1. #121
    Alhamdolilah

    Reacties
    1.179
    09-10-2011

    Citaat Geplaatst door 25_25 Bekijk reactie
    Je verhaal klopt zeker niet, en al helemaal niet genetisch, cultureel en taalkundig. Omdat de Imazighen 100% Afrikanen zijn, de mannen delen geen genetisch markers met de Aziaten en of de Europeanen, het is andersom wel het geval.


    Daarnaast is de beschaving in Noord Afrika velen malen ouder dan elders. Staatsvorming begon ook bij de oude Egyptenaren in Noord Afrika.

    Phoeniciers waren volgens de historici VLUCHTELINGEN uit Tyre (Libanon)die asiel kregen van de Imazighen, en daarnaast schijnen ze zelf beinvloed te zijn door de Noord Afrikanen en Andere volkeren uit Zuid Europa de wel bekende ''Sea people'' die onder leiding van de Meswesh Amazigh stammen tegen Farao streden.

    En zo kan ik dagen lang door gaan.



    Geschiedenis is niet zo simpel, je moet heel diep graven wil je de feiten achter halen.
    Daar ben ik er met je eens, die theorie wordt weleena gebruikt door de wetenschappers dit omdat
    ze niet kunnen geloven dat blank zijn (lichte huidakleurs hebben) buiten een Europese land kan. Dus als je geen typische kenmerken (uiterlijk ) bezit van een typisch Afrikan dan heb je een conectie met Europa.
    Verder Afrika was aan Noord-Afrika benoemd en niet aan dr rest van het continent.
    Het probleem is dat er veel geschiedenis is vervalsd en die kom je overal regen, het is moeilijk om de waarheid te vinden.
    Stop pretending to be someone else, be original, be yourself, be the one who brightens the sky, never be second best.
    Nieuwe gebruiker, overgenomen
    Als ik je ooit beledigd of gekwetst heb, zou ik graag mijn excuses willen aanbieden! Jazakum Allah al khair.

  2. #122
    Alhamdolilah

    Reacties
    1.179
    09-10-2011

    Citaat Geplaatst door darksider Bekijk reactie
    Welke punt moet ik daar mee nog duidelijk maken je zegt het zelf.
    Ik heb een berberse achternaam en verder wil dat niks zeggen. De berbers accepteerden het geloof en omdat islamitische namen aangeraden zijn worden die gebruikt Ik geloof dat de achternamen alleen maar veranderd zijn aangezien er sommige Arabisch klinken maar toch niet echt Arabisch zijn als je naar de betekenis kijkt
    Stop pretending to be someone else, be original, be yourself, be the one who brightens the sky, never be second best.
    Nieuwe gebruiker, overgenomen
    Als ik je ooit beledigd of gekwetst heb, zou ik graag mijn excuses willen aanbieden! Jazakum Allah al khair.

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    15-02-2010

    Citaat Geplaatst door darksider Bekijk reactie
    Libanon hoorde vroeger bij egypte daarom.
    Maaar waar ik dit heb gelezen tijdje geleden, kan je echt nie vertellen hoe ik daar kwam haha.
    Ben het vergeten maar probeer het op te zoeken..
    Marokko kent invloeden uit libanon en beetje yemen.
    Welke invloeden?

    En waarom zou het juist niet andersom kunnen zijn volgens jou: Libanon en Yemen invloeden uit Marokko? Leg uit.

  4. #124
    Verbannen

    Reacties
    2.262
    11-11-2012

    Citaat Geplaatst door DulcedeLeche Bekijk reactie
    Ik heb een berberse achternaam en verder wil dat niks zeggen. De berbers accepteerden het geloof en omdat islamitische namen aangeraden zijn worden die gebruikt Ik geloof dat de achternamen alleen maar veranderd zijn aangezien er sommige Arabisch klinken maar toch niet echt Arabisch zijn als je naar de betekenis kijkt
    ok maar arabische achternamen in marokko zijn toch darija dialect en ook niet de taal van de quran

  5. #125
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    15-02-2010

    Citaat Geplaatst door darksider Bekijk reactie
    Lolz ik ben berbers mijn achternaam is libanesies en mijn stamboom loopt ook terug daar na toe.
    Maar ik ben vast de enige toch.
    Wrm accepteren marokkanen nooit geschiedenis.
    Hoe kan jij dan "berbers" zijn als jij afstamt van de Libanzen? Leg uit.

  6. #126
    MVC Lid

    Reacties
    320
    16-04-2013

    Ik wil ook wel weten wie men voorouders nu juist waren.

    Bestaan er in West-Europa geen mensen die dit onderzoeken?

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    1.885
    21-11-2012

    Citaat Geplaatst door HINDUSTAN Bekijk reactie
    Flashbericht : north-of-africa.com als bron.

    Idem: "Mekka is het middelpunt van de Aarde" van een of andere muslimextremistische site van ene Ilyaas

    Nu is het wachten op dat wérkelijke berichtje wat iedereen al vermoedt:

    "Muslims zijn nazaten van space aliens"
    Jammer, maar iedereen kan moslim zijn. Elke ras elke persoon. Dus niks niet afstamming. Dat houden we bij jou geloof en dat kasten systeem.
    Wees bewust met wat je doet en zegt.

  8. #128
    MVC Lid

    Reacties
    5.035
    03-05-2010

    Citaat Geplaatst door aqeddouh Bekijk reactie
    nee die kwam uit yemen


    john is verastering van sheikh
    f staat voor fasad
    kennedy is verbastering van kendouri


    eigenlijk heet hij dus sheikh fasad kendouri

  9. #129
    Verbannen

    Reacties
    13.837
    03-01-2004

    Hannibal was ook een berber, maar als we lang genoeg terug gaan stammen we volgens DNA onderzoek van ong. 2000 man uit Afrika, en volgens ons geloof van adam en Eva.

  10. #130
    Verbannen

    Reacties
    748
    16-05-2012

    Wat is Jbilo?

  11. #131
    Verbannen

    Reacties
    1.176
    20-11-2012

    Citaat Geplaatst door DulcedeLeche Bekijk reactie
    Ja klopt, helaas.
    Ik ben wel ermee bezig, ik maak research en ben begonnen met het leren van de Tifinaght. Verder ben ik van plan de oude tmazight te bestuderen (lybische tmazight).
    Beetje en gezonde mate van amazigh nationalisme en bewustzijn zou ook een goede wapen zijn tegen perverse salafisme/wahabisme dat geëxporteerd wordt naar Marokko.

  12. #132
    Verbannen

    Reacties
    13.837
    03-01-2004

    onzin, we moeten voor de ummah gaan ipv verdere versplintering, als ergens Saudi regime gehata wordt, dan is het marokko wel. Zowel marokaanse arabieren als berbers. Islam kent geen ras noch nationalisme.