1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    165
    01-12-2003

    IK DRAAG SINDS GISTEREN EEN HIJAAB (HMDL)

    SALAAM OUALIKOUM,
    Ik ben sinds gisteren de hijaab gaan dragen (hmdl), en machallah ik kan het echt niet verwoorden, wat ik van binnen voel, TEMINSTE IK VOEL ME HERBOREN. Maar wallah ik vraag me nu nog steeds af, waarom ik het niet eerder ben gaan dragen. Ik heb voorheen altijd gezegd , het te gaan dragen zodra ik getrouwd ben, maar machallah ALLAH KBIR. Als hij wilt dat iets gebeurt dan gebeurt het. Sommigen zeggen dat de imaan niet afhankelijk is van kleding maar het hart. Daar ben ik het mee eens, Natuurlijk moet het hart rein en zuiver zijn. Maar door het dragen van een hoofddoek ga je de zonden vermijden, want het is niet gepast, helaas gebeurt dat wel om ons heen. Maar men moet voorbeeld nemen van de ware moslimas voor ons en die er ook zijn (hmdl) . Machallah een voorbeeld daarvan de vrouwen van de profeet. Maar men moet niet vergeten dat het een verplichting is van de moslims om zich te kleden volgens de Islamitische voorschriften (soenna). VOOR ALLE LIEVE MOSLIMAS DIE NOG TWIJFELEN, GA ER VOOR JE WEET NIET WAT JE GEMIST HEBT..................HET IS EEN VAN DE MOOISTE WAT JE KUNT DOEN...NAMELIJK DRAGEN VAN DE HIJAAB,

    MA3A SALAMA BROEDERS EN ZUSTERS,
    Papa en mama ik houd zielsveel van jullie....nooit zal ik jullie kwetsen...omdat mijn hartje teveel van jullie houdt....maar jullie weten dat ik meer van ALLAH (s.w.t.) houd.....

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    38
    28-01-2004

    Asalaam mo3aleikom warahmatuallahi wabarakatuhu,

    Dat klopt dat ulama meningsverschillen hebben of niqaab nu verplicht is of niet. Ik vind het zelf masha allah als iemand een niqaab draagt, maar ik vind het hier in deze westerse samenleving toch anders. Iedereen kijkt je aan als je niqaab draagt, dus de vrouw krijgt nog meer aandacht. Maar als je nu hoofddoek draagt over je boezem wijde kleding daaronder, rok enz.. krijg je toch heel wat minder aandacht. En dat heb ik gemerkt, omdat ik hijjaab draag en wijde rokken enz. en daardoor krijg ik heel weinig aandacht van mensen. Ik ben iemand die er ook gewoon is. Maar niet dat ik dan de aandacht krijg. Maar op een dag ben ik samen met een zuster van mij (nederlandse moslima, getrouwd, draagt niqaab) naar het centrum gegaan. Want ze wilde iets kopen. Nou je wilt niet weten hoeveel aandacht we die dag gekregen hadden en ik voelde me helemaal niet op mijn gemak. Maar elhamdoelilahi rabie el3alamien! Ik vind dat niqaab masha allah heel goed is, maar dan in islamitische landen waar meerdere vrouwen dat doen en daardoor krijgen ze minder aandacht. Nu denken jullie misschien, ja als die mensen kijken dan zien ze toch nix? alles is bedekt? Nee de vrouw krijgt die aandacht, positief of negatief dat is elk persoon voor zich. Ze krijgt meer aandacht dan normaal...
    Ma3asalama!!!!

    Moge Allah subhana wa ta3ala ons sterker maken en ons helpen da3wah uit te dragen en de werken van sheytaan te vernietigen. Walhamdoelilahi Rabie al3alamien!

