1. #1
    tafoektdie altijd schijnt

    Reacties
    186
    09-03-2002

    intergratie begrijp jij het nou ik niet!!!

    Weet je wat ik niet begrijp?

    Dat de nederlanders het iedere keer hebben over intergratie en dat de marokanen of turken niet genoeg geintergreed zijn.
    Nou begrijp ik dat niet want laten we eerlijk zijn wij marokanen zijn onze moedertaal bijna kwijt er zijn heel weinig marokanen die hun moerdertaal nog vloeiend kunnen spreken.
    Wij marokanen laten ons zo beinvloeden door de nederlanders dat wij onze eigen taal vergeten.
    De turken daar in vergelijking zijn wat dat betreft veel slimmer zij zijn hun taal niet kwijt ze praten dag in en dag uit onderling veel turks met elkaar met gevolg natuurlijk dat sommige met de nadruk op sommige turken een nederlandse taal achterstand hebben .maar dan denk ik in dat geval turken hebben groot gelijk wat is belangrijker je eigen moedertaal of de taal van een "vreemde"?
    Maar toch worden wij als marokanen niet geaccepteerd door de nederlande media.
    Want ze vinden dat wij marokanen niet genoeg geintergreed zijn Maar nou vraag ik mijn af wat is intergratie eigenlijk?
    Volgens mij is dat passen in de samenleving en iets betekenen in de maatschappij of ben ik nou gek?De nederlandse taal beheersen enz.
    Wij marokanen voldoen aan al die eisen maar toch horen we er niet bij want iedere keer wordt er door de media gezegd jullie zijn niet genoeg geintergreed.
    Weten de nederlanders eigenlijk wel wat dat woord intergratie inhoudt?
    GELUKKIG IS DEGENE DIE NIETS VERWACHT, WANT HIJ ZAL NOOIT TELEURGESTELD WORDEN.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    56
    25-09-2002

    Intergratie, hahaha, ik zeg het even zo, de nederlanders hebben het woord bedacht maar volgens mij weten ze niet eens wat het betekent. Laat hun even in Marokko gaan wonen ik wil wel eens zien wat hun ervan bakken. En dan durfen ze ook nog te praten over Multiculturele samenleving. Wat is dit, grap van de eeuw?
    Ik geloof er in ieder geval niets van, er wordt teveel van ons verwacht en nog voldoen we aan de eisen, maar ja ze kunnen het gewoon niet hebben, we hebben teveel succes dat is het!

    laila

  3. #3
    Denker

    Reacties
    50
    08-08-2002

    Integratie= het opgaan in een groter geheel, volgens mij is dat dus het tegenovergestelde van de multiculturele samenleving.
    Laten we daarom op houden over integratie, laten we ons gewoon GEDRAGEN.
    ãÚ ÇáÓáÇãÉ


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    275
    31-10-2001

    Gewoon lekker jezelf zijn maar dan met mate .

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    114
    01-10-2002

    Re: intergratie begrijp jij het nou ik niet!!!

    Origineel gepost door tafoektsoussia
    Weet je wat ik niet begrijp?

    Dat de nederlanders het iedere keer hebben over intergratie en dat de marokanen of turken niet genoeg geintergreed zijn.
    Nou begrijp ik dat niet want laten we eerlijk zijn wij marokanen zijn onze moedertaal bijna kwijt er zijn heel weinig marokanen die hun moerdertaal nog vloeiend kunnen spreken.
    Wij marokanen laten ons zo beinvloeden door de nederlanders dat wij onze eigen taal vergeten.
    De turken daar in vergelijking zijn wat dat betreft veel slimmer zij zijn hun taal niet kwijt ze praten dag in en dag uit onderling veel turks met elkaar met gevolg natuurlijk dat sommige met de nadruk op sommige turken een nederlandse taal achterstand hebben .maar dan denk ik in dat geval turken hebben groot gelijk wat is belangrijker je eigen moedertaal of de taal van een "vreemde"?
    Maar toch worden wij als marokanen niet geaccepteerd door de nederlande media.
    Want ze vinden dat wij marokanen niet genoeg geintergreed zijn Maar nou vraag ik mijn af wat is intergratie eigenlijk?
    Volgens mij is dat passen in de samenleving en iets betekenen in de maatschappij of ben ik nou gek?De nederlandse taal beheersen enz.
    Wij marokanen voldoen aan al die eisen maar toch horen we er niet bij want iedere keer wordt er door de media gezegd jullie zijn niet genoeg geintergreed.
    Weten de nederlanders eigenlijk wel wat dat woord intergratie inhoudt?
    Nederalnderders begrijpen niet wat het woord Intergratie betekend ,
    maar het woord In-te-gratie kennen ze het wel!!!!!
    VUIL BENI EL KALB ZIONBEEST children killer

