1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    vriendin die denkt dat ze fatima is

    Citaat Geplaatst door nahdia
    ik heb een nederlandse vriendin die ik al 10 jaar ken.

    Ik heb alltijd een hechte vriendschap met haar gehad en heb haar geacepteert zolals ze is en zij mij.

    ik ben namelijk moslim en zij heeft al die tijd geen geloof gehad. Dit is iets waar ik nooit problemen mnee heb gehad omdat ik heb geleerd een ander te accepteren zoals ie is.

    Maar het probleem met haar is dat ze sindskort heel erg veranderd is. Ze was alltijd wild en zo en nu ineens trekt ze naar het arabische geloof toe wat ik niet snap.

    De reden van haar plotselinge omslag is dat ze sinds een maand met een marokkaanse jongen gaat die heel erg gelovig is en geen haram vrouw accepteert
    Ze is allang geen maagd meer maar doet nu net of hij de enigste jongen in haar leven is geweest met wie ze naar bed is geweest.

    Ik vind dit niet kunnen ze liegt die jongen voor en het zal echt wel een keer uitkomen als is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel.

    ik bedoel dat is toch schijnheilig je beter voordoen dan je bent. ze is ook geen nederlander meer ze probeert nu marokkaans te praten te zingen en te koken ik erger me daar volledig aan ik vind dit echt niet kunnen wees wie je bent en vergeet vooral niet wie je bent en waar je vandaan komt. En ga vooral geen moslim mensen bekritiseren op hun manier van geloof want ze denkt dat ze alles weet over het moslim geloof en bekritiseert anderen

    groetjes wanhoopig meisje uit hoorn
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.159
    05-06-2002

    Wat maak je je nou druk om... Ze komt zichzelf wel een keer tegen hoor,daar hoef jij je niet druk over te maken. En is het weleens in je opgekomen dat die jongen misschien ECHT van haar houdt??? Bemoei je gewoon niet met haar!! Waarom doen meisjes dit zovaak....

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    10
    30-05-2002

    Salaam aleykum wa rahmatullah

    ik vraag me af waarom dit jou nou wanhopig maakt? en eerlijk gezegd, ik begrijp jou niet.

    hoe kan je nu niet snappen dat iemand zich gaat interesseren voor het "arabische" geloof? je zegt dat je zelf moslima bent, alhamdoelillah, dus je moet toch weten hoe mooi islam wel is. of vind je dat islam niet voor iedereen is? of vind je éénmaal kafir, altijd kafir?

    je accepteerde haar wel als ongelovige, losbandige meid, maar je weet je geen raad als ze interesse toont in de islam?

    en waarom is het zo erg als ze marokkaans wil leren praten en koken? jij spreekt toch ook nederlands. jij eet toch ook eten uit nederland? is het niet een plicht voor elke moslim (mens) om kennis op te doen en zoveel mogelijk bij te leren?

    ik keur het niet goed dat ze liegt over haar verleden, maar dat is iets tussen zijzelf, haar vriend en Allah swt. (het feit erbuiten gelaten dat ze geen relatie mogen hebben, en dus geen seks)

    je hoort ook vaak: ah, ze doet het voor haar vriend.

    in de tijd van de profeet saw mochten de moslims op het slagveld hun vijand niet doden als hun vijanden de shahada uitspraken, al zeiden ze dit maar om hun leven te redden.

    door haar moslim vriend komt zij in aanraking met de islam, zij zal over deze prachtige godsdienst beginnen lezen en ze zal zo zien, insha'Allah, dat het allemaal waarheid is.

    zij maakt ook fouten, ze is ook maar een mens. maar wat ik me afvraag, wat voor kritiek geeft ze en waarom verdraag je dit niet van haar? waarom zeg je niet gewoon wat er je dwars zit en leer je haar meer over het geloof?

    niemand is beter dan een ander, behalve diegene die beter is in zijn/haar iman.

    ma'a salaama
    Noor.

  4. #4
    Êæßá Úáì Çááå

    Reacties
    1.975
    17-08-2002

    Re: vriendin die denkt dat ze fatima is

    Origineel gepost door nahdia
    ik heb een nederlandse vriendin die ik al 10 jaar ken.

    Ik heb alltijd een hechte vriendschap met haar gehad en heb haar geacepteert zolals ze is en zij mij.

    ik ben namelijk moslim en zij heeft al die tijd geen geloof gehad. Dit is iets waar ik nooit problemen mnee heb gehad omdat ik heb geleerd een ander te accepteren zoals ie is.

