1. #16
    Verbannen

    Reacties
    1.713
    05-10-2007

    Citaat Geplaatst door MoRo_X Bekijk reactie
    dan zijn we het met elkaar eens.


  2. #17
    Whatever

    Reacties
    5.798
    27-03-2008

    En toch is een van die Farao's indirect verantwoordelijk voor het ontstaan van de Islam.

    Farao Achnaton introduceerde als eerste het monotheisme. Hij schafte alle andere goden af en aanbad alleen nog maar de zon. Het wordt aangenomen dat dit monotheisme uit de Amarna periode de kiem is geweest voor het latere Joodse geloof. Dit zou Mozes uit Egypte hebben meegenomen. En hier komt weer het christendom en nog later de Islam uit voort.

    Wikipedia:
    Er bestaan theorieën dat de Aton-religie van Achnaton het ontstaan of de ontwikkeling van het jodendom heeft beïnvloed. Eén van de aanwijzingen hier is een hymne voor Aton, gevonden in Amarna, die een opvallende gelijkenis toont met de bijbelse psalm 104. Daar Achnatons regering in de meest geaccepteerde chronologie ergens in de tijd viel dat de Israëlieten hun ballingschap in Egypte hadden, is een dergelijke invloed zeer wel mogelijk. Nog interessant is de vermelding van een geheimzinnig volk. Dit volk, de Sa-Gaz of Chabiroe genoemd, drong vanuit het zuid-oosten Palestina binnen en wordt door sommige geleerden geïdentifieerd met de bijbelse joden. De Chabiroe zwierven in grote benden met vrouwen en kinderen rond in onbegaanbaar gebied, ver van de militaire hoofdwegen. Soms mengden zij zich in de plaatselijke politiek door dienst te nemen als hulptroepen, wanneer ze niet zelf eigenhandig oorlog voerden.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.992
    20-03-2007

    Citaat Geplaatst door MoRo_X Bekijk reactie
    ik moet je corigeren mijn vriend, de Islam heeft altijd bestaan, sinds Adam en Eva, sayidouna Ibrahim was een moslim, de naam islam bestond misschien nog niet maar de religie zekers wel, en je hebt gelijk het is een stukje geschiedenis van ons volk. maar niet een stukje om trots op te zijn.
    gelul!!!


    Onderwerp verwijderd door Inspiration
    Reden: Elsevier is een (nog) niet geldige bron voor dit rubriek.

  4. #19
    Jeg hater svinesuger

    Reacties
    20.024
    07-03-2005

    Citaat Geplaatst door MoRo_X Bekijk reactie
    ik moet je corigeren mijn vriend, de Islam heeft altijd bestaan, sinds Adam en Eva, sayidouna Ibrahim was een moslim, de naam islam bestond misschien nog niet maar de religie zekers wel, en je hebt gelijk het is een stukje geschiedenis van ons volk. maar niet een stukje om trots op te zijn.
    Vreemd dat er voor het jaar 600 nooit over de Islam werd gesproken.


  5. #20
    half nederlander

    Reacties
    5.506
    15-05-2007

    Citaat Geplaatst door alrachman1 Bekijk reactie
    gelul!!!
    hetgeen jij altijd zegt.
    peace

  6. #21
    half nederlander

    Reacties
    5.506
    15-05-2007

    Citaat Geplaatst door Einherjer Bekijk reactie
    Vreemd dat er voor het jaar 600 nooit over de Islam werd gesproken.
    islam betekent gewoon overgave.
    En de profeten, als Ibrahiem en Ismael gaven zich over aan God.
    ds het waren ook gewoon moslims.

    of ze worden ook weleens hanifs genoemd,
    omdat ze geen deelgenoen aan God toekennen.
    peace

  7. #22
    half nederlander

    Reacties
    5.506
    15-05-2007

    Citaat Geplaatst door big2 Bekijk reactie
    Nederlanders waren eens de heersers van de zeeën, en hadden een wereldomspannende economische macht

    MAAR doen het nu nog goed als kein landje
    Ik ben ook tots op Nederland.
    peace

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    717
    21-06-2007

    Citaat Geplaatst door MoRo_X Bekijk reactie
    ik moet je corigeren mijn vriend, de Islam heeft altijd bestaan, sinds Adam en Eva, sayidouna Ibrahim was een moslim, de naam islam bestond misschien nog niet maar de religie zekers wel, en je hebt gelijk het is een stukje geschiedenis van ons volk. maar niet een stukje om trots op te zijn.
    Klets geen onzin.

