1. #16
    Selefiyya-Menhaj

    Reacties
    159
    21-02-2008

    Door mensen als jou word ik zooo boos, s7ab selefieforum tfoe op degene die die site beheren moge Allah hen al-haqq laten zien.

    Let op je woorden,La Ta3dhab.


    Verschrikkelijk? ik durf te wedden dat jij nog nooit een les daar hebt gevolgd, als dat zo blijkt te zijn, dan ben je echt een extreem-'salafi' die alleen in iedere les de naam: 'salafi' wil horen, ga je denken MASHA ALLAH hier worden gewoon 'salafiya' lessen gegeven.

    Nee ik wed met niemand,als u me niet gelooft dan zit er niets anders op.

    Wollaah als jij ooit naar die les bent gekomen en gevolgd hebt dan zou je weten dat er de volgende lessen en uit de volgende boeken wordt gedoceerd: 200 vraag & antwoord van Imaam al-Hakami rahimahu Allah, Subul Salaam van Ibn Hajar al-'Asqalani en Seerah van de profeet salla Allahu 'alayhi wa sallam met alleen maar ahadith.

    Na3am becomenteerd door Suhaib,hebben we veel aan.


    Wil je de waarheid wees daar dan oprecht in, en kom naar de imaams en de mensen met kennis die jullie ahlul bidaa' noemen en leg voor waarom ze richting al-hizbiyah gaan en kom niet net als selefieforum-publikaties alles maar via internet doen, zonder hen nooit een nasee7ah live in het gezicht hebben gegeven..
    De geleerden zijn duidelijk geweest,neem even de moeite en bel Saych Al-Fauwzaan en vertel hem maar eens of jij de stelregels van Adnaan 'Aroor mag leren.

    .
    Ibn el-Moebaarak zei: “El-Mi’allaa ibn Hilaal is goed behalve als het overhadieth gaat, dan liegt hij.” Dus iemand van de Soefies (i.e. asceten) zei:“O Aboe ‘Abdir-Rahmaan! Ben je aan het roddelen?” Dus hij zei: “Ben stil!Als we dit niet duidelijk maken, hoe zal de waarheid onderscheiden worden van de valsheid.” [El-Kifaaiyah fie ‘Ilmir-Riwaaiyah van el-Chatieb el-Bardaadie (92) en Sharh ‘Ilal et-Tirmidhie van ibn Radjab (1/350)]




  2. #17
    Oem Jihad

    Reacties
    1.049
    15-06-2006

    Citaat Geplaatst door gwn_dame Bekijk reactie

    Assalamoe alekoem,

    Je hoeft niet versteld te staan zuster ik zeg enkel de waarheid.

    Ja Just_palastin ik weet dat ze les volgen uit 200 vragen en antwoord ,Sierah Nabawie en Subul salam en ik zeg ook niet dat het niet zo is,maar wat ik wel weet is dat op de conferentie in Amsterdam , Suhaib de valse stelregels van Adnaan 'Aroor noemde en ons het heeft geleerd terwijl de geleerden dat hebben bestempeld met het woordje ''Batiel'' en we mogen hen durus niet volgen en ik luister liever naar de Kibaar 3ulama dan naar iemand die valsheid verspreid.

    ''Idha Hakamata hoekiemta wa idha da3awta Wudjirta''
    ''Nusa7i7 wala Nudjarieh''

    Dit zijn de 2 valse stelregels die Suhaib mij heeft geleerd oke zullen we nu eerlijk zijn en kijken wat Saych Al-Fauwzaan hiervan vindt even gewoon oprecht:
    Saalih Al-Fauwzaan;
    http://www.salafishare.com/17DTBNKHQRDW/0JSBPQN.mp3

    Abdoel Mohsin Al-Abbaad:

    http://www.salafishare.com/1763TNC0KSFR/839WXTN.mp3

    Laten gewoon eerlijk zijn en de waarheid accepteren.
    Nogmaals ik heb niets tegen Suhaib persoonlijk,maar wat ik wel doe is mijn zuster waarschuwen tegen deze valsheid.

