1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    241
    02-09-2002

    Lightbulb Hoofddoekverbod-topcje: Graag jullie hulp :)

    Morgen heb ik mijn spreekbeurt en discussie over het hoofddoekverbod.

    Misschien dat enkele van jullie mij een handje willen helpen. Ik zoek namelijk nog enkele argumenten voor het verbod als tegen het verbod.

    Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, ik vertrouw erop.

    Alvast bedankt.


    Liefs Sis
    Zoek Niet Buiten Jezelf De Hemel Zit Van Binnen,...

  2. #2
    Allah ElouatanLmalik

    Reacties
    6.842
    30-05-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Tegen het verbod: De hooffdoek is geen religieus symbool voor de vrouw of islam integendeel het is een verplichting van de Moslima. Dus als een moslima haar geloof GOED wil belijden dan dient zij in ieder geval een hoofddoek te dragen. Het hoort bij de identiteit van de moslima.

    Ik denk er zo over en Allah weet het beste.

    Wa salammmmmmmm

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Vertel maar dat het verbod op hoofddoekjes in rechtzalen en scholen een juist verbod is.
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  4. #4
    Allah ElouatanLmalik

    Reacties
    6.842
    30-05-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door an3sdej
    Vertel maar dat het verbod op hoofddoekjes in rechtzalen en scholen een juist verbod is.
    Nee niet doen hoor

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Er zijn hierover volgens mij al 3 topics volgeschreven. Gewild onderwerp. Kijk die eens na. Daar kun je heel veel info vinden.

    Ennuh......sterkte met je spreekbeurt. Zet 'm op.
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  6. #6
    Allah ElouatanLmalik

    Reacties
    6.842
    30-05-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door latifaaa
    De islam is een levenswijze en geen vrijetijdsgeloof die je alleen praktiseert op een zondagmiddag als je niks te doen hebt. Gezien het feit dat de Islam een levenswijze is die zijn verplichtingen heeft, moeten die verplichtingen worden nagekomen door de Moslims......

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Tip? zorg voor een pakkende intro ofzo. Bijvoorbeeld dat je zonder woorden van de hele klas de aandacht op je gericht krijgt. Met bijv. humor of een verassende uitspraak of poster.
    Succes!
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    241
    02-09-2002

    Origineel gepost door Perez
    Tip? zorg voor een pakkende intro ofzo. Bijvoorbeeld dat je zonder woorden van de hele klas de aandacht op je gericht krijgt. Met bijv. humor of een verassende uitspraak of poster.
    Succes!
    Nog een voorbeeldje voor me?
    Zoek Niet Buiten Jezelf De Hemel Zit Van Binnen,...

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    486
    04-12-2003

    Origineel gepost door STRinGLoveR
    vind ik ook
    Tja als ik naar je avatar kijk dan begrijp ik best waarom jij tegen hoofddoekjes bent.

    Als het maar schaars gekleed is he.

    Tjonge...en dan tegen hoofddoekjes. Een vrouw die haar schoonheid verbergt vindt Stringlover niet kunnen want dan kan hij zijn oogjes niet meer verwennen...hij ziet liever vrouwen die schaars gekleed zijn, kijk maar naar zijn avatar....ja ja...

    3oedoe bilah!
    Overal zijn klokken, maar nergens is tijd

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    486
    04-12-2003

    Ja en zorg ervoor dat klasgenootjes die tegen zijn niet de beurt krijgen bij de rondvraag....ontwijken die handel
    Overal zijn klokken, maar nergens is tijd

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    241
    02-09-2002

    Origineel gepost door 1980
    Ja en zorg ervoor dat klasgenootjes die tegen zijn niet de beurt krijgen bij de rondvraag....ontwijken die handel
    Zoek Niet Buiten Jezelf De Hemel Zit Van Binnen,...

  12. #12
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, en zeg ook maar dat Nederlanders graag de mens onder de doek willen leren kennen.

    Dat we niets tegen klederdracht hebben, maar niet de godgansedag. Zeeuwse vrouwen en die van Eemnes lopen ook niet meer doordeweeks in hun vijftien jurken en witte kapjes met spiegeltjes. Dat is alleen voor de Dag des Heren, onze zondag.

    Dat we de islam helemaal niet haten, maar wel bang zijn dat die moslims misbruikt worden voor nare doelen.

    Dat we dat gelazer met die rotetters 10 jaar geleden ook hadden met die Surinamers en dat met veel hulp en inzet van beide kanten redelijk goed is gekomen. Dat we dus hoop hebben en vertrouwen.

    Dat we de Marokkanen zullen beschermen tegen ieder land dat ze bij ons weg wil halen.

