1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    33
    31-03-2002

    Nog 1 keer: Rabiaa en Buzeyyan (Tilburg, 30/9)

    Rabiaa en Buzeyyan en de verblijfsvergunning

    Wegens ongekend succes wordt het theaterstuk Rabiaa d Bouziaan nog 1 maal opgevoerd. Honderden Marokkanen hebben het kunnen zien, maar een heleboel hebben het helaas gemist. Dit is echt de allerlaatste kans om het grootste toneelstuk in het Tmazight te zien.



    Wanneer:
    - maandag 30 September
    - om 20:00

    Waar:
    - Cafe-theater de Storm
    - Heuvel 38 (loop afstand van het station)
    - Tilburg


    Toegang:
    - 10 Euro

    Reserveren (email):
    - info@adrar.nl
    - vermeld je naam en het aantal kaartjes dat je wilt

    Beschikbare plaatsen:
    - 200 (op basis van "first come first served", dus reserveer snel!)


    Meer info:
    - www.tawiza.nl


    Meer informatie over het stuk:
    Rabiaa en Buzeyyan en de verblijfsvergunning

    Teatro Grupo Appolius
    tekst: Omar Boumezzough, regie Chaib Massaoudi, spel Oufa Ouatah, Luisa Boussattach, Taeib El Maach, Said El Marssi, Nassim El Mahi


    De Utrechtse regisseur Massaoudi heeft een voorkeur voor commedia dell-arte, wat goed aan zijn voorstellingen te zien is. In een fysieke en humoristische stijl spelen de acteurs het voor veel Marokkanen bekende verhaal van Rabiaa en Buzeyyan. Dit verhaal werd voorheen onderling via cassettebandjes uitgewisseld.

    Nu is het als toneelstuk te zien. Buzeyyan verkoopt zijn moeder aan de enige man in het dorp die hij vertrouwt: de imam. Hij wil trouwen met Rabiaa, die al in Duitsland werkt en de door iedereen begeerde verblijfsvergunning heeft. Buzeyyan koopt een ticket, maar komt terug tussen zes plankjes. Wat ging er mis? Een tragikomische, zeer expressief gespeelde voorstelling die indirect politiek commentaar levert.

    Berbers gesproken, Nederlands boventiteld

    Wees er dus snel bij, je krijgt echt geen andere kans meer!!!
    http://www.tawiza.com

  2. #2
    Denker

    Reacties
    50
    08-08-2002

    Is het 10 euro waard? Kan iemand die het gezien heeft vertellen of het echt zo geweldig is?
    ãÚ ÇáÓáÇãÉ


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    33
    31-03-2002

    Origineel gepost door Staha
    Is het 10 euro waard? Kan iemand die het gezien heeft vertellen of het echt zo geweldig is?

    Het is echt ontzettend goed. Je kunt de reacties lezen van een aantal mensen die geweest zijn. Kijk eens hier.

    Daar staat ook een krantenartikel over dit theaterstuk!


    Je mist echt wat als je niet gaat
    http://www.tawiza.com

  4. #4
    Ain Zohra

    Reacties
    672
    31-03-2002

    ik was dus van plan om 'm in de schouwburg te gaan bekijken, maar k dacht dat ie pas in de avond zou draaien.. en toen ik in de middag twee kaartjes wile reserveren kwam ik er dus achter dat ie om 3 uur draaide.. en was dus al te laat!! ...

    een klasgenote van me is geweest en die zei dat t geweldig was.. ze heeft zich kapotgelachen.. iwa misschien ga ik dan wel naar tilburg.. zeker de moeite waard!


    Abdelouahed

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    33
    31-03-2002

    Origineel gepost door mtalsi
    ik was dus van plan om 'm in de schouwburg te gaan bekijken, maar k dacht dat ie pas in de avond zou draaien.. en toen ik in de middag twee kaartjes wile reserveren kwam ik er dus achter dat ie om 3 uur draaide.. en was dus al te laat!! ...

    een klasgenote van me is geweest en die zei dat t geweldig was.. ze heeft zich kapotgelachen.. iwa misschien ga ik dan wel naar tilburg.. zeker de moeite waard!


