1. #91
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Column: Halima is het zat! (2/2)



    Halima is het zat!

    Deel 2



    Wellicht was het de laatste keer niet zo goed afgelopen, maar vandaag was het anders. Vandaag had Halima een date met een jongen die ze al twee weken dagelijks sprak op MSN. Deze jongeman had zich via een interessante chatsessie haar leven weten binnen te dringen. Ze spraken elkaar dagelijks en vandaag was het dan eindelijk zover. Ze zou na vandaag het uiterlijk zien van de persoon wiens karaktereigenschappen ze inmiddels wel goed kende. Naarmate ze dichter bij bestemming kwam voelde ze zich zenuwachtiger worden. Zijn stem was haar misschien vertrouwd, maar verder wist ze niet wat ze moest verwachten.

    Vanochtend had ze Amel gedwongen te komen om een outfit met haar uit te kiezen en haar op te maken. Dit was de jongen voor wie ze al die moeite maar al te graag over had. Amel en zij hadden het nog even kort gehad over hun laatste fiasco. Met geluk hadden ze de jongens toch kunnen afschudden, en ze hoopte allebei dat vandaag alles uiteindelijk waard zou zijn.
    Halima heeft meer te verliezen gehad, door haar uitstapjes met Amel om de juiste man te vinden heeft dit uiteindelijk geleid tot haar ontslag. Nou had ze geen carrièrebaan, en wilde ze daar absoluut niet de rest van haar leven door blijven werken toch was dit een harde klap voor haar. Halima voelde het na een maand namelijk al in haar portemonnee. En ook nu de vakantie er zat aan te komen voelde Halima de druk stijgen, ze was gewend aan een gevulde zak. En ze moest dus ook haastig opzoek naar een baan.

    Amel vertelde Halima over een mogelijke oplossing. De jongeman die Halima vandaag namelijk zou ontmoeten was iemand met een goede baan, als Halima het goed zou doen volgens Amel, dan zou ze zich in de toekomst naast hem zich absoluut geen zorgen hoeven te maken om geld. Halima schrok van haar voorstel, toch kon ze ook niet ontkennen dat het wellicht wel een goed idee was, immers had hij geld genoeg, het zou toch niet erg zijn als zij daar een greintje van zou meepikken?

    Maar vandaag zou Halima daar nog niet aan denken, vandaag draaide alles om de eerste indruk. Ze wist van zichzelf dat ze er goed uitzag, en als hij haar zou zien hij meteen voor haar zou vallen. Maar hoe zat het met hem? Halima vond uiterlijk erg belangrijk, kledingstijl maakt iemand immers een man. Ze probeerde zichzelf gerust te stellen door te denken dat een goed karakter meestal evenaart met een goed uiterlijk.

    Na een uur reizen komt Halima aan op het station waar ze elkaar zouden treffen., ze had even daarvoor een bericht van hem ontvangen dat hij haar zou treffen voor de Free Record Shop op het station zelf. Ze voelt zich ongemakkelijk en belt voor de zekerheid Amel. Ze had nog nooit een foto van hem gezien, maar ze zou hem moeten herkennen aan zijn beige jasje. Ze vraagt Amel hoe ze zich moet gedragen.
    “Als je echt bang bent dat hij er niet uitziet Halima dan moet je gewoon op de uitkijk staan en hem eerst goedkeuren voordat je erheen gaat. Hij zal je zelf toch nooit herkennen.” Halima vind het een goed idee en eindigt het telefoongesprek. Ze ziet dat ze weer een bericht heeft ontvangen. Het is van hem zelf, hij vertelt dat hij er binnen twee minuten zal staan. Ze uit een diepe zucht en wederom begint ze zich te irriteren aan zijn sms-gedrag. Hij belde haar nooit, want meneer gebruikte beltegoed. Alle telefoongesprekken die ze hadden gevoerd waren op haar abonnementskosten. Ze vond dat in eerste instantie al een afknapper maar besloot hem toch het voordeel van de twijfel te geven.

