1. #16
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Re: Waarom zoveel gebruik van het Arabisch in de sectie Islam & Ik?

    [QUOTE]Origineel gepost door Asri
    [B]Salaam Tamza,

    Let maar niet op die idioten hier op het forum.




    Saddaq Allahoe adziem = Allah's woord is waarheid.

    Dit zegt men bij het beëindigen van het lezen van Al Qor'aan al Kariem (de Heilige Koran).

    QUOTE]

    als iemand hier een idioot is ben jij het wel. dit is namelijk pure bidaa.


    ma3a selema

  2. #17
    'Makkah & Madinah'`

    Reacties
    1.065
    17-01-2003

    Asri Rod balek hada la jazjoez
    Onze Heer daalt iedere nacht af tot de hemel van de aarde, als het laatste derde deel van de nacht aanbreekt zegt Hij:''Wie zegt er een gebed voor Mij dat ik mag beantwoorden? Wie vraagt Mij iets wat ik hem kan geven? Wie vraagt er om vergiffenis zodat ik hem kan vergeven ?''

  3. #18
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Tamza_Zi_Rif
    Nee, maar ik erken ook niet dat het de mooiste taal ter wereld is. Ik spreek namelijk niet alle talen. Simpel.

    Of spreek jij wel alle talen?
    la hawla waala qoewatta ilah bileh. dus Allah Shoebhana wa Taala heeft de qoran niet in de mooiste taal ter wereld geschreven?? wejo wejo alsjeblieft zeg eh tamazigh ga je nationalistische tamazigh praatjes ergens anders verkondigen eh schaap.

  4. #19
    --

    Reacties
    6.686
    09-01-2003

    Origineel gepost door batata112
    la hawla waala qoewatta ilah bileh. dus Allah Shoebhana wa Taala heeft de qoran niet in de mooiste taal ter wereld geschreven?? wejo wejo alsjeblieft zeg eh tamazigh ga je nationalistische tamazigh praatjes ergens anders verkondigen eh schaap.
    Ik snap niet waarom er hier zo een heisa over wordt gemaakt. Natuurlijk is de quran in een mooie taal geschreven en het arabisch is ook van belang om de quran te leren begrijpen, lezen etc. maar om dan te zeggen, dat arabisch meteen de mooiste taal van de wereld is, DAT is een beetje nationalistisch. En weet dat nationalisme geen plek heeft in de islam aangezien de de profeet zelf andere talen nooit heeft gekleineerd. Verder liet hij metgezellen juist andere talen leren om dawah te kunnen doen.


    Overigens hoop ik dat je weet dat in de ahadith uitspraken van de profeet (vrede zij met hem) worden gedaan in een andere taal (perzisch e.d).

  5. #20
    TuTauzend!

    Reacties
    171
    26-08-2003

    Origineel gepost door RaiseUp
    Ik snap niet waarom er hier zo een heisa over wordt gemaakt. Natuurlijk is de quran in een mooie taal geschreven en het arabisch is ook van belang om de quran te leren begrijpen, lezen etc. maar om dan te zeggen, dat arabisch meteen de mooiste taal van de wereld is, DAT is een beetje nationalistisch. En weet dat nationalisme geen plek heeft in de islam aangezien de de profeet zelf andere talen nooit heeft gekleineerd. Verder liet hij metgezellen juist andere talen leren om dawah te kunnen doen.


    Overigens hoop ik dat je weet dat in de ahadith uitspraken van de profeet (vrede zij met hem) worden gedaan in een andere taal (perzisch e.d).

    Hier sluit ik me bij aan; de Qur'aan is in 7 verschillende Arabische dialecten nedergezonden. Waarschijnlijk komen degenen die een reactie plaatsten niet eens verder dan 3 varianten...

    Lemchaheb

    Ha"shie mektoub wel'ajalu faat.

    ¨¨¨¨¨Zied; Ma3liesh! gEwE¨¨¨¨¨

  6. #21
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door Tamza_Zi_Rif
    Heb ik jou toestemming gegeven om namens mij te praten?

    Ik vraag vriendelijk of mensen een vertaling bij Arabische woorden/zinnen willen zetten om praktische redenen, namelijk: zodat ik, en andere mensen die geen Arabisch verstaan, het ook begrijpen.

    Mijn voorkeur gaat overigens naar het Nederlands, zodat wij het allemaal begrijpen en mijn Thmazight ook niet denderend is. Dus ik begrijp niet waarom je het Thmazight hierbij moet betrekken.
    wat heb ik nou weer gedaan ???

    het is toch zo dat jij tamazight beter spreekt dan arabisch ?? dat leg ik ze uit, omdat een paar mensen dachten dat jij gewoon niet wil dat ze arabisch hier spreken !

    En ik heb aangegeven dat jij misschien zelf aangeeft of je iets vertaald wil hebben, mocht je daar interesse voor hebben.
    Bovendien zijn de meeste onderwerpen hier in het nederlands.

    en je weet niet wat "inshallah" "bismillah" "ma3a salama" "Al hamdoe lillah" "Allahoe akbar" enz. betekent ??

