1. #151
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    De reden dat ik zijn uitspraak plaats over foto's, is omdat ik zelf voor ik wist dat hij hetzelfde vindt, dit het meest logische vond klinken. Ik heb rond gevraagd, en niemand heeft me tot nu toe met iets anders weten te overtuigen. Ik zie een foto als een al bestaande creatie vastleggen, en niet proberen iets zelf te creëren (zoals je doet met tekenen en beeldhouwden).

  2. #152
    MVC Lid

    Reacties
    9.826
    28-07-2003

    Het is aangeraden om weg te blijven van dit soort mensen.
    Ik volg de mening dat een foto toegestaan is mits dit gemaakt is met een digitale camera en het meteen op de computer geplaatst wordt. Je kunt het dus niet vastpakken. De site met de desbetreffende bron is aan het erroren. Later volgt bewijs van een betrouwbare geleerde.

    Hier een mening over het hebben van foto's.
    Vraag: Nobele sheikh Muhamed ibn Saalih al-Utaymien, Moge Allah u beschermen. Het tonen van foto's, klein of groot heeft de winkels overspoeld. Het zijn ofwel foto's van intetnationale acteurs of van andere bekende mensen. Ze zijn bedoeld om allerlei reclame te maken voor allerlei producten zoals parfum en dat soort zaken. Als wij bezwaar maken daartegen bij de winkeleigenaren dan zeggen ze dat die foto's geen lichamen zijn, waardoor ze niet verboden zijn. Aangezien deze foto's geen schaduw bevatten worden ze volgens hen niet aangemerkt als immitatie van de schepping van Allah. Ze beweren dat ze een fatwa van U eerbare zelf hebben gelezen in de krant 'al Muslimoen'. Daarin zou staan dat het maken van afbeeldingen met een lichaam (dat wil zeggen het maken van beelden) verboden is maar dat andere zaken wel toegestaan zijn! Wij hopen op een opheldering van deze kwestie van u eerbare zelf. Moge Allah u met het goede belonen.

    Antwoord: In de Naam van Allah, de Erbarmer, de meest Barmhartige. Degene die aan ons toeschrijft dat het verbod op het maken van afbeeldingen alleen betrekking heeft op het maken van beelden en al het andere is toegestaan, heeft over ons gelogen. Wij beschouwen het dragen van kleding met een afbeelding van een levend wezen als verboden voor zowel jong als oud. Ook beschouwen wij het hebben van foto's als herinnering of voor andere doelen als verboden, behalve in die gevallen dat het noodzakelijk is zoals pasoorten en vergunningen.

    Voorspoed komt van Allah.

    Sheikh ibn Utaymien {Fatwaawa Islamiyya: 4/ 364}

  3. #153
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    De broeder vroeg om daliel, en die had ik niet bij de hand. Dus dat stukje wat ik geplaatst heb, is het enige wat ik heb kunnen vinden op google. Ik had er ooit nog meer informatie over, in zowel Engels als Arabisch. Maar dat stond op mijn vorige PC, dus is 't verloren gegaan.

  4. #154
    Carpe Diem!

    Reacties
    34.007
    26-08-2002

    Hoekje

    Probeer een middenweg te vinden
    “Don’t judge Islam by Muslims, judge Islam by Islam. For Islam is perfect while Muslims are not.”

  5. #155
    MVC Lid

    Reacties
    93
    12-10-2008

    Ik heb me aangemailt, djazak allahoe ghairan oegti die dien!!

    Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,sluimer, noch slaap kan Hem treffen. Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.

    Ya allah leid ons naar het rechtepad en vergeef ons onze zondes amine ya rab al3alamine ya karim, ya rahim, birahmatika ya arhama rahimine

  6. #156
    Zwakke dienares.

    Reacties
    1.642
    02-12-2008

    Ik heb hun al 2weken gemaild,maar heb geen reactie terug gekregen.

