1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    16
    24-05-2002

    ga vooral door, hij is echtgoed hoor mij complimenten

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    95
    04-07-2002

    echt super goed en heel bijzonder geschreven, je leeft bijna mee!! ga zo door dus....

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    164
    03-10-2002

    Souhaila.

    We beleefden 2 heerlijke dagen in het hotel. Het was perfect, ik was getrouwd en gelukkig had een kanjer van een mannetje, we hadden een huisje dat al helemaal ingericht was we hadden allebei een goeie baan en we zouden straks inchecken op Schiphol om 2 fantastische weken te moet te gaan. Ik leunde tegen Zaka aan, we zaten in een taxi die ons bracht naar Schiphol. Me vriendin, Loubna, had me net gebeld om te vragen of we er al bijna waren.

    Zaka pakte een wagentje en stapelde al onze bagage erop. We zouden lang in het vliegtuig moeten zitten dus ik had me makkelijk gekleed. Een witte joggingbroek van champion met een wit vestje erop en blhrat eronder. ''Souhailaaaaaaaaa'' We draaiden ons om en daar stond iedereen. Me 2 vriendinnen, Loubna en Nadia, me ouders, me zusjes. En 2 broers van Zaka, 3 goeie vrienden van hem en zijn ouders waren natuurlijk ook aanwezig. ''Aah wat lief, komen ze ons allemaal uitzwaaien'' Zei ik tegen Zaka hij glimlachte en liet mijn hand los om vervolgens iedereen te groeten. Loubna en mijn zusje vlogen me om de hals alsof ik ze jaren niet gezien had. Mijn moeder keek heel gelukkig alsof ze wou zeggen: ik mag trots zijn op zo'n dochter. Mijn vader stond met mijn schoonvader te babbelen en ik zag dat Zaka druk in gesprek was met zijn matties.
    Zaka was de eerste van hun vriendengroep die getrouwd was. Ik kende zijn vrienden maar al te goed, het waren hele lieve jongens hoor, maar ook echte bad boys. Een keertje bracht Mo mij naar huis omdat Zaka iets moest regelen en zijn telefoon ging elke minuut af en elke minuut was het weer een ander meisje. ''Eey mo beter zorg je ervoor dat Zaka niet zo is hoor'' had ik hem nog plagend gezegd, ''Nee gek, hij is serieus met jou'', had hij mij toen geantwoord. Maar toch maakte ik me soms zorgen als ze uitgingen of als ik van meisjes hoorde dat ze Zaka hadden gezien met meisjes. Ik geloofde het nooit, ik kon me gewoon niet voorstellen dat Zaka achter mijn rug om met iemand anders rommelde.

    ''Ewa a zine'' Hoorde ik iemand achter mij zeggen, het was zaka. ''Waar zit je met je gedachten schatje, kom neem afscheid we moeten inchecken.'' ''Oooh nu al?? Oke is goed'' Ik gaf mijn moeder een stevige knuffel en ze gaf me een bakje dat vroeger als Hertog-ijs-bakje gediend had waar Marokkaanse koekjes inzaten. ''Voor onderweg'' Zei mijn lieve moeder tegen mij. Ze wist maar al te goed dat het eten in het vliegtuig lang niet zo lekker was als de Marokkaanse keuken. Mijn vader keek een beetje sjacherijnig met zijn grote snor en vertrouwde mij de woorden :'' A benti, med 3milshie gek diengen ra fe Roeba'' Hij bedoelde natuurlijk Aruba, maar ik vond het lief dat hij dat zei, tegen Zaka zei hij: ''Thalla fieha''. En zaka gaf hem een kus op zijn hand uit respect, vervolgens pakte hij mijn hand en zei ''kom we moeten nu echt gaan''. Zo was Zaka, altijd ongeduldig en alles moest altijd perfect verlopen. We zwaaiden nog naar de groep die we achter ons zouden laten en liepen richting het land waar 2 weken lang de zon op onze huid zou schijnen.......

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    178
    25-09-2002

    Ga zo verder meid,ht is een mooi verhaal.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    4.464
    08-07-2002

    ga verder meid hij is egt leuk

  6. #21
    elhabiba hbiebat edounja!

    Reacties
    976
    01-10-2001

    weaaaaaaaaaw....hadshie gataaaaaaaaaar...wat zal er gebeuren???
    Is echt spannend....ga snel door meid!!!

    mn complimenten

    liefs elhabiba
    [img]http://******************/xgamesweb/hpbimg/valentijn11.gif[/img]
    for ahma_m_tiechien...