    Selefiepublikaties weerlegd...Sub7anaa'Allaah dat is een site waar alles gebasseerd is opbewijzen in tegendeel tot andere site's.

    wassalamoe alekoem
    Ik sta versteld van de gedragscode die sommige onders ons hebben.
    Mooi, zou je de twee uitspraken die Suhaib heeft gedaan tijdens de conferentie uitleggen en ook aangeven wat er fout is. Specifiek die twee uitspraken aub.

    Op wat is jou waarheid gebaseerd? Want wat is waarheid? Wat in jou ogen waarheid is, is in de ogen van een ander (zolang het niet bewezen is) geen waarheid.

    En, heeft hij ook niet gezegd: indien een geleerde (daa3iyah) iets gezegd heeft (een fout heeft begaan) dan dien je geen afstand van de persoon te nemen maar van de daad? Hierbij ging het om een fout in de Islamitische leer.

    Uit je reactie kan ik opmerken dat je aanwezig was bij de conferentie, soebhana allaah de gehele conferentie ging het niet om Aroor of om wat hij gezegd zou hebben, en die ene avond in die twee minuten waar twee uitspraken zijn aangehaald, daaruit kan jij concluderen dat het Ahloevalsheid zijn.

    Ik weet niet wat je intentie was om naar de conferentie te komen, maar als je bent gekomen om het woordje Aroor te horen dan heb je je doel bereikt en kun je er mooie verslagen over maken. Indien je intentie zuiver was dan hoop ik dat Allaah soebhanahoe wata3ala de aanwezigheid van ieder van ons heeft geaccepteerd.

    Wassalaam aleykoem wara7matoe allaahi,
    De Ummaah is als een lichaam, als een deel ervan pijn heeft, wordt het overal gevoeld!

  3. #18
    TheVintageDiorBag

    Reacties
    1.105
    12-12-2007

    Citaat Geplaatst door gwn_dame Bekijk reactie
    Ik zou niet gaan studeren bij ''IVOE'' ,je leert alles van Adnaan Aroor en zijn valse stelregels.

    “Have patience, no matter what the difficulty and no matter how dark the road ahead seems. For truly, with patience comes victory, and with difficulty relief follows close behind.”


  4. #19
    Moeilijke tijden.

    Reacties
    5.063
    25-01-2006

    Citaat Geplaatst door gwn_dame Bekijk reactie
    Assalamoe alekoem,

    Je hoeft niet versteld te staan zuster ik zeg enkel de waarheid.

    Ja Just_palastin ik weet dat ze les volgen uit 200 vragen en antwoord ,Sierah Nabawie en Subul salam en ik zeg ook niet dat het niet zo is,maar wat ik wel weet is dat op de conferentie in Amsterdam , Suhaib de valse stelregels van Adnaan 'Aroor noemde en ons het heeft geleerd terwijl de geleerden dat hebben bestempeld met het woordje ''Batiel'' en we mogen hen durus niet volgen en ik luister liever naar de Kibaar 3ulama dan naar iemand die valsheid verspreid.

    ''Idha Hakamata hoekiemta wa idha da3awta Wudjirta''
    ''Nusa7i7 wala Nudjarieh''

    Dit zijn de 2 valse stelregels die Suhaib mij heeft geleerd oke zullen we nu eerlijk zijn en kijken wat Saych Al-Fauwzaan hiervan vindt even gewoon oprecht:
    Saalih Al-Fauwzaan;
    http://www.salafishare.com/17DTBNKHQRDW/0JSBPQN.mp3

    Abdoel Mohsin Al-Abbaad:

    http://www.salafishare.com/1763TNC0KSFR/839WXTN.mp3

    Laten gewoon eerlijk zijn en de waarheid accepteren.
    Nogmaals ik heb niets tegen Suhaib persoonlijk,maar wat ik wel doe is mijn zuster waarschuwen tegen deze valsheid.

