1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    214
    17-03-2002

    Naar aanleiding van Rond om 10 de afgelopen weken.......

    Het lijkt wel ineens of nu de ogen geopend zijn, of de mensen vanuit hun slaap ontwaakt zijn? Wat is er toch gaande…..?

    Er zijn twee bepaalde elementen die duidelijk onderscheiden moeten worden.
    Je hebt namelijk: het religieuze aspect en het culturele aspect.
    Om deze twee aspecten goed te begrijpen en te bekritiseren moet je in eerste instantie weten wat menselijkheid is. Humaniteit, redelijkheid, cultuur, religie en de menselijke natuur zijn belangrijke aspecten waar rekening mee gehouden moeten worden.
    Wat überhaupt de mensheid is….(wat moeilijk is)
    Een mens heeft zijn/haar eigen cultuur en geloof of juist niet. Vervolgens is de interpretatie niet hetzelfde van elk mens, tevens zijn er mensen die ontwetend zijn, en kennis beheersen over het betreffende.Dit zijn maar een aantal punten.
    Ik begrijp niet dat mensen worden uitgenodigd voor debatten die niet eens weten waar ze over praten.
    Ja, wat voor mij wel duidelijk is dat er verschil is en dat we in Nederland wonen,, een “democratisch” land,, “vrijheid” van meningsuiting?!
    Uiteraard, ben ik het ermee eens, ieder mens mag zijn mening zeggen, maar realiseert de mens, dat er altijd gevolgen zijn. Nare gevolgen of leuke gevolgen, hangt er van af wat je mening is en hoe je het overbrengt aan de maatschappij.
    Een mening hebben over iets moet kunnen, maar hoe creëer jij je mening?
    Vanuit mijn oogpunt bekeken creëer je een mening op een situatie/gebeurtenis of iets waar je kennis over hebt.
    Je moet rechtschapen zijn in verschil van mening, maar kwets niet. Dus tegelijkertijd rekening houden met de menselijkheid.
    Dus je kan je indenken dat mensen zich aangesproken voelen of aangevallen zelfs. Dat is toch een logische verklaring.
    Dus als ik in mijn omgeving kijk, lees en hoor, 80% via de media zie ik dat sommige mensen alles door elkaar halen.
    Ze zien het verschil niet of ze willen het verschil niet zien,, dat is ook nog een mogelijkheid))
    En dat krijg je dus de felle reacties van de moslim gemeenschap, wat totaal verklaarbaar is.
    Zo ontstaan er misverstanden en geen respect voor elkaar (tussen diverse culturen), terwijl we toch allemaal in een multiculturele samenleving leven. Lopen over straat zonder dat je bedreigd voelt …?
    Dat is toch wat we allemaal willen?
    Er wordt gezegd dat de moslim gemeenschap zich in een hoek voelt gedreven en dat er daarom zo fel wordt gereageerd.
    Naar mijn inzien is dit niet zo, waarom de moslim gemeenschap zo reageert is het feit dat er uitspraken worden gedaan, die niet gebaseerd zijn op waarheid. (althans dat neem ik aan, mocht er een andere reden zijn, dan hoor ik dat graag van de moslimbroeders en zusters onder ons.))
    En dat tolereren wij niet en gaan de Islam vertegenwoordigen,, Tja.dat er mensen zijn die onzinnig gaan dreigen, tja..dat zijn weer de onwetende onder de samenleving ongeacht afkomst. En die zul je altijd behouden.
    Dat Hirsi Ali besneden is of onderdrukt is in haar eigen land, heeft niets te maken met de Islam. Voor de duidelijkheid dat heeft te maken met cultuur!!
    Integendeel…de Islam verbiedt zulke soort gebeurtenissen. En zij mag kritiek hebben en een eigen menig en dat recht heeft ieder mens. Maar enige wederzijds respect is wel van toepassing…. zoveel is dat toch niet gevraagd?
    En by the way …..mijn vraag aan de Nederlandse mensen is: waarom is er zoveel ophef over de islam? Waarom zien jullie zoveel kwaad in de Islam? Ik als moslimvrouw heb er geen enkele moeite mee en leef er erg vredig mee>>Dus waarom jij niet als niet moslim zijnde?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    50
    09-08-2002

    nou en

    Nederlanders moeten gewoon moslim worden
    punt

  3. #3
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    MEE EENS !!!! SALAHDIN
    Hier zou een ondertekening kunnen staan maar ik ben nog steeds op zoek naar iets orgineels......

