1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Ik Hoop Dat Jullie Deze Vraag Kunnen Beantwoorden.

    Citaat Geplaatst door NL_Moslima
    salaam,

    ik heb een vraag, ik hoop dat jullie die voor mij kunnen beantwoorden (met bewijzen uit de Koran).

    gaan alle christenen naar de hel?? en waarom wordt er over christenen zo veel negatiefs gezegd in de Koran??
    (met christenen bedoel ik de mensen die echt volgens de bijbel leven in deze tijd, hoewel dat er niet echt veel zijn).

    groetjes,
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    69
    06-05-2002

    Salaam alaykoem,

    De Christenen die in deze tijd in de Bijbel geloven zijn verkeerd bezig.
    De Bijbel is Godswoord niet meer. Als ik 10 verschillende boeken Bijbel koop verschillen zo alle tien van inhoud. De mens heeft de Bijbel aangepast aan zijn ideeën en overal verzen weggelaten en toegevoegd.
    De Christenen geloven in de drieheid terwijl Allah één is. Ze maken van jezus (alayhi salaam) een zoon van God of God zelf.
    In de islam noemen ze dit Shirk (iemand anders toekennen aan Allah . Shirk is de grootste zonde dat een mens kan plegen en is niet te vergeven door Allah .

    In de koran staat: "En wie een andere religie dan de islam zoekt: het zal niet van hen aanvaard worden en hij behoort in het Hiernemaals tot de verliezers" Qor'an 3:85
    Deze vers verteld ons duidelijk dat alle andere religies niet worden geaccpeteerd door Allah.

    "Wee, daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaarwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hen dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hen voor hetgeen zij verdienen."
    Qor'an 2:80
    Deze vers verteld ons dat we geen boek mogen schrijven of vervalsen en zeggen dat het Godswoord is zoals er met de Evangelie en de Thora is gebeurd.

    "En de Joden zeggen: 'De Christenen hebben geen ware grondslag' en de Christenen zeggen: 'De Joden hebben geen ware grondslag',
    hoewel zij beiden hetzelfde boek lezen.
    Hetzelfde zeggen degenen die geen kennis hebben maar Allah zal op De Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil"
    Qor'an 2:113
    Deze vers verteld ons dat de Joden hun boek de boek van de waarheid noemen en de Christenen zeggen hetzelfde. Alhoewel hun boeken beide niet de waarheid bevatten maar ze weten het niet.

    "Zij begaan godslaster die zeggen: Allah is een van drie in een drieéénheid, want er is geen God behalve de Enige God"
    (Qur'an 5:73)
    Deze vers slaat op de christenen die in de driheid geloven.

    "...en stel naast Allah geen andere god aan, anders zult gij in zelfverwijt verworpen in de Hel terechtkomen."
    (Qur'an 17:40)
    Men mag niemand aanbidden dan Allah zelfs geen profeten. De Christenen aanbidden jezus.

    Allah heeft de profeet Mohamed gestuurd met een boodschap omdat de vorige boodschappers hun boeken waren vervalst. De profeet heeft alle andere boeken ongeldig gemaakt omdat Allah de koran heeft geopenbaart dat volmaakt is vor de mensheid en tot de Dag Des oordeels zal meegaan.
    Sterk zijn betekent niet dat je iemand vloert. Waarlijk je bent pas sterk als je jezelf kunt bedwingen in een woede aanval

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    212
    25-07-2002

    Salaam oe aleikoem wa rahmatoelah,

    twee ayats uit de koran wil ik graag toevoegen aan bovengenoemde stuk

    O Lieden van de Schrift, overdrijft niet in jullie godsdienst en zeg niets over Allah dan de waarheid. Voorwaar de Masih Isa(Jezus) zoon van Maryam, is een boodschapper van Allah en Zijn woord, Dat Hij aan Maryam zond en uit een Geest(Djibril) van Hem voortkomend. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet (dat Allah) drie is. Houdt hiermee op, dat is beter voor jullie. Voorwaar, Allah is de Ene God. Verheven is Hij boven de bewering dat Hij een zoon heeft. Hem behoort wat in de hemelen en op de aarde is. En Allah is voldoende als Getuige.
    (soerah An nisa ayat 171)

    En toen zei Allah:" O Isa(jezus), zoon van Maryam, heb jij tegen de mensen gezegd: "Neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah? En hij(jezus) zei: Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is, en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar, U bent de Kenner van het verborgene.
    (Soerah Al Maidah, ayat 116)

    Als ik eerlijk moet zijn, ik denk dat er geen enkele persoon meer op de wereld is in het boek gelooft zoals Jezus deze heeft geopenbaard. Voor zover ik weet zijn er 62 verschillende varianten van de Bijbel(das nie weinig).

    De voormalige christenen die echt kiezen voor het hiernamaals, hebben zich bekeerd tot de Islam(de ware religie, de religie die voor elke probleem een oplossing biedt)

    De religie die een ieder accepteert, blank, zwart, geel, rose, crimineel, prostituee, pyromaan, homo en halve hoofdoekdragers.