    Selefiepublikaties weerlegd...Sub7anaa'Allaah dat is een site waar alles gebasseerd is opbewijzen in tegendeel tot andere site's.

    wassalamoe alekoem
    Baaraka Allahu feeki, je reactie heeft me niet wijzer gemaakt dan ik al ben, wat heeft 'Adnaan 'Ar'oer hier mee te maken, heb ik hem genoemd in mijn vorige reactie, jij zegt dat IVOE ahlul bidaa' zijn, wat zijn je bewijzen dat ivoe ahlul bidaa' zijn? Ik zelf volg les bij ivoe in Den Haag bij Abu Ismail, en ik ben Allah zo dankbaar met hem als mij leraar Allahu Akbar. Wollaahi hier wordt alleen Kitaab wa Soenah gedoceerd en niks anders en sheich 'Adnaan is nog nooit daar ter sprake gekomen. Ik moet gelijk aan een jaahil die ik een uurtje geleden ben tegen gekomen in de snackbar die hier sheich Fawaz en mensen met baard zitten onderuit te halen, terwijl hij niet eens wist wat shirk is, en zegt dat het plegen van zina shirk is wala hawla wala quwata illah billah.

    Val aub niet onder de categorie juhaal en wees een vrouw en kom met je meningsverschil die je hebt met iemand naar hem toe zodat het insha Allah allemaal wordt verduidelijkt en als je hen hebt onderwezen met kitaab wa sunnah dan heb je je taak gedaan dat je moest doen, willen ze het accepteren masha Allah, zoniet dan vragen we Allah om hen te leiden...

    Maar baaraka Allahu feeki nogmaals kom niet alles zomaar knippen en plakken van een forum die zogenaamd mensen hebben weerlegd., terwijl ik dat niet een weerleggingen wil noemen. MEER roddelen over je broeders in het geloof.

    Sheikh Muhammed Hassaan;
    Sheich Muhammed Ya'qoeb
    Sheikh Nabeel al-'Awadi
    Sheikhoena Muhammed Saalih al-Munadjied
    Sheikh Abu Ishaaq al-Hoewayni.

    Zo kan ik tientallen namen opnoemen.

    Wollaahi weerleggingen zijn goed als die onderbouwt zijn met adiela: Kitaab wa Soennah maar hoe dat op die forum wordt gedaan Allahu l musta'aan en vragen Allah al-hidaayah.

    En ivoe is vrij van bidaa' alhamdoelillaah, manhaj en 'aqiedah as-Salaf wordt er gedoceerd meer niet.

    Je hoeft niet meer op mij te reageren insha Allah, maar knoop deze worden in je hoofd, en dat je insha Allah mijn advies aanneemt en er wat mee gaat doen.

    Wa djazak Allahu ghairan wa baaraka Allahu feek.

    Was salaamoe alaikoem warahmatuAllahi wabarakatuhu.

  5. #20
    TheVintageDiorBag

    Reacties
    1.105
    12-12-2007

    Die IVOE opleiding is echt goed! Het eerste leer jaar krijg je echt een goede uitleg over hadith etc.
    Ze zijn ook heel serieus, geen gepraat tijdens de les je komt daar dus echt om te leren, je krijgt ook huiswerk mee. Heb er veel positieve dingen over gehoord.

    “Have patience, no matter what the difficulty and no matter how dark the road ahead seems. For truly, with patience comes victory, and with difficulty relief follows close behind.”


  6. #21
    Selefiyya-Menhaj

    Reacties
    159
    21-02-2008

    Citaat Geplaatst door eensimpelemeid Bekijk reactie
    Ik sta versteld van de gedragscode die sommige onders ons hebben.
    Mooi, zou je de twee uitspraken die Suhaib heeft gedaan tijdens de conferentie uitleggen en ook aangeven wat er fout is. Specifiek die twee uitspraken aub.