  7. #22
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door Tamza_Zi_Rif
    Het gaat om deze 2 zinnen:



    Dat het Arabisch 'gevoelig' bij mij ligt is volslagen onzin. Het blijkt al helemaal niet uit mijn oproep. Ik vroeg simpelwel om een vertaling van Arabische woorden en zinnen omdat ik het Arabisch niet begrijp. Ik heb de leden niet opgeroepen om geen Arabisch meer te gebruiken in hun reacties.

    zoals je zelf in mijn laatste reactie kan lezen, heb ik JUIST niet gezegd dat je niet wil dat er hier arabisch wordt gesproken. Het kwam op mij over alsof de anderen dat dachten. En ik probeerde ze uit te leggen dat dat niet het geval.
    En ik heb je al uitgelegd wat ik bedoel met "gevoelig" en "prefereert"

    En wanneer ik zeg dat ik niet kan zeggen dat ik Arabisch de mooiste en krachtigste taal van de wereld vind, is dat niet omdat het Arabisch 'gevoelig' bij mij ligt, maar omdat ik niet alle talen van de wereld spreek om dat te kunnen stellen. Simpel.
    de discussie over de mooiste taal is gestart NA mijn eerste bericht. En ik heb niet meegedaan aan die discussie. Dus ik heb er niks mee te maken

    Voor de mensen die enkel op mijn nick afgaan en het daarom nodig vinden om het Thmazight te ridiculiseren alszijnde een achterlijke taal of ondergeschikt aan het Arabisch:

    "En tot Zijn tekenen behoort ook de schepping der hemelen en der aarde,
    En de verscheidenheid van uw talen en huidskleuren.
    En dit zijn voorzeker tekenen, voor degenen die willen begrijpen."


    Soerrat Arroem, vers 23
    gelukkig ridiculiseer ik andere talen niet, en vind ze niet achterlijk

  8. #23
    Zoekend lid

    Reacties
    1.327
    01-02-2003

    Origineel gepost door Ficha

    Hier sluit ik me bij aan; de Qur'aan is in 7 verschillende Arabische dialecten nedergezonden. Waarschijnlijk komen degenen die een reactie plaatsten niet eens verder dan 3 varianten...

    jij wel dan?

  9. #24
    TuTauzend!

    Reacties
    171
    26-08-2003

    Origineel gepost door MuzzyEE
    jij wel dan?

    Is het volgende echt zo moeilijk te begrijpen?

    Origineel gepost door Ficha
    Hier sluit ik me bij aan; de Qur'aan is in 7 verschillende Arabische dialecten nedergezonden. Waarschijnlijk komen degenen die een reactie plaatsten niet eens verder dan 3 varianten...

    MINDER MINDER
    Lemchaheb

    Ha"shie mektoub wel'ajalu faat.

    ¨¨¨¨¨Zied; Ma3liesh! gEwE¨¨¨¨¨

  10. #25
    Zoekend lid

    Reacties
    1.327
    01-02-2003

    vroeg het me slechts af :S


    misschien moet jij politie worden je houd je veel bezig met fouten :S

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    38
    28-01-2004

    Bismillah arahman arahiem...
    In de naam van Allah de Genadevolle de barmhartige....

    Asalaam mo3aleikom warahmatuallahi wabarakatuhu,

    Ik ben zelf ook berbers, en versta niet altijd alles. Maar elhamdoelilah... Wat ik dus van plan ben is om een cursus arabisch te volgen. Zodat ik insha allah de quraan kan lezen en begrijpen. Nu kan ik dat ook wel, maar dan is het toch heel anders met die nederlandse interpretatie. Want ik heb gemerkt dat de woorden minder krachtig over komen in het nederlands als in het arabisch. (dit is moeilijk uit te leggen omdat ik geen voorbeeld kan noemen maar ik heb het elhamdoelilah gemerkt, en daarom wil ik insha allah arabische les volgen) Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn taaltje niet uit kan staan of andere talen. Kennis hebben over andere talen, andere culturen enz... is alleen maar goed en daardoor word jij alleen maar wijzer. Moge Allah subhana wa ta3ala ons helpen om de taal van de quran, arabisch goed te beheersen zodat we de woorden in zijn quran insha allah goed kunnen begrijpen en die woorden vervolgens naleven.....allahoema ameen!!!
    Ma3asalama!!!!

    Moge Allah subhana wa ta3ala ons sterker maken en ons helpen da3wah uit te dragen en de werken van sheytaan te vernietigen. Walhamdoelilahi Rabie al3alamien!

  12. #27
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    wie heeft het gehad over "arabieren zijn de beste"?
    waar het mij om gaat is is dat dingen zoals het tamazigh alfabet niet worden ingevoerd. deze dingen hebben geen nut voor de islam.


    ma3a selema

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    31
    21-03-2003

    We spreken allemaal nederlands alhamdolilah dan moet het nederlansd zijn toch



    salaam
    asalaam alaikom

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    14
    10-01-2004

    salaam arabisch is de mooist taal

  15. #30
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door romaisa2
    We spreken allemaal nederlands alhamdolilah dan moet het nederlansd zijn toch



    salaam
    dit is waarschijnlijk de domste argumentatie die ooit is geplaatst op de forums van marokko.nl. hmmm nee denk toch dat germen die titel al in de wacht heeft gesleept