    Halima kijkt om zich heen, bij een reclamebord ziet ze kans zich te verstoppen. Ze heeft een goede uitzicht op de ingang van de Free Record Shop. Hij zou haar hier nooit kunnen zien, en met volle verwachting houdt ze alles goed in de gaten. Als ze zich even heeft omgedraaid en zich er weer op richt ziet ze een jongeman met een beige jas staan, hij is opvallend kort maar staat ook met zijn rug naar haar toe. Binnensmonds mompelt ze dat hij zich moet omdraaien. Gelukkig doet hij dit dan ook, en achter de grote bos rode rozen schuilt zijn gezicht. Voordat ze ook maar kan wachten op een blik schrikt ze zich wezenloos. Ze slikt even en paniekerig draait ze zich om. Op het vertrektijdenbord ziet ze haar woonplaats staan. Zonder er maar een seconde over na te denken springt ze de betreffende trein in..

    Dat ze in een stoptrein was gesprongen en daarbij ook een halfuur langer moest reizen daar dacht ze niet aan. Ook stond ze niet stil bij het feit dat hij haar wellicht had gezien. Het enige waar ze aan dacht was het nieuwe telefoonnummer dat ze zou aanschaffen, en het eerste wat ze morgen zou gaan doen was een baan zoeken. Iemand daten die ze via chat had ontmoet, dat nooit weer. Sterker nog, niet alleen blind dates, ze ging helemaal niet meer opzoek. Haar ware zou haar moeten vinden!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  2. #92
    .

    Reacties
    8.519
    23-04-2005

    Nooit meer een blinddate voor haar dus


  3. #93
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Manar en Leila, bedankt voor de reacties..!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  4. #94
    MVC Premium

    Reacties
    14.935
    20-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Graag gedaan meid

    Peace. It does not mean to be in an place where there is no noice, trouble or hard work. It means to be in the midst of all those things and still be calm in your heart.


  5. #95
    .

    Reacties
    8.519
    23-04-2005

    Your welcome!


  6. #96
    MVC Premium

    Reacties
    6.783
    08-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door FaatjeSidiAbid Bekijk reactie
    Manar en Leila, bedankt voor de reacties..!
    was hij nou lelijk of was het een bekende

  7. #97
    H ♥.

    Reacties
    4.013
    03-09-2005

    Citaat Geplaatst door moessiee Bekijk reactie
    was hij nou lelijk of was het een bekende

    Haha jaah dat vraag ik me ook af

    Maar faatje dank je wel voor je vervolg
    Ik heb er weer om moeten lachen

    IBearYou ♥.


  8. #98
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Citaat Geplaatst door moessiee Bekijk reactie
    was hij nou lelijk of was het een bekende

    Lelijk, op allerlei manieren...
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  9. #99
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Citaat Geplaatst door Suger_Plum Bekijk reactie
    Haha jaah dat vraag ik me ook af

    Maar faatje dank je wel voor je vervolg
    Ik heb er weer om moeten lachen


    Graag gedaan schat!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  10. #100
    MVC Premium

    Reacties
    6.783
    08-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door FaatjeSidiAbid Bekijk reactie
    Lelijk, op allerlei manieren...
    meskiena, heeft ze die avond nog kunnen slapen

  11. #101
    H ♥.

    Reacties
    4.013
    03-09-2005

    Citaat Geplaatst door FaatjeSidiAbid Bekijk reactie
    Lelijk, op allerlei manieren...



    Aah meskiena

    IBearYou ♥.


  12. #102
    IkJijHijZijWijJuliie

    Reacties
    1.125
    16-10-2003

    Hahaha...

    Shokran!

    You can have whatever you can take, but you can only keep what you can hold.


  13. #103
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Straks iets anders...

    Kus!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  14. #104
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Column: Onnodige angst voor de Marokkanen?!



    Onnodige angst voor de Marokkanen?!