    Maar het probleem met haar is dat ze sindskort heel erg veranderd is. Ze was alltijd wild en zo en nu ineens trekt ze naar het arabische geloof toe wat ik niet snap.

    De reden van haar plotselinge omslag is dat ze sinds een maand met een marokkaanse jongen gaat die heel erg gelovig is en geen haram vrouw accepteert
    Ze is allang geen maagd meer maar doet nu net of hij de enigste jongen in haar leven is geweest met wie ze naar bed is geweest.

    Ik vind dit niet kunnen ze liegt die jongen voor en het zal echt wel een keer uitkomen als is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel.

    ik bedoel dat is toch schijnheilig je beter voordoen dan je bent. ze is ook geen nederlander meer ze probeert nu marokkaans te praten te zingen en te koken ik erger me daar volledig aan ik vind dit echt niet kunnen wees wie je bent en vergeet vooral niet wie je bent en waar je vandaan komt. En ga vooral geen moslim mensen bekritiseren op hun manier van geloof want ze denkt dat ze alles weet over het moslim geloof en bekritiseert anderen

    groetjes wanhoopig meisje uit hoorn

    Hey

    ten eerste de islam is geen arabische geloof........ik heb geen zin om uit te leggen waarom maar het zij zo oke!.......


    En dat het meisje mag dit ook onthouden van hem........tja lees hier onder en alles wordt duidelijk

    "Een man die een oprechte vrouw zoekt zal niet kijken naar de maagdelijkheid. Als een vrouw volgens de islam is dan zal ze geaccepteerd worden door iedere oprechte man. Toon berouw voor Allah, toon berouw voor Allah en smeek Allah om je zonde te vergeven, leef zoals Allah dat van je verwacht. Dan Hij de Barmhartige in shaa Allah je zondes vergeven.

    Wat betreft het wel of niet vertellen van wat u begaan hebt aan uw toekomstige. Berouw tonen wist wat er voorheen gebeurt is, mits men aan bovenstaande 4 regels houdt, die gebaseerd zijn op de Qor-aan en de soenna. U hoeft de begane zondes niet aan je toekomstige man te vertellen, moge Allah uw en onze zondes vergeven. Ieder dienaar is een zondaar, maar de succesvolle dienaar is degene die wel van zijn zondes en begane fouten leert en berouw toont aan Allah. "De goede daden wissen de slechte daden uit. Dat is een onderricht voor degenen die zich laten onderrichten" Soerat Hoed:114.

    Moge Allah onze en uwer zondes vergeven. Allah en zijn boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.

    Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com"
    “Oprechtheid leidt tot deugd en deugd leidt tot het paradijs. Een man volhardt in het vertellen van de waarheid, totdat hij bij Allah bekend staat als een waarheidsgetrouw man. Leugenachtigheid leidt tot zonde en zonde leidt tot het vuur en een man gaat door met het vertellen van leugens, totdat hij bij Allah als een leugenaar te boek staat.”ÇáÅÓáÇã

  5. #5

    Reacties
    97
    14-10-2002

    Hoe meer ongelovigen zich bekeren tot de islam hoe beter.

    Als je praat zeg dan niet "" Arabische "" geloof . kom nou

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    15
    28-10-2002

    een vriendin die denkt dat ze fatima is

    Nahdia jij snap zeker ook niet wat de islaam in houd !!

    Hoe kom je er bij dat de islaam een arabisch geloof is ?
    Als god dat had gewilt dan had hij de hele wereld wel arabisch
    gemaakt .
    Jij moet de keuze van je vriendin acsepteeren en haar st-
    eunen .Leer haar dingen over de islaam laat haar verhaalen
    lezen , ishallah doet ze die slechte dingen niet meer die ze vroe
    er deed en vindt ze de echte liefde voor de islaam.
    Allah zou jou hier ook in beloonen als je haaar stimuleerd en
    niet af kraak .
    Maar maak haar wel duidelijk dat ze niet geloofig moet worden
    om die jongen want dat heeft geen zin .
    Zema dan vindt hij haar leuker maak dat haar wel wijs.

    En er is niks mis mee nederlanders die moslim worden alles heeft
    een doel .

    ik hoop dat je me begrijpt inshallah help je haar


    beslama