    En dat die doek voor Nederlandse vrouwen een klap in hun gezicht is, na drie emanciepatiegolven hebben die vrouwen zich vrijgemaakt van seksuele onderdrukking, van hun rol aan het aanrecht en van fokdier voor mannen. Dat het voor Nederlanders is om van te huilen om nu te zien dat moslimvrouwen zich zogenaamd vrijwillig laten gebruiken voor mannen hun religieus doel: onderdrukking, disrespect en discriminatie. Dat Nederlandse vrouwen daar niet meer tegen kunnen. Dat we mensen en individuen willen, geen stem- of relivee.

    Zeg maar dat die doek een teken is van de macho-cultuur van moslimmannen. Dat in een fatsoenlijke cultuur vrouwen geen doek en jurk nodig hebben om gerespecteerd te worden door mannen. Dat die doek meer zegt over mannen hun idee over vrouwen dan over het geloof.

    Zeg ook maar dat de Nederlandse samenleving wel oud en levend is en een lange weg heeft afgelegd maar nog niet perfect is.

    Zeg ook dat God van Nederland houdt, anders had Hij het allang onder water gezet. Zeg er maar gelijk bij dat Nederlanders het uitverkoren volk van God zijn, anders had Hij ze geen zwemles gegeven.

    Zeg maar dat Nederland die Marokkanen nooit meer teruggeeft omdat we ze nou eenmaal hebben geadopteerd en wat je van jezelf heb gemaakt geef je niet meer terug. Dat jullie van ons zijn!

    En sluit af met de gedachte dat de meeste Marokkaanse vrouwen helemaal geen doek dragen. Dat het een modeverschijnsel is, een mogelijkheid je van anderen te onderscheiden en op te komen voor jezelf. Dat die doek vanzelf weer voorbij gaat als moslimvrouwen volledig meedraaien in Nederland.

    Concludeer maar dat het met de moslims in Nederland, ondanks werkeloosheid en hier en daar een lik discriminatie heel goed gaat, want ze willen helemaal niet meer terug.

    Je kunt eventueel nog zeggen, als discussiepunt, dat als Nederland tot een moslimstaat wordt omgebouwd de meeste moslims terug gaan. Want voor zo'n staatsinrichting zijn ze bang en zijn daarom naar Nederland gevlucht. Wij kennen vrijheid.

    Een tweede discussiepunt kan nog zijn de vraag: "Houden jullie van Nederland en willen jullie het verder mee opbouwen?"

    Laat ons allemaal weten hoe je spreekbeurt ging, het aantal punten en hoe je je erbij en erover voelt.

    Succes.

    Scottie, lei en griffel.

  13. #13
    Allah ElouatanLmalik

    Reacties
    6.842
    30-05-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Scottie
    Nou, en zeg ook maar dat Nederlanders graag de mens onder de doek willen leren kennen.

    Dat we niets tegen klederdracht hebben, maar niet de godgansedag.

    Dat we de islam helemaal niet haten, maar wel bang zijn dat die moslims misbruikt worden voor nare doelen.

    Dat we dat gelazer met die rotetters 10 jaar geleden ook hadden met die Surinamers en dat met veel hulp en inzet van beide kanten redelijk goed is gekomen.

    Dat de Marokkanen zullen beschermen tegen ieder land dat ze bij ons weg wil halen.

    En dat die doek voor Nederlandse vrouwen een klap in hun gezicht is, na drie emanciepatiegolven hebben die vrouwen zich vrijgemaakt van seksuele onderdrukking, van hun rol aan het aanrecht en van fokdier voor mannen om nu te zien dat moslimvrouwen zich zogenaamd vrijwillig laten gebruiken voor mannen hun religieus doel: onderdrukking, disrespect en discriminatie. Dat Nederlandse vrouwen daar niet meer tegen kunnen.

    Zeg maar dat die doek een teken is van de macho-cultuur van moslimmannen. Dat in een fatsoenlijke cultuur vrouwen geen doek en jurk nodig hebben om gerespecteerd te worden door mannen.

    Zeg ook maar dat de Nederlandse samenleving wel oud en levend is en een lange weg heeft afgelegd maar nog niet perfect is.

    Zeg ook maar dat God van Nederland houdt, anders had Hij het allang onder water gezet. Zeg er maar gelijk bij dat Nederlanders het uitverkoren volk van God zijn, anders had Hij ze geen zwemles gegeven.

    Zeg maar dat Nederland die Marokkanen nooit meer teruggeeft omdat we ze nou eenmaal hebben geadopteerd en wat je van jezelf heb gemaakt geef je niet meer terug.

    En sluit af met de gedachte dat de meeste Marokkaanse vrouwen helemaal geen doek dragen. Dat het een modeverschijnsel is, een mogelijkheid je van anderen te onderscheiden en op te komen voor jezelf. Dat die doek vanzelf weer voorbij gaat als moslimvrouwen volledig meedraaien in Nederland.

