1. #1
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Zingen is verboden

    Zingen: Het is verboden te zingen onder begeleiding van muziek. Zingen met de daff is toegestaan tijdens een walima. En alleen zingen is toegestaan zonder bepaalde voorwaarden en speciale omstandigheden. -De teksten moeten zuiver en onschuldig zijn en natuurlijk binnen de morele grenzen van de islaam vallen.
    Vrouwen mogen niet voor mannen zingen. De beste teksten zijn teksten die gaan over het doen van goede daden voor Allah en teksten die onze vroomheid sterken.

    Het is dus de plicht van iedere moeslim muziek te vermijden en er nooit naar te luisteren. Als een moeslim het kan moet hij het ook afzetten als het ergens buiten is zoals in een taxi, op de markt, in een winkel, enz. Probeer te praten en de dingen uit te leggen, misschien helpt het hen om vrees voor Allah te krijgen en te stoppen met haraam. Weet dat het een van de grote zonden is zoals we hebben gezien. Het wordt in de Ahadieth genoemd met gamr drinken en overspel plegen. Zaken die het individu vernietigen als ook de Oemmah (gemeenschap).

    Moge Allah ons sterken en ons helpen de da’wah uit te dragen en de werken van Shaytan te vernietigen. Wa’l hamdoellilahie rabbie’ amamien.




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009

  2. #2
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Salaam olaikom,
    Wie kan me namen geven van anasheed.
    Voor bruiloften enzo.
    Djazak allah 7ajran




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009

  3. #3
    Mama

    Reacties
    6.190
    29-05-2002

    asssalamoe alaikoem wr wb beste zuster,
    op www.al-islaam.com (audio en video dan anasheed) heb je bruiloft anasheed staan.
    www.fanateq.com ook
    www.enshad.net
    ook
    wasalam alaikoem wr wb
    Zeg nooit dat je iets niet kan, zeg minstens dat kan ik nog niet.

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    <B>ÇáÍãÏ ááå ÇáÚáí ÇáßÈíÑæ Õá íÇ ÑÈí æ Óáã Úáì ÇáÈÔíÑ ÇáäÐíÑ ãÍãÏ ÇÈä ÚÈÏ Çááå æ Úáì Âáå æ ÕÍÈå æ ãä æÇáÇå, ÇáÓáÇã Úáíßã æ ÑÍãÉ Çááå æ ÈÑßÇÊå</B>

    zelf ben ik eigenlijk helemaal geen voorstander van anasheed omdat ik dan het gevoel heb dat je stapsgewijs de verkeerde richting op gaat. dus eerst anasheed dan zgn islamitische bands en dan.....catastrofe. Ik geef de voorkeur aan een goede recitator misschien wordt je hartje daar wat malser van en komt er wat meer goeds in. uiteraard vind ik lezingen ook toppie vooral van grote geleerden. dus als je het mij vraagt zou ik zeggen luister naar iets waar je voor beloond wordt dat heb je harder nodig!!!

    Wa salam

  5. #5
    Gedenk Allah...

    Reacties
    918
    15-07-2002

    En de vreugdekreten..joejoe...zijn die ook verboden?
    Bij middagtijd.Waarlijk, de mens is verliezend.Behalve degenen die geloven en goede daden verrichten en anderen tot de waarheid aansporen en anderen aansporen in geduld (103:1-3)

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    48
    03-10-2002

    salam ya moslims en moslimas
    het klopt zeker dat muziek haram is het verhard je hart en je raakt in trance. een moslim moet altijd nuchter blijven! muziek is waardeloos je word er alleen verdrietig van en depressief.sommige moslim meiden zijn echt verkeerd bezig , buiten dragen ze een hoofddoek en praten over de islam en op bruiloften trekken!!! ze hun hoofddoek af en shaken de hele avond als wilde ...., dus ook op feesten moeten moslimmeiden zich inhouden en vooral niet in trance raken echt ze staan echt voor schut, schande voor de islam.
    asalam

  7. #7
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    http://www.imaan.nl/nederlands/home.htm


    hier een link waarin je kunt lezen wat voor muziek je wel mag beluisteren....en waarom je het niet mag beluisteren
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  8. #8
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Origineel gepost door Vreemdeling1977

    zelf ben ik eigenlijk helemaal geen voorstander van anasheed omdat ik dan het gevoel heb dat je stapsgewijs de verkeerde richting op gaat. dus eerst anasheed dan zgn islamitische bands en dan.....catastrofe. Ik geef de voorkeur aan een goede recitator misschien wordt je hartje daar wat malser van en komt er wat meer goeds in. uiteraard vind ik lezingen ook toppie vooral van grote geleerden. dus als je het mij vraagt zou ik zeggen luister naar iets waar je voor beloond wordt dat heb je harder nodig!!!