    De poorten van Taubah(berouw) staan voor een ieder geopend tot de zon uit het westen opkomt. Daarna heeft een ieder pech gehad.

    Haast jullie voor berouw, dan zal Allah jullie gelukkig maken in dit leven en in het hiernamaals.

    Luister niet naar de valse beloftes van Saitan. Voordat je een zonde ingefluisterd krijgt is het allemaal zo mooi en rooskleurig, maar zodra je het gedaan hebt dan zegt saitan, nou ja zeg, ik heb niet gezegd dat je zover moest gaan, ik heb je alleen geadviseerd.

    Alles wat haram is maakt saitan makkelijk en mooi, alles wat halal is maakt hij onaantrekkelijk en moeilijk.
    Je ne sais pas

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    hoe bedoel je zoon van God moet je niet te letterlijk nemen?
    die snap ik niet helemaal....
    wat bedoel je daar precies mee?

  5. #5
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: Ik Hoop Dat Jullie Deze Vraag Kunnen Beantwoorden.

    Origineel gepost door NL_Moslima
    salaam,

    ik heb een vraag, ik hoop dat jullie die voor mij kunnen beantwoorden (met bewijzen uit de Koran).

    gaan alle christenen naar de hel?? en waarom wordt er over christenen zo veel negatiefs gezegd in de Koran??
    (met christenen bedoel ik de mensen die echt volgens de bijbel leven in deze tijd, hoewel dat er niet echt veel zijn).

    groetjes,
    Salaam NL-moslima...niemand kan die vraag beantwoorden al heb je bewijzen uit de Koran...dan nog is het iets wat Allah beslist...

    beslama...Sahira..

    ps: ik heb die koranteksten die genoemd zijn door de 2 voorgaande heren niet op die manier begrepen..als christen heb ik het 'vader/zoon'verhaal nooit echt geloofd..en de kruisiging van Jezus ging me ook iets te ver....toch heeft Jezus goede daden verricht en heeft hij ons normen en waarden geleerd...kijk naar de tien geboden..als moslima ben ik het met die tien geboden eens...maar het is niet in me opgekomen dat mijn ouders gestraft zullen worden omdat ze christen zijn....ik zelf denk dat het meer gaat om wie je bent, wat je doet voor je omgeving (je naaste..je buren)...hoe je andere mensen behandelt zonder jaloezie of rancune...geloof is een persoonlijke kwestie..een relatie tussen een mens en zijn Schepper...en die relatie kan andere vormen hebben dan het Islam....
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    329
    14-08-2002

    Salam! he Imam ik vind dat je het perfect hebt uitgelegt! meen ik serieus! (chazakalahoe geiren) en Moslima waar staat in het Koran over christen? ik bedoel over jou opmerking? en het geloof is heel duidelijk ( sieraatoe elmoustaqeem!
    Smilies zijn actief

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    12
    02-09-2002

    Ik ben me de laatste tijd wat gaan verdiepen in het Christendom. En volgens mij zit het zo: wat de meesten denken dat de drieëenheid is, is helemaal niet de echte betekenis volgens mij. Drieëenheid wil zeggen, drie personen in één (geestelijk gezien) en niet drie aparte personen.

    Het woord zegt het toch ook al? Drie'eenheid'. Daarom wordt er ook gezegd dat Jezus de zoon van God is. Maria raakte in verwachting (werd bevangen staat er) van de Heilige Geest (de Geest van God dus). Jezus was lichamelijk gezien de zoon van Maria en tegelijkertijd de zoon van God.

     

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    12
    02-09-2002

    Origineel gepost door moidiana
    hoe bedoel je zoon van God moet je niet te letterlijk nemen?
    die snap ik niet helemaal....
    wat bedoel je daar precies mee?
     

    Ik weet natuurlijk niet wat ze bedoelt, maar de zoon van God moet niet letterlijk genomen worden in de zin van: net zoals jij de dochter van je vader bent.

    Lees mijn post hierboven maar.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    12
    02-09-2002

    Origineel gepost door Imam
    Salaam alaykoem,

    De Christenen die in deze tijd in de Bijbel geloven zijn verkeerd bezig.
    De Bijbel is Godswoord niet meer. Als ik 10 verschillende boeken Bijbel koop verschillen zo alle tien van inhoud. De mens heeft de Bijbel aangepast aan zijn ideeën en overal verzen weggelaten en toegevoegd.
    Waar haalt u dat vandaan? De bijbel is vertaald en daardoor zijn bepaalde woorden niet op de juiste manier vertaald, maar dat is met de Koran net zo. Maar er zijn zeker geen dingen weggelaten of toegevoegd. Onzin

    Deut. 4:2: Gij zult tot dit woord, dat ik u gebiede, niet toedoen, ook daarvan niet afdoen; opdat gij bewaart de geboden van den HEERE, uw God, die ik u gebiede



    Deze vers verteld ons dat we geen boek mogen schrijven of vervalsen en zeggen dat het Godswoord is zoals er met de Evangelie en de Thora is gebeurd.
    De Thora is geschreven door Mozes, geinspireerd door God.. de verschillende apostelen in het Nieuwe Testament zijn volgens de Bijbel ook geinspireerd door God. Het is maar net wat je geloofd.


    "En de Joden zeggen: 'De Christenen hebben geen ware grondslag' en de Christenen zeggen: 'De Joden hebben geen ware grondslag',
    hoewel zij beiden hetzelfde boek lezen.
    Hetzelfde zeggen degenen die geen kennis hebben maar Allah zal op De Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil"
    Qor'an 2:113
    Deze vers verteld ons dat de Joden hun boek de boek van de waarheid noemen en de Christenen zeggen hetzelfde. Alhoewel hun boeken beide niet de waarheid bevatten maar ze weten het niet.
    Voorzover ik weet hebben Joden en Christenen alleen het oude Testament gemeen. Wat hier mee bedoeld wordt, is dat de grondslag voor de Christenen het Nieuwe Testament is en voor de Joden het oude testament. En nogmaals: over wat waar is, dat is maar wat je gelooft. Het is toch logisch dat jouw eigen geloof altijd het beste is? Het zou raar zijn als het niet zo was. 


    "...en stel naast Allah geen andere god aan, anders zult gij in zelfverwijt verworpen in de Hel terechtkomen."
    (Qur'an 17:40)
    Men mag niemand aanbidden dan Allah zelfs geen profeten. De Christenen aanbidden jezus.
    De Christenen aanbidden Jezus, als zoon van God, en omdat Jezus gelijk is aan God, aanbidden ze dus niemand anders dan God zelf. 


    Ik vind dat er trouwens in de Islam veel te veel gesproken wordt over: Dat mag je niet doen, dit mag je niet doen, als je dit doet dan gebeurt er dat. Het zijn allemaal regeltjes en wetten die het belangrijkste schijnen te zijn, maar dit geloof ik niet... Als je een persoonlijke, gemeende relatie hebt met Allah dan is het goed. Dat betekent nog niet dat je maar kan doen wat je wilt.... Maar het lijkt me ook niet dat iemand die echt gelooft, dit doet. Daarom trekt het Christendom me in dat opzicht ook veel meer. En nee, het is niet makkelijker om in het Christendom te geloven. Het betekent niet dat je maar kan doen wat je wilt, omdat je toch wel vergeven wordt. Je kunt een plek in de hemel kun je niet verdienen! Dat zou betekenen dat ook ongelovigen in de hemel kunnen komen omdat ze zoveel goede dingen doen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    329
    14-08-2002

    Salam! Khalid wat ben jij precies, ik bedoel waar geloof jij in als ik vragen mag?
    Smilies zijn actief

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    12
    02-09-2002

    Ik ben Moslim, maar ik vind niet dat je daarom Christenen mag veroordelen door te zeggen dat ze naar de hel gaan, omdat er een aantal dingen zijn die anders zijn in Islam... uiteindelijk is je doel hetzelfde en als je bedoelt waarom ik interesse heb in het Christendom... dat komt gewoon omdat ik vind dat Moslims veel te veel bezig zijn met dingen als: dat mag niet, als ik dit doe dan kom ik in de hel... enz.

    Wat ik mis in de Islam is liefde en vergeving... de nadruk ligt op regels, wetten

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    12
    02-09-2002

    Origineel gepost door teleboutique
    khalid, slimme jopie, je bent gewoon een christen die hier zieltjes probeert te winnen. Ga met die truukjes iemand anders voor de gek houden, truukjes hebben marokkanen uitgevonden.
     

    Haha, ik christen? No way!

    Heb je dit al gelezen? http://forums.marokko.nl/showthread....p;goto=newpost

    Ik heb juist een hekel aan mensen die zieltjes winnen.... het is nog altijd vrije wil van iemand. Dus doe niet dom!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    329
    14-08-2002

    Salam! hkalid ik weet echt niet waar je het over hebt,en ik weet ook waar je precies met je, verhaal naartoe wilt? mocht jij echt moslim zijn, en je zou genoeg weten over de Islam, zou jij absoluut zulke uitspraken niet doen! en wij moslims veroordelen echt over christen of Joden,misschien zijn de mening van de mensen.maar de Islam zegt daar niets over.laat ik het zo zeggen mensen die in christen geloven die hebben de weg van profeet 3iesaa niet gevolgd want alle profeten die er waren hebben allemaal over profeet mohamed salalahoe3leihiewasalam gesproken en dat hij de laatste profeet zou zijn! lees eens meer over de Islam wat de Islam ons verbiedt om te doen en niet doen. het is allemaal het beste voor ons
    Smilies zijn actief