1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Opvang islamitische meiden

    Citaat Geplaatst door Carlotha
    Nou ja, ik weet nog niet helemaal hoe deze site werkt, maar ik leek mn oproep alleen hier te kunnen plaatsen.

    Ik ben vierdejaarsstudente maatschappelijk werk te eindhoven. Ik ga dit jaar afstuderen, en mijn project heeft betrekking op opvang voor Islamitische meiden tussen de 12 en de 18 jaar.
    De meeste Islamitische meiden in Nld doen het tegenwoordig erg goed, ze studeren, hebben prachtige banen en worden geaccpeteerd in de samenleving....perfect! Toch zijn er een aantal meiden die hun weg hierin nog niet zo goed hebben kunnen vinden. Ze hebben problemen bijv. problemen thuis en kunnen daardoor niet meer zo goed thuis blijven wonen. De opvangmogelijkheden voor deze meiden zijn erg klein, en wanneer deze er wel is sluit de manier van werken vaak niet aan bij de meiden en hun omgeving. Wij willen onderzoeken hoe dit beter kan.
    Mijn vraag aan jullie is of jullie weten waar ik informatie kan vinden over de verschillende problematieken waar deze meiden mee te maken krijgen, en de eventuele opvangmogelijkheden. Misschien heeft iemand zelf wel ervaringen met dit onderwerp.
    Mochten jullie me kunnen helpen........heel graag! Alvast bedankt.

    en voor die meiden die er niks mee te maken hebben, en die het zo goed doen, keep up the good work..

    liefs Carlotha
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Er is een opvangtehuis voor islamitische meiden in Amsterdam. Ik weet dat het "Darha" heet, maar heb geen adres of telefoonnummer voor je. Misschien dat je via i-net kunt zoeken naar het adres cq nummer.

    Succes!

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    27
    17-08-2002

    In Rotterdam heb je Saadet, als je naar Vrouwenopvang Rijnmond belt dan kunnen ze je daar aan het tel.nr. helpen, succes!!
    Malika

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.441
    09-10-2002

    hee charlotte wat voor opleiding moet je hebben voor maatschappelijke werk

  5. #5
    N/A

    Reacties
    388
    15-11-2001

    salam
    een islamitische meid gaan niet weg van haar ouders
    punt uit

    (jullie altijd gebruiken deze naam "islam" zonder enige kennis!!!)
    groetjes
    said
    « à ﻟﻠﻪ à ˜ÈÑ »

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    20
    16-11-2001

    he carlotha ik ken eentje in amsterdam vanwalbeeckstraat nummer 12postcode 1062 cp

  7. #7
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door ask_me
    salam
    een islamitische meid gaan niet weg van haar ouders
    punt uit

    (jullie altijd gebruiken deze naam "islam" zonder enige kennis!!!)
    groetjes
    said
    salaam Said...mannen altijd met hun vooroordelen...als een moslim meisje problemen thuis heeft gaat ze in de regel niet zomaar van huis, als ze dit besluit weet ze veelal wat de consequenties zijn...schande over de hele familie om het feit dat ze wegloopt, als je de redenen hoort waarom zo'n meisje deze weg kiest dan had je niet zo gereageerd...spreek alleen als je kennis hebt over zaken, in dit geval over vrouwen zaken!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    51
    23-10-2002

    Hallo Carlotha,

    Ik wens je erg veel succes met de rest van je opleiding. Goed van je dat je zo'n onderwerp wilt oppakken. Helaas zegt iedereen wel dat een goed moslimmeisje niet van haar ouders mag weglopen (he mr. Said)
    maar niet alle ouders (wel of niet islamitisch!!!!) kunnen hun kinderen de juiste woonomgeving bieden waardoor meisje wel gedwongen worden
    (bijv. Pa en Ma altijd ruzie, Pa drinkt, gokschulden, ma gaat vreemd = niet echt islamitisch he, maar komt helaas toch voor!!)

    Carlotha, dat je een goede menselijke maatschappelijk werker mag worden met een oor en een oog voor iedereen die het moeilijk heeft in de samenleving.
    Ik wil wel even benadrukken dat helaas veel (jongeren)problemen onder de noemer Islam worden geplaatst, maar dat dit
    vaak een cultureel of maatschappelijk probleem is. Probeer hier a.u.b. ook het verschil in te zien.
    Niet alle problemen die die meiden hebben zijn de oorzaak van hun islamitische achtergrond.
    Juist door de Islam zijn veel meiden behoedt voor de problemen die tegenwoordig de jongeren hebben. (geen sex voor het huwelijk is ook geen SOA en ook geen kind zonder vader, en niet gedwongen om de prostitutie in te gaan voor je brood, bijvoorbeeld).
    Dit lijkt erg zw/wit maar het is wel de waarheid.

    PS. waar ik naar benieuwd ben is of meiden uit de zwaar christelijke/katholieke hoek die ongeveer met dezelfde normen en verboden te maken hebben, ook met de zelfde problemen te kampen hebben??


    Any way, Charlotha: Veel succes!!


    liefs, Sara.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    100
    08-07-2003

    hoi carlotha...

    ik doe ook de opleiding MWD en ik zoek graag een stageplek voor in het 2e jaar...heb jij misschien wat adressen voor mij (islamitische opvanghuizen) door jou onderzoek heb je denk ik vaak instellingen bezocht etc. ik hoop dat je me kan helpen...als je toevallig ook instellingen kent die hulp bieden aan marokkaanse van huis weggelopen meiden...zou je dan adressen kunnen geven...xxx

    What if, Allah took away the Quran tomorrow because we would not
    read it today?