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    156
    24-09-2002

    [GLOW=skyblue]mooie verhaal ga zo door [/GLOW]


    [GLOW=deeppink]donia el berkania [/GLOW]


    kussjes El Berkania




  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    1.062
    12-09-2002

    ik heb het begin uhum...overgeslagen, maar uh schrijf asjeblieft verder

    groetjes rahmona

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    164
    03-10-2002

    Yo rahmona, waarom heb je het begin overgeslagen dat is juist het leukste stuk
    MoKaltum , oke hier komt weer een stukje.........


    Souhaila.

    ''Mevrouw, mevrouw'' Ik schrok wakker. ''Mevrouw wilt u uw gordel vastmaken we gaan de landing inzetten''.
    Ik zag dat Zaka ook in slaap was gevallen, ''Zaka......ZAKA!! Nod mn nhas (wakker worden)'' ''Huh? waar? Ooh!'' Hahaha ''Zet je gordel goed, we gaan landen.'' ''Wa nu al? Hoelang heb ik geslapen schat?'' ''Weet ik niet lieverd, ik was zelf ook in slaap gevallen.''

    Een klein halfuurtje later stonden we bij de lopende band te wachten op onze bagage. Je voelde de hitte van buiten al binnen. De mensen waren allemaal heel zomers gekleed, korte broeken en t-shirts, absoluut niet modebewust maar wel gekleed op lekker warm weer.
    ''Jaa daar zijn ze'' Zaka pakte behendig alle koffers en zette het op een Arubaans karretje.
    Zo liepen we met zn 2en richting de aankomsthal. We volgden de borden ''Taxiplace''. Daar aangekomen stapten we een taxi in die ons naar het hotel zou brengen waar we 2 weken zouden verblijven. De taxi deed me denken aan een Marokkaanse taxi. Zo'n blauwe oude mercedesbak, waarvan alles aan alle kanten rammelde, ik vond het wel grappig, maar ik zag dat Zaka zich irriteerde aan de rijstyl van de chauffeur. ''Hij kan mij beter laten rijden, hij weet het verschil niet eens tussen de rem en het gaspedaal!!'' Ik legde mijn vingers op zijn lippen, ''Ssssht'' HIj sloeg zijn arm om mij heen en trok me dicht tegen hem aan.

    ''Congratulations misses and mister Khadafi (verzonnen achternaam), you are on your honneymoon I''ve heard. So let me take you 2 beautiful people to your room.'' Zei de portier tegen ons toen we aanwaren gekomen in het hotel. Ik veegde met mijn hand het zweet van mijn voorhoofd. Het was zeker sjie 35 graden! En dan 3 kwartier in een taxi zitten zonder airconditioning, is zeker geen pretje. De jongen tilde de koffers op en liep met ons mee naar de lift, die ons naar de 2e verdieping zou brengen waar onze suite zich bevond. Voor zover ik had kunnen zien, zag het hotel er prachtig uit, het was niet voor niets een 5-sterren hotel. De mensen om ons heen waren allemaal zo mooi bruin! Daar moest bij ons ook snel verandering in komen. ''PING' Ging het belletje van de lift. ''Please, come with me'' We liepen achter hem aan. Zaka pakte me hand en fluisterde in mijn oor: ''Wat wil je zo als eerst gaan doen schatje?'' ''Laten we nou maar eerst kijken hoe de kamer is en dan zien we wel verder'' De jongen keek ons aan alsof hij dacht dat we het over hem hadden : ''Is something wrong mylady?'' ''No no, off course not'', antwoordde ik hem terwijl hij de sleutel van de kamer omdraaide. Hij zwaaide uitnodigend de deur voor ons open en ik bleef met verbazing kijken naar de mooie kamer. Wow, het zag er zelfs nog mooier uit dan het hotel waar we in nederland 2 dagen waren gebleven.
    De jongen zette onze koffers neer en bleef bij de deur staan. Zaka gaf hem een paar bankbiljetten en sloot de deur achter ons dicht.
    Ik had de deuren geopend die naar het balkon leidde en was op het balkon gaan staan. We hadden uitzicht op een prachtige blauwe zee, net zo mooi als de middellandse zee die wij in tetouan gewend waren. Echt prachtig! Maar het mooiste van alles was dat het strand er heel rustig uitzag, hier en daar zag je iemand zwemmen of zonnen, maar het was lang niet zo druk als Zandvoort.
    Plots voelde ik 2 handen om mijn middel en in 1 beweging draaide Zaka me om. Hij tilde mij op en ik sloeg mijn benen om zijn middel heen, net als dat ik vroeger bij mij vader had gedaan als hij mij optilde als klein meisje en vervolgend in de lucht gooide. Hij zette mij op bed neer en ging met zijn knieen op de grond zitten. Hij keek me aan en zei: ''Weet je nog dat ik je zo op dezelfde manier ten huwelijk heb gevraagd?'' ''Ja schatje, dat weet ik nog heel goed.'' Hij glimlachte en legde zijn hoofd op mijn schoot. ''Heb je er spijt van?'' Vroeg hij mij. ''Nee nooit!'' ''Gelukkig maar, ik hou van je souhaila dat mag je nooit vergeten.'' ''Ik hou ook van jou lieverd.''