    Op wat is jou waarheid gebaseerd? Want wat is waarheid? Wat in jou ogen waarheid is, is in de ogen van een ander (zolang het niet bewezen is) geen waarheid.

    En, heeft hij ook niet gezegd: indien een geleerde (daa3iyah) iets gezegd heeft (een fout heeft begaan) dan dien je geen afstand van de persoon te nemen maar van de daad? Hierbij ging het om een fout in de Islamitische leer.

    Uit je reactie kan ik opmerken dat je aanwezig was bij de conferentie, soebhana allaah de gehele conferentie ging het niet om Aroor of om wat hij gezegd zou hebben, en die ene avond in die twee minuten waar twee uitspraken zijn aangehaald, daaruit kan jij concluderen dat het Ahloevalsheid zijn.

    Ik weet niet wat je intentie was om naar de conferentie te komen, maar als je bent gekomen om het woordje Aroor te horen dan heb je je doel bereikt en kun je er mooie verslagen over maken. Indien je intentie zuiver was dan hoop ik dat Allaah soebhanahoe wata3ala de aanwezigheid van ieder van ons heeft geaccepteerd.

    Wassalaam aleykoem wara7matoe allaahi,

    Assalamoe alekoem,

    Nee ik was daar niet om het woordje 'Aroor te horen ,maar ik heb jammer genoeg wel zijn valse stelregels gehoord/geleerd.
    Er zijn al zoveel weerleggingen tegen Adnaan 'Aroor en het feit dat Ahmad Salam en Suhaib niet afstand van hem willen nemen en hem prijzen ben ik verplicht om afstand van zijn studie's te nemen ,want ik kan nou eenmaal niet het goede onderscheiden van het slechte.

    Nusa7i7 wala Nudjari7

    (“Wat gezegd werd over de fouten van Ahloel-Bid`ah daar zeggen wij over; “We corrigeren (de fouten) maar we bekritiseren (djarh) niet.”)

    Saych Al-Oetaimien zegt hierover:“Dit is incorrect. Integendeel, we bekritiseren degene die de waarheid tegengaat

    ''Idha Hakamta Hoekimta wa idha da3awta wudjirta''(“Wie oordeelt, er zal over hem geoordeeld worden.”)

    Saych Al-Otaimien zegt hierover:

    “Dit zijn hypocritische stelregels.”

    Er zijn nog andere Stelregels van 'Adnaan 'Aroer,maar alleen deze twee heeft Suhaib in zijn conferentie genoemd.

    Hoe kun je afstand houden van iemands daden,en dan toch zijn durus volgen?

    Dit ging trouwens om grote geleerden die een fout hebben gemaakt zoals Nawawi en niet Suhaib die de stelregels van Aroor toepast terwijl Saych Al-Fauwzaan en Al-Oetaimien het zwaar hebben weerlegd en verklaart als Batiel!

    Sub7anaa'Allaah,na3am wij zijn geleerd en kunnen onderscheid maken tussen het goede en het slechte neem ik aan.

    Luister alsjeblieft naar de uitspraak van Saych Al-Fauwzaan en haal daar je bewijs uit of bel hem op als je de audio niet vertrouwt(zoals vele zullen zeggen).

    Het prijzen van Sayyid Qoetb ,Adnaan 'Aroor. En het verkopen van boeken van Mohammed Qoetb, Safer el-Hawaalie en Salmaan el-'Auwdah die duidelijk zijn afgedwaald en waar de geleerden ons voor hebben gewaarschuwd dat is voor mij zeker een grote bewijs.
    Ibn el-Moebaarak zei: “El-Mi’allaa ibn Hilaal is goed behalve als het overhadieth gaat, dan liegt hij.” Dus iemand van de Soefies (i.e. asceten) zei:“O Aboe ‘Abdir-Rahmaan! Ben je aan het roddelen?” Dus hij zei: “Ben stil!Als we dit niet duidelijk maken, hoe zal de waarheid onderscheiden worden van de valsheid.” [El-Kifaaiyah fie ‘Ilmir-Riwaaiyah van el-Chatieb el-Bardaadie (92) en Sharh ‘Ilal et-Tirmidhie van ibn Radjab (1/350)]




