1. #1
    Vliegenmepper 4 life

    Reacties
    16
    19-05-2008

    NL paspoort?Geen La carte nationale nodig!!!

    Wilde onlangs naar marokko gaan en vroeg mij toen af of je je la carte nodig had als je met je NL-paspoort ging.

    De meeste mensen die ik vroeg,antwoordden dat je hem wel nodig had.
    Als ik hen vroeg hoe ze dat zo zeker wisten,antwoordden ze dat de douane er altijd om vraagt.

    Ik kon dit niet geloven en besloot de marokkaanse consulaat in amsterdam te bellen.Die vertelde mij (na eerst 80 keer doorverbonden te worden) dat men geen la carte nationale nodig had als er met een NL-paspoort gereisd werd.

    Ik dus 3 weken geleden vol vertrouwen met het vliegtuig naar Nador.
    Bij de douane aangekomen overhandigde ik mijn NL-paspoort.De douanier vulde wat in en vroeg vervolgens om de "La carte".Ik antwoordde dat ik die thuis in nederland had gelaten.De douanier ging verder met invullen.

    Op de terugweg gaf ik op het vliegveld weer m'n NL-paspoort en ja hoor,weer werd er om de befaamde La Carte gevraagd.Weer antwoordde ik dat ik die niet bij me had.Nadat de man mij vies aankeek,ging hij verder met het invullen van mijn gegevens op z'n pentium 1 desktop.

    Ik heb het idee dat ze om je La Carte vragen om jou het gevoel te geven dat je in hun ogen altijd een marokkaan bent en blijft,ongeacht je nieuwe nationaliteit.Gewoon een vies psychologisch spelletje.

    Dus?Laat je la carte thuis en neem gewoon je NL-paspoort mee.
    Laat je niet intimideren of wijsmaken dat je je la carte nodig hebt om marokko in te komen.

  2. #2
    ...

    Reacties
    594
    14-04-2008

    .. Salamo 3alikom khouya ...

    .. Choukran voor het plaatsen van deze topic ..
    .. Ik denk dat vele anderen, inclusief ik, dachten dat la carte nationale verplicht was als je 18 jaar bent ..

    Zoals je zei ze vragen er bij de douane naar .. maar aangezien ze er niet moeilijk over doen als je hem niet bij je hebt, zou het ook niet verplicht moeten zijn dat je hem bezit..

    Ik heb hier dus nog mijn twijfels over want iedereen in de omgeving heeft me verteld dat wanneer je 18 bent je la carte nationale moet hebben ..
    Je hebt het aan het consulaat zelf gevraagd en het antwoord wat ze gaven is voldoende voor dit geval ..


    .. Choukran nogmaals voor de informatie ..




    .. Nour_el_Islam ....
    ... Alhamdoulilaah ...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    20
    25-12-2002

    Salaaam

    Zonder La carte Kan je marokko gewoon binnenkomen,Maar la carte is handig voor andere doeleinden bijV; huisjekopen in marokko erfenis etc etc..

    maar marokko kom je sowieso wel in zonder.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    466
    15-12-2005

    Citaat Geplaatst door Nour_el_Islam Bekijk reactie
    .. Salamo 3alikom khouya ...

    .. Choukran voor het plaatsen van deze topic ..
    .. Ik denk dat vele anderen, inclusief ik, dachten dat la carte nationale verplicht was als je 18 jaar bent ..

    Zoals je zei ze vragen er bij de douane naar .. maar aangezien ze er niet moeilijk over doen als je hem niet bij je hebt, zou het ook niet verplicht moeten zijn dat je hem bezit..

    Ik heb hier dus nog mijn twijfels over want iedereen in de omgeving heeft me verteld dat wanneer je 18 bent je la carte nationale moet hebben ..
    Je hebt het aan het consulaat zelf gevraagd en het antwoord wat ze gaven is voldoende voor dit geval ..


    .. Choukran nogmaals voor de informatie ..