    Een uurtje later lagen we op het strand... ''Is dat een telefooncel oula?'' Hij wees naar een groene telefooncel die 100 meter verderop stond. ''ja volgens mij wel, alash? wie ga je bellen?'' ''Ik ga even bellen dat we goed aangekomen zijn, blijf jij hier, ik ben zo terug'' ''Wakha.''
    Ik lag op mijn rug en sloot mijn ogen en genoot van de zon............

  10. #25
    In love with FASHION

    Reacties
    3.652
    24-08-2001

    O WAT SPANNEND
    GA SNEL DOOR
    MAAR WAAROM HEB IK HET GEVOEL DAT
    DIE ZAKA EEN KLOOTZAK IS

    LIEFS AMEL

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    164
    03-10-2002

    Om jullie een goed beeld van Zaka te geven, schrijf ik even een stukje vanuit zijn perspectief.

    Ik voelde het hete zand onder mijn voeten, ik had dit echt gemist, vooral afgelopen zomer. Souhaila en ik zijn alleen gebleven in Nederland terwijl voor de rest iederen aan het spacen was in Marokko. Souhaila leek het verstandig om niet te gaan omdat we nog zoveel moesten regelen voor de bruiloft die we in Nederland zouden geven. Ze had wel gelijk, en we hebben het heel gezellig gehad daar niet van, maar tfoe, wat baalde ik toen, iedereen was daar Mo, Tarik, Adil gewoon iedereen... En Saara was er ook. Saara. Ik zou haar even bellen om te vragen hoe het met haar ging en om haar te bedanken voor haar berichtje.
    Saara kende ik bijna mijn hele leven, ze woont bij mij in de buurt in zowel marokko als in nederland. Onze moeders waren ook goeie vriendinnen. We schelen 2 jaartjes, ze is een jaartje jonger dan Souhaila. Saara is 21 en ik ben 23.. Vanaf dat we klein waren zeiden we altijd tegen elkaar dat we later met elkaar zouden gaan trouwen en dan speelden we vader en moedertje.

    Toen we allebei rond de 16 17 jaar waren, werd het contact steeds minder. Ik zag Saara af en toe als ze met een van me nichtjes was. Ze was zo mooi geworden. Ze had lang blond haar en donkerbruine ogen, echt een poppetje. Ik wou haar eigelijk voor mezelf hebben. Toen ik een jaar of 19 was begonnen we wat te rotzooien en nam ik haar soms mee met de auto en dan gingen we een stukje rijden. Ik kon echt helemaal mezelf zijn bij Saara, we hadden allebei zoiets van LANG LEVE DE LOL.
    Saara en ik hebben nooit officieel wat met elkaar gehad, ze wist dat zij niet de enige was voor mij, maar ze wist ook dat ik wel heel veel om haar gaf. Ik wist ook dat zij een stouterd was en ik hoorde vaak genoeg verhalen dat jongens uit de buurt Saara ergens hadden gezien. Maar nooit heb ik haar los kunnen laten, totdat ik 2 jaar geleden Souhaila ontmoette.
    Souhaila was zo een meisje die zich overal netjes aan hield. Ze ging netjes naar school, en na school naar huis toe. Soms verweet ik haar soms dat ze af entoe TE braaf was. Maar vanaf het eerste moment dat ik haar zag, was ik al gek op haar. Dat dikke donkerbruine haar van haar en haar lichtbruine ogen. Ik vond haar wat weghebben van Nawal Zoghbi, echt een schoonheid was mijn Souhaila. Ik zag haar voor de eerste keer toen ik met wat vrienden wat aan het drinken was in de Ritz, Sou liep samen met een vriendin richting de tramhalte toe. Ik bleef haar maar aankijken, en ik dacht het is nu of nooit dus ik liep op haar af.
    ''Zeg schoonheid, mag ik je wat vragen'' Ze keek me aan alsof ik lucht was en draaide gewoon haar hoofd om. Zo een zware scot had ik nog nooit meegemaakt. ''Zoo dus je wilt het hard to get spelen yek, is goed daar hou ik wel van.'' Ze draaide zich om en bekeek me van top tot teen. ''Ja wat wou je vragen...'' Vroeg ze mij heel rustig. ''Ik vroeg me af of deze schoonheid zin had om wat met mij te gaan drinken.'' Ze bekeek me minachtend en zei: ''Je mag er dan dan wel lekker zehma uitzien met je pradatjes maar die trucjes werken niet bij mij schatje'' Ik moest lachen, wow , ze had temperament deze dame. ''Oke , ik weet het goed gemaakt, geef me je nummer, dan bel ik je een keertje dan kunnen we wat babbelen.''
    Ze bekeek me lang en gaf vervolgens toe. Vanaf toen was het begonnen. De eerste keer dat we af hadden gesproken wist ik al dat zij de vrouw zou zijn met wie ik mijn leven zou willen delen. Een jaar later ben ik om haar hand komen vragen en vanaftoen was het officieel.