    Opvallend leken de incidenten in de Amsterdamse wijk Slotervaart de afgelopen tijd vergeten. Ik zie het als een onderwerp dat niet meer interessant en belangrijk genoeg was om er grote koppen aan te wijden in de kranten. Nog geen twee maanden geleden was iedereen in rep en roer, want men was bang voor dezelfde acties als die zich afspeelde in de achterstandswijken van de hoofdstad van Frankrijk. Typisch weer iets om de Nederlander angst in te boezemen.

    Al die heisa rondom deze incidenten heb ik niet echt gevolgd, ik wist dat het hele gebeuren binnen een paar weken toch vergeten zou zijn. Net zoals dat toen was gegaan in de Utrechtse wijk, Kanaleneiland. En precies, je hoort er nu amper wat over in het nieuws. De jonge ontspoorden Marokkanen zijn niet meer interessant, want voorlopig houden ze zich stil. Maar zodra zo een kleine rat het weer verpest voor de rest van de groep dan is het weer zover, dan staan de kranten er weer vol van. Het is toch ook zo groot nieuws, de Marokkanen zijn weer bezig. En hoe men het ook wendt of keert, de meeste genieten ervan al is het maar om te zeggen: Weer zo eentje hoor, laten ze hen toch hun paspoort afpakken en naar hun eigen land terugsturen.

    Hypocriet, dat is het. Nederlanders zijn hypocriet. Want wanneer een Nederlander met een Marokkaans achtergrond het goed doet in de maatschappij dan is dat `onze` Nederlander. Zit die in het criminele circuit of bezig met andere slechte zaken dan is het `hun` Marokkaan. En Nederland is wel zo hypocriet, we houden alle goede in het land, en de rest gooien we het land uit. Uitspraken die ik de laatste tijd vaak genoeg heb gehoord, maar naar mijn gevoel heeft dat te maken met onwetendheid. Elk persoon die logisch zou nadenken zou immers weten dat die jongeren allemaal in Nederland geboren en getogen zijn en in wezen dus gewoon Nederlanders zijn. Als je hen het land zou uitzetten dan is dat naar het geboorteland van hun ouders, wat hebben ze daar te zoeken? Vaak beheersen ze de taal niet eens…

    Maar goed, we hebben onze stadsdeelraadvoorzitter nog; Ahmed Marcouch. Onze redder in nood. Naast Ahmed Aboutaleb, de enige echte knuffelmarokkaan. En hij is toch zo een goede man, want hij probeert al die jongeren in die wijk immers te helpen. Hij kwam met goede ideeën, ja gewoon gedragsbehandeling en de pakkans vergroten. Het is ook zo makkelijk gezegd dan gedaan.

    Tja, en dan 2.5 miljoen voor een project dat naar mijn idee geen enkel verandering zou brengen in de zaak. Maar goed, waar hebben we het over? We steken toch graag geld en energie in dit soort zaken. Al is het maar om ons geweten te zuiveren.

    Ondertussen blijven de ouders in de wijk ongerust, ze zitten met het handen in hun haar en vrezen voor de toekomst van hun kinderen. Hun kinderen zijn al afgeschreven voordat ze überhaupt gaan deelnemen aan de maatschappij. Ook zij hebben gehoord van het plan om twintig jongerencoaches in de wijk los te gaan laten. Maar zeer waarschijnlijk zien zij daar ook geen vooruitgang in. Ongetwijfeld delen ze net als ik de gedachte van Sal: Laat eens twintig Marokkaanse agenten uit Marokko los in die wijk. Dan praten we echt niet meer over Marokkaanse probleemjongeren…
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  15. #105
    =]

    Reacties
    2.081
    02-09-2006

    MVC Premium MVC Premium
    zó leuk!
    Ik heb je gemist!

    For each one are successive [angels] before and behind him who protect him by the decree of Allah . Indeed, Allah will not change the condition of a people until they change what is in themselves. And when Allah intends for a people ill, there is no repelling it. And there is not for them besides Him any patron. (13.11)