1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.756
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    NMO-Radio

    De Mozlim Exprezz
    Wil jij LIVE mee discussiëren over actuele thema's, die (jonge) moslims aangaan? Geef je op voor het live NMO-radioprogramma Mozlim Exprezz. Iedere donderdag van 21:00 - 22.00u wordt het programma uitgezonden op 747 AM. Neem contact op met Billal Jaber 035-6252944, Jacqueline Vorst 035-6252905 of Chantal Halmans 035-6252929. Je kunt ook mailen naar chantal@nmo.nl. Als luisteraar kun je ook actief deelnemen door te bellen naar het gratis nummer 0800 - 1121 (alleen tijdens de uitzending).

    Jokken over hokken
    Voor een speciale uitzending is NMO-radio op zoek naar moslims die willen praten over het thema 'Samenwonen voor het huwelijk'. Woon jijzelf samen of heb je samengewoond en vind je het niet erg om over jouw ervaringen te vertellen? Neem dan contact op met Billal Jaber 035-6252944, Jacqueline Vorst 035-6252905 of Chantal Halmans 035-6252929. Je kunt ook mailen naar
    chantal@nmo.nl

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    114
    01-10-2002

    Boycot NMO..want de laatste medewerkers die afgelopen jaar zijn aangenomen zowel bij Radio als bij TV zijn BVD spionen dus (j00d)en hebben absuluut geen verstand van de Islam. En proberen door hun aanwezigheid de programmering van NMO te manipuleren en proj00d uit te zenden..
    Let kritisch naar de subtiel programmering van NMO..die is Totaal veranderd....Attend.
    Ik heb wel respect voor de echte moslim brothers en sisters programmamakers binnen NMO want die zijn er ook.
    VUIL BENI EL KALB ZIONBEEST children killer

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    376
    04-07-2002

    [QUOTE]Origineel gepost door Rizkkii
    Boycot NMO..want de laatste medewerkers die afgelopen jaar zijn aangenomen zowel bij Radio als bij TV zijn BVD spionen dus (j00d)en hebben absuluut geen verstand van de Islam. En proberen door hun aanwezigheid de programmering van NMO te manupoleren en proj00d uit te zenden..
    Let kritisch naar de subtiel programmering van NMO..die is Totaal veranderd....Attend. worden brothers en sisters..
    Ik heb respect voor de echte moslim programmamakers binnen NMO.
    [/QUOTE

    Ik sluit me aan bij rizkkis reactie, het is algemeen bekend dat de mensen die bij de nmo werken via de politiek hierin rollen. Ook gaat al jaren het verhaal dat er geld wordt betaald om een baan bij de nmo te bamachtigen. Het resultaat hiervan is de laatste tijd zeer goed merkbaar.......Zie de programmas van de afgelopen tijd die niets met de islaam te maken hebben, eerder nog shokerend zijn voor de echte moslims.......

  4. #4
    Waar leidt de weg heen?

    Reacties
    69
    14-08-2002

    Sallaam Rizki,

    Even een reactie op je berrichtje. Ben je nu niet enorm aan het overdrijven? Ook al is het waar wat je zegt, je pakt het niet erg handig aan. Een echte moslim is behoort een geleerde persoon te zijn en zelf kennis op te doen over de islam. Dus jij ook in plaats van je zorgen te maken over de uitzending van de nmo. Hou je bezig met verstandigere zaken waar je wel invloed op kunt uitoefenen op een goede manier.

    Hopelijk begrijp je me.
    Alle dank en lof behoort Allah toe.


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    103
    26-08-2002

    Re: NMO-Radio

    Origineel gepost door Redactie

    Jokken over hokken
    Voor een speciale uitzending is NMO-radio op zoek naar moslims die willen praten over het thema 'Samenwonen voor het huwelijk'. Woon jijzelf samen of heb je samengewoond en vind je het niet erg om over jouw ervaringen te vertellen? Neem dan contact op met Billal Jaber 035-6252944, Jacqueline Vorst 035-6252905 of Chantal Halmans 035-6252929. Je kunt ook mailen naar
    chantal@nmo.nl
    CORRECTIE: Even wat misverstanden de wereld uithelpen, er staan wat tegenstrijdigheden in dit verhaal. Het is namelijk zo: iemand die moslim is woont niet voor het huwelijk samen en dan hoeft ie er al helemaal niet over te jokken.