    Met Saara heb ik al die tijd contact gehouden, Saara had ook gehoord dat ik verloofd was en ze heeft me toen een lange tijd genegeerd. Ze had gelijk, ik ben ook een klootzak, maar ze had het kunnen weten. Ik had zoveel met Saara meegemaakt maar ze zou nooit het meisje kunnen zijn met wie ik mijn leven zou kunnen delen. Saara was gewoon mijn vriendinnetje bij wie ik mezelf kon zijn, en bij wie ik me niet hoefde te bewijzen. Ze wist heel goed hoe ik in elkaar zat en ze begreep mij door en door. Ze vertelde me dat ze het heel erg vond toen ze hoorde dat ik verloofd was. Ik had haar mee uit eten genomen en ik was 2 maanden verloofd. ''Zaka, waarom laat je me niet met rust? Je bent verloofd je hebt je vrouwtje, waarom moet je mij steeds in verwarring brengen?'' ''Omdat je weet dat ik jou nooit zal vergeten, en ik weet dat jij mij ook nooit zal vergeten.'' Ze keek me lang aan en gaf me een lange kus. Saara had zelf ook een vriend, we wisten het allebei van elkaar. Maar wat wij 2en hadden was gewoon apart, het was gewoon speciaal. Ik hield van Souhaila, ik was verliefd op Souhaila maar Saara zou ik nooit kunnen vergeten..

    Saara was ook naar Marokko gegaan en toen ze kwam verloofd terug. Toen ik het hoorde van mijn beste vriend Mo, was ik zo geschokt dat ik haar meteen opbelde. ''Saara, met mij'' ''He zaka alles goed met jou?'' ''Ja lieverd en hoe gaat het met jou.'' ''Ja gaat goed hoor..'' ''Saara, zeg me dat het niet waar is...'' ''Wat?? Zaka??'' ''Ben je verloofd Saara?'' ....stilte... ''Jah.'' ''Maar waarom je bent nog zo jong!'' ''Jij bent ook jong en jij bent ook verloofd, nee beter gezegd jij gaat over 2 maanden trouwen!'' Ze had gelijk... ''Maar Saara hou je van die jongen?'' ''Ik weet niet....'' ''Saara'' ''Ja'' ''Als het mektaab is komen wij nog wel bij elkaar, vergeet dat nooit..'' ''OKe...'' ''Saara, heb je er spijt van wat wij hebben meegemaakt?'' ''Nee.... en jij Zaka?'' ''Nee, nooit!'' Ze moest lachen. ''Zaka, ik wil dat je me een tijdje met rust laat.''

