1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    Talking Trouwen in MAROKKO is veel beter dan hier in Nederland

    Ik vind die bruiloften en zo in Nederland 10 keer niks!
    Als je naar zo'n feest gaat, geloof me ik ben op vele bruiloften geweest in Nederland, dan heb ik er geen fijn gevoel bij. Ik mis de echte Marokkaanse sfeer. Als je in Marokko zo'n feest bijwoont, dan voel je er gewoon veel beter bij!

    Dit is mijn mening!
    Tassa ou el-ara!!!!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    993
    14-10-2001

    Nou ik heb verschillende feesten mee gemaakt hier in Nederland en het is me op gevallen dat de feesten die gescheiden zijn het gezelligste zijn...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    Origineel gepost door Camilla27
    Nou ik heb verschillende feesten mee gemaakt hier in Nederland en het is me op gevallen dat de feesten die gescheiden zijn het gezelligste zijn...
    Vraagje:

    Waarom gescheiden?
    Je nodigd je familie uit zoals ooms, tantes, nichten en neven etc. En natuurlijk je naasten vrienden! Is het dan niet leuker als je gewoon je hele familie bij elkaar hebt staan/zitten. Samen eten, drinken en dansen. Dat is toch veel gezelliger dan mannen in de ene kamer en de vrouwen in de andere. En als er toevallig een man langs de dames-kamer loopt dan is het meteen stil.

    Ik vind dat gescheiden gedoe maar 10 keer niks.
    Tassa ou el-ara!!!!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    27
    19-08-2002

    Het is daar veel gezelliger!
    Slimme Dombo die niets snapt

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    laatst was ik op een bruiloft waar de mannen rechts in de zaal zatten en de vrouwen links. de toppunt was: een cameravrouw en een vrouwenband. dit hebben ze bewust gedaan want de vrouwen willen niet gefilmd worden door een man. en ik zal je vertellen: niemand heeft gedansd! dat lag absoluut niet aan de vrouwenband.
    Tassa ou el-ara!!!!!

  6. #6
    aya ralla bouya

    Reacties
    4.347
    25-02-2002

    jah in maroc is het veel beter!!!!!!

    die sfeer die geur!!!!hmmmm

    en zahwanie

    een gescheiden feest is veel beter!!!
    en zuiverder

    an als een gescheiden feest verpest wordt omdat het gescheiden is dan is het gewoon niet goed geregelt!!!!!!!!



    =emsoem=
    oday ghis wo edjzoun, sfayie ra tsensouna
    aday iedar ofous esinien d'l kiya...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    marokkanen verzieken het ook voor anderen.
    laatst in regio arnhem/nijmegen heb ik gehoord:
    mensen hebben een bruiloft gehouden in een zaal. afspraak was alles netjes opruimen etc. wat doen die gasten van het feest: feest afgelopen, meteen naar huis met je eigen spullen. ze hebben niet opgeruimd, niet schoongemaakt, niks. terwijl de afspraak was dat zij dat zouden doen.

    gevolg: die mooie grote overzichtelijke zaal is nooit meer beschikbaar voor marokkanen!

    marokkanen verzieken het voor anderen. (maar dat is weer een ander topic!)
    Tassa ou el-ara!!!!!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    79
    05-09-2002

    Hoi meiden
    In een zekere zin hebben jullie gelijk, trouwen in marokko kan leuker zijn, maar mij zie je niet in marokko trouwen.
    Maar over dat mixen van mannen en vrouwen, 1 het mag niet volgens onze geloof en 2 daar hebben wij nooit aan meegedaan. En het zal ook niet voorkomen in de toekomst.
    Dus meiden, lekker gescheiden houden is veel beter, leuker en geen geouwehoer...
    groetjes.
    ina Allah ma3a asa-birien

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    17
    16-09-2002

    ik denk het ook maar ik niet daar vieren want er zijn niet zoveel families van ons daar dus daarom ga ik zelf feest vieren hier in nederland omdat er veel mensen zijn die ik ken en ik heb ook veel vriendinnen hier in nederland weet je.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    120
    02-10-2002

