1. #1
    ....

    Reacties
    389
    18-06-2005

    Je man zomaar opeens haten .. ??

    Een vriendin van mij is onlangs op papier getrouwd. Zij en haar man zijn heel gelukkig samen. Alleen een aantal familieleden van haar zijn erop tegen dat zij trouwt. Ze krijgt opmerkingen van waarom heb jij het geluk dat je al op zo'n jonge leeftijd mag trouwen terwijl mijn dochter van 25 nog niet eens getrouwd is. Ieder zijn Mektab zou je zeggen , maar goed. Ze heeft letterlijk van bijna niemand te horen gekregen van gefeliciteerd ofzo. Daarbij zweerde haar tante nog op alles wat haar lief is dat haar huwelijk nooit zal slagen. Nu is het zo dat ze haar man zomaar opeens haat. Van de ene op de andere dag wil ze hem niet zien en spreken. Ook krijgt ze opeens huilbuien en krijgt ze een soort van epilepsie aanval. Heel vreemd om te zien. Ik en vele anderen met mij weet ook niet precies wat er met haar aan de hand is. Heeft iemand van jullie advies aan haar of zelf / in jullie omgeving meegemaakt ?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    472
    13-10-2007

    Ze moet rouqiya over haar heen laten bidden
    verder is het ramadan en het vasten en vele bidden en dou3a doen beschermt haar
    verder sourat baqara in haar huis of mp3
    verder rechtstreeks met haar man praten en samen met hem bidden, eten etc Proberen er iets positiefs van te maken

    Alleen Allah weet wat er tussen haar en haar man is en of ze bij elkaar moeten blijven

    ik hoop het beste voor haar

  3. #3
    ....

    Reacties
    389
    18-06-2005

    Maar dat is toch vreemd van de ene op de andere dag je man haten ?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    472
    13-10-2007

    Je weet niet of de oorzaak van buiten komt, negatieve invloeden van anderen.
    Of dat de oorzaak van haar intuitie komt, die man is misschien toch niet goed en haar hart protesteert er nu tegen.

    Precies hetzelfde bijna gebeurde toen mijn contract net was getekend, op dezelfde dag huilde ik veel en voelde me niet gelukkig.
    Ik dacht dat het magie was en heb rouqiya laten doen en veel gebeden en gewassen.
    In het begin van het huwelijk voor de zekerheid rouqiya gedaan en iedere keer gebeden toen ik merkte dat het niet goed ging.
    uiteindelijk ben ik sinds eergisteren vanhem af na een tijd van pijn, verdriet en misbruik. Na de bruiloft had hij meer van zichzelf laten zien wat hij nog verborg toen het contract getekend was.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    472
    13-10-2007

    Laat haar eerst de dingen doen, misschien is hij wel een goede man

  6. #6
    ....

    Reacties
    389
    18-06-2005

    Citaat Geplaatst door Soussbloemetje Bekijk reactie
    Laat haar eerst de dingen doen, misschien is hij wel een goede man
    Hij is een goede man. Er is veel navraag naar hem gedaan. Ze zijn supergelukkig samen. Alleen sinds 2 weken is dit al aan de gang.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    90
    08-10-2007

    dit zaakje stinkt!!!


    ik denk dat het boze oog haar goed getroffen heeft of misschien zelfs erger iemand heeft shor bij haar gedaan. ik zou echt zsm door een rifki rouqia over haar heen laten bidden. dit klinkt echt niet gezond.

    waarom willen sommige mensen maar niet begrijpen dat ieder zo zijn mektab heeft en ALLAH (SWT) alle scenario's schrijft en niet wij zelf.

    waarom toch al die afgunst en haat???

    walla hoewala walla kouwata illa billah

    soms zo
    soms zo
    maar meestal zo


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    4.633
    25-03-2008

    Citaat Geplaatst door meknesia_85 Bekijk reactie
    dit zaakje stinkt!!!