    De laatste keer dat ik haar zag was een week voordat ik ging trouwen. Ik was haar tegengekomen bij Leidse PLein. Ik had net Souhaila gebracht naar haar tante toen ik Saara tegenkwam. Ik reed in me auto en in me spiegel zag ik haar. Ze zag er nog steeds even mooi uit. Dat lange blonde haar van haar en dat slanke figuurtje. Ik toeterde. Ze schrok. Ik stapte uit. En leunde tegen de auto aan. Ze kwam naar me toegelopen en gaf me aan hand, ik trok haar naar me toe en groette haar met 4 zoenen. ''Kifash saara je bent nu verloofd zehma en mag ik je nu ineens niet meer groeten ofzo.'' ''Uhm jawel zaka...'' ''Saara waar ga je heen?'' ''Naar huis.'' ''Kom ik breng je, ik moet toch die kant op.'' Ze stapte in. We reden een stukje zonder iets te zeggen toen ik zei: ''Heb je honger, kom we gaan wat eten.'' ''Nee dat lijkt me niet zo'n goed idee'' ''Ah kom op nou, het kan niks kwaad toch.'' 'Jawel zaka.'' En weer had ze gelijk. Ik kon haar gewoon niet loslaten. DAMN! ''Oke Saara, ik wil je nog een keer zien, als afscheid.. ik wil nog een keer in je aanwezigheid zijn... als afscheid.'' Ze knikte en zei: '' OKe.. als afscheid.'' Want we wisten het allebei. Volgende week zou ik getrouwd zijn. En we zouden toch echt de knoop door moeten hakken............

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    164
    03-10-2002

    We gingen wat eten in een restaurantje waar we wel vaker heen waren geweest in de tijd dat ik Saara nog zo'n 2 a 3 keer per week zag. ''Zaka je bent ook echt niks verandert'' Zei ze tegen mij. ''Jij wel dan Saara?'' Ze moest lachen , ''Nee eigelijk niet''. ''Ik heb wel gehoord dat je deze zomer rustig was.. kifash, saara en rustig?'' Weer moest ze lachen, ''iwa ja, je weet toch.'' Er viel een stilte. ''Is het echt serieus Saara?'' ''Zaka ben jij serieus met Souhaila?'' Ik kon er niet tegen als Saara haar naam uitsprak. Ik werd er een beetje stil van. ''Ja ik ben serieus met haar, anders zou ik niet met haar trouwen.'' ''Hou je van haar Zaka?'' ''Hou jij van hem Saara?'' ''Ja,'' ''Ik ook van haar, maar lieverd ik wil het daar niet meer over hebben.''
    Ze wist dat ik het er niet graag overhad met haar. We wisten het allebei. We hadden het daarna nog over dingen die we vroeger hadden meegemaakt en het leek zo normaal, zo vertrouwd.
    Ik rekende af en we stonden allebei op. ''Kom je saar''. We liepen naar me auto toe. Ik stopte bij de hoek van haar straat, ze wou uitstappen. Ze gaf me een hand en deed de deur open, maar ik gaf keihard gas waardoor ze snel de deur dichttrok. ''ZAkaaaaaa doe normaal wash wil je me dood hebben wela!'' Ik moest lachen, ''Nee ik wil een afscheid, een goed afscheid.'' ''Aha op die manier'' Ze begreep meteen wat ik bedoelde. Ze streelde het haar hand over mijn gezicht en bracht haar mond steeds dichterbij mijn mond. Maar de kus belandde net naast mijn lippen. Ze keek me aan alsof ze wou zeggen: lekker voor je!! Maar ik liet haar niet gaan. ''Saara'' ''Ja''. Bap ik gaf haar een zachte kus op haar mond, zonder mijn tong te gebruiken. Ze sloot haar ogen. De kus duurde 5 seconden. Gewoon onze lippen op elkaar. Ja dit was het dan. Ons afscheid. Ik zag een traan over haar wang glijden. Ik veegde m snel weg. En kuste haar een laatste keer. Zonder iets te zeggen opende ze de deur en weg was ze.

    Een week later was ik getrouwd en hier was ik dan. Op Aruba. Met het meisje van wie ik hield met heel mijn hart. Met het meisje dat ik eigelijk niet verdiende. Ik wist dat Souhaila vaak verhaaltjes hoorden van andere mensen dat ze me gezien zouden hebben, maar altijd heb ik me eruit gepraat. Zonder Souhaila verder leven? Nee, dat zou ik niet kunnen. Zonder Saara verder leven? Nee, ja, nee.. Ja. Het moest!

    Maar ik draaide haar nummer. 0031 6 98765432. ..................

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    140
    27-09-2002

    ja ga verder please
    wassalaam

  14. #29
    In love with FASHION

    Reacties
    3.652
    24-08-2001

    WAJOO
    HET IS ECHT SPANNEND JE MOET
    ECHT SNELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
    EEN VERVOLLLLLLLLLLLLLLLGGGGGGGGGG
    MAKEN

    GROETJES AMEL

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    4.464
    08-07-2002

    ga snel verderrrrrrrr meid
    je verhaal is spannned!!!!