1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    20
    13-09-2002

    Islam, cultuur en media..aaah!!!

    Beste mensen,

    Worden jullie er niet ook ziek van? De woorden en kreten die de media tegenwoordig gebruikt om Islamieten in een kwaad daglicht te duwen.
    De afgelopen tijd horen en zien we steeds meer over arabieren en de islam. Zowel in de media als op straat, scholen etc. Ik heb het dan niet over positieve dingen. Die er volop zijn, maar over dwaze meningen van onwetenden die voor onze maatschappij en vooral voor onze geloog diepe gevolgen kunnen hebben. En deze worden al duidelijk!

    Helaas wordt er door velen (de meesten) geen onderscheid gemaakt door arabieren en daarmee bedoel ik cultuur en de Islam, een overtuigend grote godsdienst. Een voorbeeld hiervan is dat mensen die geen of weinig kennis hebben van de Islam de islam en cultuur verwarren of bewust doen alsof deze 1 zijn. Daardoor komt de Islam bij velen in onze maatschappij en in de wereldmaatschappij in een kwaad daglicht te staan. Vrouwen slaan en onderdrukken horen niet bij de Islam. Ze zijn een zwak punt in vele culturen. Vrouwen worden in de Islam niet onderdrukt of gekleineerd, maar juist vereerd en beschermd.

    De belachelijke kreten die de westerlingen roepen komen voort uit onwetendheid en misleiding door de media. Die combinatie zorgt ervoor dat de Islam wordt geassocieerd met een onderdrukkende en agressieve godsdienst. De Islam wordt namelijk geassocieerd met terroristische aanvallen en zelfmoordpogingen. Dit allemaal terwijl de Islam de meest beschermende, rustgevende en vredeliefhebbende godsdienst op aarde is. Dit irriteert mij enorm!

    Door onze krachten te bundelen staan we sterk en kunnen we de wereld laten zien wat de werkelijke Islamiet uitstraalt.
    Hiermee wilde ik alleen mijn woede uiten. Die kun je weliswaar beter op deze manier uiten dan zoals meneer BUSH dat doet. Maar laat ik maar niet over die ellende beginnen, want dan raakt niemand uitgelezen!!

    3la salaama,

    Najat.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    182
    16-09-2002

    Hey Najat,

    Ik ben het echt hélemaal met je eens!!!
    Je hebt de woorden tot een heel mooi verhaal gebracht.
    Nu hopen dat degene die geen Moslim zijn dit zullen begrijpen, en als daarbij de euro valt, ook zullen accepteren.

    Beslama
    However life might be, u should appreciate it as it is and as it goes

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    197
    30-08-2002

    De islam de meest beschermende rustgevend en vredeliefhebbend godsdienst op aarde.......... nee schat, de islam is vechten tot de laaste man ,of de vijand bekeren tot de islam
    is the bibel god"s word? www.islamicity.com/multimedia/cybertv/ch28/

  4. #4
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Vandaag was op het nieuws dat het aantal vrouwen in het gevang explosief gestegen is. Moeten nu alle vrouwen gaan roepen dat vrouwen negatief in het nieuws zijn. Moeten nu alle eerlijke aannemers de media uitkotsen omdat de bouwfraude aan het licht is gekomen. Als cijfers iets uitwijzen komt dat in het nieuws, zo simpel ligt dat. De media is slechts een doorgeefluik. Men kan beter af gaan geven op lieden die de Marokkaanse gemeenschap in een kwaad daglicht stellen met asociaal en/of crimineel gedrag. Het is net als met hooligans bij het voetballen. Het is een relatief kleine groep die het nieuws halen, maar toch worden er wedstrijden verboden en hoor je mensen zeggen dat ze dat hele voetbal maar af moeten schaffen.
    Ik heb nooit slaap.


  5. #5
    LET LOVE LEAD THE WAY!!

    Reacties
    399
    15-08-2002

    Origineel gepost door JunkieXL
    Vandaag was op het nieuws dat het aantal vrouwen in het gevang explosief gestegen is. Moeten nu alle vrouwen gaan roepen dat vrouwen negatief in het nieuws zijn. Moeten nu alle eerlijke aannemers de media uitkotsen omdat de bouwfraude aan het licht is gekomen. Als cijfers iets uitwijzen komt dat in het nieuws, zo simpel ligt dat. De media is slechts een doorgeefluik. Men kan beter af gaan geven op lieden die de Marokkaanse gemeenschap in een kwaad daglicht stellen met asociaal en/of crimineel gedrag. Het is net als met hooligans bij het voetballen. Het is een relatief kleine groep die het nieuws halen, maar toch worden er wedstrijden verboden en hoor je mensen zeggen dat ze dat hele voetbal maar af moeten schaffen.
    Get to the point....
    Let your HEART be your COMPASS... your MIND your MAP... and your SOUL your GUIDE... and you will NEVER get LOST...


  6. #6
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Origineel gepost door Aphrodite


    Get to the point....
    If u don't get the point i can't help u out. To me it seems to be a rather clear statement. So read it over and over until u get it or forget it. Then u go back to the chatcorner where the people have easy points of view, like "i like icecream'.
    Ik heb nooit slaap.


  7. #7
    LET LOVE LEAD THE WAY!!

    Reacties
    399
    15-08-2002

    Origineel gepost door JunkieXL


    If u don't get the point i can't help u out. To me it seems to be a rather clear statement. So read it over and over until u get it or forget it. Then u go back to the chatcorner where the people have easy points of view, like "i like icecream'.
    Hmmmmm, I still don't get the point... and chatcorner....... but ok... Like you said... I will forget about it.. ok...

    BYE  
    Let your HEART be your COMPASS... your MIND your MAP... and your SOUL your GUIDE... and you will NEVER get LOST...


  8. #8
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Origineel gepost door Aphrodite


    Hmmmmm, I still don't get the point... and chatcorner....... but ok... Like you said... I will forget about it.. ok...

    BYE  
    Okay, best for both of us. Don't wanna fight with a goddess of love. I apologize.
    Ik heb nooit slaap.


  9. #9
    LET LOVE LEAD THE WAY!!

    Reacties
    399
    15-08-2002

    Origineel gepost door JunkieXL


    Okay, best for both of us. Don't wanna fight with a goddess of love. I apologize.
    I accept it.....
    Let your HEART be your COMPASS... your MIND your MAP... and your SOUL your GUIDE... and you will NEVER get LOST...