1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    EU belooft palestijnen 35 miljoen

    Citaat Geplaatst door Corrie
    Geld voor de palestijnen, dat is goed nieuws, alhoewel ik liever had gezien dat er geld in echte opbouw gestoken werd.

    Bron: fok.nl

    Zaterdag heeft de Europese Unie de Palestijnse Autoriteit een bedrag van 32 miljoen euro toegezegd. Met dit geld moeten de Palestijnen de economische crisis het hoofd te bieden en ook moet er met het geld hervormingen worden doorgevoerd.

    De overeenkomst werd door vertegenwoordigers van de Europese Commissie en de Palestijnse minister van Financiën, Salam Fayyad, ondertekend. De ontmoeting vond plaats in Ramallah op de Westbank.

    Volgens een verklaring van de EC is tien miljoen euro bedoeld voor het opzetten van een kiescommissie, die verkiezingen moet gaan voorbereiden. Nog eens vijftien miljoen euro gaat naar noodhulp voor kleine bedrijven. Met de rest moet het rechtssysteem worden verbeterd.

    In ons land wordt er al geruime tijd getwijfeld of het geld wel op de goede plaats terecht komt. Het Internationaal Monetair Fonds constateerde in september van dit jaar dat onder leiding van Arafat tussen 1995 en 2000 bijna 900 miljoen dollar aan belastinginkomsten buiten de officiële begroting is gehouden.

    Volgens de kamerleden Eurlings en Wilders zou het niet vreemd zijn als Arafat een politiek belang heeft bij een uitzichtloze economische situatie voor de Palestijnse bevolking. Dat zou namelijk de steun aanwakkeren voor terroristische groeperingen.

    Eerder deze maand meldde de BBC dat Arafat maandelijks 50.000 dollar doneert aan de leden van de Brigades. Dit wordt door de Palestijnse ex-minister Abdel Fattah Hamayel bevestigd. Hamayel ontkent echter dat de donaties worden besteed aan terroristische activiteiten. Hij beweert zelfs het tegenovergestelde: het geld zou bedoeld zijn om de Brigades ervan te weerhouden aanslagen te plegen.
    .

  2. #2
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door Multikul
    Het klinkt leuk maar er is veel meer geld nodig om de palastijnse staat een feit te maken. Het zal zeker in de miljarden lopen.
    Hmm, zou het op prijs stellen dat je nu een en ander gaat toelichten, vindt je het nite genoeg of zo. moeten wij soms een ereschuld af betalen.

    Hoop trouwens wel dat israel nog even die haven gaat herstellen die daar met Nederlands geld gebouwd is...

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  3. #3
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    WAT IS VREDE??????

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  4. #4
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Origineel gepost door wolfowitz
    zonde van het geld, eerst vrede!
    Vrede? Dat kun je daar vergeten zolang idiote radicale Palestijnse terroristische verzetsstrijders het blijven opnemen tegen de even radicale terroristische Israëlische kolonisten en hun regering.

    Er zijn daar een paar partijen die volgens mij helemaal geen vrede willen omdat hun "machtsbasis" is gebaseerd op geweld.
    Zogauw het vrede is heeft de Hamas geen doel meer om te leven en als het geod is hebben de kolonisten dan geen plaats meer om te leven omdat de gebieden die zij bezet hebben dan zijn teruggegeven aan de Palestijnen.

    Vrede in het midden oosten...Het lijkt ijdele hoop.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    32 miljoen euro is niets vergeleken met de miljarden die Israel krijgt van de VS.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Origineel gepost door Mr_House
    32 miljoen euro is niets vergeleken met de miljarden die Israel krijgt van de VS.
    Het gras bij de buurman is altijd groener....

  7. #7
    Junior lid

    Reacties
    4.396
    24-12-2002

    wat moeten ze opbouwen??? Isreal is blijft nog bombarderen. Dus aan de ene kant opbouwen en een tijdje later naar beneden halen? Naar mijn mening heeft het geen zin....maar ik denk dat palestijnen zeker geld nodig hebben. Maar zonder vrijheid kunnen ze niets. Je moet bijna smeken of even over te steken om medicijnen te halen. En dan is het nog afhankelijk wat voor stemming die soldaat heeft....want hij ziet je niet meer dan een dier: "wij zijn mensen, zij zijn geen mensen, zij zijn maar dieren!". En zo'n man heeft het voor het zeggen of je naar de apotheek mag of niet! Misschien ben ik naief maar volgens mij ben je dan verloren of niet?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door Zelfkritiek
    Het gras bij de buurman is altijd groener....
    En dat vind jij natuurlijk niet zo erg. Het gras van de buurman is groener, dus mooier.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    06-05-2003

    Origineel gepost door wolfowitz
    zonde van het geld, eerst vrede!

    Wolfowitz,

    Eerst dit gedrocht wegruimen en misschien....heel misschien komt er vrede,....en als al die andere pijpekrullen pilaarbijters zich verder alleen maar gaan bezighouden met 'wall headbangen' en papieren post-its in de muurspleten moffelen.


    Ariel Sharon:
    "We control America"
    "Every time we do something you tell me America will do this and will do that . . . I want to tell you something very clear: Don't worry about American pressure on Israel. We, the Jewish people, control America, and the Americans know it."
    - Israeli Prime Minister, Ariel Sharon, October 3, 2001.


