1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2
    09-12-2001

    Ik ben maagd, maar mijn vriendin niet.

    Sallam eilekom allemaal,

    Ik heb jullie raad nodig. Al een 1 jaar heb ik met een meisje waar ik absoluut gek op ben. Ik wil niets liever dan met haar mijn leven delen, alleen zit mij een iets dwars. En dat is dat zij geen maagd meer is terwijl ik als jongen dat wel ben. Bewust heb ik ervoor gekozen omdat ik mijn maagdelijkheid wil verliezen alleen aan de vrouw waar ik van hou en met wie ik mijn leven ga delen. Alleen ben ik er achter gekomen dat zij allang geen maagd meer is. Dit heb ik zelf uit haar kunnen krijgen. En het ergste waar ik mee zit is dat zij het me niet heeft verteld en dat ik het uit haar moest krijgen en mij helemaal niet laat blijken dat ze er spijt van heeft en tegenover mij verantwoording moet gaan leggen. Van haar weet ik dat ze ook heel erg van me houdt, maar ik ben bang dat ik als zij binnenkort me niet laat zien dat ze er spijt van heeft en/of me geen verantwoording aflegd, dat ik het uit zal maken. Ondanks ik haar hand van haar ouders heb gekregen en ik me niet zal weerhouden om haar ouders ,indien ik het uit maak, de waarheid zal vertellen. Ik weet niet of dit juiste keuze is die ik moet maken en vraag daarom jullie mening of advies hierover...

    Rafick

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    25
    18-11-2001

    Hai Rafick,

    Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel erg voor je vind, iemand van wie je zoveel houdt blijkt niet zo puur te zijn als je in de eerste instantie hebt gedacht.
    Het ziet er naar uit dat het je erg dwars ziet, en ik ben bang dat het je de rest van je leven (die je met haar wilt gaan delen) dwars blijft zitten. Kun jij daarmee leven?
    Ik vraag me ook af of zij ermee zou kunnen leven. Als ze weet dat het jou zo aangrijpt, dan zou ik als ik haar was, telkens bang zijn dat je het mij de rest van mijn leven zult blijven verwijten. Misschien zul je het haar niet telkens voor de voeten gooien, maar het besef dat het diegene dwars zit en er over zwijgt, kan soms pijnlijker zijn.

    Netals jij vind ik het ook heel erg dat ze geen berouw betoont, dat zou denk ik al heel wat uitmaken.
    Je komt over als iemand met serieuze bedoelingen, die werkelijk over zijn leven na heeft gedacht. Je moet haar er gewoon naar vragen. En als zij net zo serieus met jou is als jij met haar, dan zal ze heus wel uitleggen hoe het allemaal heeft kunnen gebeuren. Als ze het niet doet, dan lijkt het me duidelijk wat jou te doen staat.
    Maar ik raad je wel af haar ouders hierover in te lichten als jij het besluit heb genomen het uit te maken. Maagdelijkheid is iets tussen haar en haar (aanstaande) echtegenoot. Het lijkt mij dat ze al gestraft is als jullie huwelijk niet doorgaat.
    Bovendien heeft ze haar eer immers al verloren....

    Ik hoop dat je de juiste keuzes zult maken.

    Liefs, Najat.

    [Dit bericht is aangepast door xNajatx (aangepast op 09 december 2001).]

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    19
    05-10-2001

    Larosa ben het helemaal met je eens.
    Als je met iemand trouwt trouw je uit liefde voor elkaar.
    Als jij op grond van een "fout" van je verloofde je toekomst verknalt vind ik dat heel erg.
    En dan heeft ze het nog tegen jou gezegd dat ze niet meer maagd is.
    Heeft ze dat dan niet in vertrouwen gedaan ?
    Of kwam het daar zo maar op?


  4. #4
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    assalaam wa aleikum

    rafick, eerst en vooral vind ik het erg voor je maar als je echt met een schone lei het huwelijk wil beginnen, zou ik je afraden met haar te trouwen. ik vind het enorm goed van je dat jijzelf nog maagd bent. als zij tot nu toe nog steeds geen berouw heeft van haar daden en nog steeds vind dat zij geen verantwoording aan jou hoeft af te leggen.. tja dan vrees ik dat je je ongeluk tegemoet loopt. wie zegt dat ze uberhaupt zal veranderen nadat ze met je getrouwd is? trouwen is een grote stap in je leven en ondanks dat er scheiding bestaat is deze binding bedoeld voor een heel mensenleven. maar dat betekent ook niet dat je het aan haar ouders moet vertellen. dit is strikt tussen jou, haar en Allah en je begaat een grote fout als je het aan haar ouders wil vertellen. het is bovendien haram. ik hoop dat je eruit geraakt op een goeie manier en zonder al te veel pijn.

    ma a salaam

  5. #5
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001



    DAAR GAAN WE WEER!!!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001


    inderdaad rachida,

    weer zo'n topic hoor......

    of ze nou maagd is of niet waar draait het om he tegenwoordig.........