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    275
    31-10-2001

    Hoelang heb je erover gedaan om dat op te zoeken in de woordenboek.

    Wel een late reactie

  7. #7
    tafoektdie altijd schijnt

    Reacties
    186
    09-03-2002

    maar worden jullie er niet goed van iedere keer doen we zo onze best om er als het ware bij te horen en iedere keer zeggen ze jullie zijn niet genoeg geintergreerd.WIJ moeten ons beter aanpassen in de nederlandse samenleving
    Als ze een discussie starten dan komt het woord intergratie weer ter sprake en het eindigd dan weer met de zin" jullie zijn niet genoeg geintergreerd'
    Wat zijn ze bang voor ons?? kan ik dat concluderen?
    ZIjn ze bang dat wanneer ze zeggen jullie zijn helemaal of een beetje geintergreed dat wij nederland van hun afpakken en hun banen en al die bullshit?
    GELUKKIG IS DEGENE DIE NIETS VERWACHT, WANT HIJ ZAL NOOIT TELEURGESTELD WORDEN.

  8. #8
    botergeil

    Reacties
    29
    04-08-2002

    Ach weet je het is zo. Je moet de nederlandse taal goed kunnen spreken en schrijven. En weet wat kan en niet kan hier.

    Verder moet je gewoon je eigen weg gaan. Ben je dikke vrienden met de buren. Best. Zo niet jammer dan.
    Mensen gaan toch het meeste om met mensen waarbij ze zich thuis voelen.

    Als je in andere landen kijkt zijn ook niet alle bevolkingsgroepen dikke maatjes met elkaar. In Engeland bv. chinezen, polen, pakistanen, iedereen zit toch in zijn eigen hoekje. Is ook helemaal niks mis mee zolang je je daar prettig in voelt.

  9. #9
    tafoektdie altijd schijnt

    Reacties
    186
    09-03-2002

    maar die krijgen niet dag in en dag uit het woord intergratie naar hun hoofd??
    KIJk de engelsen kunnen dat Waarom kunnen de Nederlanders niet met name de nederlandse media zich er gewoon bij neerleggen?
    En trots zijn op het feit wat wij buitenlanders al hebben bereik onze voorouders of onze ouders heb ben nederland op poten gezet en nu het op rolletjes draait zijn we een last voor hun geworden.
    En gooien ze hun problemen ieder keer op het woord intergratie kom op man!!!!!
    Kunnen ze niets beters bedenken.
    Sommige van ons marokanen kunnen beter Nederlands praten een een gewone Nederlander .
    EN ik veroordeel absoluut niet ik zie het gewoon ik word met mijn neus op de feiten gedrukt.
    GELUKKIG IS DEGENE DIE NIETS VERWACHT, WANT HIJ ZAL NOOIT TELEURGESTELD WORDEN.

  10. #10
    botergeil

    Reacties
    29
    04-08-2002

    Origineel gepost door tafoektsoussia
    maar die krijgen niet dag in en dag uit het woord intergratie naar hun hoofd??
    KIJk de engelsen kunnen dat Waarom kunnen de Nederlanders niet met name de nederlandse media zich er gewoon bij neerleggen?
    Waarom zitten die engelsen er niet mee? Hm. Engelsen accepteren andere culturen beter denk ik. En engelsen zijn ook veel opener dan nederlanders. Ik heb een tijdje in het noorden van Engeland gezeten.

    En de media zit inderdaad niet te zeuren over integratie daar. De pers hier is een groot probleem. En de marokkanen (en turken) doen het nog helemaal zo slecht nog niet. Steeds meer jonge marokkanen gaan de HBO of Uni doen. Goeie zaak natuurlijk.