    MELILLENSE
    "DALE LIMOSNA, MUJER, QUE NO HAY EN LA VIDA NADA COMO LA PENA DE SER CIEGO EN GRANADA" - ALHAMBRA

    Todo correo electrónico privado que constituye un insulto o amenaza, se publicará en este foro sin previo aviso.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.293
    22-10-2001

    Ach, schijten gaat tegenwoordig erg gemakkelijk
    Wheen, wheen, wheen,
    Wheen al malajien, cha3b al a3rabie wheen, gadab al a3rabie wheen, dam al a3rabie wheen, charaf al ar3bie wheen.

    Allah m3ana, akwa oe Akbar min banie sahioen, yechrie, yektiel, yetfien, yektoel, ardie ma bet hoen. Dam iel ahmar, rawil agdar fie ta3miel laymoen. Nahna men iterien. Akwa min jibaal, aktar min riemaal.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door Corrie
    Dat is waar, maarja de EU is de VS niet....

    En dat geld is heel hard nodig, het is te weinig, mee eens, maar wel welkom....
    Inderdaad de EU is de VS niet, want als de EU meer geld zou beloven dan zou vader VS niet leuk vinden.

    Enne voor wat is die 35 miljoen welkom, zeker voor het weghalen van een paar stenen van huizen die zijn opgeblazen door tanks?? Want voor de opbouw daarvan blijft natuurlijk niets over.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    48
    20-10-2003

    Re: EU belooft palestijnen 35 miljoen

    Origineel gepost door Corrie
    Geld voor de palestijnen, dat is goed nieuws, alhoewel ik liever had gezien dat er geld in echte opbouw gestoken werd.

    Bron: fok.nl

    Zaterdag heeft de Europese Unie de Palestijnse Autoriteit een bedrag van 32 miljoen euro toegezegd. Met dit geld moeten de Palestijnen de economische crisis het hoofd te bieden en ook moet er met het geld hervormingen worden doorgevoerd.

    De overeenkomst werd door vertegenwoordigers van de Europese Commissie en de Palestijnse minister van Financiën, Salam Fayyad, ondertekend. De ontmoeting vond plaats in Ramallah op de Westbank.

    Volgens een verklaring van de EC is tien miljoen euro bedoeld voor het opzetten van een kiescommissie, die verkiezingen moet gaan voorbereiden. Nog eens vijftien miljoen euro gaat naar noodhulp voor kleine bedrijven. Met de rest moet het rechtssysteem worden verbeterd.

    In ons land wordt er al geruime tijd getwijfeld of het geld wel op de goede plaats terecht komt. Het Internationaal Monetair Fonds constateerde in september van dit jaar dat onder leiding van Arafat tussen 1995 en 2000 bijna 900 miljoen dollar aan belastinginkomsten buiten de officiële begroting is gehouden.

    Volgens de kamerleden Eurlings en Wilders zou het niet vreemd zijn als Arafat een politiek belang heeft bij een uitzichtloze economische situatie voor de Palestijnse bevolking. Dat zou namelijk de steun aanwakkeren voor terroristische groeperingen.

    Eerder deze maand meldde de BBC dat Arafat maandelijks 50.000 dollar doneert aan de leden van de Brigades. Dit wordt door de Palestijnse ex-minister Abdel Fattah Hamayel bevestigd. Hamayel ontkent echter dat de donaties worden besteed aan terroristische activiteiten. Hij beweert zelfs het tegenovergestelde: het geld zou bedoeld zijn om de Brigades ervan te weerhouden aanslagen te plegen.
    lawah 35 miljoen kogels die ze de burgers de nek inschieten

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door pista_3
    Ok, dan maar beter het geld in eigen zak houden..maar dan ga je daar weer over zeuren ondankbaar stuk.
    Terwijl niemand in Palestina ene moer geeft om jou bekrompen mening.
    Schelden kan je wel, maar een normale reactie geven, ho maar.

    Van mij hoeft die 35 miljoen niet eens, ik had liever gehad dat het van een moslim-organisatie kwam, ipv de EU. En van mij mogen ze geen ene moer geven om mij, als ik het maar om hen geef dat is het belangrijkste.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door pista_3
    Ondankbaar stuk is geen scheldwoord maar de realiteit.
    En neen, voor jou hoeft zeker niks.
    Je hebt er gewoon geen reet mee te maken.
    Laat het maar aan de Palestijnen over of zij dat geld kunnen gebruiken of niet.
    Jij bent helemaal niet bekend bij de Palestijnen, en jou loze woorden kunnen ze eveneens missen.
    En aangezien er van een moslimorganisatie uit niet veel te verwachten valt in dat opzicht, komt het van de eu.
    Moslims helpen elkaar meer met de mond...de grote mond.
    Over loze woorden gesproken
    Jij komt nooit in de moskee, jij weet dus ook niet dat daar elke vrijdag een inzameling plaats vindt voor de palestijnen en andere moslims in de wereld.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.963
    28-08-2002

    Origineel gepost door pista_3
    Stel je voor, een ongelovige in een moskee.
    Ik zie hier al te veel komedianten dat ik nog naar een moskee ga lopen ok.
    En gaat de imam de godsvruchtige bijdrage van 20€ en twaalf knopen dan persoonlijk afleveren in Palestina.
    Ja Pista, je hebt gelijk.