1. #16
    ...

    Reacties
    305
    14-09-2007

    hioj is groen ja. En eerlijk gezegt is hij best stroef en hoor anderen vaak zeggen dat ze kracht moerten zetten om te schakelen

  2. #17
    ...

    Reacties
    305
    14-09-2007

    oh is versnellingsbakolie en bakolie neit hetzelfde?

  3. #18
    ...

    Reacties
    305
    14-09-2007

    ok thnx je weet best veel he.

    Tevens wil ik ook de carterslang ontluchten, waar zit deze en is die makkelijk te openen?

  4. #19
    ...

    Reacties
    305
    14-09-2007

    dus die slang losmaken en dan gewoon schoonmaken, met een borteltje toch

    Hey iik maak je alleen maar gek met vragen, maar een vriend heeft ook een golf 4 en als de motor stationair draait dan hoor je de motor en als hij de kopeling indrukt hoor je net een geluidje weer niet tot je de koppeling weer loslaat hoor je het weer. Het is geen irritant geluidje maar als het verholpen kon worden waarom neit.

  5. #20
    ...

    Reacties
    305
    14-09-2007

    Maar de koppeling is pas vervangen in zijn geheel met druklager enz

  6. #21
    Chillerrr...

    Reacties
    66
    25-09-2006

    Citaat Geplaatst door freewily Bekijk reactie
    Wie weet wat meer hierover? Als ik de verwarming aan zet of de airco dan hoor ik een raar geluidje en die word wat harder als je wat meer gas geeft. Dit is dus als ik hem hoger (Luchttoevoer airco) zet bij de bordcomputer.
    dat is niet erg dat heb ik ook




    ]

  7. #22
    ...

    Reacties
    305
    14-09-2007

    wat is slippen?

  8. #23
    MVC Premium

    Reacties
    1.034
    20-10-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door freewily Bekijk reactie
    wat is slippen?
    Of je de koppeling weleens laat slippen.

    Dus als je gas geeft dat je koppeling niet gelijktijdijg loslaat, maar dat je de
    koppeling nog (deels) ingetrapt hebt. Dan krijg je dat beetje Bromgeluidje weet je wel...
    --

  9. #24

    Reacties
    4.447
    03-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sjodemieter Bekijk reactie
    Schoonmaken met een borsteltje en remmenreiniger erin spuiten dan loopt alle rotzooi eruit.

    Dat is het geluid van de druklager. Het is een teken dat de koppelingsplaat al wat ouder is. Gewoon een teken van slijtage. Gewoon mee doorrijden tot de koppeling helemaal op is. Als hij niet meer trekt en de koppeling een te lange pedaalslag heeft kun je hem vervangen. Wel compleet dus niet alleen de plaat. Je vervangt de koppelingsplaat, drukgroep en druklager.
    sjodemieter! jij weet echt veel.. how come?

    vliegwiel vervang je ook dan gelijk toch

  10. #25
    ...

    Reacties
    305
    14-09-2007

    ok nee dan is er helemaal geen sprake van slippen, maar ik ga vandaag de kap eraf halen en die slang schoonmaken. Met wat kan ik hem allemaal reinigen?

    Oja en wat bedoelde je met koppeling een te lange pedaalslag?

  11. #26
    ...

    Reacties
    305
    14-09-2007

    1)hay nu heb ik de draagarmrubbers en ander rubbertjes vervangen he. Nu hoor ik na 3 dagen rijden rechtsachter een geluidje en rechtsvoor soms als ik op hobbelig weg rijd, wat kan het zijn? Moet ik terug naar de garage?

    2)En hoe kan je het geluid wat een golf 4 heeft, die fluit vn de turbo optimaal maken? Heb je tips?

    Zou je deze 2 vrage aub willen beantwoorden?

  12. #27

    Reacties
    4.447
    03-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sjodemieter Bekijk reactie
    Ik sleutel zelf ook aan mijn auto en heb ooit een tijdje motorvoertuigentechniek gevolgd.

    Kijk als je het hebt over herrie dus overdreven geluid bij niet ingetrapte koppeling bij stationair toerental dan is het de twee massavliegwiel maar lijkt me stug want als die kapot is moet je een hard kloppend geluid uit de motor/versnellingsbak horen.

    Het best hoor je die bij koude motor en niet ingetrapte koppeling.

    Maar jij hebt het over een klein zacht geluidje bij wel ingetrapte koppeling dus dat zit goed.
    Nu je t zegt ik hoor dat ook bij mn polo,

    alleen is het ook zo dat ie ongeveer n jaar stil heeft gestaan.. daarmee wil ik zeggen dat mijn versnellingsbak ook stroef is.. in t begin best erg maar nu valt t mee.. alleen wilt ie m soms niet in zn 1 pakken.. dan druk ik koppeling een aantal keren in en dan pakt ie m weer

    sommige mensen douwen alsnog door
    raad je me aan om versnellingsbak olie enzo te veranderen of niet..

  13. #28

    Reacties
    4.447
    03-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door freewily Bekijk reactie
    1)hay nu heb ik de draagarmrubbers en ander rubbertjes vervangen he. Nu hoor ik na 3 dagen rijden rechtsachter een geluidje en rechtsvoor soms als ik op hobbelig weg rijd, wat kan het zijn? Moet ik terug naar de garage?

    2)En hoe kan je het geluid wat een golf 4 heeft, die fluit vn de turbo optimaal maken? Heb je tips?

    Zou je deze 2 vrage aub willen beantwoorden?
    hij is je zat

    k heb ook een golf 4 tdi 81kw gehad he,

    ik had die fluit nauwelijks.. k ging navraag doen enzo he..

    Mij werd verteld hoe harder de fluit hoe meer turbodruk ie verliest.. dus niet goed als je die fluit hoort... 3awed dat heb ik gehoord

  14. #29

    Reacties
    4.447
    03-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sjodemieter Bekijk reactie
    Hij heeft stilgestaan dus gaan bepaalde mechanische onderdelen vastzitten. Het kan zijn dat de bakolie op een laag niveau zit dus laat'm eerst even peilen. Is het niveau wel goed ververs dat even de bakolie. Is een klein litertje geloof ik. Volkswagen heeft geen ATF dot I of II (rode transmissieolie)

    Is jouw stuurbekrachtigingsolie groen? Zo ja dan is je bakolie hetzelfde maar dan moet je de transmissie olie hebben, ook in het groen.
    heb m nooit laten checken nu je t zegt.. Even doen dan..

    Ik heb groene ja.. dus ook groene tranmissie olie sgoed..

    we'll keep in touch

  15. #30
    MGHARBA UNITED

    Reacties
    78
    16-04-2005

    ey sjodemieter.....ik rijd een golf 4 tdi 150 pk. Als ik bij mij in zn versnelling zet ( 1 2 3 4 5 6 ) maakt niet uit dan doet ie er langer over om m los te laten dan gewoonlijk en soms ook happerend. Vliegwiel is volgens mij nog ok want auto trilt niet en maakt geen raar geluid. Koppeling slipt niet en heeft in hoge toeren nog genoeg kracht.

    Wat kan dit zijn?

    thnxz bro