1. #1
    Hugo

    Reacties
    268
    05-03-2002

    Red face Moskee in Eindhoven financierde Al Qaeda

    Donderdag 12 september, EINDHOVEN - Geld van een Eindhovense moskee is rechtstreeks naar de Hamburgse cel van terroristennetwerk Al Qaeda gegaan. Het geld is doorgesluisd naar de Verenigde Staten en gebruikt om de vlieglessen van de kapers van 11 september te financieren.


    * Mounir al Motassadeq
    (Foto EPA)


    Dat zegt een goed ingelichte bron uit kringen van binnen- en buitenlandse veiligheidsdiensten. Het is de eerste concrete aanwijzing dat er verband is tussen Al Qaeda-activiteiten in Nederland en de aanslagen van 11 september in de Verenigde Staten.
    Volgens de bron is vast komen te staan dat Al Qaeda-lid Mounir al Motassadeq eind 2000, begin 2001 in Eindhoven contant geld heeft gehaald van de rekening van een Eindhovense moskee. Dat geld zou door Saoedische geldschieters op de rekening van de moskee zijn gestort. Het was officieel bestemd voor de bouw van een nieuwe gebedsruimte.
    Om welke moskee het gaat, wil de bron niet zeggen. Volgens de gemeente Eindhoven wordt er maar met één Eindhovense moskee onderhandeld over nieuwbouw: de Arrahman-moskee aan de Visserstraat in Woensel. De onderhandelingen zitten vast omdat de gemeente garanties wil dat het moskeebestuur voldoende geld heeft om te bouwen, aldus een woordvoerster van de gemeente.
    De woordvoerder van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) weigert commentaar te geven op deze informatie, omdat de zaak rond Al Motassadeq door de Duitse justitie nog wordt onderzocht. Al Motassadeq wordt op dit moment verhoord door de justitie in Hamburg, waar hij op 28 november 2001 is gearresteerd.
    Hij wordt beschouwd als het financiële brein van de Al Qaeda-cel in Hamburg, waartoe ook drie zelfmoordpiloten behoorden die hun vliegtuigen een jaar geleden in de WTC-torens boorden. Volgens de Hamburgse justitie onderhield Motassadeq jarenlang nauwe contacten met de Al Qaeda-piloten Mohammed Atta, Marwan al Shehhi en Ziad Jarrah.
    Het geld kan alleen met medeweten van het moskeebestuur door Al Motassadeq zijn opgenomen.


    KAN HET NOG GEKKER>>

  2. #2
    Hugo

    Reacties
    268
    05-03-2002

    Origineel gepost door FarD
    :schok:

    Tuurlijk, Nederland alleen heeft volgens mij niet eens de financiele middelen om zo'n actie te financieren en dan heeft een (kleine) moskee in dit klein landje de middelen wel?


    jah blijkbaar wel.. he..

  3. #3
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    *Zware 11-09 hoofdpijn*

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    499
    14-08-2002

    Origineel gepost door dodi_vega



    jah blijkbaar wel.. he..
    Altijd maar weer die gastuh uit Eindhovuh...ut zou verboden moeten worden...

    Al3afriet
    Als het denken je niet lukt....Drab rassek m3a el 7ait
    Verstuur al uw oud papier s.v.p. niet naar:
    CJIB, antwoordnummer 7075
    8900 WC Leeuwarden
    (een postzegel is niet nodig)
    We willen ze tenslotte niet op kosten jagen!

  5. #5
    Hugo

    Reacties
    268
    05-03-2002

    Origineel gepost door FarD


    Dat geloof ik dus niet...


    ik ook niet..

  6. #6
    Hugo

    Reacties
    268
    05-03-2002

    Origineel gepost door MeuslitriX
    *Zware 11-09 hoofdpijn*

    zeg maar gerust.. *Zware trauma's*

  7. #7
    Hugo

    Reacties
    268
    05-03-2002

    Origineel gepost door Al3afriet


    Altijd maar weer die gastuh uit Eindhovuh...ut zou verboden moeten worden...

    Al3afriet


    wat iek gedaan hab.. ik bid daar alleen ?? meer niet..

  8. #8
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Neeh neeh..ik heb HET bewijs..T was Sjakie van T Choco bedrijf dat de Money neerlegde..


    anp ML


    Heeft er iemand n aspirientje..? Doe maar n valiumpje..

  9. #9
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Origineel gepost door dodi_vega



    zeg maar gerust.. *Zware trauma's*
    Mn hoofd staat op exploderen..moet ik nu niet toevallig in n supermarkt staan..

  10. #10
    Hugo

    Reacties
    268
    05-03-2002

    Origineel gepost door MeuslitriX


    Mn hoofd staat op exploderen..moet ik nu niet toevallig in n supermarkt staan..

    uhh.. neej nie in een supermarkt.. maar op een BOMvolle station ofzo.. dat lijkt me wel handiger..

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    499
    14-08-2002

    Origineel gepost door MeuslitriX
    Neeh neeh..ik heb HET bewijs..T was Sjakie van T Choco bedrijf dat de Money neerlegde..


    anp ML


    Heeft er iemand n aspirientje..? Doe maar n valiumpje..
    Shhhhhhhhhhhhttttttt....$J@K|€ Sjaak Inc.

    Al3afriet
    Als het denken je niet lukt....Drab rassek m3a el 7ait
    Verstuur al uw oud papier s.v.p. niet naar:
    CJIB, antwoordnummer 7075
    8900 WC Leeuwarden
    (een postzegel is niet nodig)
    We willen ze tenslotte niet op kosten jagen!

  12. #12
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    a rasssiiie iiie iiie iiie..hafide llah !

  13. #13
    Hugo

    Reacties
    268
    05-03-2002

    Origineel gepost door MeuslitriX
    a rasssiiie iiie iiie iiie..hafide llah !

    biertjUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUhh??

  14. #14
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    Ik heb nu al zoveel gehoord maar nog nooit bewijzen gezien....ze arresteren 12 mensen ..en gelijk moeten ze er al 7 vrijlaten...achh zou Saoedi Arabie nou echt een Moskee in Nederland moeten gebruiken om wat geld door te sluizen....

    Salahdin
    Ik hou van de Islam wat jullie ook schrijven , bewijzen...
    Hier zou een ondertekening kunnen staan maar ik ben nog steeds op zoek naar iets orgineels......

  15. #15
    ssff

    Reacties
    61
    18-07-2002

    Het is echt waar dat er veel Marokkanen betrokken waren bij de organisatie van 9-11. Nederland zelf is veel betrokken bij 9-11. Bijvoorbeeld de moskee in Eindhoven, Atta, Jarrah en Binalshibh verbleven een maand in Amsterdam in 1999. Rudi Dekkers, de Nederlander die in Florida de kapers les heeft gegeven in het vliegen van vliegtuigen. De Al Qaeda cellen in Nederland die zo nu en dan opgepakt worden. Bin Laden die zich goed voelt over het feit dat in Nederland de Islam zo groot wordt onder de jeugd en dit openlijk op een band verteld.
    DRES!!!