  3. #18
    Emarki

    Reacties
    1.061
    07-11-2003

    salamou alaikoum zuster

    wijde kleren zijn goed heel goed zelfs.
    een broek is voor vrouwen zichtbaar niet toegestaan tot zover mij oren gehoord hebben of hij nou wijd is of neit. er moet iets over de broek gedragen worden een jalaba of iest dergelijks. een broek alleen? ho maar.
    de vorm van de vrouw mag niet te zien zijn. dus hoofddoek over de boezem jurk of jalaba of iets anders over de broek als die gedragen is.

    je handen en gezicht mogen gezien worden maar het op doen van parfum of mackup of iets anders is verboden.

    er is een hadith over het dragen van kleren voor de vrouw ik weet hem neit zeker maar ik vertel.
    de profeet zei: (ongeveer) de vrouwen zullen bedekt zijn maar toch niet bedekt.
    conclusie:je hebt wel kleren aan maar je vorm is te zien. waar of niet?

    ik maak fouten heel veel zelfs als er iets niet klopt omtrend de hadith of iets anders hoor ik het graag. [/B][/QUOTE]

    asaleikom broeder...

    Ik geef je inderdaad gelijkover hetgene wat je hier citeert...dat over die broeken heb je wel gelijk...zoals een hadith al zegt..je moet onderscheidt kunnen maken tussen mannen en vrouwen...dit houdt dus in dat je bij de mannen wel de scheiding tussen de benen mag zien en bij de vrouwen niet.....dus je moet over een broek een jurkje/rokje dragen...Maar om even bij eht onderwerp te blijven...Ik zou graag JOUW mening willen weten...Denk of vind jij dat niqab verplicht is...of dat het verplicht moet worden gesteld....dat zou ik graag willen weten ..want er zijn hier zoveel mensen met zoveel verschillende meningen...Antwoord maar....
    Ma3a salaama broeder...
    Noch uw familiebanden noch uw kinderen zullen u op de Dag der Opstanding iets baten. Hij zal over u beslissen. En Allah ziet alles wat gij doet. (Sourat; Al-Momtahanah)

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    54
    06-02-2004

    salamou alaikoum zusters en weinig broerders tot geen 1
    maar goed,
    sorry dat ik nu pas de berichten lees en antwoord,
    ikrame ik heb je al een pm berichtje gestuurd met wat informatie als het goed is maar dat was een ander onderwerp.
    goed je vroeg wat mijn mening is overde niqab
    ik vind een hoofddoek verplicht en dat is het ook, maar ik ga niet tegen een meisje zeggen jij bent slecht want je draagt geen hoofddoek dat absoluut niet behalve mijn zusje en zus want die doen het neit jammer genoeg. als ik ander meisjes een hijaab zie dragen wallah dan voel ik blijheid in mijn hart ik kan mijn ogen er gewoon neit van afhouden zo mooi.
    niqab is iets anders ik vind als een meisje of vrouw een niqab draagt doet ze dat voor allah om Hem te vreden te stellen en zich zelf te bedekken, het is goed als ze het doet, maar als ze het niet doet is er geen probleem als ze maar wel haar hoofddoek over haar boezem draagt dat hoort wel handen en gezicht mogen te zien zijn verder niks.
    dus mijn mening over niqab is:
    doe je het is het goed doe je het niet geen probleem
    mening over hijaa is:
    het is verplicht dus je meot het doen tot over de boezem.
    maar als je er nog niet aan toe bent dan komt het wel inshaallah
    doe niks boven je vermogen.
    stap bij stap zul je bereiken wat je wilt met hulp van allah inshaallah.

    wa salmou alaikoum
    In de naam van ALLAH begin ik!!!
    Met dank aan ALLAH eindig ik!!!

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    54
    06-02-2004

    oh ja sorry was ik vergeten te zeggen
    parada is mijn andere gebruikers naam
    maar origineel heb ik gewoon cheb_sensei als gebruikers naam.
    parada= taxi parkeerplaats in driouch
    cheb_sensei= jeugd karateleraar
    In de naam van ALLAH begin ik!!!
    Met dank aan ALLAH eindig ik!!!