1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    241
    29-03-2001

    Stop....jij...ja jij stop en denk even over je toekomst.!!!

    stop.........ja .jij..........stop even en denk over je toekomst hier.

    ik ga het niet beschrijven je je over je toekomst moet denken maar ik laat u wat foto' szien das alles,in de hoop dat zij vertellen wat ik niet kan vertellen incha allah.

    Het licht dat in het oog straalt is eigenlijk het licht van het hart.Het licht dat het hart vult is het licht van God, dat zuiver is en heel anders dan het licht van intellect en zintuigen

  2. #2
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Salaam aleikom...

    Agi moest je dat nou doen!!! Nu stromen de tranen weer :traan2:

    DjazaakAllah voor het herinneren, het is natuurlijk iets wat we veel liever vergeten, maar we moeten ons zelf er mee confronteren dat onze tijd aan gaat breken, en wat nemen we mee?????

    Inschallah zullen we daar aan werken, dat we voldoende bagage hebben (hassanaats) om djenna te betreden... InschallaH
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    21
    07-09-2002

    Salaam 3leikoem...,
    ik ben blij dat dit ook eens aanbod komt, want dit onderwerp
    vergeten we meestal!!!!
    En eigenlijk is het, het belangerijkste in ons leven
    Allah y hdina


    p.s.: yassine jouw gedichten (en topics)zijn altijd heel speciaal en interssant

    GreetZ

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    Assalamou alaikoum wa rahmatou laah wa barakatouh, bismillah wa salatou wa salamou 3ala rasouli laah mohamadin ibni abdillah wa 3ala alihi wa sahbihi wa man waalaah,

    Beste Broeder,

    Het enige wat ik kan zeggen is jazakaaaaaaaa Allahou khairan en Moge Allah swt jou hiervoor met de Djannah belonen.

    Wa salam

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    18
    05-06-2002

    Salaam 3alikoum!
    dat is echt prachtig!
    LILAHI CHOUKR dat er nog mensen zijn die aan ALLAH denken.
    LA ILLAHA ILLA ALLAH MOJ+HAMADOEN RASSOELOE ALLAH, AMANTOE BEMAL'IKATIHI WAKOTOBIHI WAL YAOUMI EL AGIER LA RAJ3A FIEHI.

    beslama igwan
    als jij een verloren roos in de woestijn was
    dan zou ik je al mijn tranen gunnen
    om je niet te laten sterven,
    want ik ken geen mens die zo lief is als jij

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    213
    25-07-2002

    Salaam oe aleikoem,

    Wallahie het doet me goed om dit te zien en te lezen. Alleen jammer dat dat gevoel van tijdelijke aard is.

    Als we de heer N. Lazrak(tweede kamerlid van sp) zouden vragen naar zijn mening hierover zou hij denk ik zeggen: "Jongens dit is de islam van saudi arabie, we leven in nederland dus we moeten ons houden aan de wetten hiero. Voor de mensen die saudi arabie willen volgen met hun geloof, die moeten maar de vliegtuig pakken naar saudi en daar lekker doen wat ze willen. (was het maar zo makkelijk, dan was ik binnen een vingerknip daaro).

    En dan de mening van Hirshi Ali
    " toen ik vroeger in kenia was, was ik ook zo fundamentalistisch. Ik dacht toen ook dat het de waarheid was, maar toen ik wakker werd geschud door een vriendin van mij toen zag ik alle fouten in, dat de vrouwen besneden werden tegen hun zin in, wij werden onderdrukt, we moesten doen wat de mannen zeiden. Maar gelukkig ging de poort voor mij open naar nederland en nu ben ik zo vrij als een vogel om te zeggen wat ik wil en om te doen wat ik wil. Die mensen die het boek van God letterlijk volgen die vormen een bedreiging voor de samenleving hier. Want je kan de Koran op honderden manieren interpreteren en de mensen die de soenah volgen die doen dat verkeerd(nee jij doet het goed wou je zeggen, volgens mij ben je door de media omgekocht voor 23,95 euro). Die mensen van de soenah zijn gewoon primitievelingen, extremisten en fundamentalisten, kijk maar wat er in de wereld gebeurt. Trouwens ik spreek namens elke moslima in nederland, ik ben hun vertegenwoordigster. Laten we trouwens kijken naar de "blijf van mijn lijf huizen" en de opvangstichtingen, die zitten vol moslimvrouwen die thuis in elkaar werden geslagen. Die vrouwen willen gewoon af van de onderdrukking. de mensen die de soenah volgen vormen een bedreiging voor deze hele maatschappij. Ze moeten gewoon integreren(hee meissie ik was geintegreerd, het beviel me niet en ben naar de ware religie teruggekeerd, de Tawheed).

    En om mevrouw N. Tahir haar mening te vragen:
    " Ik sluit me aan bij de mening van mevrouw Hirschi Ali, maar ik vind dat je niet iedereen over één kam moet scheren. Want er zijn ook goede. Mijn zus is namelijk uitgehuwelijkt en is dolgelukkig(ja, ja , dat weten we al, vertel eens iets nieuws)

    Stelletje debieltjes die gasten die door middel van namiema een hogere positie denken te krijgen in nederland.