  7. #22
    Selefiyya-Menhaj

    Reacties
    159
    21-02-2008

    Citaat Geplaatst door just_palestin Bekijk reactie
    Baaraka Allahu feeki, je reactie heeft me niet wijzer gemaakt dan ik al ben, wat heeft 'Adnaan 'Ar'oer hier mee te maken, heb ik hem genoemd in mijn vorige reactie, jij zegt dat IVOE ahlul bidaa' zijn, wat zijn je bewijzen dat ivoe ahlul bidaa' zijn? Ik zelf volg les bij ivoe in Den Haag bij Abu Ismail, en ik ben Allah zo dankbaar met hem als mij leraar Allahu Akbar. Wollaahi hier wordt alleen Kitaab wa Soenah gedoceerd en niks anders en sheich 'Adnaan is nog nooit daar ter sprake gekomen. Ik moet gelijk aan een jaahil die ik een uurtje geleden ben tegen gekomen in de snackbar die hier sheich Fawaz en mensen met baard zitten onderuit te halen, terwijl hij niet eens wist wat shirk is, en zegt dat het plegen van zina shirk is wala hawla wala quwata illah billah.

    Val aub niet onder de categorie juhaal en wees een vrouw en kom met je meningsverschil die je hebt met iemand naar hem toe zodat het insha Allah allemaal wordt verduidelijkt en als je hen hebt onderwezen met kitaab wa sunnah dan heb je je taak gedaan dat je moest doen, willen ze het accepteren masha Allah, zoniet dan vragen we Allah om hen te leiden...

    Maar baaraka Allahu feeki nogmaals kom niet alles zomaar knippen en plakken van een forum die zogenaamd mensen hebben weerlegd., terwijl ik dat niet een weerleggingen wil noemen. MEER roddelen over je broeders in het geloof.

    Sheikh Muhammed Hassaan;
    Sheich Muhammed Ya'qoeb
    Sheikh Nabeel al-'Awadi
    Sheikhoena Muhammed Saalih al-Munadjied
    Sheikh Abu Ishaaq al-Hoewayni.

    Zo kan ik tientallen namen opnoemen.

    Wollaahi weerleggingen zijn goed als die onderbouwt zijn met adiela: Kitaab wa Soennah maar hoe dat op die forum wordt gedaan Allahu l musta'aan en vragen Allah al-hidaayah.

    En ivoe is vrij van bidaa' alhamdoelillaah, manhaj en 'aqiedah as-Salaf wordt er gedoceerd meer niet.

    Je hoeft niet meer op mij te reageren insha Allah, maar knoop deze worden in je hoofd, en dat je insha Allah mijn advies aanneemt en er wat mee gaat doen.

    Wa djazak Allahu ghairan wa baaraka Allahu feek.

    Was salaamoe alaikoem warahmatuAllahi wabarakatuhu.

    Assalamoe alekoem,

    Wat heb ik te maken met Abou Ismael en die Djahil van jou..?

    Gayr...Ik had ook niet verwacht dat je wijzer zou worden,want de meeste keren zich koppig om maar gayr geduld Insaa'Allaah.

    Wat 'Adnaan 'Aroor te maken heeft met hen..nou dat zal ik je eens fijn uitleggen.Wanneer ze hem prijzen op al-yaqeen.com en zijn valsestelregels gebruiken terwijl de geleerden hen hebben weerlegd dan gaat er bij mij een lichtje branden,want ik ben niet als een dwaas geboren dat ik alles aanneem zonder kennis en bewijs.