    Want ja, denk even na man: samen-wonen/-slapen/-sexen etc. hoezo moet je zoiets dan nog in de naam van de Islam roepen. Als je zoiets doet dan zeg je bijvoorbaat al ik leef niet volgens de regels van de Islam dus ik hoef ook geen moslim te zijn en als je zonodig hierover wil discussieren PRIMA maar hou de Islam erbuiten wil je?
    De Heilige Koran: Soera (2) Al Baqara, vers 286;

    Allah belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die vóoor ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk."

  6. #6
    vrijsimpel

    Reacties
    107
    08-05-2002

    Zo he, wees niet te zuinig met vingertje wijzen hoor. In jullie reacties merk ik op dat jullie de NMO allemaal een misselijkmakend zooitje vinden (dat maak ik er even van dan). Maar precies aangeven wat er allemaal aan scheelt, dat lees ik nergens terug. Dit heeft wethouder van A'dam Oudkerk ook gezegd namelijk hij had het over ***marokkanen (zei dat ie het tegendeel beweerde). Geef het probleem duidelijk aan en hoe zou het volgens jullie dan moeten? Ik vind werk namelijk bij NMO Radio (dinsdagavond en donderdagavond van 2100-2200 uur. Luister en geef mij duidelijk aan waar het allemaal aan schort en geef eventueel aan hoe het volgens jullie beter kan.

    Op donderdagavond kunnen jullie zelfs reageren op de live-uitzending (0800-1121). Hoor de jongeren daarentegen nooit bellen, wel oudere moslims en Nederlanders die iets willen weten of ergens op willen reageren.

    ben via mail te bereiken op b.jaber@nmo.nl. Ik hoor alle opmerkingen en/ of aanmerkingen graag.

    beslama alaykum,
    groetjes,
    Billal Jaber
    The one and only

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    103
    26-08-2002

    Hé Bilal,

    Als je even goed leest dan zie je wat ik ervan vind. En misselijkmakend zooitje zover wil ik niet eens gaan. Van mijn part maak je er vanalles van zolang je BEPAALDE ideeen die niet stroken met de leer van de Islam niet in je uitzending verwerkt en al helemaal niet in de naam van de Islam aankondigen. Als je moslim bent (naar ik wel aannneem) behoor je te weten dat zelfs verkering binnen de Islam haram is, laat staan samenwonen. Ik vind dat wanneer je het over samenwonen wil hebben, (en naar ik meen in dit geval binnen de niet- Nederlandse gemeensschap) kun je/ mag je dit ook gewoon doen (niks mis mee). MAAR dan moet je niet de Islam erbij betrekken door te zeggen "jij als moslim".
    Het feit dat jij in een moslim omroep een onderwerp wil behandelen waarvan duidelijk in de Koran de richting aangegeven staat, dus waarover in feite geen speld tussen te krijgen is m.b.t. de vraag mag je als moslim samenwonen is mij onduidelijk. Nou is mij niet echt duidelijk of je gewoon met allerlei (alle geloven) mensen over samenwonen wil babbelen, maar dan zie ik weer de zin "...op zoek naar moslims..." Ik vraag mij dan af wat wil je nou met zo'n discussie binnen de moslim gemeenschap alleen. Wil je nou van de moslims horen of dat toch ingevoerd zou moeten worden binnen de Islam of wil je van de mensen horen waarom ze samenwonen en zichzelf toch moslim noemen terwijl de Koran hierover uitgesproken is? Wat wil je nou van de moslims over samenwonen horen?
    De Heilige Koran: Soera (2) Al Baqara, vers 286;

    Allah belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die vóoor ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk."

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    172
    25-10-2002

    salaam aleioum wr wb,

    ben een marokkaanse moslima uit belgie, en ik volg regelmatig de programma's van nmo op tv, en ik moet eerlijk bekennen dat het de laatste tijd niet zo veel met de islam heeft te maken.

