1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    9.736
    11-03-2007

    Geen hand geven is geen baan krijgen

    De gemeente Rotterdam heeft een moslim terecht geen baan gegeven omdat hij weigert vrouwen een hand te geven. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam bepaald.

    Volgens de rechtbank mag iemand die dagelijks met klanten omgaat en een vertrouwelijke band met ze opbouwt nooit een hand weigeren. De rechter deed de uitspraak naar aanleiding van een klacht van de moslim.

    Onacceptabel
    De Sociale Dienst van Rotterdam nam hem niet aan omdat hij vanwege zijn geloof vrouwen geen hand wil geven. De gemeente vindt dat onacceptabel en de rechter is het daar dus mee eens.

    De moslim vindt dat de afwijzing neerkomt op uitholling van de vrijheid van godsdienst. De Commissie Gelijke Behandeling stelde hem eerder wel in het gelijk.

    Bron
    "We raken niet verstoord door wat er om ons heen gebeurt maar door onze gedachten erover."— Epictetus

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    9.736
    11-03-2007

    Gelukkig dat ze niet in die achterlijke gedachtenstroom mee zijn gegaan zeg, dat is je puurste vrouwen discriminatie en daar willen ze ook nog voor betaald worden

    Nu dit er door is, dadelijk direct over gaan om de uitkeringen van dat soort mensen stop te zetten, werd tijd!!
    "We raken niet verstoord door wat er om ons heen gebeurt maar door onze gedachten erover."— Epictetus

  3. #3
    Verbanen

    Reacties
    372
    08-12-2006

    Als het een othodoxe jood was geweest die geen hand gaf is het opeens wel toegestaan en zouden ze hem die baan niet weigeren

  4. #4
    Hic sunt leones

    Reacties
    10.437
    07-10-2004

    Citaat Geplaatst door Horus Bekijk reactie
    De gemeente Rotterdam heeft een moslim terecht geen baan gegeven omdat hij weigert vrouwen een hand te geven. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam bepaald.

    Volgens de rechtbank mag iemand die dagelijks met klanten omgaat en een vertrouwelijke band met ze opbouwt nooit een hand weigeren. De rechter deed de uitspraak naar aanleiding van een klacht van de moslim.

    Onacceptabel
    De Sociale Dienst van Rotterdam nam hem niet aan omdat hij vanwege zijn geloof vrouwen geen hand wil geven. De gemeente vindt dat onacceptabel en de rechter is het daar dus mee eens.

    De moslim vindt dat de afwijzing neerkomt op uitholling van de vrijheid van godsdienst. De Commissie Gelijke Behandeling stelde hem eerder wel in het gelijk.

    Bron
    Ah, maar dat is mooi.

    Ambtenaren die artikel 1 aan hun laars willen lappen moeten we niet hebben. Geen handjes- en homohuwelijkenweigeraars. Als klap op de vuurpijl kwam hij nog met kolderiek een verhaal over hoe vrouwen een erogene zone in hun hand zouden hebben zitten. Ik ben al een poos vrouw en derhalve ervaringsdeskundige; het handen schudden met een man heeft bij mij nooit tot enige opwinding geleid, laat staan tot orgastische genoegens. Ik vond het maar een denigrerend verhaal van die meneer.

    En alles bij elkaar opgeteld vind ik dat de gemeente groot gelijk had dat ze die meneer niet aan wilde nemen. Lekker visitekaartje, zo'n rascal beadle.
    Quoth the Raven, "Nevermore" - "Y gwir erbyn y byd!"

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.736
    11-03-2007

    Citaat Geplaatst door oem_hoedaifah Bekijk reactie
    Als het een othodoxe jood was geweest die geen hand gaf is het opeens wel toegestaan en zouden ze hem die baan niet weigeren
    Vreet hem maar op en met die uitspraak kun je het doen

    En al die alsjes en maartjes van je zullen er niets aan veranderen, ga lekker in je peuterklasje janken dat het zo oneerlijk is



    Kom op zeg, je wilt toch niet zeggen dat je voorstander van discriminatie bent
    "We raken niet verstoord door wat er om ons heen gebeurt maar door onze gedachten erover."— Epictetus

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    28.066
    01-03-2006

    Godzijdank is Nederland nog niet helemaal politiek-correct verpest : er zijn ook nog rechters met gezond verstand blijkbaar.

    Dit is een sprekend voorbeeld van publiek domein (klantcontacten namens de overheid), en wat dat betekent voor minderheden : aanpassen aan de Nederlandse waarden en normen.