    Dat zijn mensen die zijn weerlegd of je dat nou wilt of niet bel de geleerden maar op zoals ik al eerder zei.In gesprek gaan nee dat gaat niet wanneer je een Rabie'ie genoemd wordt dat heeft geen nut,want je komt niet ver als je met deze naam wordt bestempeld.Jij weet niet wat ik al heb ondernomen dus vergelijk me alsjeblieft niet met een of andere mannetje uit je verhaal,want daar heb ik totaal niets aan,Wallahi.

    Nogmaals Bel de geleerden,trouwens ik heb niets tegen Abou Ismael hoor,maar het feit dat hij geen afstand neemt van Ahmad Salam zegt al genoeg.

    wassalamoe alekoem.
    Ibn el-Moebaarak zei: “El-Mi’allaa ibn Hilaal is goed behalve als het overhadieth gaat, dan liegt hij.” Dus iemand van de Soefies (i.e. asceten) zei:“O Aboe ‘Abdir-Rahmaan! Ben je aan het roddelen?” Dus hij zei: “Ben stil!Als we dit niet duidelijk maken, hoe zal de waarheid onderscheiden worden van de valsheid.” [El-Kifaaiyah fie ‘Ilmir-Riwaaiyah van el-Chatieb el-Bardaadie (92) en Sharh ‘Ilal et-Tirmidhie van ibn Radjab (1/350)]




  8. #23
    TheVintageDiorBag

    Reacties
    1.105
    12-12-2007

    Waarom houden de zogenaamde selefies (hierbij bedoel ik selefieforum etc.) zich zoveel bezig met weerleggingen? Draait het daar alleen maar om bij jullie?
    Heb een paar keer contact gehad met een paar van die dametjes en ze kwamen alleen maar met weerleggingen. Niemand is goed in NL behalve Bouchta. Waarom?

    “Have patience, no matter what the difficulty and no matter how dark the road ahead seems. For truly, with patience comes victory, and with difficulty relief follows close behind.”


  9. #24
    ASWJ

    Reacties
    2.842
    03-04-2005

    @ gwn_dame

    Stuur een mail naar ivoe of bel een van de leraren en vraag om uitleg, indien jij oprecht op zoek bent naar datgene wat juist is..

    Wallaahoe al-Moesta'aan

    مَنْ ذَاقَ عَرَفْ


  10. #25
    MVC Premium

    Reacties
    941
    10-07-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door *Ihsaan* Bekijk reactie
    www.ivoe.nl

    Wallaahi, echt een aanrader..
    Zware afrader!!!
    Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt (imam Boechari)

  11. #26
    TheVintageDiorBag

    Reacties
    1.105
    12-12-2007

    Citaat Geplaatst door bouchiba Bekijk reactie
    Zware afrader!!!
    Echt niet!

    “Have patience, no matter what the difficulty and no matter how dark the road ahead seems. For truly, with patience comes victory, and with difficulty relief follows close behind.”


  12. #27
    ASWJ

    Reacties
    2.842
    03-04-2005

    Citaat Geplaatst door bouchiba Bekijk reactie
    Zware afrader!!!

    www.ivoe.nl

    مَنْ ذَاقَ عَرَفْ


  13. #28
    Moeilijke tijden.

    Reacties
    5.063
    25-01-2006

    Wollaah mensen zijn gewoon anti-ahlu sunnah wal jammáa'a zonder dat ze het doorhebben .

    Hadana Allah wa iyaakoem.

  14. #29
    Moeilijke tijden.

    Reacties
    5.063
    25-01-2006

    Citaat Geplaatst door *Ihsaan* Bekijk reactie
    ehe,

    UP voor ahlu sunnah wal jamaa'ah.

  15. #30
    life your own live!!

    Reacties
    549
    25-07-2002

    waar kan ik koran teksten en gebeden leren ik ben nederlandse en wil graag wat op cd??

    Altiijd als ik in marokko ben en ik hoor het gebed snachts op straat vindt ik dat zooo mooi.
    waar vindt ik deze versen/gebeden op cd en de vertaling ervan???
    graag een pm sturen of mailen naar kim@nailstudioemki.nl
    Life is a journey not a destination!!