    100% zeker. Het afgelopen vakantie heb ik het nog meegemaakt. Een bruiloftfeest gewoon 2 a 3 dagen maar daarvoor feest je gewoon 17 dagen voluit lang. Met je familie dat is zeker top.
    Stuen elkaar en wees niet te egoistisch.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    Familie is belangrijk! Als je deze niet of nauwelijks meer hebt in Marokko, omdat de meeste gewoon in Nederland, Belgie, Frankrijk etc zitten. Lijkt het met logisch dat het in Nederland houdt. Maar de manier op van het feesten is toch wel weer apart!
    Tassa ou el-ara!!!!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    Origineel gepost door BINGO
    Hoe weet jij dat ?

    Heb je soms een onderzoek gedaan ?

    Ps : Hou deze domme opmerkingen voortaan voor je aub
    Waarom is dit een domme opmerking?
    En als ik me niet vergis is dit een openbare forum!!!
    Bahja heeft eigenlijk wel gelijk!!!!!!
    Sommige passen de islam toe wanneer het hen uitkomt. Kijk maar na al die gasten die uitkeringen krijgen van de Nederlandse staat. Liegen liegen liegen! En ondertussen een baard tot aan de gordel. En elke dag 5 keer per dag bidden. Maar ondertussen liegen liegen liegen!!!!! Ik weet het dit heeft niks met het onderwerp te maken maar uiteindelijke wordt de islam toegepast wanneer het hen uitmaakt!

    Dus denk jij maar eerst naar voor dat je iets zegt!!!!!!
    Over domme opmerkingen gesproken!
    Tassa ou el-ara!!!!!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    18
    04-10-2002

    Dag dame,

    Je hebt groot gelijk. Een bruidloft in Nederland is wel leuk maar in Marokko is nog veel leuker. De sfeer is er gewoon goed de gezellige mensen noem maar op.

    Ik ga ook volgend jaar in Marokko trouwen (Insallah). Dus ik wens alle dames en heren die ook de voornemens om in het huwelijk te stappen veel geluk.

    Groet Faatje

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    41
    26-09-2002

    Origineel gepost door BINGO
    Een baard tot aan de gordel?

    Zahwanie Weet dat het kwaad spreken over je moslimbroeders een grote zonde is.

    Allah Ta’la zegt :

    ‘’Wee voor de lasteraars en diegene die kwaad spreken’’ (quran 49:12)

    ‘’O jullie die geloven! Laat een groep geen andere groep bespotten , het kan zijn dat de laatste beter is dan de eerste (quran 49:11)


    Moge Allah swt je vergeven
    Een extremistje!!!

    Luister ventje,

    Ik heb het al gemerkt en het wordt me steeds duidelijker dat de meeste mensen die het geloof islam extreem volgen, kleppen op hebben.
    Ik ga daar zometeen een nieuw topic mee starten. Het gaat er die gasten alleen maar om wat zij tussen de oren hebben. Open staan voor andermans mening willen ze niet. Bingo wil jij mij vertellen hoe dat komt?

    Het is ook zoiets als: alleen lezen wat je wilt lezen. Je moet verder lezen dan je neus lang is. Onze "moslimbroeders" zijn geen lieverdjes!!!!!!!!!
    Lezen is ook een kunst!!!!!
    Tassa ou el-ara!!!!!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    824
    03-10-2002

    Ik vind een bruiloft in Marokko ook veel beter. Hier is het ook wel gezellig niet daarvan, maar de sfeer die je daar hebt, kan je hier nooit krijgen... Moejaahid, ben t eens met jou!! Want klopt dat gemengde feetsen niet toegestaan zijn in de islam, tis eerlijk g ezegd ook veeeeeel gezelliger!! Nou, zahwanie..succes he

    kussie hasnatjuh
    Sometimes in life you feel the fight is over, and it seems as though the writings on the wall.Superstar you finally made it but once your picture becomes tainted it's what they call:The rise and fall!!