1. #1
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    Angry slaan van de vrouw

    er wordt heel vaak gezegd, en vooral in sommige zogenaamde islamitische sites dat het slaan van vrouwen toegestaan is met zogenaamd een tikje of een klapje.Ik vraag me af welke koran hebben zij.Zoals naar mijn weten moet je twee hadieth volgen en dat is de boughari en sounna+ de koran zelf.


    er staat duidelijk dat de echte islamitische man is diegene die Mohammed vzmh volgt en zijn sounna.
    Dus met andere woorden,je moet je vrouw met liefde behandelen en respect.Zodra ze een fout heeft gemaakt moet je haar anders behandelen (daar kom ik nog op terug).

    en wat mij helemaal raar lijkt is de ciberimam van deze site.......ook hij zegt dat het toegestaan is!!! ik zou zeggen lees de koran en de hadieth maar eens goed!!!

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    1.317
    26-01-2003

    MVC Premium MVC Premium
    salaam alaykoum ougti ,

    wat begrijp je niet. het staat duidelijk in de koran . maar niet slaan wat gebeurt door de meeste mannen er is duidelijk door geleerden over gezegt dat het een tik is en niet bont en blauw slaan .en ja onze profeet vrede zij met hem heeft nog nooit een vrouw geslagen maar hij was echt sterk in zijn geloof en de meeste mannen van tegenwoordig praktiseren niet als iedereen dat deed dan zou er zeker geen geweld bestaan .


    wa salaam alaykoum

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    citeer dat maar eens als er staat dat een tik toegestaan is.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    90
    25-01-2004

    wa 3aleykoem asalam wa ra7matoellah.

    Heeft u dan de Koran gelezen?
    Heb je Soerat An-Nisaa gelezen ayaa 34:

    walatie tagafoena noesjoezahoena fa3iethoehoena wa hjoeroehoena fiel mathaadji3 WA DRIEBOEHOENA.

    En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie oneghoorzaamheid vrezen, vermaant hen (als dat niet lukt) negeer hen (dus in bed) en (als dat niet helpt) sla hen (LICHT).

    Oegti Tangia21.

    Slaan is als LAATSTE middel
    Maar hoe? gewoon een corrigerende tikje zoals je klein corrigeert.

    En er zijn zelfs Ulamaaa die zeggen sla ze met een zakdoek hahaa jaa wollahi.

    InshaAllaah komt het niet zo ver bij onze vrouwen

    aboe horeirah radia allahoe 3anhoe heeft gezegd, de profeet saws zei:

    akmaloe moeminien imaanan a7sanahoem goeloekan wa giyaarokoem giyaarokoem lini-saa-ihiem

    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag en de beste van degenen die zich het beste gedragen tegen over hun vrouwen

    wa Salaam.

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    1.317
    26-01-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door tangia21
    citeer dat maar eens als er staat dat een tik toegestaan is.
    ik heb het voor de zekerheid nog een keer opgezocht heb je een koran , kijk dan bij soerat nisaa 4.34

    wa saalaam alaykoum

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    90
    25-01-2004

    yaa oegti lees wat ik heb geschreven

    En je maakt te veel druk om dit.
    Hou je liever bezig met de basisdingen van de Islaam.

    Wa Salaam.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    ik maak me druk omdit omdat mannen misbruik daarvan maken

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    90
    25-01-2004

    Origineel gepost door tangia21
    ik maak me druk omdit omdat mannen misbruik daarvan maken
    Na'am dat kan.
    Maar je hebt de bewijzen gelezen en de bewijs dat we goed tegen over onze vrouwen moeten gedragen.

    met dat slaan wordt mee bedoeld een tik een corrigerende tikje punt.
    Einde discussie baraka allahu fiek

    wa salamu 3aleikoem.

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    1.317
    26-01-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door tangia21
    ik maak me druk omdit omdat mannen misbruik daarvan maken
    ja daar heb je zeker gelijk in , dus laten we beginnen om te gaan praktiseren zowel man als vrouw,en inshallah komt het dan goed.

    wa salaam alaykoum