1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    37
    26-10-2002

    Hoofddoek en strakke kleding

    Hallo meiden!

    Ik heb een vraagje aan alle Islamitische meiden die een hoofddoek combineren met strakke kleding. Hoe zit dat precies? Vinden jullie dat dat gewoon kan? Mijn idee van een hoofddoek is dat je je bedekt voor iedereen. Het dragen van strakke kleding, werkt erg suggestief. Ik zelf heb er geen problemen mee. Ik draag geen hoofddoek en vind dat iedereen zelf moet weten wat hij of zij doet en draagt. Ik ben alleen nieuwsgierig naar jullie opvattingen. Een vriend van mij vind een meisje leuk. Zij draagt een hoofddoek (op z'n modieus) en altijd strakke sexy, kleding. Hij vind dat ze een erg goed figuur heeft. Kan dit gewoon? Is het niet tegenstrijdig? Dragen deze meisjes een hoofddoek om hun culturele identiteit te benadrukken in plaats van hun religie?
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Alvast bedankt!

    Liefs van Sofia

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3
    29-12-2003

    Er zijn twee vragen die ik heb voor de meisjes die dat doen:voelen jullie je nou echt niet voorschut staan en hoe komt het dat jullie je niet doodschamen.

    mouhiem thalla mensen
    Zo ben terug van weggeweest

  3. #3
    Laila khait hiya

    Reacties
    3.358
    27-11-2002

    Kdenk dat iedereen lekker zelf moet uitmaken hoe die haar hoofddoek wel/niet draagt. Een groot deel van de Moslims houdt zich niet eens aan de 5 zuilen of aan andere hoofdzonden (b.v. rente, bedriegen, oordelen etc.), maar `t enige wat je hoort is doekie doekie doekie……
    De goede weg is niet genoeg,
    je moet er van genieten.

  4. #4
    Ik ben Ik

    Reacties
    248
    03-01-2004

    Ik vind dat hoofddoek enn strakkke kleding absoluut niet kan...Het beste is om hoofddoek alleen te dragen want het staat absoluut niet om hoofddoek en strakke kleding te combineren...met een hoofddoek proberen ze hun isamitische kant te tonen maar intussen dragen ze gewoon strakke kleding...nee doe die hoofddoek dan maar af
    Dat wou is ff zeggen....

    Alaikoum Asalaam
    Reanimeer je hart met het lezen van de Qoran..!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    894
    24-12-2003

    Re: Re: Hoofddoek en strakke kleding

    Origineel gepost door Zint_Oujda
    Dit is een onderwerp die veel meningen doet opwaaien..

    Mijn mening is idd KAN NIET....wil je strakke kleding dragen pls doe die hoofddoek dan af...en draag m wanneer je er aan toe bnt..be3da val niet aan...want wanneer je in de QURAN (elkarim) hebt gelezen dat je een hoofddoek moet opdoen om je schoonheid te verbergen dan moet je ook hebben gelezen dat je wijde kleding aanhoort te doen....k draag ook geen wijde kleding..maar tog ga geen hoofddoek dragen als mn broek strak zit k weet k ben ook slecht bezig maar k denk dat een meisje die hijaab draagt en een nog strakkere broek tog slechter bezig is.....

    neeeeee

    je moet zeggen doe mestoera kleding aan niet doe hem dan af

    xx lella najlae

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    894
    24-12-2003

    Re: Hoofddoek en strakke kleding

    [QUOTE]Origineel gepost door sofia01
    Hallo meiden!

    Ik heb een vraagje aan alle Islamitische meiden die een hoofddoek combineren met strakke kleding. Hoe zit dat precies? Vinden jullie dat dat gewoon kan? Mijn idee van een hoofddoek is dat je je bedekt voor iedereen. Het dragen van strakke kleding, werkt erg suggestief. Ik zelf heb er geen problemen mee. Ik draag geen hoofddoek en vind dat iedereen zelf moet weten wat hij of zij doet en draagt. Ik ben alleen nieuwsgierig naar jullie opvattingen. Een vriend van mij vind een meisje leuk. Zij draagt een hoofddoek (op z'n modieus) en altijd strakke sexy, kleding. Hij vind dat ze een erg goed figuur heeft. Kan dit gewoon? Is het niet tegenstrijdig? Dragen deze meisjes een hoofddoek om hun culturele identiteit te benadrukken in plaats van hun religie?
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Alvast bedankt!