    Op een dag zat Noeredien Zhinky (de leraar van Salahudien Ayubi) te huilen en mensen vroegen: "Waarom huilt u?" Hij antwoordde: "Ze hebben zovaak geprobeerd om mij te doden, maar het is ze niet gelukt". De mensen zeiden dat het juist beter was enz, maar hij zei: "Nee, dat betekent dat Allah niet van me houdt en Hij mij niet als martelaar wilt accepteren".


  7. #157
    __Alhoceima__

    Reacties
    73
    18-06-2008

    MVC Premium MVC Premium
    hahaha ! ik mail ze elke week, ene keer krijg ik paar dagen achter elkaar en dan weer weken niet of 1 keer wel en dan weer een week niet echt grappig:P

    Citaat Geplaatst door loubnatjee Bekijk reactie
    jij bent mijn hartje

  8. #158
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Citaat Geplaatst door Moslima-Hajar Bekijk reactie
    Ik heb me aangemailt, djazak allahoe ghairan oegti die dien!!
    Wa ghayran djazaaki! (F)

  9. #159
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Citaat Geplaatst door Amatoelaah Bekijk reactie
    Ik heb hun al 2weken gemaild,maar heb geen reactie terug gekregen.
    Soub7an Allaah, dan weet ik 't ook niet..

  10. #160
    Proud Italiana.

    Reacties
    4.294
    19-12-2005

    Ik heb ook nog steeds niks gekregen. :/
    Ci vuole piú a dire, che a fare.

    1502192924032009 2607192222122010


  11. #161
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Citaat Geplaatst door _jedjis_n_arif_ Bekijk reactie
    hahaha ! ik mail ze elke week, ene keer krijg ik paar dagen achter elkaar en dan weer weken niet of 1 keer wel en dan weer een week niet echt grappig:P
    Ja, klopt. Ik ontving afgelopen week geloof ik ook maar drie ahadith, of zo.

  12. #162
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Citaat Geplaatst door Supremacy Bekijk reactie
    Ik heb ook nog steeds niks gekregen. :/

    Gewoon deze topic in de gaten houden dan..

  13. #163
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Ar-Rayyaan‏
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: dinsdag 16 december 2008 8:37:25
    Aan:
    Titel: Ar-Rayyaan

    De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "In het paradijs bevindt zich een poort genaamd ar-Rayyaan, waardoor degenen die vasten naar binnen zullen gaan, en niemand anders zal hier doorheen gaan behalve zij; wanneer zij erdoorheen zijn zal het gesloten worden, en niemand anders zal er daarna doorheen gaan."

    Overlevering: Al-Bucharie

  14. #164
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Gehoorzaamheid aan de ouders‏
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: donderdag 18 december 2008 8:38:07
    Aan:
    Titel: Gehoorzaamheid aan de ouders

    Aboe 'amr Ashaybaanie zei:"De eigenaar van dit huis, (en hij verwees naar het huis van Abdoullah) heeft ons verteld dat hij de boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) vroeg, zeggende: "O Boodschapper van Allah, welke handelingen zijn geliefd bij Allah? Hij antwoordde: "Het gebed verrichten op vastgestelde tijdstippen." Hij (Abdoullah) zei: "En dan?" De boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) zei: "Gehoorzaamheid aan de ouders" En hij vroeg: "En vervolgens?" De profeet antwoordde: "Djihad in de naam van Allah"

    Overlevering: Al-Bucharie

  15. #165
    MVC Premium

    Reacties
    12.652
    02-11-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Titel: Heeft de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) Allah gezien?

    Het is overgeleverd dat 'Aa-ishah zei:" dat de boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) haar zei: "degene die jou heeft verteld dat Mohammed zijn Heer heeft gezien loog. Hij zei dat geen enkele blik (visie) hem kan bereiken [Soerat Al-An'aam 6:103]…"

    Overlevering: Al-Buchaarie