1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    15
    20-08-2003

    Het perfecte ondernemersidee…

    In deze economische recessie is het erg moeilijk om als afgestudeerde aan een baan te komen. Dus wat is daarvan het gevolg: een ww-uitkering of voor jezelf beginnen. Maar veel van deze starters geven de hoop snel op of gaan failliet.

    Het schijnt dat wij mocros niet creatiever kunnen zijn dan het openen van een bakker, kapper of coffeeshop. Ik denk het niet…..

    Vertel hier wat jij gaat beginnen, zou willen beginnen, van droomt…

  2. #2
    Me & Mo ...

    Reacties
    8.664
    29-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    mn bro heeft een restaurant, een wereld keuken. is nu bijna 2j open, heel succesvol...

    kheb altijd wel een vrouwelijke kapperszaak wille opene, mr ja, is momenteel financieel ff ni mogelijk, wie weet ooit inshaAllah

    bisous xxx

    Voor alle gelegenheden...


  3. #3

    Reacties
    8.105
    24-10-2003

    Re: Het perfecte ondernemersidee…

    Origineel gepost door M_AKK_A
    In deze economische recessie is het erg moeilijk om als afgestudeerde aan een baan te komen. Dus wat is daarvan het gevolg: een ww-uitkering of voor jezelf beginnen. Maar veel van deze starters geven de hoop snel op of gaan failliet.

    Het schijnt dat wij mocros niet creatiever kunnen zijn dan het openen van een bakker, kapper of coffeeshop. Ik denk het niet…..

    Vertel hier wat jij gaat beginnen, zou willen beginnen, van droomt…
    Rislaine Gaat Advocate Worden.
    Dus Als Je In Diepe Shit Zit, U Know Where 2 Find Me.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    318
    03-12-2003

    Re: Het perfecte ondernemersidee…

    Origineel gepost door M_AKK_A
    In deze economische recessie is het erg moeilijk om als afgestudeerde aan een baan te komen. Dus wat is daarvan het gevolg: een ww-uitkering of voor jezelf beginnen. Maar veel van deze starters geven de hoop snel op of gaan failliet.

    Het schijnt dat wij mocros niet creatiever kunnen zijn dan het openen van een bakker, kapper of coffeeshop. Ik denk het niet…..

    Vertel hier wat jij gaat beginnen, zou willen beginnen, van droomt…


    Makkelijker gezegd dan gedaan,weet nu alvast dat het voor jouw een hele klus word kerel.
    Ali rust in vrede en mag allah over je waken inshalah.

  5. #5
    Ơldskúúúl, son.

    Reacties
    1.434
    14-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Een geheel geautomatiseerde Halal-slachterij...*ofzo*...

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.576
    01-03-2003

    lijkt me echt een geweldig om een mooie marokkaanse winkel te openen met marokaanse kleding, souverniers, of iets anders

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    857
    19-04-2002

    Salaam alaikom warahmatollah,

    Mijn overweging iets voor mezelf te gaan beginnen heeft niets te maken met de economische recessie..

    Ik ga inshAllah samen met pa een autobedrijf opstarten( we zijn nu bezig met het in orde maken met alles wat er bij komt kijken, belasting gedoe, inschrijvingen etc)...mijn pa zit er al in die business samen met wat vrienden, maar hij wil nu graag iets voor zichzelf met zn lieftallige dochter opstarten.. Na mijn studie (Ondernemerschap) moet alles klaar zijn om een goede start te maken, inshAllah...

    Ik zou daarnaast graag ook een Winkeltje willen openen met Marokkaanse spullen....Want dat hebben wij hier niet...zou een goede optie zijn...maar daar moet ik nog eerst onderzoek naar doen voordat die stap daadwerkelijk genomen word...

    wasalaam

    p.s: Ik hoop dat al jullie wensen in vervulling gaan
    Geniet van het leven zolang het kan en als het even tegen zit vraag dan om vergeving,want Allah beproeft wie hij wil en wanneer hij wil.

  8. #8
    Beschaamd & Befaamd

    Reacties
    1.186
    08-11-2003

    Yeah what eva

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7
    22-11-2002

    hee vrienden en vriendinnen,

    Ik zag dat je een zaak wilde openen, maar je moet weten dat in een economishe recessie veel mensen een eigen zaak beginnen, die schieten dus als paddestoelen ut de grond. mensen die denken ik ben werkloos dus ik ga maar iets voor mezelf beginnen. Waarom word een recessie een recessie genoemd????

    Mensen die hebben niet geld genoeg meer om uit te geven, het is dan ook heel kenmerkend dat veel mensen in een recessie geen grote aankopen meer doen, maar dat de juist gaan sparen voor finacieel meer onzekere tijden (wanneer men bijv. hun baan kwijt raakt om de hypotheek te financieren). Je zult dan ook in een recessie zien dat de rente bij de banken heel laag is, dat is puur om er voor te zorgen dat mensen zo min mogelijk gaan sparen, en dat ze geld gaan lenen om uit te geven. Maar dat gebeurd nou eenmaal niet zo snel. Dus ik raad je aan om er even over na te denken want wat meestal een goed idee lijkt eindigd soms in een drama!!!

    Allah zal je inchaallah helpen en veel succes!!!! En ik hoop van harte dat ik geen gelijk zal krijgen!!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    31
    10-12-2003

    Nederland verkeerd momenteel inderdaad in een economische recessie, het lijkt mij verstandig om daar gebruik van te maken. Ik wil graag een transport bedrijf beginnen en me met name richtten op Azie en Europa. Of het nu goed of slecht gaat met een land, er zullen altijd goederen geëxporteerd en geïmporteerd moeten worden. Daarnaast komen ook nog allerlei Value Added Logistics handelingen bij kijken, waar je veel geld mee kunt verdienen.

    Insallah na wil ik na mijn opleiding Logistiek en Economie van start gaan.

    Tevens wil ik iedereen met dezelfde intenties veel succes wensen.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7
    22-11-2002

    Ik raad jou een ding aan kijk eens hoeveel transportbedrijven er bestaan of hebben bestaan en failliet zijn gegaan. Dat is nou de sector die als paddestoelen uit de grond vliegen maar even snel weer weg zijn!!! het is zo dat de grote bedrijven toch voor de goedkoopste kiezen, en als je dan ook

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    857
    19-04-2002

    Origineel gepost door lMlaestro
    Yeah what eva
    What ever???? Voor jou misschien
    Geniet van het leven zolang het kan en als het even tegen zit vraag dan om vergeving,want Allah beproeft wie hij wil en wanneer hij wil.

  13. #13
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Ik zou ook wel wat willen beginnen, maar niet alleen. Ik heb wel wat apparte ideeen in mijn hoofd, waar zeker vraag naar is..InschaAllah ooit, You never now...
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?