1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Ziekte Een Straf?

    Salaam Aleykoum Iedereen

    Ik Heb Een Vraagje Waar Ik Geen Antwoord Op Vind Hopelijk Weten Jullie Er Iets Meer Van

    Is Het Waar Dat Als Je Ergens Pijn Hebt Vb Maagpijn, Hoofdpijn,..Dat Het Dan Een Straf Is Van Allah Swt Omdat Je Iets Slechts Hebt Gedaan?

    Anderen Zeggen Juist Van Niet

    Maar Ik Begrijp Het Niet
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    90
    25-01-2004

    wa 3aleykoem wa salaam ra7matoellah.

    Ik ken een overlevering van Anas radia allahoe 3anhoe dat de profeet saws zei:


    idaa araada Allahu bi 3abdihi al gair 3adjala lahoe al3oeqoeba fie doenja wa idaa araaada Allahu bi 3abidhi as-shar amsakaa 3anhoe bithanbihi 7ataa yoe-wafie bihi youma qiyaama

    Wanneer Allaah het goede voor Zijn dienaar heeft besloten versnelt Hij een bestraffing voor hem in deze wereld en wanneer hij het slechte voor hem besloten heeft, haast Hij zich niet Zijn dienaar in deze wereld te straffen, maar wacht hij tot de Dag des Oordels om hem ter verantwoording te roepen (Tirmidhi)

    Je broeder,

    Aboe Moesa

  3. #3
    ....

    Reacties
    1.179
    05-10-2003

    Dus met andere woorden; als iemand hier een ongeneeslijke ziekte lijdt dan is dat omdat Allah hem of haar wil belonen op de dag des oordeels??? Heb ik het zo goed begrepen??
    De taak om over mensen te oordelen is ALLEEN aan Allah toebesteed en niet aan ons leken.

    "Geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit; en zijn zonden vallen van hem weg, zoals de bladeren van een boom."

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    90
    25-01-2004

    Wallaahu a3lam.

  5. #5
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu


    Ibn Mas'oed zei:

    "Ik bezocht de Profeet en hij had koorts.
    Terwijl ik hem met mijn hand aanraakte zei ik: "Boodschapper van Allah, je hebt heel hoge koorts."
    De Profeet van Allah antwoordde: "Inderdaad, mijn koorts is zo hoog als die van twee van jullie."
    Ik zei: "Is dat omdat jij een dubbele beloning ontvangt?"
    Hij zei: "Dat is zo. Geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit. En zijn zonden vallen van hem weg zoals de bladeren van een boom."

    (Boekhaarie en Moeslim)


    Overgeleverd door Aboe Sa’eed en Aboe Hoerayrah die vertelden dat de Profeet zei: ”Voor iedere moeilijkheid, ziekte, bezorgdheid, verdriet, pijn of leed welke een moslim overkomt, zelfs de prik van een doorn zal Allah daarvoor in de plaats enige van zijn (voorgaande) zonden verwijderen.” (Sahih Al-Bucharie en Sahih Muslim)


    ”…Wanneer Allah de Verhevene van iemand houdt, dan onderwerpt Hij hem aan beproevingen. Daarom zal iemand die de beproeving accepteert en voorbij gaat, Allah’s Welbehagen verdienen…”
    (Gedeelte van een hadith van At-Tirmdhi)


    ”De meest zware beproevingen zijn onder de Profeten, en daarna de goede gelovigen. En dan wordt de man beproefd naar aanleiding van het niveau van zijn geloof. Als zijn geloof sterk is, dan wordt de beproeving groter. Als zijn geloof minder is dan zal de beproeving op dit niveau van zijn geloof zijn.” (At-Tirmidhi)

    Aboe Hoerayrah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: ”Een moslim man of vrouw blijft (in dit leven) aan beproevingen onderworpen met betrekking tot de nafs, kinderen en bezit totdat hij of zij Allah de Verhevene ontmoet (op de Dag der Opstanding), in een staat waarin al zijn of haar zonden verwijderd zijn.” (At-Tirmidhi)


    Lees ook insha Allah het artikel:

    De Beproeving (Al-Ibtihaal)

    Wa Allahu A3lam Bihi mini

    Ma3a Salama
    Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]

  6. #6
    .... koffie junk....

    Reacties
    7.665
    05-06-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Ziekte Een Straf?

