een afstand van zeventig jaren van het Vuur afgehouden worden.”

    Deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zijn overgeleverd door Abu Said al-Khudri (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim.

    (Hiermee wordt bedoelt na de Ramadaan vrijwillig, maar ook het vasten tijdens Ramadaan beschermt uiteraard tegen het Vuur)
    Alhamdoulillah

  14. #359
    MVC Lid

    Reacties
    97
    26-04-2011

    [QUOTE=UmmNuwayra;55657756][FONT="Century Gothic"][SIZE="2"]Over Zelfonderzoek

    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: maandag 18 augustus 2008 10:43:48
    Aan:
    Titel: Over Zelfonderzoek

    dit verhaal is practhig

  15. #360
    **Lhoub L7a9i9i**

    Reacties
    1.182
    21-12-2011

    Citaat Geplaatst door UmmOumnia Bekijk reactie
    “Wie een dag vast omwille van Allah, zijn gezicht zal door Allah voor een afstand van zeventig jaren van het Vuur afgehouden worden.”

    Deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zijn overgeleverd door Abu Said al-Khudri (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim.

    (Hiermee wordt bedoelt na de Ramadaan vrijwillig, maar ook het vasten tijdens Ramadaan beschermt uiteraard tegen het Vuur)
    zo zie je maar weer hoe mooi vasten is en wat je er allemaal mee kan bereiken macha allah