1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Als het waar is dat er niets gebeurt wanneer een moslim meisje of jongen christen wordt is dat heel mooi. Vergeef me dat ik schrijf 'als het waar is'. Ik heb juist enkele andere ervaringen gehoord. Maar het voorbeeld dat jij gaf Amina01 is mooi. Ik ben blij dat het ook zo gebeurt, en ik hoop dat mijn indruk in heel veel gevallen verkeerd is.
    Liefde is leven, leven is liefde, laat liefde leven, leef in liefde'.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.293
    22-10-2001

    Origineel gepost door Perez
    Als het waar is dat er niets gebeurt wanneer een moslim meisje of jongen christen wordt is dat heel mooi. Vergeef me dat ik schrijf 'als het waar is'. Ik heb juist enkele andere ervaringen gehoord. Maar het voorbeeld dat jij gaf Amina01 is mooi. Ik ben blij dat het ook zo gebeurt, en ik hoop dat mijn indruk in heel veel gevallen verkeerd is.
    Daar mag je zeker vanuit gaan. Ik zat op een Sint-Lievens College, een Katholieke school en daar zat een meisje die op een leeftijd kwam waarin ze vond dat Islam niet voor haar was weggelegd. Ze is overgegaan naar het Christendom.
    Voor zover ik weet, werd ze met rust gelaten door de weinige moslims die daar op school zaten. Ik weet nog dat ik vaak ging vragen waarom ze tot die beslissing was gekomen en dergelijke, maar altijd gerespecteerd en heb haar gezegd dat ze er ooit wel komt.
    Wheen, wheen, wheen,
    Wheen al malajien, cha3b al a3rabie wheen, gadab al a3rabie wheen, dam al a3rabie wheen, charaf al ar3bie wheen.

    Allah m3ana, akwa oe Akbar min banie sahioen, yechrie, yektiel, yetfien, yektoel, ardie ma bet hoen. Dam iel ahmar, rawil agdar fie ta3miel laymoen. Nahna men iterien. Akwa min jibaal, aktar min riemaal.

  3. #18
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, Mellilense, je schrijft veel maar laat die puntjes toch weg, gek word ik er van.

    Christenen zijn niet bang voor joden, alleen voorzichtig.
    Christenen zijn wel bang voor sommige moslims, veel te extreem, voordurend op het oorlogspad en bedreigend alles wat hier vertrouwd is en in vele eeuwen opgebouwd.

    Ik denk dat die doekjes verboden worden samen met keppel en kruis. Dat lijkt me het beste, geen geloof op school, geloven doe je thuis.

    In Nederland was praten over geloof of poilitiek altijd aanleiding tot ruzie's op verjaardagen. Het is ons overbevolkte land niet prettig voortdurend in aanraking te komen met mensen die hun geloof als het ware als een harnas aangetrokken hebben. Je valt anderen niet met je geloof lastig.

    En, stoppen je verantwoordelijkheid voor jezelf op je geloof af te schuiven. In het Westen gaan we uit van de vrije menselijke wil, ook in het beleven van een godsdienst.

    Die doek moet binnenkort in Nederland ook weer terug in de schooltas net als de minaretten voortaan onderdeel zullen zijn ven bestemmingsplan en onderwerp voor de Schoonheidscommissie.

    Moslims, prima, maar dat opzichtige vertoon blijft toch een provocatie en valt uit de toon. Het gaat uiteindeljk om 920.000 erkende moslims. "Een zwaluw maakt nog geen lente ... "

    Dat komt allemaal wel goed, zodra er een liberale islam is. Of een Vrijzinnig Islam! Kijk maar een ontwerp voor een nieuwe moskee, dat gebouw valt reuze mee ...

    http://forums.marokko.nl/showthread....hreadid=180343

    Scottie.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    228
    14-11-2003

    Als ze nou gewoon moslim voor zichzelf was gebleven had dit niet hoeven te gebeuren...waarom eigenlijk provoceren, terwijl relegie eigenlijk iets zou moeten zijn wat je in de eerste plaats in je hart moet beleven? Grrr....relegie is geen marketing-product!!! Ik ka me ook ergeren aan Jehova's getuigen of Hare krishna's hoor....relegie is voor jezelf, je hoeft het niet door te verkopen!!