    Liefs van Sofia
    [/

    nee natuurlijk kan dit niet!!!!!!!
    als een meisje een hoofddoek draagt moet ze er niet mee spelen
    maar moet ze alles nemen
    kleding en al

    en die vriend van jou is wel erg gefrustreerd met de figuur van
    diegene waar hij verliefd op is dat hj niet eens kijkt wat ze draagt!


    nou beslama
    najlae

  7. #7
    Sistersaccount

    Reacties
    3.275
    08-10-2002

    Helloo eigenlijk domme vraag TUURLIJK KAN HET NIET elk normaal, logisch denkende, praktiserende moslim zal dat zeggen. En elk persoon die geen kennis heeft over de Islam of niet moslim is zal er weer anders over denken. Ik denk persoonlijk dat die meiden: of niet beter weten of die (cabrio) hoofddoek verplicht op moeten doen. Bijvoorbeeld bij mij op een school een meisje met een Cabrio hoofddoek en die heeft elke dag strakke kleren aan maar WEL altijd een vest mee.. Duidelijk dus dat ze 'm op moet en stiekem de deur uit glipt met onder haar vest een topje en een heupbroek...
    When you compare yourself with others in matters of wealth, position, and health, you should look at people less favored than yourself. When you compare yourself with others in matters of religion, knowledge and virtue, look at people who are better than yourself. - Ibn Hazm

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.576
    01-03-2003

    het kan niet............. strakke kleding kan zowiezo niet

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.576
    01-03-2003

    Origineel gepost door SuperSalima
    I know

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    22
    13-12-2003

    ZITTEN JULLIE HIER WEER VOOR ALLAH SWT TE SPELEN!
    HIJ OORDEELT OVER HUN EN OVER JULLIE.............HET GERODDEL VAN JULLIE HIER WORDT OOK BESTRAFT DENK DAAR OOK MAAR EENS OVER NA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. #11
    Laila khait hiya

    Reacties
    3.358
    27-11-2002

    Nog een vraag:
    Hoofddoek, maar wel rente betalen en ontvangen, kan dat?

    Of nog erger:
    Hoofddoek, maar je niet aan de 5 zuilen houden, kan dat?


    De goede weg is niet genoeg,
    je moet er van genieten.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    29
    02-10-2002

    Origineel gepost door Noranador2
    ZITTEN JULLIE HIER WEER VOOR ALLAH SWT TE SPELEN!
    HIJ OORDEELT OVER HUN EN OVER JULLIE.............HET GERODDEL VAN JULLIE HIER WORDT OOK BESTRAFT DENK DAAR OOK MAAR EENS OVER NA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Je bent verplicht als moslim om je broeders en zusters te wijzen op hun fouten. Dat is geen roddelen!!!!!!! Je wordt juist gestraft door god als je dat niet doet!!!!
    :love2:

  13. #13
    maroc 2010......

    Reacties
    322
    03-12-2003

    ik vind dat laraichia gelijk heeft. en over die strakke kleren je hebt meisjes die hun hoofddoek naar agteren dragen dan vind ik het geen probleem dat ze strakke kleren want hoofddoek naar agteren is niet egt een hoofddoek maar hijab en strakke kleren dat is egt geen gezigt!!
    of je hebt meisjes met hoofddoek en dan sigaretje in hun handen dat vind ik helemaal niet passen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    -xxx- saloua
    Ik ben niet bang voor de mensen en dingen die niet baten, want uiteindelijk zullen we allen deze aarde verlaten..

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    597
    08-06-2002

    iemand zei eens tegen me een meid met hoofddoek is beter dan een meid zonder

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    58
    28-12-2002

    Als ik mijn bescheiden mening mag geven....ik denk dat voor zulke meisjes de hoofddoek eerder een soort mode-accesoire is dan een uiting van geloof. Daar zit toch een groot verschil tussen.
    Jackie Onassis en Katherine Hepburn droegen ook een hoofddoekje (dat was toch chique en classy) maar toen de eerste golf gastarbeiders kwamen, werd het hoofddoekje geassocieerd met armoede en onderdrukking van de vrouw (als iemand dit stukje kent...welk tijdschrift/krant publiceerde dit artikel ook al weer??)
    Het lijkt alsof de hoofddoek nu in alle hevigheid terugkomt en in allerlei vormen. Modieus (naar achteren gedragen met grote oorringen, make-up alsof mister Leco himself ingeschakeld is, strak spijkerjasje, mooie Miss Sixty broek met een GemmaGlitter-riem) of gewoon religieus zoals ie bedoeld is.

    Ehm...maar wat wilde ik nou zeggen...oh ja, een hoofddoek gecombineerd met strakke kleding zie ik meer als een modeverschijnsel (the Gipsy-look) dan als een religieus iets. In dat kader zou ik die meiden niet te snel willen afbranden......misschien geloven ze niet eens.

    Ik ga nu een kopje koffie halen..oef!
    Ja ik ben een vrouw