    Concludeer maar dat het met de moslims in Nederland, ondanks werkeloosheid en hier en daar een lik discriminatie heel goed gaat, want ze willen helemaal niet meer terug.

    Je kunt eventueel nog zeggen, als discussiepunt, dat als Nederland tot een moslimstaat wordt omgebouwd de meeste moslims terug gaan. Want voor zo'n staatsinrichting zijn ze bang en zijn daarom naar Nederland gevlucht.

    Een tweede discussiepunt kan nog zijn de vraag: "Houden jullie van Nederland en willen jullie het verder mee opbouwen?"

    Scottie, lei en griffel.
    En door een hoofddoek af te doen draag je een steentje bij aan de opbouw van Nederland
    laat deze vrouwen in hun waarde want dat ze onderdrukt worden hier in NL is een grote bullshit. Kijk maar naar de 3e generatie marokkaanse meiden met hoofddoek. Geheel uit vrije wil en uit liefde voor God.

    Wa salammm

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Voor de intro:
    Probeer hen te laten voelen: wat je voelt, wanneer je voor je geloof een hoofddoekje draagt, en dat je dan ineens zonder de straat op moet.

    Bijvoorbeeld:
    1.
    Vraag als openingsvraag: Wie zou er zonder kleren dus helemaal bloot op straat durven lopen? (Waarschijnlijk niemand of iedereen met een grote mond)
    Dan kun je daar op doorgaan dat het ook bloot voelt wanneer je zonder hoofddoek de straat op moet.

    2.
    Een korte sketch als intro.
    Je gaat met een hoofddoek voor de klas (vlak voor het bord) staan. Je hoofddoek maak je met een klein touwtje aan de muur / bord vast en je doet de doek niet te vast om je hoofd. Je wacht tot iedereen stil is. Als iedereen stil is doe je een stap naar voren net of je wil beginnen. maar dan schiet je hoofddoek af. Doe net of je heel erg schrikt en je schaamt en zoek iets waar je je wel mee kan bedekken.
    Dan ga je daarop verder. Je kan nu duidelijk maken hoe het voor een moslimvrouw voelt wanneer ze de hoofddoek verplicht niet om mag. Dat ze zich dan bloot voelt.
    (dit kan denk ik alleen maar wanneer je zelf geen hoofddoek draagt??)

    3.
    Draai het liedje '15 miljoen mensen' van Guus Meeuwis. En ondertussen laat jij foto's zien van mensen met rasta, met punkkapsels, alle mogelijke en onmogelijke exentriekelingen, de gay-parade, buitenlands geklede mensen. Steek ze gewoon stuk voor stuk, zwijgend en met een stalen gezicht omhoog. Als het liedje afgelopen is. Kun je hierop inhaken door over vrijheid te praten en waarom dit dan nu juist aan banden moet? Past toch prima bij ons diverse straatbeeld?

    4.
    Modeshow
    Vraag enkele vrijwilligers voor de klas. Knoop hen allemaal een hoofddoek verschillend om. Gebruik verschillende soorten. En houdt een soort modeshow. Natuurlijk begeleidt door marokkaanse muziek. En begin dan met je eigenlijke onderwerp.

    5.
    maak een gedicht. Bijvoorbeeld over een bijna lege klas. de stilte. Alle moslimmeisjes zijn afwezig. Schilder zo de situatie die er zal komen wanneer het verboden wordt.

    Enkele voorbeelden, maar misschien met hele onbruikbare ideeen. Ik ben namelijk zelf nederlandse en geen hoofddoekdraagster (m'n schoonmoeder wel). Dus misschien schat ik het verkeerd in. Maar ik denk dat je ze moet laten beseffen hoe het voelt voor een moslimmeisje als ze verplicht zonder hoofddoek moet lopen.

    Groetjes......en nogmaals succes!
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  15. #15
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, aan Perez hebben we niets. Zij is een typisch niet Nederlands en een doemdenkster. Ik schat haar leeftijd rond de 15 of 16,5 jaar. Wel kennis, geen wijsheid.

    Lieverd, de meest Maromeisjes dragen helemaal geen doek. Althans niet in de Liddel waar ik, tussen die leuke Sharifs en Sidi's mijn boodschappen doe.

    Die doek maakt niet zoveel uit, mijn moeder was vroeger arm en arme vrouwen droegen in Leiden een hoofddoek. Voor een hoed hadden ze geen geld.

    Die doek is een teken van onderwerping aan de mannenwereld. Om vrouwen te beschermen tegen de onbedwongen lusten van mannen. Moeten die mannen een kuisheidsgordel om, omm hun onbeteugelde lusten te beheersen?

    Nee.

    Vrouwen moeten hun van God geschonken schoonheid en persoonlijkheid verbergen onder een doek en een vormloze jurk.

    Een echte moslima kan zonder sjibaa!

    Scottie, onverdoekt.