  7. #7
    cool

    Reacties
    20
    08-12-2001

    Salaam allemaal

    Najat ik ben het helemaal met je eens meid.

    Ik heb een vraag aan Rachida en Soussiasaida.
    Zijn jullie nog maagd?

    En Rafick de keuze ligt aan jou!
    Denk goed na voor dat je aan iets begint.

    SUCSES

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001


    oh my god of ik nog maagd ben?

    JA, en dat zal nog wel zo blijven totdat ik ga trouwen iets waar ik persoonlijk achtersta maar waarom vraag je dat eigenlijk????

    als iemand een ander keus maakt moet diegene dat toch lekker zelf weten ik lig er niet wakker van..

  9. #9
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001

    Mijn jongen ( letsgo), IK BEN MOSLIM!!!!!

    Dat moet in principe al genoeg zeggen, maar kennelijk boetseren de meeste hun eigen Islam. En who the F**** are you om mij zo'n onbeschaamde vraag te stellen?

    IK vindt, voor de zoveelste keer, dat een meisje evenals een jongen maagd moeten zijn tot Allah hun met mektab bijeenbrengt!!!

    En JA, ik ben maagd!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    15
    01-07-2001

    ik zou graag willen weten hoe dat meisje ontmaagd is geraakt.
    we weten natuurlijk helemaal niet hoe en waarom,dus we kunnen niet zeggen doen of niet doen rafick.dus laat wat van je horen en wees duidelijker,maar ik denk ook als je echt om het meisje geeft en jij je leven echt met haar wil delen dan doet het verleden er niet aan toe.ik wens jou succes en wacht op je berichtje.groetjes van mij

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    993
    14-10-2001

    jonge maak je niet zo druk, als je van haar houd is het toch genoeg, waarom moet ze zich tegen over jou verandwoorden, verleden moet je laten rusten,maar als ik haar was en jou zo hoor praten zou ik dus nooit met je trouwen, want dan denk ik dat je het na iedere ruzie weer naar boven haalt dat ze niet maagd was, dus jonge als je echt van haar houd en met haar wil trouwen laaaaaaaaaaaaat het russssssssten.

    he SABAGH, waarom weten hoe dat komt, ze heeft gewoon met een ander gedaan, als je een nieuwe relatie aangaat moet je zeker niet gaan vragen met wie hij of zei het heeft gedaan, boeien.

    en zorro tzzzzzzzzzz niemand kan krijgen,er zijn genoeg mannen die zich daar niet druk om maken. jonge jonge,als je van iemand houd(als je weet wat dat inhoud)maakt het nog wat uit of ze nog maagd is mmmmmm DUS NIET !!!!!!

    he rafick volg je hart en als je weet dat je het verleden kan laten rusten trouw met haar kun je het niet (dat betekend dat je niet genoeg van haar houd) trouw dan niet .

    en nog een ding NADIA_ANTWERPEN
    een schone lei het huwelijk in treden met iemand die maagd is ooooooh please girl,als je eens wist hoeveel vrouwen met mannen naar bed gaan maar het van achter laten doen BAH!!! alleen zodat ze maagd blijven, nou dat is iets wat ik dus echt schande vind, maar ach ieder voor zich,

    groetjes,

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    15
    01-07-2001

    dag cammila meid.
    weet je wat je voortaan het eerst het beste kan doen.
    lees iemand zijn verhaal goed voor dat je reageert meid.
    want in mijn gedeelte heb ik het over ,hoe is het meisje ontmaagd geraakt,komt het mischien door verkrachting zelf willen of getrouwd geweest.er zijn genoeg redens en rafick heeft niet gezegd hoe en waarom.
    want dan weet ik wat ik kan zeggen en is het verhaal hier wat duidelijker.dus meid mijn advies reageer niet te snel met je vingertjes.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    993
    14-10-2001

    tzzzzzzzzzzzz wat een zeikers, en zorro ik zelf meegemaakt nee heb ik niet meegemaakt, je bent nog dommer dan ik dacht sorry dat ik dat zeg, en wijsneus hierboven je zelf niet meer wat je zegt, en verkracht of getrouwd geweest? als ze getrouwd is geweest is dat heeeeeeeel wat anders, dat heeft niks temaken dat ze met jan en alleman heeft ge........ en verkracht dan denk ik niet dat hij hier een beetje gaat vertellen dat ze niet meer maagd is.

    BY THE WAY, je hebt gelijk zorro ik ben niet meer maagd, maar dat was ik tot ik ging trouwen, maar nu ik gescheiden ben hoef ik me nergens voor te schamen.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    993
    14-10-2001

    waarom moet ik mij aangevallen voelen, als ik met jou door ga met dit kinderachtige gedoe dan zijn we morgen nog niet klaar, ik zal in dit geval het verstandigste zijn van ons twee en er mee kappen.

    groetjes en

  15. #15
    ik wil bij jou zijn...

    Reacties
    145
    14-09-2001

    hey vreemdeling...
    Camilla is de beste en de slimste..
    neem dat van mij aan MR Zorro..