    .. Nour_el_Islam ....
    La carte is toch vanaf je 16e ?

    Meerdere gebruikers.


  5. #5
    Imran

    Reacties
    1.767
    20-10-2003

    Citaat Geplaatst door MMAI Bekijk reactie
    La carte is toch vanaf je 16e ?
    Klopt is op je 16e.

    maar je moet net gelukvragen dat die agent niet zijn gelijk wil houden. Bedoel dat ding weegt niks waarom niet meenemen als je het toch hebt??? Zo voorkom je problemen je weet hoe ze daar zijn!

  6. #6
    Vliegenmepper 4 life

    Reacties
    16
    19-05-2008

    Juist omdat ze zo moeilijk doen!

    Zij moeten zich aan de regels houden zoals wij dat ook moeten.

    En als je volgens de regels geen la carte bij je nl-paspoort nodig hebt,heb je die dus ook niet nodig.

    Zorg ervoor dat je de wetten kent en ze kunnen je geen malle moer maken.

  7. #7
    Palestina

    Reacties
    724
    23-05-2004

    Heerlijk dit. Kan ik eindelijk mijn gelijk halen bij mijn moeder.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    86
    28-10-2006

    Salamo3alaykoum

    Nou toen ik vorig jaar naar marokko ging had ik hem ook niet bij maar daar deden ze niet moeilijk over toen in marokko binnenkwam
    Maar toen ik terug kwam wel
    Ik mocht niet terug
    Heb daar 2 weken langer gezeten Ik was toen 19 en k had hem helemaal nog niet gemaakt.
    Toen ben ik maar met mijn Marokkaanse paspoort en nederlandse id terug gekomen na een hele rwina
    Maar je moet gewoon geluk hebben
    Er zijn agenten die gewoon klootzakken zijn En er zijn agenten die dr geen probleem van maken HEt moet je maar treffen

    Groetjes van mij chaimoooa

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    297
    22-05-2008

    geen la carte betekent geen vakantie...jij hebt gewoon geluk gehad en je moet m gewoon hebben ik werk bij het consulaat dus ik kan het weten....

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    189
    14-04-2008

    Ik bevestig dit verhaal.
    Zelf was ik een jaar werkzaam als stagiaere bij consul.

    Het moet niet, maar liever wel.
    Als er een agent is die zijn dag niet heeft, kan hij je zo laten wachten zonder een geldige reden.

    Daarom adviseer ik je het gewoon mee te nemen.
    Aanval is je beste verdediging..

  11. #11
    Mheyaouia - Angadia

    Reacties
    1.016
    22-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MMAI Bekijk reactie
    La carte is toch vanaf je 16e ?
    Dat is weer verhoogd naar 18 jaar.

    De nationale identiteitskaart is een officieel identiteitsbewijs en wordt afgegeven door het Marokkaans Ministerie van Binnenlandse Zaken op de leeftijd van 18 jaar. De kaart heeft een verlengbare geldigheidsduur van 10 jaar en is verplicht voor alle Marokkanen, zowel in Marokko als in het buitenland.
    http://www.cgmrotterdam.nl/diensten/kaart_national.html

    Behandel een ander zoals jij ook wilt worden behandeld.

    Free Palestine


  12. #12
    R.I.P MissTanTan.!!

    Reacties
    654
    18-05-2005

    Citaat Geplaatst door Cow-Gum Bekijk reactie
    Wilde onlangs naar marokko gaan en vroeg mij toen af of je je la carte nodig had als je met je NL-paspoort ging.

    De meeste mensen die ik vroeg,antwoordden dat je hem wel nodig had.
    Als ik hen vroeg hoe ze dat zo zeker wisten,antwoordden ze dat de douane er altijd om vraagt.

    Ik kon dit niet geloven en besloot de marokkaanse consulaat in amsterdam te bellen.Die vertelde mij (na eerst 80 keer doorverbonden te worden) dat men geen la carte nationale nodig had als er met een NL-paspoort gereisd werd.