    Wa salam [/B]
    Salaam aleikom....

    Het kan ook anders lopen zoals in mijn geval... Ik was gestopt met luisteren naar muziek elhamdoelilah, maar soms had ik nog wel de drang, en uit gewoonte om naar rap muziek te luisteren van Soldiers of Allah, ik zag er toendertijd niks verkeerds in.. Ze zongen over Allah SWT, maar helaas komen er wel instrumenten in voor (een goede boodschap die ze helaas verkeerd overbrengen).... Stapsgewijs begon ik alleen anasheed te luisteren, en langzamerhand gaat de voorkeur nu alleen uit naar koran recitatie's...... Elhamdoelilah...

    Zo kaN heT ooK.....

    Jimpie, zover ik weet zijn de vreugde kreten iets wat heel erg cultureel is....... Allah ou Aliem

    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    Origineel gepost door DESPERADA
    Salaam aleikom....

    Het kan ook anders lopen zoals in mijn geval... Ik was gestopt met luisteren naar muziek elhamdoelilah, maar soms had ik nog wel de drang, en uit gewoonte om naar rap muziek te luisteren van Soldiers of Allah, ik zag er toendertijd niks verkeerds in.. Ze zongen over Allah SWT, maar helaas komen er wel instrumenten in voor (een goede boodschap die ze helaas verkeerd overbrengen).... Stapsgewijs begon ik alleen anasheed te luisteren, en langzamerhand gaat de voorkeur nu alleen uit naar koran recitatie's...... Elhamdoelilah...

    Zo kaN heT ooK.....

    Jimpie, zover ik weet zijn de vreugde kreten iets wat heel erg cultureel is....... Allah ou Aliem

    Assalamou alaikoum wa rahmatou laah wa barakatouh,

    het kan inderdaad op verschillende manieren en Alhamdoulilah dat je er vanaf bent gekomen en moge Allah swt verder je oren/hart sparen van die troep.

    Wa salam

  10. #10
    Max. 20 tekens NEXT!

    Reacties
    1.191
    01-10-2002

    Muziek is verboden......dus dat betekend "hier is de smurfenland welkom allemaal" is ook verboden eh?

    Ok....ik ga ff naar mijn OPA toe en zeggen dat ie moet gaan ophouden met dansen op dat liedje!
    [img]http://******************/washudoll/CousCous_X_26851.gif[/img]

    Tjolk! Wie is er niet groot mee geworden?

  11. #11
    Max. 20 tekens NEXT!

    Reacties
    1.191
    01-10-2002

    Muziek is verboden......dus dat betekend "hier is de smurfenland welkom allemaal" is ook verboden eh?

    Ok....ik ga ff naar mijn OPA toe en zeggen dat ie moet gaan ophouden met dansen op dat liedje!
    [img]http://******************/washudoll/CousCous_X_26851.gif[/img]

    Tjolk! Wie is er niet groot mee geworden?

  12. #12
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Salaam olaikom
    Masha allah er zijn nog broeders en zusters die met me eens zijn




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009

  13. #13
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Origineel gepost door laboudanda
    Muziek is verboden......dus dat betekend "hier is de smurfenland welkom allemaal" is ook verboden eh?

    Ok....ik ga ff naar mijn OPA toe en zeggen dat ie moet gaan ophouden met dansen op dat liedje!
    Danst je opa nog?
    Masha allah




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009

  14. #14
    Max. 20 tekens NEXT!

    Reacties
    1.191
    01-10-2002

    Jah en ik heet HENK heb 1 tand en heb net een mooie rooie fietske gekocht bij de HEMA!
    [img]http://******************/washudoll/CousCous_X_26851.gif[/img]

    Tjolk! Wie is er niet groot mee geworden?

  15. #15
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Origineel gepost door laboudanda
    Jah en ik heet HENK heb 1 tand en heb net een mooie rooie fietske gekocht bij de HEMA!
    Salaam olaikom,
    Masha allah henkie met je tand!!!!
    Ma3a sallama




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009