1. #16
    *Apple juice*

    Reacties
    6
    12-10-2007

    Je krijgt de la carte, als je wilt, vanaf je 15e jaar. Leeftijdsgrens is verlaagd.

    Ik had precies hetzelfde probleem toen ik vorig jaar op stage ging in Marokko. Gezeik over la carte, hele ondervraging wie en wat mijn ouders waren, waar ik familie had blabla! Belachelijk...Maja ik ga dat ding toch aanvragen, weet iemand van jullie ten eerste wat je allemaal mee moet nemen voor zo'n aanvraag en hoeveel gaat t me kosten?

    Hoor t graag...

  2. #17
    R.I.P MissTanTan.!!

    Reacties
    654
    18-05-2005

    Citaat Geplaatst door _Meds_ Bekijk reactie
    Je krijgt de la carte, als je wilt, vanaf je 15e jaar. Leeftijdsgrens is verlaagd.

    Ik had precies hetzelfde probleem toen ik vorig jaar op stage ging in Marokko. Gezeik over la carte, hele ondervraging wie en wat mijn ouders waren, waar ik familie had blabla! Belachelijk...Maja ik ga dat ding toch aanvragen, weet iemand van jullie ten eerste wat je allemaal mee moet nemen voor zo'n aanvraag en hoeveel gaat t me kosten?

    Hoor t graag...


    Trouwboekje (halaMadania) 6pasFotoos de meeste apparaten in de consulaten drukken maar 5fotoos uit dus 2x betalen ik weet ook niet waarvoor ze 6fotoos nodig hebben 20euro voor de lege..
    www.youtube.com/watch?v=Px9zhHTUrMo
    [B]Wakkie Wakkkie Awakie !![/B]
    [B]Safffi Melegh Yemem,Ekaa roh etnekzed zi Machina!!
    http://www.youtube.com/watch?v=p8hvC...eature=related

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    1.824
    28-04-2008

    Sommige douane-agenten doen wel wel moeilijk andere niet. Bel voor de zekerheid het Consulaat want ik heb juist begrepen dat zo'n kaart alleen verplicht is in Marokko als je huis wilt kopen of ander papierwerk moet regelen.







  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.347
    16-05-2005

    Ik reis 7 november ook naar Marokko en mijn national card is al verlopen en twijfel gewoon om toch zonder mee te gaan of wel gewoon meenemen. Want anders moet ik nog een eeuw wachten voordat ik mijn nieuwe kaart krijgt en heb daar totaal geen zin in. Kan je niet gewoon gewoon digitaal via de website een aanvragen

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Ik heb groene paspoort

  6. #21
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door islam-4_Everboy Bekijk reactie
    Ik reis 7 november ook naar Marokko en mijn national card is al verlopen en twijfel gewoon om toch zonder mee te gaan of wel gewoon meenemen. Want anders moet ik nog een eeuw wachten voordat ik mijn nieuwe kaart krijgt en heb daar totaal geen zin in. Kan je niet gewoon gewoon digitaal via de website een aanvragen
    Volgens mij moet je echt langs gaan maar het duurt max 2 weken tegenwoordig hoor ..
    Want sommige politie agenten doen moeilijk omdat ze weten dat jij een marokkaan bent en daardoor willen ze zogenaamd dat jij een la carte national hebt.. want in principe stelt die kaart niks voor het is niet zoals de nl id kaart maar goed je kan beter dingen voorkomen dan genezen, want stel je voor dat die agenten toch moeilijk doen heb jij je ticket betaald voor niks

    Dus ik zou em beter gewoon aanvragen.. en misschien kan het nu wel tegenwoordig via de website Allaah ou a3lem, maar je kan op hun website kijken .