  4. #4
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Re: Naar aanleiding van Rond om 10 de afgelopen weken.......

    Origineel gepost door Pim


    Islam=Terror=haatzaaien=onderdrukking=handjekap=st eniging=homohaat=vrouwenslaan=achterlopend=hoofddo ek(ongepast in Nederland)=verkrachting in zwembad=anti-pimfortuyn=anti-werken=koppensnellen van journalisten=taliban=irak=oorlog=ivoorkust =oorlog=desintresse in anders=discriminatie=verderf=maagdenvliessimulatie =etc.

    Dus als jij er geen moeite mee hebt is dat mooi voor jou, maar Nederlanders houden hier niet van. Snap je?
    Nederland=je ieder weekend klem zuipen=ongelovig=nep tolerantie=drugs gebruiken=geen respect voor wie dan ook=flink rond sexen voor het huwelijk=normen en waarde(n)loos. Oja, en vergeet nog dat het allemaal van die akelige bleekscheten zijn met van die lelijke dikke kaaskoppen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    376
    04-07-2002

    Re: Re: Re: Naar aanleiding van Rond om 10 de afgelopen weken.......

    Origineel gepost door karima_lal


    Nederland=je ieder weekend klem zuipen=ongelovig=nep tolerantie=drugs gebruiken=geen respect voor wie dan ook=flink rond sexen voor het huwelijk=normen en waarde(n)loos. Oja, en vergeet nog dat het allemaal van die akelige bleekscheten zijn met van die lelijke dikke kaaskoppen.
    ...............................................
    ..............................................
    ................................................

  6. #6
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Eh, abdoel6666, ik bedoelde het niet serieus. Net zomin als de islam gelijkstaat aan het rijtje van pim, voldoen nederlanders aan het rijtje van mij.
    En tussen haakjes: het heeft niet zoveel zin nederlanders het hellevuur te wensen. De meesten zullen daar weinig van onder de indruk zijn. Dat van dat ongelovig gaat namelijk wel voor de meeste nederlanders op. En ook lang niet alle christelijke nederlanders geloven in de hel.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    376
    04-07-2002

    Origineel gepost door karima_lal
    Eh, abdoel6666, ik bedoelde het niet serieus. Net zomin als de islam gelijkstaat aan het rijtje van pim, voldoen nederlanders aan het rijtje van mij.
    En tussen haakjes: het heeft niet zoveel zin nederlanders het hellevuur te wensen. De meesten zullen daar weinig van onder de indruk zijn. Dat van dat ongelovig gaat namelijk wel voor de meeste nederlanders op. En ook lang niet alle christelijke nederlanders geloven in de hel.
    ALLEEN KLOPT HET WEL, MAAR ZAL DE TEXT MAAR WEG HALEN.........

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    182
    16-09-2002

    "Islam=Terror=haatzaaien=onderdrukking=handjekap=s t
    eniging=homohaat=vrouwenslaan=achterlopend=hoofddo
    ek(ongepast in Nederland)=verkrachting in zwembad=anti-pimfortuyn=anti-werken=koppensnellen van journalisten=taliban=irak=oorlog=ivoorkust =oorlog=desintresse in anders=discriminatie=verderf=maagdenvliessimulatie
    =etc."

    Hé Pim, ik weet echt niet waar jij allemaal mee bezig bent hoor!!
    Je zit mee te discussiëren met alle onderwerpen, maar je weet er echt niets van af. En wat betreft die leuke uitspraak van je....
    -Het meeste geldt niet voor alle moslims, er zijn nou eenmaal jongeren die zich misdragen en dat geldt evengoed voor de Nederlanders.
    - Nederland is een vrij land en hoofddoeken mogen dus wel
    gedragen worden (het aantal hoofddoekdragers is niet eens zo veel meer
    -meng cultuur niet met godsdienst
    en zo kan ik wel nog langer doorgaan.

    Denk eerst na (als dat lukt) en reageer dan pas!!!

    Beslama
    However life might be, u should appreciate it as it is and as it goes

  9. #9
    PVC Lid

    Reacties
    2.498
    21-02-2007

    Ongelovigheid is geen synoniem voor normloos zijn en losbandig seksueelgedrag. Al is het wel dat er veel mensen in nederland een hedonistische levensstijl hebben.
    Ik ben van mening dat ieder mens verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen daden en dat men er niet van weg kan lopen.
    “If you give me six lines written by the hand of the most honest of men, I will find something in them which will hang him”