    Moge Allah een ieder op deze wereld laten terugkeren naar de eenheid van Allah en deze wereld vreedzaam maken voor een ieder.

    Salaam oe aleikoem
    Je ne sais pas

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    18
    05-06-2002

    Question Voor umair

    salaam alikoum!

    Broeder, ik heb je verhaal gelezen en ik heb de waarheid er in geproefd!
    helaas! ik heb die debat ook gezien, het was debat voor stelletjes ongeleerde en snel uitgepraatte gasten, dat is wat media graag wilt laten zien en horen aan de naieve mensen die voor een onschuldige doosje zitten, Onze stemmen willen ze niet horen weet je ook waarom?
    Ja, anders krijgen we weer meer groepen achter ons staan zogenaamde(terroristen). ze laten alleen de stem van een vluchtelling horen die denkt dat ze met haar bekeren tot een andere religie dan islam beroemd wordt in NL en dus zo maken haar landgenoten meer kans om in Nl te verblijven. ik vraag me af, heeft zij nooit van CDA en LPF gehoort (asielbeleid). In Allah's naam bij wie zoekt zij vlucht bij degene die alle duren in haar gezicht ebn die van haar zusters en broeders dicht willen gooien, Maar ik denk dat het geval bij haar is: ik..ik en de rest mag stikken.
    Broeder wij kunnen een ding doen om die zielige mensen wakker te schudden en dat is onze kenissen meedelen, ooit zullen ze luisteren!
    en over lazrak gesproken, hij deugd niet helemaal. ik ben een keer naar een debat geweest in eindhoven ISLAM en MEDIA, hij heeft een keer wat gezicht maar ik heb niet naar hem geluisterd.Vond ik onbelangrijk!
    mohiem Moge Allah onze (momenien en momienaat) bijstan!

  8. #8
    hijra

    Reacties
    33
    26-07-2002

    In de naam van Allah swt de barmhartige de genadevolle,

    A salamoe alaikoum warahmatoelah wabarakatoehoe zusters broeders fi dien,

    Moge Allah swt onze zusters en broeder terug een laten worden, moge Allah swt onze zusters en broeders elkaar helpen,elkaar steunen ipv hen te verblinden door deze fitna en hen te verblinden voor de pijn die onze zusters en broeders over de wereld moeten doorstaan omdat ze hamdoelileh moslim(a)s zijn, Moge Allah swt onze zusters en broeders over heel de wereld du3as laten doen voor onze zusters en broeders die de pijn moeten doorstaan,die worden gemarteld, die zo snel vergeten worden door hun eigen zusters en broeders, omdat ze met te veel andere zaken bezig zijn, omdat ze met dit AARDSE LEVEN bezig zijn ipv te werken voor el AKHIERA!!
    Moge Allah swt onze zusters en broeders in deze wereld elkaar laten helpen ipv elkaar uit te moorden, alsof de ongelovigen deze niet als hun taak nemen, alsof het al niet genoeg is dat de ongelovigen, er alles voordoen om onze moslim(a)s over heel de wereld te straffen alleen al om het "moslimwezen" ,
    Stel je voor zusters broeders hoe pijn het doet om aangevallen te worden hier in de westerse wereld door ongelovigen (waar vroeger zo vaak gelovigen bij hoorden ) woorden raken , maar wanneer jou kind, jou ouders jou echtgenoot(e), jou geliefden van je leven worden wegerukt alsof het om een spelletje zou gaan broeders zusters fi dien, dan heb je pijn!!!

    De pijn die jullie denken te lijden hier in deze dunia door woorden,die raken is niets tov de pijn die onze zusters broedes moeten lijden in de oorlogen waar menslevens worden weggenomen alsof het muggen zijn die je enerveren omdat je niet rustig kan slapen en je hen hun ziel wegneemt.

    Broeders zusters fi dien sta alsjeblieft stil bij de gebeurtenissen die gebeuren, weet dat het niet is omdat je zogezegd "ver van die plaats" bent dat je het kan vergeten en dat je er niets aan kan doen,
    ipv mee te doen met ongelovigen die je alleen maar willen kapotkrijgen omdat je moslim(a) bent, zoek je toevlucht bij Allah swt en help je zusters en broeders, vergeet hen niet, want Allah swt zal het zelfde bij je doen op de dag des oordeels. Vergeet niet waarom je hier op aarde bent!! Laat je niet verblinden door de wereldse zaken, want waarlijk zij zullen je noooit helpen, het zijn die dingen die je onderlaag zullen betekenen.

    Laat jullie NIET in de val lokken!!!

    Wa salamoe alaikoum warahmatoelah wabarakatoehoe
    "God accepteert je geloof niet als het zich niet vertaald in daden; en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn." (Muslim).