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  7. #22
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Ik heb groene paspoort
    Ik heb sinds een jaar nl paspoort ik heb er dit jaar mee gereisd en geloof me met nl paspoort doen ze niet moeilijk, maar met marokkaanse paspoort zitten ze helemaal onderste boven te checken alsof het een na maak is gewoon zjnoen geven ze

    Ik was altijd te trots om een nl paspoort aan te vragen zogenaamd ben een marokkaan en blijf een marokkaan, maar geloof me zitten meer voordelen aan dan je denkt hoor !
    En je weet maar nooit dat er een tijd komt dat je verplicht bent om een nl paspoort aan te nemen of dat ie ineens weer veel duurder wordt dus hoe eerder je em hebt hoe beter trust me

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door iesiej Bekijk reactie
    Ik heb sinds een jaar nl paspoort ik heb er dit jaar mee gereisd en geloof me met nl paspoort doen ze niet moeilijk, maar met marokkaanse paspoort zitten ze helemaal onderste boven te checken alsof het een na maak is gewoon zjnoen geven ze

    Ik was altijd te trots om een nl paspoort aan te vragen zogenaamd ben een marokkaan en blijf een marokkaan, maar geloof me zitten meer voordelen aan dan je denkt hoor !
    En je weet maar nooit dat er een tijd komt dat je verplicht bent om een nl paspoort aan te nemen of dat ie ineens weer veel duurder wordt dus hoe eerder je em hebt hoe beter trust me
    Ten eerste ik woon in België dus bij mij is het belgisch. En bij mij doen ze egt niet moeilijk. Ben naar marokko gegaan met de vliegtuig en zonder problemen erdoor. En terug gekomen met auto en zonder problemen erdoor. Alleen controleren ze wel de auto als ze wat jongere gasten zien

  9. #24
    <3 Mamatie

    Reacties
    654
    29-06-2011

    Heyy meid aub heb een vraag ik heb vandaag een reis geboekt naar marokko ik vertrek 14/06 en ik vind mijn carte nationale niet meer ben bang dat ze moeilijk gaan doen en het duurt 6weken als ik die opnieuw moet laten maken. Wat kan ik doen?
    Albast bedankt!

    [When y0ur heart is breaking and y0ur pain makes you fall: remember, just remember ALLAH sees it all


  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    57
    31-01-2017

    Ik ben ongeveer 8 of 10 jaar geleden met auto gegaan en heb alleen marokkaanse paspoort ,had geen lacarte ze deden niet echt moeilijk ,hoe het nu is weet ik niet ,maar ik denk dat ze niet zo moeilijk zullen doen

  11. #26
    <3 Mamatie

    Reacties
    654
    29-06-2011

    Danku wel voor de moeite om te reageren heb hem ondertussen gevonden! mijn hus is onderste boven maar mn la carte national is terecht alhamoulilaah

    [When y0ur heart is breaking and y0ur pain makes you fall: remember, just remember ALLAH sees it all


  12. #27
    M&K

    Reacties
    749
    08-03-2014

    Ik heb nog nooit mijn la carte mee en heb jaren zonder dat pasje gereisd en als ze er om vragen zeg ik nee heb ik niet.
    Ze doen totaal niet moeilijk daarover.
    Ik vind alleen die vrouwelijke agenten die je in de dat hokje helemaal betasten eng. Ik denk echt dat ze van vrouwen houden want ze zitten letterlijk overal aan. En soms moet ik hun handen gewoon wegtikken. -kots-

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    94
    11-05-2009

    Nederlanders gaan ook zonder visum naar Marokko omdat Nederland en Marokko verdrag hebben ondertekend. Ze vragen om puur discriminatie vooral als je amazigh bent doen ze extra moeilijk

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    1.579
    10-06-2017

    La carte is verplicht om mee te nemen naar Marokko. Met alleen nl paspoort naar Marokko kunnen ze moeilijk doen als jij niet als toerist Marokko binnen komt. Je hebt dus van te voren hotel geboekt en verblijf

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    1.579
    10-06-2017

    Citaat Geplaatst door burgermeester Bekijk reactie
    Ik ben ongeveer 8 of 10 jaar geleden met auto gegaan en heb alleen marokkaanse paspoort ,had geen lacarte ze deden niet echt moeilijk ,hoe het nu is weet ik niet ,maar ik denk dat ze niet zo moeilijk zullen doen
    la carte is gewoon een id kaart als jij Marokkaanse paspoort hebt hoef je geen la carte mee te nemen alleen het is handig het past in je portemonnee