1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    22
    05-06-2001

    hoofddoek

    hoofddoek dragen is essenstieel van belang voor de moslim wereld, maar hoe zit het met de niet moslim (mensen vrouwen in dit geval) die zich bekeren om moslim te worden moeten zij ook hoofddoek dragen of omdat ze moslim zijn geworden en die stap genomen hebben hoef dat niet per se !!!!!!!!!!

    alle reactie zijn oké.



    zonder normen geen waarden


    there can be only one !!!!!!!!!!!!!!!! etaf:
    tederboy

  2. #2
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    CONFUSION

    IK VINDT HET DE GROOTST MOGELIJKE ONZIN DAT EEN VROUW HAAR SCHOONHEID MOET VERBERGEN OMDAT EEN MAN ANDERS OP HOL SLAAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Het zou beter zijn om de man zelf verantwoordleijk te stellen voor ZIJN GEDRAG, DADEN EN GEVOELENS........Het is een loosers mentality and the easy way out!

    Daarentegen vrouwen die een hoofddoek dragen geven VOLGENS MIJ een heel duidelijk signaal af dat ze weing tot niet niet geinteresseerd zijn in mannen............


    Maar wat ik zie is meisjes in de hipste en strakste kleding make -up EN met een hoofdoek.....dat begrijp ik niet.......

    Wat willen deze meisjes zeggen met hun hoofdoek??

    Ik ben een moslima, oordeel me niet op de schoonheid van mijn haar maar wel mijn kledingkeuze en mijn vormen.... IT DOESNT MAKE SENSE.......
    Zwijg als je geeft maar spreek als je krijgt!

  3. #3
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    SAME SAME BUT DIFFERENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ZELFDE BEESTJE ANDERE NAAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Zwijg als je geeft maar spreek als je krijgt!

  4. #4
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Re: CONFUSION

    Originally posted by guruman
    IK VINDT HET DE GROOTST MOGELIJKE ONZIN DAT EEN VROUW HAAR SCHOONHEID MOET VERBERGEN OMDAT EEN MAN ANDERS OP HOL SLAAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Het zou beter zijn om de man zelf verantwoordleijk te stellen voor ZIJN GEDRAG, DADEN EN GEVOELENS........Het is een loosers mentality and the easy way out!

    Daarentegen vrouwen die een hoofddoek dragen geven VOLGENS MIJ een heel duidelijk signaal af dat ze weing tot niet niet geinteresseerd zijn in mannen............


    Maar wat ik zie is meisjes in de hipste en strakste kleding make -up EN met een hoofdoek.....dat begrijp ik niet.......

    Wat willen deze meisjes zeggen met hun hoofdoek??

    Ik ben een moslima, oordeel me niet op de schoonheid van mijn haar maar wel mijn kledingkeuze en mijn vormen.... IT DOESNT MAKE SENSE.......
    PIECE A' CAKE
    Zwijg als je geeft maar spreek als je krijgt!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    HOI GURUMAN ..WEET JE..VOOR HET EERST BEN IK HET VOLLEDIG MET JE EENS .
    WAT BETREFT HOOFDDOEKJES ,JE HEBT HET TREFFEND VERWOORD
    BRAVO..KLASSE !! remii (alias hideki )

  6. #6
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Originally posted by Freek
    salaam guruman

    kan je nou uitleggen wat je post ik snap Niks van



    Beslamma, Freek
    Je kan toch lezen?
    Zwijg als je geeft maar spreek als je krijgt!

  7. #7
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Originally posted by remii
    HOI GURUMAN ..WEET JE..VOOR HET EERST BEN IK HET VOLLEDIG MET JE EENS .
    WAT BETREFT HOOFDDOEKJES ,JE HEBT HET TREFFEND VERWOORD
    BRAVO..KLASSE !! remii (alias hideki )
    Ik dacht al zoiets (bij andere topics) dat remii=hideki, zo'n hoog onzin gehalte kom je zelden tegen!
    Zwijg als je geeft maar spreek als je krijgt!

  8. #8
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Originally posted by Freek
    sorry maar volgens mij ben jij onder de 15 en als je goed hebt gelezen
    Stond er op de regels geen toegang onder de 15 dus ik zal zeggen.
    e-mail de webmaster en meld je aan dat je nog geen 15 bent
    michien kan die een uitzondering maken


    Beslamma. Freek
    Tja.
    Zwijg als je geeft maar spreek als je krijgt!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    10
    12-12-2001

    Dag Freek ben jij een Nederlander, of heb je
    gewoon een Nederlandse nickname?

    Ik vroeg me af of je een Nederlandse Moslim bent.
    Ik hoor het wel.

    Groetjes

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    10
    12-12-2001

    Ik heb verder eigelijk geen vragen,
    de vraag die ik had is nu beantwoord, bedankt !

    asalam alaikum

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    22
    05-06-2001

    do not forget hoofdoekje en de vrlossende moment zal zich blootstellen aan ieder persoon die op aarde leeft en heeft geleeft...







    zonder normen geen waarden ..............................

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    45
    28-01-2002

    Originally posted by toufiq
    do not forget hoofdoekje en de vrlossende moment zal zich blootstellen aan ieder persoon die op aarde leeft en heeft geleeft...







    zonder normen geen waarden ..............................
    Sorry effe een korte opmerking, het is geen hoofddoekje DAT KLINKT DENIGREREND. Het is een HoofdDOEK. Voor de rest heb ik er niks aan toe te voegen

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    vind ik ook ..weg met het hoofddoek ... respect hoor je te hebben voor de persoon zelf en niet omwege een stuk stof

  14. #14
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    assalaam wa aleikum

    waar zijn jullie in Godsnaam allemaal mee bezig??
    het staat wel degelijk in de Koran. er staat niet letterlijk dat een vrouw verplicht is een hoofddoek te dragen maar het komt wel op hetzelfde neer. het is voor de vrouw verplicht vanaf haar eerste menstruatiedag haar schoonheden te bedekken. dit houdt in het haar en het hele lichaam behalve de handen en het gezicht. en als jullie dit niet eens weten, willen jullie dan aub niet beweren moslim te zijn? ja, een vrouw is natuurlijk mooier zonder hoofddoek, vandaar dat het dus verplicht is het te dragen he? je schoonheden als vrouw zijn mogen enkel en alleen zichtbaar zijn voor je echtgenoot.

    oja, een hoofddoek moet normaal gezien je haar, je oren , je hals en je borsten bedekken dus dat piratendoekje dat je tegenwoordig zo vaak ziet, word niet als dusdanig bezien.

    ma a salaam

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    126
    06-02-2002

    Origineel gepost door Farah24
    Moet effe kwijt dat Godsdiensten opgebouwd zijn uit leefregels.
    Geloof, eerlijkheid, liefde zit in je hart en niet in je hoofddoek.
    Helaas is de Islam teveel logica georienteerd. (dit is een mening voordat ik afgeslacht word)

    Ik vind het te makkelijk de verantwoordelijkheid bij de vrouw te leggen.
    Hi Farah,
    Een tip die ik je kan geven is om te verklaren waarom de Islam teveel logica georienteerd is. Mensen zullen misschien dit anders op een andere manier opvatten dan hoe jij het bedoelt, Een advies van iemand vanwie je weet dat het goed bedoeld is!

    Mha salama,

    Dolphin
    You have the freedom to choose and the power to share....