    Origineel gepost door Lady_moi
    Salaam Aleykoum Iedereen

    Ik Heb Een Vraagje Waar Ik Geen Antwoord Op Vind Hopelijk Weten Jullie Er Iets Meer Van

    Is Het Waar Dat Als Je Ergens Pijn Hebt Vb Maagpijn, Hoofdpijn,..Dat Het Dan Een Straf Is Van Allah Swt Omdat Je Iets Slechts Hebt Gedaan?

    Anderen Zeggen Juist Van Niet

    Maar Ik Begrijp Het Niet
    bedankt lieve meid voor het open van deze topic ik zat dus ook met
    deze vraag om dat ik zelf ook een tijdje ziek ben en ben geweest had
    ik ook dus zo van is dit allah straf

  7. #7
    .... koffie junk....

    Reacties
    7.665
    05-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door FaCciNo
    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu


    Ibn Mas'oed zei:

    "Ik bezocht de Profeet en hij had koorts.
    Terwijl ik hem met mijn hand aanraakte zei ik: "Boodschapper van Allah, je hebt heel hoge koorts."
    De Profeet van Allah antwoordde: "Inderdaad, mijn koorts is zo hoog als die van twee van jullie."
    Ik zei: "Is dat omdat jij een dubbele beloning ontvangt?"
    Hij zei: "Dat is zo. Geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit. En zijn zonden vallen van hem weg zoals de bladeren van een boom."

    (Boekhaarie en Moeslim)


    Overgeleverd door Aboe Sa’eed en Aboe Hoerayrah die vertelden dat de Profeet zei: ”Voor iedere moeilijkheid, ziekte, bezorgdheid, verdriet, pijn of leed welke een moslim overkomt, zelfs de prik van een doorn zal Allah daarvoor in de plaats enige van zijn (voorgaande) zonden verwijderen.” (Sahih Al-Bucharie en Sahih Muslim)


    ”…Wanneer Allah de Verhevene van iemand houdt, dan onderwerpt Hij hem aan beproevingen. Daarom zal iemand die de beproeving accepteert en voorbij gaat, Allah’s Welbehagen verdienen…”
    (Gedeelte van een hadith van At-Tirmdhi)


    ”De meest zware beproevingen zijn onder de Profeten, en daarna de goede gelovigen. En dan wordt de man beproefd naar aanleiding van het niveau van zijn geloof. Als zijn geloof sterk is, dan wordt de beproeving groter. Als zijn geloof minder is dan zal de beproeving op dit niveau van zijn geloof zijn.” (At-Tirmidhi)

    Aboe Hoerayrah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: ”Een moslim man of vrouw blijft (in dit leven) aan beproevingen onderworpen met betrekking tot de nafs, kinderen en bezit totdat hij of zij Allah de Verhevene ontmoet (op de Dag der Opstanding), in een staat waarin al zijn of haar zonden verwijderd zijn.” (At-Tirmidhi)


    Lees ook insha Allah het artikel:

    De Beproeving (Al-Ibtihaal)

    Wa Allahu A3lam Bihi mini

    Ma3a Salama


    esalam oe haliek a agie je hebt me aardig op weg geholpen iedereen probeerd bewust iets goed te doen in zijn leven en probeert zo min mogelijk fouten te maken waar ik inschallah ook aan mee doe maar als je bijna je hele leven bijna alleen maar tegen slagen hebt heb ik zo iets is dit de staf van allah . oe allah iehdiena oe elmoesliemien elsjamiehien maha esalama.

  8. #8
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    het is ook gewoon zo dat ziekte het resultaat kan zijn van stress en angst. de geest heeft macht over het lichaam en ze zijn verbonden.
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.

  9. #9
    TuTauzend!

    Reacties
    171
    26-08-2003

    Origineel gepost door Esau
    het is ook gewoon zo dat ziekte het resultaat kan zijn van stress en angst. de geest heeft macht over het lichaam en ze zijn verbonden.

    Nee dat is meer het placebo-effect...
    Lemchaheb

    Ha"shie mektoub wel'ajalu faat.

    ¨¨¨¨¨Zied; Ma3liesh! gEwE¨¨¨¨¨

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Bedankt Voor Jullie Antwoord En Hadiths Moge Allah Jullie Daarvoor Belonen
    Nu Begrijp Ik Waarom Ik Zo Vaak Pijn Heb Aan Me Lichaam
    Nogmaals Bedankt Ik Waardeer Het Heel Erg!!
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info