1. #1
    Amazigh

    Reacties
    25.571
    10-02-2006

    Haar onderzoek van Farao Ramses II tonen aan dat hij Berber was


  2. #2
    Nadorcity!

    Reacties
    77
    03-04-2007

    haha dus hy was een berber mm haha
    MEERDERE GEBRUIKERS
    Verwar nooit je gevoelens met plichten.


  3. #3
    Amazigh

    Reacties
    25.571
    10-02-2006

    Ook waren vele Oude Egyptische woorden hetzelfde als Berbers nu:


    Oud Egyptisch - Berbers (Guanche Berbers, Gomora Berbers)

    Ahmon= water, aman
    Araba= vier, arba
    swi= drink, swi.
    cansa = vijf, gamsa.
    achich= zoon
    adarg= schouder
    ara= geit

    etc etc

    http://www.north-of-africa.com/artic...id_article=494

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    78
    10-04-2008

    Nou, nou, wat een aanwinst!

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    2.351
    14-07-2007


    Seti I grave

    It is interesting to note the link to the North African Berbers: some Berber tribes, such as the Riffians of the Atlas Mountains, have incidences of blondism reaching almost 60%, and they have a percentage of red-haired people which is comparable to that of the Irish. [Coon & Hunt (1966) 116-117.]

    These facts have not only anthropological interest however, but also great symbolic importance. In ancient Egypt, the god Seth was said to have been red-haired, and redheads were claimed to have worshipped the god devoutly. [Wainwright (1938) 31, 33, 53.] In the Ramses study cited above, the Egyptologist Desroches-Noblecourt wrote an essay, in which she discussed the importance of Ramesses’ rufous condition. She noted that the Ramessides (the family of Ramses II), were devoted to Seth, with several bearing the name Seti, which means "beloved of Seth". She concluded that the Ramessides believed themselves to be divine descendants of Seth, with their red hair as proof of their lineage; they may even have used this peculiar physical feature to propel themselves out of obscurity, and onto the throne of the Pharaohs. Desroches-Noblecourt also speculated that Ramesses II may well have been descended from a long line of redheads. [Balout, et al. (1985) 388-391.]

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    1.713
    05-10-2007

    het is normaal aangezien west egypte amazighland is waar nog steeds imazighen wonen die nog steeds het Tamazight spreken.

    mister riffi je had het over gamsa dat het een amazigh woord was maar gamsa is arabisch, in tamazight is het "smus".

    maar de nijl, in het arabisch schrijf je het als "annil" is een amazigh woord wat blauw betekent, in het tarifit zeggen we anir of aniri voor blauw. er is nog steeds en aftakking van de nijl dat de blauwe nijl heet.

    ook de stad asswan draagt een amazigh naam wat arend betekent.

    ook zijn er tifinagh gevonden in verschillende pyramides van egypte.

    en in libie is er een mummie gevonden die ouder si dan de oudste egyptische mummie wat erop duidt dat mummificeren geintroduceerd is door imazighen.

    ook zien we dat pyramides zich niet alleen tot egypte beperken maar ook in andere delen van tamazgha zijn gebouwd zoals in het huidige algerije en in Tenerife.

    later zou koning Yubba II die "technologie" in amerika introduceren waarmee de indianen hun bekende pyramides mee hebben gebouwd.

  7. #7
    El Moro

    Reacties
    642
    24-08-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Ik weet niet of het iets is om trots over te wezen, aangezien Ramses en al die andere farao`s zichzelf als god zagen, en ALLAH soubhana oua ta3ala, na3ala 3ala lfara3ina.

    maar goed, ieder zijn mening toch

    Proud to be a Jbilo

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    1.713
    05-10-2007

    Citaat Geplaatst door MoRo_X Bekijk reactie
    Ik weet niet of het iets is om trots over te wezen, aangezien Ramses en al die andere farao`s zichzelf als god zagen, en ALLAH soubhana oua ta3ala, na3ala 3ala lfara3ina.

    maar goed, ieder zijn mening toch

    zoiezo is het geen trots maar gewoon geschiedenis van ons volk.
    in die tijd was er geen islam.. elke volk had toen haar eigen godje.
    en dat mensen hier trots op zouden zijn is niet vanwege het feit dat ramses II zichzelf als god beschouwde maar om de beschaving van het volk...