  7. #7
    Zhar inou ofigth

    Reacties
    1.749
    14-11-2002

    Citaat Geplaatst door Horus Bekijk reactie
    Gelukkig dat ze niet in die achterlijke gedachtenstroom mee zijn gegaan zeg, dat is je puurste vrouwen discriminatie en daar willen ze ook nog voor betaald worden

    Nu dit er door is, dadelijk direct over gaan om de uitkeringen van dat soort mensen stop te zetten, werd tijd!!
    Uitkeringen stop zetten gaat wel een beetje te ver..
    Nog heel even kan het nog!

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    24.712
    23-06-2006

    Citaat Geplaatst door Raven Bekijk reactie
    Ah, maar dat is mooi.

    Ambtenaren die artikel 1 aan hun laars willen lappen moeten we niet hebben. Geen handjes- en homohuwelijkenweigeraars. Als klap op de vuurpijl kwam hij nog met kolderiek een verhaal over hoe vrouwen een erogene zone in hun hand zouden hebben zitten. Ik ben al een poos vrouw en derhalve ervaringsdeskundige; het handen schudden met een man heeft bij mij nooit tot enige opwinding geleid, laat staan tot orgastische genoegens. Ik vond het maar een denigrerend verhaal van die meneer.

    En alles bij elkaar opgeteld vind ik dat de gemeente groot gelijk had dat ze die meneer niet aan wilde nemen. Lekker visitekaartje, zo'n rascal beadle.


    in en in triest mevrouw

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    8.357
    27-07-2006

    Citaat Geplaatst door emshoum19 Bekijk reactie
    Uitkeringen stop zetten gaat wel een beetje te ver..
    néé, want deze meneer maakt een keuze. Hij wil geen handen geven, maar wél een baan waar dat "normaal" tot de werkzaamheden behoort.

    Dus zoekt ie maar een baan die bij zijn keuze past. Bijvoorbeeld vis fileren.

    Geen hand willen geven, maar wél het handje op willen houden , Doei! Ik ga z'n leven niet betalen.
    Dat is tegen MIJN geloof.....

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    28.066
    01-03-2006

    Citaat Geplaatst door Dezelfde Bekijk reactie
    néé, want deze meneer maakt een keuze. Hij wil geen handen geven, maar wél een baan waar dat "normaal" tot de werkzaamheden behoort.

    Dus zoekt ie maar een baan die bij zijn keuze past. Bijvoorbeeld vis fileren.

    Geen hand willen geven, maar wél het handje op willen houden , Doei! Ik ga z'n leven niet betalen.
    Dat is tegen MIJN geloof.....
    Wat een onzin zeg ! Niemand is verplicht een baan aan te nemen die tegen zijn principes ingaat. Ook niet voor een uitkering.

    Maar hij kan uiteindelijk wel gedwongen worden om een andere baan aan te nemen natuurlijk, ééntje waar hij geen klantcontacten namens de overheid hoeft te verzorgen. Gedwongen wil dan zeggen uitekring stoppen als je niet wilt werken.

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    24.712
    23-06-2006

    Citaat Geplaatst door David Bekijk reactie
    Neen, jongeman. Mevrouw heeft groot gelijk.
    Nee, totaal niet!
    Het lichaam van de vrouw is 1 grote erogene zone.
    Btw: als je handen schudt zul je volgens de nederlandse'normen en waarden' oog in elkaars ogen moeten kijken want oweeee als je dat niet doet dan is het opeens vrouwendiscriminatie

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    24.712
    23-06-2006

    Citaat Geplaatst door Dezelfde Bekijk reactie
    Ik ga z'n leven niet betalen.
    Jammer voor je, je doet het al..

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    8.357
    27-07-2006

    Citaat Geplaatst door mourri Bekijk reactie


    in en in triest mevrouw
    ga jij z'n salaris dan maar betalen, of laat hem z'n hand ophouden na het vrijdaggebed bij de moskee, tussen Bulgaarse dames

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    24.712
    23-06-2006

    Citaat Geplaatst door David Bekijk reactie
    Bullshit - and you know it.
    Kom is met een degelijk antwoord meneer.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    8.357
    27-07-2006

    Citaat Geplaatst door mourri Bekijk reactie
    Jammer voor je, je doet het al..
    ja, als ik op m'n loonstrookje kijk zie ik 30% worden opgeslurpt door een flink stel profiteurs.