1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    10
    11-02-2004

    chatten ?!?

    ik heb een vraagje? willen jullie je mening over chatten geven?

    er zijn tegenwoordig zoveel mensen die chatten.... echt veel.
    met---> zoveel mensen die chatten bedoel ik moslims.
    zelf ben ik er heel erg tegen, i.p.v. voorkomen dat je in oogcontact met iemand komt, zit men te chatten.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.256
    12-09-2002

    wat is de vraag???
    LoVe Is LiKe A wAr;EaSy To StArT,dIfFiCuLt To EnD,iMpOsSiBlE tO fOrGeT!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    10
    11-02-2004

    het klint raar wat ik net schreef...
    dat stukje van i.p.v. voorkomen dat je in oogcontact met iemand komt, zit men te chatten.
    (nou zal er zeker iemadn reageren van, op chat kun je niet in oogcontact komen dus why not? :S )
    maar ik bedoel gewoon dat het zelfs niet eens is toegestaan om contact te hebben met een jongen, laat staan contact hebben, oogcontact mag eigenlijk niet eens. maar men zit gewoon te chatten !

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    10
    11-02-2004

    Origineel gepost door LadyLo
    wat is de vraag???

    mening van anderen....
    wat ze denken over chatten.

  5. #5
    tOfFfFsTe LiD

    Reacties
    2.066
    16-09-2003

    Origineel gepost door turk87
    mening van anderen....
    wat ze denken over chatten.
    als de gesprekken zakelijk en clean zijn waarom niet?



    ©Avatar made by MüeZli

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    218
    06-02-2004

    Ben der blij mee, ziens ik een schotel voor het vrouwtje heb gekocht. heb ik meer tijd om lekker te chatten of wat anders............... hahaha

  7. #7
    tOfFfFsTe LiD

    Reacties
    2.066
    16-09-2003

    Origineel gepost door hasj2
    Ben der blij mee, ziens ik een schotel voor het vrouwtje heb gekocht. heb ik meer tijd om lekker te chatten of wat anders............... hahaha



    ©Avatar made by MüeZli

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.256
    12-09-2002

    je stelt wel een hele rare vraag, er zijn zoveel sorrten en manieren om te chatten. Als je het echt wilt weten dan zou je wat specifieker moeten zijn.
    LoVe Is LiKe A wAr;EaSy To StArT,dIfFiCuLt To EnD,iMpOsSiBlE tO fOrGeT!!!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    104
    21-01-2004

    Origineel gepost door turk87
    het klint raar wat ik net schreef...
    dat stukje van i.p.v. voorkomen dat je in oogcontact met iemand komt, zit men te chatten.
    (nou zal er zeker iemadn reageren van, op chat kun je niet in oogcontact komen dus why not? :S )
    maar ik bedoel gewoon dat het zelfs niet eens is toegestaan om contact te hebben met een jongen, laat staan contact hebben, oogcontact mag eigenlijk niet eens. maar men zit gewoon te chatten !

    wat doe je hier dan
    sheftie, tkehbin m3a rasik nu je het nog kan

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    162
    21-08-2002

    ik heb een fatwa gelezen van shaykh ibn 'Uthaymien rahimullaah die aangeeft dat het niet is toegestaan voor niet mahram mannen en vrouwen om te (prive)chatten (dus 1 op 1, wa Allaahoe 'alim) . Ik kan em nu niet geven insha'Allaahoe Ta'ala zal em hier nog wel plaatsen. wa Allaahoe 'alim

  11. #11
    tOfFfFsTe LiD

    Reacties
    2.066
    16-09-2003

    Origineel gepost door saida16
    ik heb een fatwa gelezen van shaykh ibn 'Uthaymien rahimullaah die aangeeft dat het niet is toegestaan voor niet mahram mannen en vrouwen om te (prive)chatten (dus 1 op 1, wa Allaahoe 'alim) . Ik kan em nu niet geven insha'Allaahoe Ta'ala zal em hier nog wel plaatsen. wa Allaahoe 'alim
    zuster lees dit Insha Allah:

    (00387) Is Chatten halal?



    Vraag: is het eigenlijk toegestaan om te chatten de beide geslachten



    Antwoord:

    In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

    Beste zuster,

    Er is geen twijfel dat chat dezelfde functie heeft als telefoongesprekken, of live-zittingen. Het communiceren tussen beide geslachten kent twee redenen, voornamelijk het zoeken naar een geschikte echtgenoot (note) of het verkondigen van het woord van Allah.

    Bij beide redenen is kuisheid en respect een voorwaarde. Men kan desbetreffende persoon toetsen en vragen stellen om te weten te komen of het een geschikte persoon is voor hem/haar en wel met het volledig behouden van respect en goede woorden. Allah zegt in de Qor'aan: "Als jullie (Allah) vrezen. Weest daarom niet minzaam in jullie manier van spreken, waardoor degene in wiens hart een ziekte is, begeerte gaat voelen, en spreekt een juist woord." (Soerat Al-ah'zaab aya 32).

    Chat is ook een ideale manier om da'wa ofwel het verkondigen van het woord van Allah en mensen uitnodigen tot het volgen van de rechte pad. Met andere woorden de voorwaarden die voor telefoongesprekken en live-zittingen gelden, gelden ook voor chat-sessies.

    En Allah weet het beste.

    Cyber-imam Het team van al-Islaam.com



    ©Avatar made by MüeZli

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    271
    15-12-2003

    vind ik ook peaseeeeeeeeeee
    Wat een gemis als je niet, gelooft net alsof je bent beroofd, normen en waarden
    die in niets ontaarden.

  13. #13
    @hotmail.com

    Reacties
    1.032
    10-02-2003

    ...zelfs igwan moslimien chatten..........bedoel de praktiserende.....
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  14. #14
    MVC Premium

    Reacties
    1.274
    08-02-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Natuurlijk ben ik niet tegen chatten als het zakelijk is en als het nut heeft ,
    maar wat onze zuster (denk ik) met chatten bedoelt is meer chatten tussen jongens en meisjes, of meer daten dan............. als dat in het openbaar (dus op straat) haraam is , waarom zou het dan via internet wel mogen?
    [GLOW=skyblue]سبحانك اللهم وبحمدك أشهد أن لاإله إلا أنت أستغفرك وأتوب إليك Soub7anaka llahoemma wa bi7amdiek, Ashadoe an laa ilaaha illa Ant, Astaghfieroeka wa atoeboe ilaik.......
    [/GLOW]WWW.STEUNEENWEES.NL

  15. #15
    Dienares van Allah

    Reacties
    314
    26-09-2003

    Origineel gepost door tazaghiniagirl
    ...zelfs igwan moslimien chatten..........bedoel de praktiserende.....
    .......Zelfs de Praktiserende zijn niet zondeloos....

    Kbedoel dat der praktiserende Broeders, zusters zijn die chatten wil niet zeggen dat het Okeej is