    Religie is een stelsel van waarden, normen, regels en rituelen in die zin bestaat de Islam als religie pas sinds Mohamed. Dat Moslims en christenen geloven in de god van abraham, betekent slechts dat zij dezelfde god aanbidden. Je gedachtengang is sektarisch en word door je ego ingegeven, richt je liever op de overeenkomsten alleen daarin is vrede en harmonie te vinden.

  9. #24
    Jeg hater svinesuger

    Reacties
    20.024
    07-03-2005

    Citaat Geplaatst door Tarif5 Bekijk reactie
    Niemand weet dat Nederlanders ooit de heersers van zeeen zijn, maar iedereen in de wereld kent de beschaving van Farao's.
    Nooit gehoord van de WIC en VOC zeker? De Hollanders waren beroemd en berucht overal ter Wereld. Vele plaatsnamen waar ook ter wereld herrinnert aan die periode.


  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    3.992
    20-03-2007

    Citaat Geplaatst door Nabil19 Bekijk reactie
    hetgeen jij altijd zegt.
    Tja, moet men maar niet zoveel nonzens verkopen hier!!


    Onderwerp verwijderd door Inspiration
    Reden: Elsevier is een (nog) niet geldige bron voor dit rubriek.

  11. #26
    Jeg hater svinesuger

    Reacties
    20.024
    07-03-2005

    Citaat Geplaatst door Tarif5 Bekijk reactie
    WIC en VOC, kent niemand buiten Nederland. Zelfs ik weet niet wat WIC en VOC zijn, laat staat mensen buiten Nederland.

    Wat ik over de WIC en de VOC weet,heb ik geleerd op een basisschool in Noorwegen.


  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    3.992
    20-03-2007

    Citaat Geplaatst door Tarif5 Bekijk reactie
    WIC en VOC, kent niemand buiten Nederland. Zelfs ik weet niet wat WIC en VOC zijn, laat staat mensen buiten Nederland.
    Man wat ben jij een eikel!!!!

    1) Zelfs jij niet, man je ego is te groot voor deze wereld hoor.
    2) Nooit geschiedenis op de vmbo gehad??


    Onderwerp verwijderd door Inspiration
    Reden: Elsevier is een (nog) niet geldige bron voor dit rubriek.

  13. #28
    Jeg hater svinesuger

    Reacties
    20.024
    07-03-2005

    Citaat Geplaatst door Tarif5 Bekijk reactie
    Op de basisschool leren mensen veel sprookjes en verhalen. Maar over Farao's worden nog steeds wetenschappelijk onderzoeken gedaan door westerse universiteiten.
    Jij hebt de basisschool natuurlijk overgeslagen,en bent gelijk op de Universiteit terecht gekomen.


  14. #29
    Jeg hater svinesuger

    Reacties
    20.024
    07-03-2005

    Citaat Geplaatst door Tarif5 Bekijk reactie
    Door mijn volk te ontmenselijken bewijs je alleen hoe barbaars je bent. Misschien waren ze in VOC net zo barbaars als jij. Aan barbaren zoals jij besteed men geen aandacht, vandaar dat niemand weet wat VOC is.
    Weet je nu wel wat de VOC was?..of is het slechts giswerk?


  15. #30
    Good Vibes

    Reacties
    7.188
    05-03-2005

    Citaat Geplaatst door Tarif5 Bekijk reactie
    Zoals ik zei, heb ik nog nooit van VOC gehoord. Is VOC een Nederlandse stam of is VOC een plaats ergens in de wereld die in handen was van Nederlanders?


    Vereenigde Oostindische Compagnie