1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    zwart werken?

    Citaat Geplaatst door Soussia_83
    Assalamoualaykoum

    Is zwart werken wel of niet toegestaan in de Islam?
    Graag een uitleg met de nodige bewijs(en).

    Wassalamoualaykoum
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    22
    02-07-2003

    Salaam moe3leikoem wr wb broeders en zusters fie dien islam,

    Ik had ooit gelezen op www.al-islaam.com dat als men een uitkering heeft en daarbij ZWART werkt is dat haraam aangezien je dan de Nederlandse overheid voor de gek staat te houden.


    En Allah swt weet het beste!

    Ma3a salaam
    Vul je hart met liefde voor ALLAh godsliefde is een vrucht van het hart.

  3. #3
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Zwart werken, betekent dat je de regels ontduikt en dus geen belasting betaalt.

    Als jij als moslim(a) de wetten hier respecteert , dan betekent het gewoon weg dat je de staat en het volk besteelt.

    Deze regels zijn er niet voor niets.

    Een moslim(a) moet ten alle tijde eerlijk en oprecht zijn. Is zwart werken iets wat eerlijk en oprecht is?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    67
    16-10-2002

    Deze vraag is vaak gesteld bij een imaam in Rotterdam en hij kon niet zeggen of het Haram of Hallal was maar zijn advies luidde " als je jezelf kan onderhoude met de uitkering die je hebt en je werkt Zwart om meer geld in te hebben dan is dat niet goed), maar (maar werk je Zwart voor je eerste levensbehoeften dan is dat wel te begrijpen). Denk hierbij aan illigalen.

    Maar liever niet Zwart werken.
    What goes arround comes arround

  5. #5
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Iedereen met gezond verstand weet dat zwart werken, betekent regels ondermijnen.

    Daarom heet het ook zwart werken en is het illegaal.

    Daar had deze sheik heel duidelijk in moeten zijn.

    Stelen is stelen, van de staat, van t volk, via omwegen is allemaal t zelfde.

    Dat ie kan begrijpen dat illegale mensen op deze manier in leven proberen te blijven, mag ie wel zeggen, maar hij had duidelijk er tegen moeten zijn als principe.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.376
    02-09-2003

    Origineel gepost door Al_Quran_Hakeem
    selem3alikoem

    maar MüeZli besteeld de belasting ons niet dan ofzo

    met andere woorden rente en hogere eisen en hogere belastingen?
    ben ik helemaal mee eens, , wanneer je hier een bedrijfje wilt opzetten ga je bijna failliet door de torenhoge belastingen. En trouwens in de islam. landen betalen ze ook geen belastingen, dus ik denk niet dat dit onder haram word gezien. En het is ook de eigen schuld van nederland, vooral met azielzoekers, ze geven die mensen zo weinig geld dat ze wel zwart moeten werken.

  7. #7
    kiss kiss kiss

    Reacties
    838
    07-11-2002

    Sorry hoor , als ik zwart werk vond ging ik het ook doen , want wij bestelen de staat niet .
    maar de staat besteelt ons , weet je wel hoeveel ze afhouden voeer die belastingen per maand .
    Zonder vertrouwen geen verraad

  8. #8
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Ik vind het triest om te lezen dat moslims illegale praktijken goedkeuren omdat de regering belasting heft.

    Belasting dat ten goede komt voor de armere mensen in NL, waarmee de infrastructuur verbeterd wordt, wegen mee gebouwd , kortom een systeem in stand houdt.

    Eerlijkheid en oprechtheid is iets wat een moslim nr 1 op zn lijstje moet hebben.

    Als dat betekent dat je minder verdient so be it!



    Wie zegt dat in een Islm land geen belasting zou hebben gegolden !?
    Bovendien vind ik dat een kul argument!

    Als je hier leeft dan respecteer je de wetgeving zolang je als moslim vrij bent in het praktiseren van je Islam.

    Daar hoort geen oplichterij bij.

  9. #9
    Dienares van Allah

    Reacties
    314
    26-09-2003

    Origineel gepost door MüeZli
    Ik vind het triest om te lezen dat moslims illegale praktijken goedkeuren omdat de regering belasting heft.

    Belasting dat ten goede komt voor de armere mensen in NL, waarmee de infrastructuur verbeterd wordt, wegen mee gebouwd , kortom een systeem in stand houdt.

    Eerlijkheid en oprechtheid is iets wat een moslim nr 1 op zn lijstje moet hebben.

    Als dat betekent dat je minder verdient so be it!



    Wie zegt dat in een Islm land geen belasting zou hebben gegolden !?
    Bovendien vind ik dat een kul argument!

    Als je hier leeft dan respecteer je de wetgeving zolang je als moslim vrij bent in het praktiseren van je Islam.

    Daar hoort geen oplichterij bij.
    Maasch'Allah ouchtie, goed verwoord

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.376
    02-09-2003

    Ik vind het niet kunnen wanneer mensen en een uitkering nemen en daarbij zwart werken, maar ik vind het ook bijvoorbeeld niet nodig om belasting te gaan zitten betalen voor mensen die kunnen werken maar lekker op hun **** thuis zitten. Of dat ik belasting betaal voor een bruiloft van bv Willem alexander van weet ik veel hoeveel geld!
    لا اله الا الله