    Er valt zo veel te vertallen over de islam, maar dan gaan ze daar een beetje zitten praten over hoe de tasbiehs zijn gemaakt, amai.

    Vind het wel spijtig, ik hoop dat ze tijdens ramadan meer interessante documentaires laten zien.


    Ma'a salama
    jullie zuster in de islam

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    23
    09-10-2002

    Origineel gepost door Rizkkii
    Boycot NMO..want de laatste medewerkers die afgelopen jaar zijn aangenomen zowel bij Radio als bij TV zijn BVD spionen dus (j00d)en hebben absuluut geen verstand van de Islam. En proberen door hun aanwezigheid de programmering van NMO te manipuleren en proj00d uit te zenden..
    Let kritisch naar de subtiel programmering van NMO..die is Totaal veranderd....Attend.
    Ik heb wel respect voor de echte moslim brothers en sisters programmamakers binnen NMO want die zijn er ook.
    Ik ben het eens met Rizkkii! NMO zit in een idenditeits-crisis zijn ze een moslim omroep of een sociale omroep??!!!!
    In het begin kijk ik er graag naar nu echt niet meer. Ik boycot het!

  10. #10
    vrijsimpel

    Reacties
    107
    08-05-2002

    heb jullie reacties gelezen.Tuurlijk mag je niet samenwonen volgens de islam, tuurlijk mag je geen verkering hebben. Je mag niet eens de vrouwen begerig aankijken. Maar toch; of het nou mag of niet wordt het gedaan!!

    Jaaaaaaa, ook mensen die zich moslim noemen en zoals jullie weten ligt het niet aan ons om iemand een stempel te geven als moslim of niet moslim zijnde. En ja ik ben inderdaad moslim. Vanavond hebben we het bij de radio (31 okt van 2100-2200) over huiselijk geweld.

    Ja en ook moslims slaan hun vrouwen en het blijft niet bij een tik, gaat het dan nog wel over de islam, JA, want ze noemen zichzelf ook moslims, en of ze moslim zijn of niet, dat ligt niet aan ons maar aan God.

    Mijn taak is echter niet om te zeggen dat moslims inderdaad hun vrouwen slaan. Ik probeer juist duidelijk te maken dat het om een probleem gaat die een ieder treft dus ook de autochtone vrouwen zoals jullie zullen horen.

    De islam is heel erg duidelijk wat wel mag en wat niet mag. Helaas houden de meeste mensen zich hier niet aan. Meeste mensen???? Ja!! want een ieder heeft zijn zwakke momenten. Dat is ook de reden dat God vergevingsgezind.

    Ik neem in elk geval jullie reacties heel erg serieus. Want zo leer ik ook elke dag bij. Ik moet ook meedelen dat ik niet betrokken ben bij TV, maar enkel bij radio. Wat TV betreft kunnen jullie het beste jullie reacties doormailen naar info@nmo.nl. Wat radio betreft hoor ik het graag van jullie op b.jaber@nmo.nl en anders ben ik ook te bereiken op 035-6252 944 (behalve vrijdags niet).

    Vergeet niet te luisteren elke donderdag van 2100-2200 uur op 747 AM. Dan verneem ik jullie reacties graag daarop.

    groetjes,
    billalthefirst
    The one and only

  11. #11
    vrijsimpel

    Reacties
    107
    08-05-2002

    Sophia wat zeg je dat mooi en wat tounis...betreft, misschien moet je eerst even luisteren en daarna reageren. Ik denk dat wij daar beiden van gediend zijn en anders hoor ik je reactie, na het beluisteren heel erg graag. En ja het leven is mooi vandaar dat het bergafwaarts gaat...

    Wij moeten inderdaad het goede voorbeeld geven, maar dat is een streven waaraan een ieder zich dient te houden. Helaas is dit niet zo, bij meer ideeen ben ik natuurlijk altijd bereikbaar op b.jaber@nmo.nl

    groetjes,
    billalthefirst
    The one and only