    ik denk dat het boze oog haar goed getroffen heeft of misschien zelfs erger iemand heeft shor bij haar gedaan. ik zou echt zsm door een rifki rouqia over haar heen laten bidden. dit klinkt echt niet gezond.

    waarom willen sommige mensen maar niet begrijpen dat ieder zo zijn mektab heeft en ALLAH (SWT) alle scenario's schrijft en niet wij zelf.

    waarom toch al die afgunst en haat???

    walla hoewala walla kouwata illa billah
    Vraag ik me ook af gun een ander gewoon zijn geluk.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.364
    24-12-2005

    je weet het zelf denk ik ook wel hoor...Waarom vertel je anders dat haar tante heeft gezworen dat haar huwelijk niet zal slagen....Er is dus blijkbaar shor in het spel...

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    16.295
    05-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Soussbloemetje Bekijk reactie
    Ze moet rouqiya over haar heen laten bidden
    verder is het ramadan en het vasten en vele bidden en dou3a doen beschermt haar
    verder sourat baqara in haar huis of mp3
    verder rechtstreeks met haar man praten en samen met hem bidden, eten etc Proberen er iets positiefs van te maken

    Alleen Allah weet wat er tussen haar en haar man is en of ze bij elkaar moeten blijven

    ik hoop het beste voor haar




    Ts als je denkt dta het voodoo is, moet je vriendin naar ene imaam gaan,
    en ver uit de buurt van mensen blijven wie zoiets haar aan willen doen

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    7.716
    29-10-2006

    En gelijk wordt er weer aan voodoo gedacht, is het weleens bij je opgekomen dat ze zich gewoon aan hem irriteerd omdat ie misschien te lief is ofzo. Een tante heeft iets gezegd, dus dan is het maar voodoo

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.364
    24-12-2005

    Citaat Geplaatst door Shinny Bekijk reactie
    En gelijk wordt er weer aan voodoo gedacht, is het weleens bij je opgekomen dat ze zich gewoon aan hem irriteerd omdat ie misschien te lief is ofzo. Een tante heeft iets gezegd, dus dan is het maar voodoo
    ik denk wel dat het ernstig is hoor, anders zou niet een topic openen als MAAR geirriteerd is

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    7.716
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door maryam60 Bekijk reactie
    ik denk wel dat het ernstig is hoor, anders zou niet een topic openen als MAAR geirriteerd is
    topics worden wel vaker voor niks geopend, en als die tante echt iets wilde doen dan had ze 't vast niet vantevoren aangekondigd. Dat zou wel een beetje erg dom zijn.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    708
    30-05-2006

    En zij volgen dezelfde weg, die de duivels volgden tegen de regering van Salomo - en Salomo was niet ongelovig, maar ongelovig waren de duivels en zij leerden de mensen leugen en bedrog. En (zij handelen naar) hetgeen aan de twee engelen, Haroet en Maroet te Babylon was geopenbaard. Maar deze beiden leerden niemand, voordat zij hadden gezegd: "Wij zijn slechts een beproeving; weest daarom niet ongelovig". Zo leren zij (de mensen) van hen datgene waarmede zij een geschil maken tussen een man en zijn vrouw, maar zij schaden er niemand mede, tenzij door Allah's bevel; maar dezen leren wat hen schaadt en geen goed doet, hoewel zij weten, dat hij, die in deze zaken handelt geen voordeel heeft in het Hiernamaals; slecht is hetgene waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; hadden zij het slechts ingezien!

    Soerah al-Baqara: 102

    Ik heb exact hetzelfde meegemaakt!

  15. #15
    ....

    Reacties
    389
    18-06-2005

    Citaat Geplaatst door Shinny Bekijk reactie
    En gelijk wordt er weer aan voodoo gedacht, is het weleens bij je opgekomen dat ze zich gewoon aan hem irriteerd omdat ie misschien te lief is ofzo. Een tante heeft iets gezegd, dus dan is het maar voodoo

    Nou het lijkt anders niet op een irritatie. Iedereen is weleens geirriteerd , maar dan ga je niet zo extreem reageren op iemand.