    Ik dus 3 weken geleden vol vertrouwen met het vliegtuig naar Nador.
    Bij de douane aangekomen overhandigde ik mijn NL-paspoort.De douanier vulde wat in en vroeg vervolgens om de "La carte".Ik antwoordde dat ik die thuis in nederland had gelaten.De douanier ging verder met invullen.

    Op de terugweg gaf ik op het vliegveld weer m'n NL-paspoort en ja hoor,weer werd er om de befaamde La Carte gevraagd.Weer antwoordde ik dat ik die niet bij me had.Nadat de man mij vies aankeek,ging hij verder met het invullen van mijn gegevens op z'n pentium 1 desktop.

    Ik heb het idee dat ze om je La Carte vragen om jou het gevoel te geven dat je in hun ogen altijd een marokkaan bent en blijft,ongeacht je nieuwe nationaliteit.Gewoon een vies psychologisch spelletje.

    Dus?Laat je la carte thuis en neem gewoon je NL-paspoort mee.
    Laat je niet intimideren of wijsmaken dat je je la carte nodig hebt om marokko in te komen.

    Ik had precies hetzelfde verhaal maar bij mij deden ze nog moeilijker eindstand iedereen in het vliegtuig was op mij aan het wachten eindstand zei ik dat ik gewoon nederlands was en geen la carte nodig had hele chaos daarzo ze vroegen geld en dreigde met boetes nadat ik mijn paspoort terug kreeg van die eikel merkte ik dat ie sukkel mijn paspoort had gebroken waarscheinlijk een pen onder de paspoort gelegd en er hard op heeft gestempeld...


    Een Nederlander die naar Marokko gaat vragen ze tog ookm geen lacarte.
    www.youtube.com/watch?v=Px9zhHTUrMo
    [B]Wakkie Wakkkie Awakie !![/B]
    [B]Safffi Melegh Yemem,Ekaa roh etnekzed zi Machina!!
    http://www.youtube.com/watch?v=p8hvC...eature=related

  13. #13
    R.I.P MissTanTan.!!

    Reacties
    654
    18-05-2005

    Citaat Geplaatst door Oujdia_Breda Bekijk reactie


    Het word uitgereikt vanaf je 16e jaar hoor geen 18..
    www.youtube.com/watch?v=Px9zhHTUrMo
    [B]Wakkie Wakkkie Awakie !![/B]
    [B]Safffi Melegh Yemem,Ekaa roh etnekzed zi Machina!!
    http://www.youtube.com/watch?v=p8hvC...eature=related

  14. #14
    Mheyaouia - Angadia

    Reacties
    1.016
    22-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Straat_sOLDAAT Bekijk reactie
    Het word uitgereikt vanaf je 16e jaar hoor geen 18..
    Er staat duidelijk 18 jaar.

    Behandel een ander zoals jij ook wilt worden behandeld.

    Free Palestine


  15. #15
    Mheyaouia - Angadia

    Reacties
    1.016
    22-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Straat_sOLDAAT Bekijk reactie
    Ik had precies hetzelfde verhaal maar bij mij deden ze nog moeilijker eindstand iedereen in het vliegtuig was op mij aan het wachten eindstand zei ik dat ik gewoon nederlands was en geen la carte nodig had hele chaos daarzo ze vroegen geld en dreigde met boetes nadat ik mijn paspoort terug kreeg van die eikel merkte ik dat ie sukkel mijn paspoort had gebroken waarscheinlijk een pen onder de paspoort gelegd en er hard op heeft gestempeld...


    Een Nederlander die naar Marokko gaat vragen ze tog ookm geen lacarte.
    Een niet-Marokkaan heeft een visum nodig om naar Marokko te gaan, uitzonderingen daar gelaten waar verdragen mee zijn gesloten.

    Behandel een ander zoals jij ook wilt worden behandeld.

    Free Palestine