    Abdelouahed
    http://www.tawiza.com

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    48
    27-06-2002

    Hmmm ik ga ook.....

    en is zeker de moeite waard!!!!!

    ben&jerry!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    36
    05-07-2002

    Ik ben morgenavond (maaandag) incha llah ook van de partij in Tilburg.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    48
    27-06-2002

    Origineel gepost door greeneyes
    Ik ben morgenavond (maaandag) incha llah ook van de partij in Tilburg.
    wat gezellig.... dus als ik een green eyes zie, dan ben jij het wel... hihihihihi.... euhmm hoop dat weinigen met groene ogen zullen verschijnen, dan is het makkelijk....

    mohiem voor mensen die gaan..... veeeeeel plezier!!!!!

    ben&jerry!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    36
    05-07-2002

    Origineel gepost door ben_en_jerry


    wat gezellig.... dus als ik een green eyes zie, dan ben jij het wel... hihihihihi.... euhmm hoop dat weinigen met groene ogen zullen verschijnen, dan is het makkelijk....

    mohiem voor mensen die gaan..... veeeeeel plezier!!!!!

    ben&jerry!
    Dus wel ff gedag komen zeggen en niet verwaand doorlopen als je me ziet. Wees niet bang, ik denk dat er niet veel marocs rondlopen met groen ogen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    48
    27-06-2002

    Origineel gepost door greeneyes


    Dus wel ff gedag komen zeggen en niet verwaand doorlopen als je me ziet. Wees niet bang, ik denk dat er niet veel marocs rondlopen met groen ogen.
    bang ben ik nooit..... en verwaand word ik misschien ooit.... als ik ook groene ogen krijg, maar ja dat zal niet gebeuren hé..hihihihihi...

    maar als ik een groene ogen zie, en heel opvallend zijn, dan bij deze kom ik ze groeten.... ben gekker dan je denkt!!!!!

    ben&jerry!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    48
    27-06-2002

    Mensen ik ben er wel geweest..

    Het was geweldigggggg!!!

    iedereen die geweest is: BEDANKT.. jullie hebben voor een gezellige sfeer gezorgd.. echt echt leuk gewoon.. mensen met SMAAK zijn jullie!!..
    echt tof!!

    en voor greeneyes: ik heb mijn best gedaan.. maar zag geen ene marokkaan met groene ogen.. SORRY!!.. jeetje ik had bijna met iedereen oogcontact daaro, om je ogen ogen te ontdekken, maar neeeee meneer was nergens.. hihihihiihhi


    tot volgende weer!! en blijven lachen hé??!!....hihihiihhi

    ben&jerry!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    36
    05-07-2002

    Origineel gepost door ben_en_jerry
    Mensen ik ben er wel geweest..

    Het was geweldigggggg!!!

    iedereen die geweest is: BEDANKT.. jullie hebben voor een gezellige sfeer gezorgd.. echt echt leuk gewoon.. mensen met SMAAK zijn jullie!!..
    echt tof!!

    en voor greeneyes: ik heb mijn best gedaan.. maar zag geen ene marokkaan met groene ogen.. SORRY!!.. jeetje ik had bijna met iedereen oogcontact daaro, om je ogen ogen te ontdekken, maar neeeee meneer was nergens.. hihihihiihhi


    tot volgende weer!! en blijven lachen hé??!!....hihihiihhi

    ben&jerry!
    Misschien komt het omdat we op de derde rij zaten en met weinig mensen oogcontact hadden, behalve met de acteurs.

    And by the way, ik keek tijdens de pauze verlegen naar beneden, stel je eens voor dat de andere dames mijn groene ogen waren opgevallen??? Dan was ik bang dat Boeziyan met die stok van zijn moeder ging zwaaien of mij een stukje pizza aan bieden :P

    Het was wel een geslaagde avond.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    48
    27-06-2002

    Origineel gepost door greeneyes


    Misschien komt het omdat we op de derde rij zaten en met weinig mensen oogcontact hadden, behalve met de acteurs.

    And by the way, ik keek tijdens de pauze verlegen naar beneden, stel je eens voor dat de andere dames mijn groene ogen waren opgevallen??? Dan was ik bang dat Boeziyan met die stok van zijn moeder ging zwaaien of mij een stukje pizza aan bieden :P

    Het was wel een geslaagde avond.
    euhmm derde rij???.. ik had niks gezien.... ik had werkelijk beste plaats genomen, ik kon ALLES zien.. zelfs hun tenen.. en had ook een hele mooie uitzicht op de aanwezigen... hihihihi.. en rij drie was heel dichter bij me.. ik was die dame die hoger dan de rest zat....

    maar was zeker geslaagde avond... als ik eraan terug denk... lach ik me nog steeds kapot......

    ben&jerry!