1. #1
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Tolerantie is

    Tolerantie is aardig zijn tegen mensen waar je eigenlijk een bloed hekel aan hebt.

    Of niet?

    Ik ben niet tolerant tegen marokkanen, de meeste zijn gewoon aardig de rest zijn kut-marokkanen

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  2. #2
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium


    Ja dat is wel een manier om het te bekijken...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Re: Tolerantie is

    Origineel gepost door rnaj
    Tolerantie is aardig zijn tegen mensen waar je eigenlijk een bloed hekel aan hebt.

    Of niet?

    Ik ben niet tolerant tegen marokkanen, de meeste zijn gewoon aardig de rest zijn kut-marokkanen
    Dat is geen tolerantie, dat is hypocrisie !!

    Tolerant zijn is dat je andere denkbeelden in zijn waarde laat.
    Dus aardig wat nederlanders zijn zero tolerant, en sommige marokkanen kunnen er ook wat van.

  4. #4
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    En wat nou als je door die andere denkbeelden een bloedhekel aan mensen hebt?

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Origineel gepost door rnaj
    En wat nou als je door die andere denkbeelden een bloedhekel aan mensen hebt?
    Dan laat je ze lekker links liggen, en zoek je gezellig wat leukere kennissen op. Leven en laten leven heet dat toch ? :

    en nog een goeiemorrege hier vanuit de hoofdstad

  6. #6
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door Willemien
    Dan laat je ze lekker links liggen, en zoek je gezellig wat leukere kennissen op. Leven en laten leven heet dat toch ? :

    en nog een goeiemorrege hier vanuit de hoofdstad
    Maar dat zeg ik toch
    Ik ben niet tolerant tegen marokkanen, de meeste zijn gewoon aardig de rest zijn kut-marokkanen
    Tenminste zoiets bedoel ik wel.....


    En de liefdevolle groetjes terug uit Oost

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Volgens jouw definitie ben je dus tolerant tegen niemand, behalve als je ze aardig vindt, en heeft het eigenlijk dus niks met marokkanen te maken

  8. #8
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Leek me wel gepast om hier op marokko.nl een voorbeeld met marokkanen te gebruiken.
    Hadden ook turken, homo's of belgen kunnen zijn, maar ik dacht dat die voorbeelden niet zouden aanslaan

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  9. #9
    Bescheiden lid

    Reacties
    285
    02-05-2003

    Origineel gepost door rnaj
    En wat nou als je door die andere denkbeelden een bloedhekel aan mensen hebt?
    Dan mag je jezelf afvragen waar die haat vandaan komt en of het niet meer over jezelf zegt dan over "die mensen". Vanuit je eigen denkbeelden anderen veroordelen is enerzijds een logisch gevolg van de overtuiging en anderzijds de grootste valkuil aangezien het net zo goed aan de denkbeelden als aan de mensen ligt. Een aardig dilemma waaruit ontsnappen alleen met wijsheid en moderatie mogelijk is.

  10. #10
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Bazba,

    Persoonlijk vind ik 'haat' toch wel iets anders dan 'bloedhekel'. Ik vind haat een naar woord en wil het in deze context niet gebruiken.

    Maar goed, je vraag wordt er niet anders van.

    Ik denk dat kritisch naar je zelf kijken een hele goede eigenschap is.
    Bij een verschil in denkbeelden ga ik dus ook vaak bij mij zelf te raden, of wat ik denk en vind ook voor de ander mag en kan gelden.

    Afhankelijk daarvan zal ik mijn mening herzien of de andere mening proberen te begrijpen of de ander op zijn foute denkbeelden te wijzen, mocht het allemaal niet lukken dan zal de hekel wel autentiek zijn en blijven.

    Maar gelukkig hoef je niet met iedereen vriendjes te zijn....

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  11. #11
    wees lekker jezelf..

    Reacties
    163
    10-11-2003

    Tolerantie heeft nix te maken met aardig vinden...

    def>to·le·ran·tie (de ~ (v.), ~s)
    1 verdraagzaamheid jegens andersdenkenden
    2 [techn.] toegestane afwijking van een bepaalde norm
    3 [med.] mate waarin bepaalde stoffen worden verdragen
    4 [med.] afnemende werking van een geneesmiddel of drug bij gewenning
    pak je zooi en ver(t)rek maar...

  12. #12
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    en wat staat er bij verdraagzaamheid?

    Dat is misschien ook wel even handig om te weten

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  13. #13
    wees lekker jezelf..

    Reacties
    163
    10-11-2003

    heb ff snel gekeken, kan em niet vinden. maar het ww verdragen:

    ver·dra·gen (ov.ww.)
    1 (straf, pijn, last e.d.) dulden, ondergaan => dragen, ertegen kunnen, gedogen, harden, iets kunnen hebben, incasseren, lijden, velen, verduren
    2 gebruiken zonder er last van te hebben

    maak er maar wat van
    pak je zooi en ver(t)rek maar...

  14. #14
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    ver·draag·zaam (bn.)
    1 gezind tot het verdragen van zaken die ergernis of onenigheid zouden kunnen veroorzaken => lankmoedig, tolerant; <=> onverdraagzaam

    Heb even gekeken, moet zeggen dat het mij niet duidelijker wordt.

    Toch blijf ik er bij dat de stelling leuk klonk

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein