1. #1
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    De terugkomst van Isa

    Kan iemand mij zeggen wat er allemaal bekend is in de islam(itische hadiths) over de wederkomst van Isa?
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Salaam alaikum

    ik zal het kort houden

    Nadat " ja'achoech wa ma'achoech" evenals "dajal" voor veel chaos hebbn gezord. zal Jezus neerdalen (dit omdat Jezus is nooit vermoord maar " gestegen" is naar Allah) en zal hij 'dajal" doden en alle varkens etc.

    ook zal hij de oorlog tegen de ongelovigen leiden, tijdens deze oorlog zullen de moslims geholpen worden door stenen en bomen etc. als er namelijk een ongelovige achter een muur schuilt zal deze muur de moslim roepen en aangeven dat er een ongelovige achter hem schuilt en dat de moslim hem moet komen doden, toch is er 1 boom die dit niet zal doen omdat het een " ongelovige" boom is.



    ps: een klein stukje over "ja'achoech wa ma'achoech", het is zo'n groot volk dat als de eerst van hun bij een zee aankomt en begint te drinken dat de ene laatste tegen zijn vriend zegt: hier was ooit een zee. het is dus zo'n groot volk dat ze een hele zee leeg rinken.

    " Dajal" zorgt er bijvoorbeel dvoor dat het op zijn teken gaat regenen en bloeien waardoor veel mensen hem volgen

    Moge allah mij vergeven moest ik iets verkeerds hebben gezegd

    Inchallah gheer

    Ik heb niet heel veel kennis over de islam maar ik doe mn best

    Dat is zo wat ze me over iesa as vertelden beslemaa
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  3. #3
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    Bedankt voor die informatei zuster

    hmm zee leegdrinken... het is wel zo dat de mensen in zijn geheel steeds meer zoet water weghalen zodat de wereld in de toekomst minder drinkwater heeft


    welke boom is precies ongelovig>?
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    159
    04-12-2003

    [i]Origineel gepost door Esau [/i

    welke boom is precies ongelovig>? [/B]
    is dat een serieuze vraag?of is het spotten?

  5. #5
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    serieus, word daar een speciale boom mee bedoelt? want het lijkt me vbaag als mohammed zei dat 1 boom op deze wereld in de eindtijd ongelovig is .
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    159
    04-12-2003

    salaam alajkoem,

    ik had de tekst van lady_moi ook gelezen, als je goed leest zie je dat er geen enkel bewijs uit de Koran of hadith haar uitspraken onderbouwt.
    Ik zou zeggen doe dan alsof je niks gelezen heb. Het is zo dat ik een boek heb waar jou vragen ook in staan maar de bewijs voering is in het arabisch en ik ben nogal voorzichtig met het vertalen omdat ik bang ben om fouten te maken ( het blijven uitspraken van de profet (saas) ).

  7. #7
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    ja klopt er is 1 boom en dat is de joodse boom ik zal ff dat stukje voor jullie plaatsen..

  8. #8
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    ik heb m gevonden...



    . De Dajjaal zal op aarde verschijnen en hij zal vele volgelingen verzamelingen, waarbij hij zijn fitnah op alle plekken zal verspreiden. Niemand zal aan zijn fitnah ontkomen, behalve een klein deel van de gelovigen. Op dit moment zal Jezus de zoon van Mariam (Vrede zij met hem) afdalen bij de minaret aan de Oostkant van Damascus, en de gelovige dienaren van Allah zullen zich om hem heen verzamelen. Hij zal ze naar de Dajjaal leiden, die op het moment dat 'Isa (Vrede zij met hem) neerdaalde op weg was naar Bayt al-Maqdis (In Jeruzalem). 'Isa zal hem achterhalen en hun ontmoeting vind plaats bij de Poort van Loedd (Lod), een plek in Palestina vlakbij Bayt al-Maqdis. Wanneer de Dajjaal hem ziet zal hij smelten zoals het zout smelt in water, maar 'Isa (Vrede zij met hem) zal tegen hem zeggen; 'Ik heb een zaak met jou af te handelen, en je zal me niet ontkomen.' Dan zal hij hem inhalen en doden met zijn speer, Zijn volgelingen zullen vluchten, en worden achtervolgd door de Moslims, die hen zullen doden. Bomen en stenen zullen zeggen "O Moslim, O dienaar van Allah, er is een Jood achter me - kom hier en dood hem!", behalve de gharqad, want dit is een boom van de Joden.

  9. #9
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Post

    ohja kijk het volk ja'achoech wa ma'achoech zal alles opdrinken en eten wat ze tegenkomen todat allah een soort rups op hun afstuurt en dan overlijden ze daaraan....


    maar jullie moeten als je echt veel info over De Dag Des Oordeels wilt
    deze NL lezing luisteren deze legt alles precies uit...

    ik raad jullie aan om deze te luisteren en er wordt ook over de profeet isa gesproken, het volk ja'achoech wa ma'achoech , dajjal, alles wordt op volgorde verteld

    Het is een lezing van onze broeder Abdel-Djalil Abou Ayman

    http://www.al-islaam.com/al-islaam/a...esoordeels.ram

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Origineel gepost door karimaah
    salaam alajkoem,

    ik had de tekst van lady_moi ook gelezen, als je goed leest zie je dat er geen enkel bewijs uit de Koran of hadith haar uitspraken onderbouwt.
    Ik zou zeggen doe dan alsof je niks gelezen heb. Het is zo dat ik een boek heb waar jou vragen ook in staan maar de bewijs voering is in het arabisch en ik ben nogal voorzichtig met het vertalen omdat ik bang ben om fouten te maken ( het blijven uitspraken van de profet (saas) ).
    Doen alsof die nix heeft gelezen?? Ei wa wa wie zijde gij misschien??Ik doe hier de moeite om te zette wa ik weet en gij begint hier zema te stoefe JA ik ken nie veel van de islam ma ik doe mn best en ik zei wat ik weet en jaaah zonder bewijzen ma ik weet wat ik typ en moest ik ooit wat verkeerds hebben getypd dan wil ik wel da GIJ mij verbeterd me u praatjes??En moge allah mij vergeven moest ik wat verkeerds hebben getypd amien beslema
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Origineel gepost door Omar17
    ik heb m gevonden...



    . De Dajjaal zal op aarde verschijnen en hij zal vele volgelingen verzamelingen, waarbij hij zijn fitnah op alle plekken zal verspreiden. Niemand zal aan zijn fitnah ontkomen, behalve een klein deel van de gelovigen. Op dit moment zal Jezus de zoon van Mariam (Vrede zij met hem) afdalen bij de minaret aan de Oostkant van Damascus, en de gelovige dienaren van Allah zullen zich om hem heen verzamelen. Hij zal ze naar de Dajjaal leiden, die op het moment dat 'Isa (Vrede zij met hem) neerdaalde op weg was naar Bayt al-Maqdis (In Jeruzalem). 'Isa zal hem achterhalen en hun ontmoeting vind plaats bij de Poort van Loedd (Lod), een plek in Palestina vlakbij Bayt al-Maqdis. Wanneer de Dajjaal hem ziet zal hij smelten zoals het zout smelt in water, maar 'Isa (Vrede zij met hem) zal tegen hem zeggen; 'Ik heb een zaak met jou af te handelen, en je zal me niet ontkomen.' Dan zal hij hem inhalen en doden met zijn speer, Zijn volgelingen zullen vluchten, en worden achtervolgd door de Moslims, die hen zullen doden. Bomen en stenen zullen zeggen "O Moslim, O dienaar van Allah, er is een Jood achter me - kom hier en dood hem!", behalve de gharqad, want dit is een boom van de Joden.
    Moge allah u belonen voor u prachtige tekst

    amien beslema
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  12. #12
    Gelukkig Getrouwd

    Reacties
    1.438
    20-02-2003

    Salaam alaikoem zuster lady moi,

    Moge Allah 3aza wa jall je belonen voor je moeite waardeer erg van je walakien men moet altijd voor elke uitspraak die hij maakt een bewijs voor hebben,het is de recht van ieder van ons om naar bewijs te vragen zelfs de grote 3ulama horen voor elke uitspraak een bewijs te hebben laatstaan wij zwakke dienaars die absoluut geen kwart kennis hebben van de 3ulama..

    Wasalaam

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Wa alikoum asalaam

    Ma ja seg ik ken nie alle hadiths vanbuite ik zeg toch ik kom hier gewoon kennis opdoen..trouwens ze kon da ook gewoon vragen op een normale manier in plaats van zo grof en onbeleefd te doen door te zegge 'doe alsof ge het nie gelezen hebt' ..precies da ik vuil ben waar ge geen aandacht naar moe schenken..trouwens omar17 heeft de bewijzen al gezet beslema
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  14. #14
    *~Islamicgirl3~*

    Reacties
    1.733
    31-07-2003

    Origineel gepost door Omar17
    ohja kijk het volk ja'achoech wa ma'achoech zal alles opdrinken en eten wat ze tegenkomen todat allah een soort rups op hun afstuurt en dan overlijden ze daaraan....


    maar jullie moeten als je echt veel info over De Dag Des Oordeels wilt
    deze NL lezing luisteren deze legt alles precies uit...

    ik raad jullie aan om deze te luisteren en er wordt ook over de profeet isa gesproken, het volk ja'achoech wa ma'achoech , dajjal, alles wordt op volgorde verteld

    Het is een lezing van onze broeder Abdel-Djalil Abou Ayman

    http://www.al-islaam.com/al-islaam/a...esoordeels.ram
    Salam Aleikom,

    DjazakAllahoe gairan! Ik heb de hele lezing geluisterd, en het was de moeite waard, danke je.

    wa aleikom salam warahamatolahie wabarakatoe
    [GLOW=purple]But don’t you see? That I’m truly free..
    This piece of scarf on me, I wear so proudly..To preserve my dignity...My modesty...My integrity. So let me be, She says with a smile. I’m the one who’s free!

    [/GLOW]

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    239
    08-05-2003

    Nadat " ja'achoech wa ma'achoech" evenals "dajal" voor veel chaos hebbn gezord. zal Jezus neerdalen (dit omdat Jezus is nooit vermoord maar " gestegen" is naar Allah) en zal hij 'dajal" doden en alle varkens etc.
    jagoeg en magoeg is heel wat anders dat dajaal hoor.
    dajaal is een persoon met een oog die beweert dat hij de profeet isa is en door de wonderen die hij zal verrichten met behulp van allah zullen veel mense hem volgen. maar dan kom de echte profeet isa en die zal em vermoorden. jagoeg en magoeg zullen later komen en de profeet isa zal allah vragen hun te doden. dan stuurt allah een of andere beesjes op ze af en zullen allemaal gedood worde.
    dan zal de profeet isa een tydje over de mensen regeren in die tyd zal er vrede zijn voor de moslims. en dan sterft de profeet isa.

    wa allahoe a3lam.

    wa salaam oe3alaikom!
    Artikel 1

    Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.