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    1.713
    05-10-2007

    Citaat Geplaatst door Hazouz Bekijk reactie
    Was John. F. Kennedy ook een Amazigh ??

    nee die kwam uit yemen


    john is verastering van sheikh
    f staat voor fasad
    kennedy is verbastering van kendouri


    eigenlijk heet hij dus sheikh fasad kendouri

  10. #10
    El Moro

    Reacties
    642
    24-08-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door aqeddouh Bekijk reactie
    zoiezo is het geen trots maar gewoon geschiedenis van ons volk.
    in die tijd was er geen islam.. elke volk had toen haar eigen godje.
    en dat mensen hier trots op zouden zijn is niet vanwege het feit dat ramses II zichzelf als god beschouwde maar om de beschaving van het volk...
    ik moet je corigeren mijn vriend, de Islam heeft altijd bestaan, sinds Adam en Eva, sayidouna Ibrahim was een moslim, de naam islam bestond misschien nog niet maar de religie zekers wel, en je hebt gelijk het is een stukje geschiedenis van ons volk. maar niet een stukje om trots op te zijn.

    Proud to be a Jbilo

  11. #11
    Nadorcity!

    Reacties
    77
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door aqeddouh Bekijk reactie
    zoiezo is het geen trots maar gewoon geschiedenis van ons volk.
    in die tijd was er geen islam.. elke volk had toen haar eigen godje.
    en dat mensen hier trots op zouden zijn is niet vanwege het feit dat ramses II zichzelf als god beschouwde maar om de beschaving van het volk...
    Góed gezégd.!.
    MEERDERE GEBRUIKERS
    Verwar nooit je gevoelens met plichten.


  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    1.713
    05-10-2007

    Citaat Geplaatst door MoRo_X Bekijk reactie
    ik moet je corigeren mijn vriend, de Islam heeft altijd bestaan, sinds Adam en Eva, sayidouna Ibrahim was een moslim, de naam islam bestond misschien nog niet maar de religie zekers wel,
    oke, dan mag jij me vertellen welke volken toen moslim waren... of focus je alleen op de Imazighen alsof ze de enige waren die geen moslims waren?
    en je hebt gelijk het is een stukje geschiedenis van ons volk. maar niet een stukje om trots op te zijn.
    jou mening, maar de amazigh beschaving die in egypte en Libie in die tijd was is wel om trots op te zijn.

  13. #13
    El Moro

    Reacties
    642
    24-08-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door aqeddouh Bekijk reactie
    oke, dan mag jij me vertellen welke volken toen moslim waren... of focus je alleen op de Imazighen alsof ze de enige waren die geen moslims waren?



    jou mening, maar de amazigh beschaving die in egypte en Libie in die tijd was is wel om trots op te zijn.

    nogmaals sayidouna Ibrahim was een moslim dus zijn volgelingen waren ook moslims.
    focussen op imazighen ?? hoe kom je er bij, of wil jij mij nu over laten komen als een anti amazigh iemand ??



    is inderdaad mijn mening. ik ben niet trots op de farao`s.

    Proud to be a Jbilo

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    1.713
    05-10-2007

    Citaat Geplaatst door MoRo_X Bekijk reactie
    is inderdaad mijn mening. ik ben niet trots op de farao`s.

    op de farao's ben ik ook niet trots, wel op de beschaving

  15. #15
    El Moro

    Reacties
    642
    24-08-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door aqeddouh Bekijk reactie
    op de farao's ben ik ook niet trots, wel op de beschaving

    dan zijn we het met elkaar eens.

    Proud to be a Jbilo